Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine... meest afgestraft bij nieuwe verbruiksmetingen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Ik zit onder normverbruik, krijg ik nu geld terug?
    Op boordcomputer of gemeten?

    Comment


    • #22
      Beide zijn gelijk
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        Zeg ik ook niet... Maar nu doet iedereen benzine af als de economische keuze...
        Dat is waar Dirk.
        Mijn auto's zijn duidelijk nog nooit een economische keuze geweest
        Hoe dan ook : als de staat plots vreest centen te verliezen aan automobilisten, vinden ze wel wat nieuws om die bij de kl te hebben!


        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • #24
          Dat zou nog wat zijn... ons verbruik bewijzen en daarop wegentax betalen lol

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Dat zou nog wat zijn... ons verbruik bewijzen en daarop wegentax betalen lol
            Fantastisch! Aan 10K per jaar komt dat nog goedkoop uit.

            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • #26
              In feite zou dat het principe zijn 'de vervuiler betaalt'

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door order66

                Ja, want de diesel taksen zijn al heerlijk gestegen
                Valt best goed mee, ben alweer in de running voor een nieuwe wagen en dacht van mijn stoel te vallen. Tenzij je hoger als een 3000cc zou gaan is het er zwaar over, maar alles eronder valt goed mee.



                Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                Comment


                • #28
                  Hi hi .. goede zet van de de VAB, door de info te verspreiden werd Tommelein reeds gedwongen te beloven dat hij de barema's zonodig zal laten aanpassen om te vermijden dat de bedoelde taksen voor benzinewagens zouden stijgen.
                  De betrokken benzinegebruikers zullen er dus van af zijn "enkel" met een werkelijk hoger verbruik, die voortaan zal kloppen met de folders van de constructeur.

                  Comment


                  • #29
                    Het is reeds bewezen dat 6 cilinder diesel, niet perse vervuilender zijn dan hun kleine versies.... en toch... ik hekel de belasting op cilinderinhoud...

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Op zich is dit niet verwonderlijk, iedereen wist dat de officieële verbruikscijfers van de benzinemotoren niet realistisch waren.
                      Dus een normale correctie, die normaliter ook de fake-hybrides zal treffen.
                      Ik weet dat zo nog niet, alle benzine auto's waar ik al mee gereden heb kan ik op of zelfs onder het officiële verbruik krijgen.
                      Bij de diesels waar ik al mee gereden heb is mij dat nog nooit gelukt.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #31
                        Het gaat over recente gegevens... De huidige situatie,dus... En niet van, in 1990 heb ik nog...

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Ik weet dat zo nog niet, alle benzine auto's waar ik al mee gereden heb kan ik op of zelfs onder het officiële verbruik krijgen.
                          Bij de diesels waar ik al mee gereden heb is mij dat nog nooit gelukt.
                          Tiens, bij mij is dat net het tegenovergestelde, en mijn ervaring met benzinemotoren is groot...
                          Klein voorbeeld met de allerlaatste Q5 TFSI 2,0 liter. De wagen verbruikt officieel 7,0 liter (+- 160gr/km), maar alle professionele testen tonen aan dat hij in realiteit 9,5 l verbruikt bij normaal (dus eerder zacht) gebruik ( komt overeen met 220gr)
                          Het is juist dat groot verschil dat de VAB heeft wakker gemaakt in het raam van de nieuwe testmethode, die dichter bij de realiteit is.


                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Het is reeds bewezen dat 6 cilinder diesel, niet perse vervuilender zijn dan hun kleine versies.... en toch... ik hekel de belasting op cilinderinhoud...
                            Ik zit aan 6,7 liter, opgegeven zou 6,8 liter zijn... Denk dat veel tweeliters ook dit verbruiken.

                            Comment


                            • #34
                              Ik zit aan 3.8 met mijn Golf Variant terwijl er 3.6 opgegeven werd. Mits een aangepaste rijstijl ga ik zonder problemen onder die 3.6

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                Ik zit aan 6,7 liter, opgegeven zou 6,8 liter zijn... Denk dat veel tweeliters ook dit verbruiken.
                                Zeker als ze het gewicht van een 7 meesleuren.

                                Comment


                                • #36

                                  Nu lees ik in een test dat er op mijn wagen een NOX katalysator zit. Is dit op elke diesel zo ? En toch heb ik maar Euro 5...

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Het is reeds bewezen dat 6 cilinder diesel, niet perse vervuilender zijn dan hun kleine versies.... en toch... ik hekel de belasting op cilinderinhoud...
                                    Die hekel word alleen erger als je beseft dat onze regering eigenlijk een belasting heft op hoe groot een gat in uw motor is.
                                    of MAW, er dus een belasting op niets is
                                    Last edited by Timmie; 24/08/2017, 00:14.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Dat zou nog wat zijn... ons verbruik bewijzen en daarop wegentax betalen lol
                                      Dat zou niet meer dan logisch zijn en is uitermate gemakkelijk te realiseren: Gewoon de tax op brandstof verhogen. Al de rest kan gerust afgeschaft worden (biv & jaarlijkse verkeersbelasting).

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten

                                        Dat zou niet meer dan logisch zijn en is uitermate gemakkelijk te realiseren: Gewoon de tax op brandstof verhogen. Al de rest kan gerust afgeschaft worden (biv & jaarlijkse verkeersbelasting).
                                        Ja, ware het niet dat ze dan over de grens gaan tanken hee.. Zou dan al uniform voor Europa moeten zijn.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Dat zou nog wat zijn... ons verbruik bewijzen en daarop wegentax betalen lol
                                          Dat heb ik hier zo'n 5 jaar geleden al eens voor het eerst geschreven/voorgesteld. Constructeurs zouden dat moeten voorzien in alle nieuwe voertuigen. (eventueel naplaatsing in oudere voertuigen vanaf Euronorm 4 bvb. Dit zou het enige eerlijke vaststelling kunnen zijn, net zoals je water, gas & elektriciteitsverbruik thuis. Wel jaarlijkse controle bij een keuring om de boel te laten uitlezen. (weer extra geld). Rij jij dagelijks gelijk een gek?, doe je nooit onderhoud? Allemaal zaken die je verbruik netjes kan bepalen en waar je taksen kan laten op betalen (zoveel of weinig je zelf wil). Wel onder voorwaarden dat de BIV & jaarlijkse rijtaksen worden afgeschaft natuurlijk.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X