Oorspronkelijk geplaatst door KdF
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Benzine... meest afgestraft bij nieuwe verbruiksmetingen ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenZeg ik ook niet... Maar nu doet iedereen benzine af als de economische keuze...
Mijn auto's zijn duidelijk nog nooit een economische keuze geweest
Hoe dan ook : als de staat plots vreest centen te verliezen aan automobilisten, vinden ze wel wat nieuws om die bij de kl te hebben!
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDat zou nog wat zijn... ons verbruik bewijzen en daarop wegentax betalen lol
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66
Ja, want de diesel taksen zijn al heerlijk gestegen
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Comment
-
Hi hi .. goede zet van de de VAB, door de info te verspreiden werd Tommelein reeds gedwongen te beloven dat hij de barema's zonodig zal laten aanpassen om te vermijden dat de bedoelde taksen voor benzinewagens zouden stijgen.
De betrokken benzinegebruikers zullen er dus van af zijn "enkel" met een werkelijk hoger verbruik, die voortaan zal kloppen met de folders van de constructeur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenOp zich is dit niet verwonderlijk, iedereen wist dat de officieële verbruikscijfers van de benzinemotoren niet realistisch waren.
Dus een normale correctie, die normaliter ook de fake-hybrides zal treffen.
Bij de diesels waar ik al mee gereden heb is mij dat nog nooit gelukt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk weet dat zo nog niet, alle benzine auto's waar ik al mee gereden heb kan ik op of zelfs onder het officiële verbruik krijgen.
Bij de diesels waar ik al mee gereden heb is mij dat nog nooit gelukt.
Klein voorbeeld met de allerlaatste Q5 TFSI 2,0 liter. De wagen verbruikt officieel 7,0 liter (+- 160gr/km), maar alle professionele testen tonen aan dat hij in realiteit 9,5 l verbruikt bij normaal (dus eerder zacht) gebruik ( komt overeen met 220gr)
Het is juist dat groot verschil dat de VAB heeft wakker gemaakt in het raam van de nieuwe testmethode, die dichter bij de realiteit is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenHet is reeds bewezen dat 6 cilinder diesel, niet perse vervuilender zijn dan hun kleine versies.... en toch... ik hekel de belasting op cilinderinhoud...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Ik zit aan 6,7 liter, opgegeven zou 6,8 liter zijn... Denk dat veel tweeliters ook dit verbruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenHet is reeds bewezen dat 6 cilinder diesel, niet perse vervuilender zijn dan hun kleine versies.... en toch... ik hekel de belasting op cilinderinhoud...
of MAW, er dus een belasting op niets isLast edited by Timmie; 24/08/2017, 00:14.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDat zou nog wat zijn... ons verbruik bewijzen en daarop wegentax betalen lol
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
Dat zou niet meer dan logisch zijn en is uitermate gemakkelijk te realiseren: Gewoon de tax op brandstof verhogen. Al de rest kan gerust afgeschaft worden (biv & jaarlijkse verkeersbelasting).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDat zou nog wat zijn... ons verbruik bewijzen en daarop wegentax betalen lolPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment