Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine... meest afgestraft bij nieuwe verbruiksmetingen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zou inderdaad het eerlijkste zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Zeg ik ook niet... Maar nu doet iedereen benzine af als de economische keuze...
      Ik heb de indruk is dat het een combinatie is van factoren. De invoering van anti-diesel-zones wegens te hoge NOx-waarden en roetwaarden, het verkleinen van het fiscaal CO2-voordeel voor diesel, en het verkleinen van het prijsverschil tussen diesel en benzine: het zijn allemaal elementen die bijdragen aan het gevoel dat, zelfs al kost benzine nu een tikje meer (prijs én verbruik), je met een diesel op middellange termijn gaat vastzitten omdat je hem niet meer verkocht gaat krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        In feite zou dat het principe zijn 'de vervuiler betaalt'
        Belasten op gebruik ,en niet op bezit, dan is het de vervuiler die betaald.
        Dat kan enkel door de verkeersbelasting af te schaffen en de benzineprijs (brandstofprijs) aan te passen.
        Last edited by camaro 68 rs; 24/08/2017, 08:43.
        Z4 M40i

Comment

Het is reeds bewezen dat 6 cilinder diesel, niet perse vervuilender zijn dan hun kleine versies.... en toch... ik hekel de belasting op cilinderinhoud...
          Het probleem ligt bij die "per se". Geef kwistig gas met een zescilinder, en je verbruik schiet de hoogte in, een heel stuk hoger dan bij een kleiner blok. Je hebt geen zescilinder in je auto liggen omdat je graag gezapig rijdt. En don't give me that crap over geraffineerde loopcultuur, ik heb nog nooit iemand geweten die het daarvoor doet Tenzij je naar een top-of-the-line-limousine gaat, maar dan kom je met zes cilinders niet toe

Comment

Mijn Duits is niet goed... slecht eigenlijk. Maar kwam dit tegen : https://autohub.de/diesel-von-euro-5...-diesel-autos/
            Lees ik goed en wil men Euro 5 voertuigen dmv een software update Euro 6 maken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

Het probleem ligt bij die "per se". Geef kwistig gas met een zescilinder, en je verbruik schiet de hoogte in, een heel stuk hoger dan bij een kleiner blok. Je hebt geen zescilinder in je auto liggen omdat je graag gezapig rijdt. En don't give me that crap over geraffineerde loopcultuur, ik heb nog nooit iemand geweten die het daarvoor doet Tenzij je naar een top-of-the-line-limousine gaat, maar dan kom je met zes cilinders niet toe
              En toch... die loopcultuur is totaal anders hoor. Je moet niet altijd gassen om plezier te hebben van een cilindertje extra. Als cilinders echt geen rol spelen, kan je even goed een 2 cilinder kopen toch ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

Wel leuk hier hoe mensen denken te voorspellen wat je gaat antwoorden...
                In een bepaalde auto met bepaald gewicht komen 6 cilinders meer tot hun recht.
                En vervuilen beduidend minder dan hun kleinere variant.

Gezien de huidige snelheidswetgeving zal de kleine motor 80% van zijn vermogen gebruiken, hoge drukken, meer nox.
                Dikkere motoren gebruiken dan slechts 50% van hun vermogen, lagere drukken minder nox... lees: beter rendement

In het verleden werd reeds aangegeven(via testen), dat de 3.0 diesel van bmw het korts bij de opgegeven waardes komt...

Kleine motoren halen deze waardes het minst....

Nb: heb jij al eens langere periode met een 6 cilinder diesel gereden ? Zijn redelijk stabiel hoor...
                En met een 7 reeks ga je niet van bocht naar bocht vliegen... Maar je zult wel deels gelijk hebben.
                Last edited by ; 24/08/2017, 10:18.

Comment

Mijn Duits is niet goed... slecht eigenlijk. Maar kwam dit tegen : https://autohub.de/diesel-von-euro-5...-diesel-autos/
                  Lees ik goed en wil men Euro 5 voertuigen dmv een software update Euro 6 maken ?
                  vertaalcomputer:
                  Zoals de Automobile Week heeft gerapporteerd, willen de auto-eigenaren Audi en BMW de helft van hun dieselvoertuigen aanpassen die zijn gecertificeerd volgens de uitlaatgasstandaard Euro 5, waardoor hun uitstoot van stikstofoxiden wordt verminderd. Volgens de minister van Economische Zaken van Beieren, Ilse Aigner (CSU), na een vergadering van de staatsregering met de hoofden van de Audi, BMW en truck fabrikanten MAN. Echter, wie voor de retrofit betaalt, is nog steeds onduidelijk. De staatsregering verwacht dat de retrofit voor de auto-eigenaar gratis zal zijn. Op dit moment zijn 5,9 miljoen euro van 5-dieselvoertuigen geregistreerd in Duitsland, gelijk aan een percentage van 12,9% van de totale inschrijvingen. De Euro 6-emissienorm moet alleen worden bereikt door een nieuwe engine control software. De motorhardware moet onaangetast blijven. De fabrikanten willen beslissen welke voertuigen worden opgevangen. Een software update is veel goedkoper voor de bedrijven dan wijzigingen in de technische componenten. Naast de Beierse Dieseltop zal er op 2 augustus 2017 een Nationaal Dieselforum in Berlijn plaatsvinden, waarin alle autochauffeurs aan tafel zullen zitten. Het Federaal Ministerie van Vervoer en het Federaal Ministerie van Milieu hebben de deelnemers uitgenodigd. Het moet worden geadviseerd hoe retrofits van Euro 5-Diesels op de Euro 6-uitlaatgasstandaard kunnen draaien zonder de klanten te belasten. De federale minister van milieu, Barbara Hendricks, had al gevraagd dat de autosector zich op eigen kosten zou moeten aanpassen, zodat de stikstofoxidemissies met ten minste de helft zouden worden verminderd. Het is echter twijfelachtig of een louter software update voldoende is om aan de vereiste grenswaarden te voldoen en de aanhoudende rijverbod te voorkomen. De politici die gedreven zijn door de milieuverenigingen en rechtbanken hebben herhaaldelijk benadrukt dat rijbanen alleen kunnen worden afgeweken indien retrofits in ieder geval dezelfde bijdrage zou leveren aan de verbetering van de luchtkwaliteit. Met een omzetting naar een ureuminjectie heeft de leverancier Twintec al aangetoond dat het over het algemeen mogelijk is om van Euro 5 naar Euro 6 voor dieselmodellen te converteren. 26.6.2017 - Daimler werkt ook aan een software oplossing Mercedes-president Dieter Zetsche zei in een interview met Deutschlandfunk op maandag 26 juni 2017 onder meer dat er een software-update was uitgevoerd om de uitstoot van auto's in omloop te verbeteren. Dit is niet genoeg voor Euro 6, maar met veel voertuigen is een "significante verbetering" mogelijk. Deze software moet veel goedkoper zijn dan de 1.500 euro, die momenteel in discussie zijn voor de Twintec-Nachrüstung. De baas van Daimler hoopte dat de industrie zou deelnemen aan de kosten van de conversie.

Comment

In een bepaalde auto met bepaald gewicht komen 6 cilinders meer tot hun recht.
                    En vervuilen beduidend minder dan hun kleinere variant.

Gezien de huidige snelheidswetgeving zal de kleine motor 80% van zijn vermogen gebruiken, hoge drukken, meer nox.
                    Dikkere motoren gebruiken dan slechts 50% van hun vermogen, lagere drukken minder nox... lees: beter rendement

In het verleden werd reeds aangegeven(via testen), dat de 3.0 diesel van bmw het korts bij de opgegeven waardes komt...
                    Mij interesseert het vrij weinig hoeveel een wagen van de opgegeven waarde afwijkt. Die waarden worden toch op een compleet onrealistische cyclus gemeten.
                    Verbruikscijfers uit de praktijk (spritmonitor) vind ik veel relevanter, en daar zie ik dat een 30d gemiddeld toch een liter meer verbruikt dan een 20d.
                    Net zoals een 1.4 TSI een liter verbruikt dan een 1.0 TSI.
                    De grotere motoren leveren betere prestaties maar vragen daar toch altijd wat extra sappen voor, terwijl het lagere verbruik van de kleine motoren niet enkel kan toegeschreven worden aan een rustige rijstijl, de gemiddelde 20d rijder zal namelijk ook wel niet met een ei onder zijn pedaal rijden.
                    Last edited by sunking; 24/08/2017, 12:17.

Comment

De voorbeeld auto’s van de VAB zijn 5 van de 8 auto’s SUV’tjes of mono’ tjes met een groter frontaal opp. en hoger gewicht.

Bij Opel is er een uitgebreid overzicht /uitleg beschikbaar tussen de verschillende modellen:
                      Mijn voorlopige conclusie:
                      • Bij “gewone” auto’s is het verschil, véél minder extreem (hoe kleiner hoe minder)
                      • Klassieke automaten scoren slechter als gerobotiseerde bakken met 1 of 2 koppelingen
                      • Bij lage snelheden /koude motor is de % stijging groter bij de diesels
                      • Bij hoge snelheden is de % stijging groter bij de benzine
                      http://nl.opel.be/tools/wltp-rijcycl...kswaarden.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Mij interesseert het vrij weinig hoeveel een wagen van de opgegeven waarde afwijkt. Die waarden worden toch op een compleet onrealistische cyclus gemeten.
                        Verbruikscijfers uit de praktijk (spritmonitor) vind ik veel relevanter, en daar zie ik dat een 30d gemiddeld toch een liter meer verbruikt dan een 20d.
                        Net zoals een 1.4 TSI een liter verbruikt dan een 1.0 TSI.
                        De grotere motoren leveren betere prestaties maar vragen daar toch altijd wat extra sappen voor, terwijl het lagere verbruik van de kleine motoren niet enkel kan toegeschreven worden aan een rustige rijstijl, de gemiddelde 20d rijder zal namelijk ook wel niet met een ei onder zijn pedaal rijden.
                        Het gaat dan ook over de uitstoot... nox... staat los van het aantal l/100km.
                        lees wat er staat.

Nb: En als je toch wil muggenziften, waar vind jij een 2.0 met even veel koppel en vermogen als een 3.0? Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat bij 180pk gebruik de 2.0 vervuilender is dan de 3.0.
                        Last edited by ; 24/08/2017, 12:43.

Comment

Nu lees ik in een test dat er op mijn wagen een NOX katalysator zit. Is dit op elke diesel zo ? En toch heb ik maar Euro 5...
                          Neen, dat zit slechts op enkel (grote) motoren (vlak voor de Euro 6 van kracht werd).

In “theorie” voldeed zo’n motor aan de Euro 6 -norm (+ de Amerikaanse normen)

Maar in de praktijk dus niet.

Daarom dat VW - Audi - Porsche geen nieuw model met de 3.0 V6 op de markt kan brengen, want men kan geen goedkeuring krijgen, vermits sjoemelen (ook niet voor de veiligheid van de motor zoals BMW en enkele andere constructeurs deden) niet meer toegelaten is, voor de Euro 6 C norm.

Comment

Hier zijn er mannen die een 2.0d kopen omdat hij evenveel vermogen levert als een 3.0d van bwj 98

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Neen, dat zit slechts op enkel (grote) motoren (vlak voor de Euro 6 van kracht werd).

In “theorie” voldeed zo’n motor aan de Euro 6 -norm (+ de Amerikaanse normen)

Maar in de praktijk dus niet.

Daarom dat VW - Audi - Porsche geen nieuw model met de 3.0 V6 op de markt kan brengen, want men kan geen goedkeuring krijgen, vermits sjoemelen (ook niet voor de veiligheid van de motor zoals BMW en enkele andere constructeurs deden) niet meer toegelaten is, voor de Euro 6 C norm.
                              Ja, ik vond het al bizar dat in sommige testen van mijn auto geschreven werd dat het een Euro 6 zou zijn. Staat wel op het gelijkvormigheidsattest dat hij Euro 5 plus of B is. Stom dat ze dit niet als Euro 6 zagen eigenlijk. Misschien met een eenvoudige software update in de toekomst ?
                              Wel interessante info Quovadis, tnx.

Comment

Nb: heb jij al eens langere periode met een 6 cilinder diesel gereden ? Zijn redelijk stabiel hoor...
                                En met een 7 reeks ga je niet van bocht naar bocht vliegen... Maar je zult wel deels gelijk hebben.
                                Z4 3.0i. Maar dat kan je inderdaad niet vergelijken met een 7-reeks. Persoonlijk vind ik een 6-in-lijn aan de lichte kant voor een zeven, maar dat kan aan mij liggen. Ik verwacht daar eerder een V8 in. 't Is niet voor niets dat de 6-pitter de instapper is bij de 7.
                                Last edited by ; 24/08/2017, 13:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Hier zijn er mannen die een 2.0d kopen omdat hij evenveel vermogen levert als een 3.0d van bwj 98
                                  Ne 525D komt al aardig in de buurt van de mijne qua vermogen. VW heeft eentje met 245 PK?

Comment

Dat zou nog wat zijn... ons verbruik bewijzen en daarop wegentax betalen lol

Dat is thans perfect mogelijk. Laat wegentaks wegvallen, en drijf de accijnzen op brandstoffen op. Hoe zwaarder de auto en uwe voet, hoe meer ge betaald.
                                    Maar dat kan dus alleen als de brandstoffen bijna overal hetzelfde kosten.

Comment

Ja zou Europees moeten zijn dan...

Comment

Het Nederlands systeem is voor mij, het meest rechtvaardige.

Gewicht van de auto + benzine/diesel bepaald, wat je moet betalen (+ kleine invloed van de provincie)

Gewicht is namelijk belangrijk voor de totale “belasting” van de auto voor de maatschappij

Ps
                                        Maak de berekening voor uw huidige auto op een nuchtere maag, zo moet je achteraf minder poetsen.

Bepaal uw wegenbelasting op gewicht, brandstof en provincie. Bereken de wegenbelasting aan de hand van het leeggewicht van het voertuig en de primaire brandstof.

Comment

2400 Euro bijna...ik zou verhuizen zulle

Comment

Working...
                                          X