Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Benzine... meest afgestraft bij nieuwe verbruiksmetingen ?
Z4 3.0i. Maar dat kan je inderdaad niet vergelijken met een 7-reeks. Persoonlijk vind ik een 6-in-lijn aan de lichte kant voor een zeven, maar dat kan aan mij liggen. Ik verwacht daar eerder een V8 in. 't Is niet voor niets dat de 6-pitter de instapper is bij de 7.
Neen, dat is de 725d...
Zelfs range rover werkt met 2.0 diesel...
De 3l beginnen rond de 265pk... Te licht...
bmw 740i 1800kg 326pk 450Nm = 1800kg/326pk= 5,52 kg / pk & 4kg/Nm
Mazda mx5 160pk 1085kg 200Nm = 1085/160= 6,7 kg /pk & 5,42kg/ Nm
De 30d heeft dezelfde gewichtsverhouding als een Mazda mx5.... en het koppel is fenomenaal tov de mx5...
Het gaat dan ook over de uitstoot... nox... staat los van het aantal l/100km.
lees wat er staat.
Nb: En als je toch wil muggenziften, waar vind jij een 2.0 met even veel koppel en vermogen als een 3.0? Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat bij 180pk gebruik de 2.0 vervuilender is dan de 3.0.
sorry, over gelezen idd...
leuk dat een 30d minder NOX uitstoot, maar is dat dan de oplossing, heel het wagenpark volproppen met 30d motoren? qua aanschaf al veel te duur voor de modale automobilist. die is beter af met die ... je weet wel ... die ook weinig NOX uitstoot afijn ik wacht geduldig op de 510i want nu ben ik veroordeeld tot een schoendoos
Neen, dat is de 725d...
Zelfs range rover werkt met 2.0 diesel...
De 3l beginnen rond de 265pk... Te licht...
bmw 740i 1800kg 326pk 450Nm = 1800kg/326pk= 5,52 kg / pk & 4kg/Nm
Mazda mx5 160pk 1085kg 200Nm = 1085/160= 6,7 kg /pk & 5,42kg/ Nm
De 30d heeft dezelfde gewichtsverhouding als een Mazda mx5.... en het koppel is fenomenaal tov de mx5...
Damn you're right! Een viercilinder in een zeven-reeks... what's the world coming to. Dan pak je toch echt wel beter een elektrische auto...
vergelijking MX-5 en zeven-reeks loopt mank he... het Mazdaatje is daar niet voor ontworpen. Het gaat over gooi- en smijtwerk. De 7 is voor comfortabel Autobahnvreten. Anyway, we wijken af ;-)
Echt ? Waar heb je die gewicht gegevens ?
Ik heb al eerder gedacht dat ik er eens mee naar 't containerpark moet zodat 'em eens gewogen kan worden. Want je leest veel verschillende gewichten overal. Ik denk dat ik het echt eens ga doen, dan weet ik het pas zeker.
MX5 heeft mooie prestaties... vind dit één van de leukere cabrio's. In 1991 heb ik eens gereden in zo ene en dat was toen al fun. Een eeuwigheid geleden lol...
Dit is eigenlijk de eerste keer dat mensen nadenken over wat hun wagen zal aandrijven binnen pakweg 5 jaar. Benzine, toch nog diesel, elektrisch, een ander alternatief... ? Ik gok erop dat het wel nog een hele tijd zal duren vooraleer elektrisch echt doorbreekt.
Dat is thans perfect mogelijk. Laat wegentaks wegvallen, en drijf de accijnzen op brandstoffen op. Hoe zwaarder de auto en uwe voet, hoe meer ge betaald.
Maar dat kan dus alleen als de brandstoffen bijna overal hetzelfde kosten.
Echt ? Waar heb je die gewicht gegevens ?
Ik heb al eerder gedacht dat ik er eens mee naar 't containerpark moet zodat 'em eens gewogen kan worden. Want je leest veel verschillende gewichten overal. Ik denk dat ik het echt eens ga doen, dan weet ik het pas zeker.
De transportsector schreeuwt dan moord en brand, en de consument zal het gelag betalen... wij dus...
waardoor de index stijgt, loon stijgt, personeel duurder zal worden... en we onszelf doodconcurreren. Tov andere landen en we failliet gaan.
Daarom.houden ze de prijs van de brandstof laag, en is de auto een vorm van vermogensbelasting.
dankzij de taksen op 3.0 motoren, blijft de brandstof betaalbaar.
hoe groter de gaten in uw motor, hoe kleiner het gat in de begroting
En vele kleine litertjes vullen de staatskas ook met accijnzen.... die in verhouding meer betalen tov diesel...
En zo zitten ze in iedereen zijn geldbeugel...
Je hebt het soms gewoon niet door dat ze je zakken leegschudden.
Comment