Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine... meest afgestraft bij nieuwe verbruiksmetingen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

    Ne 525D komt al aardig in de buurt van de mijne qua vermogen. VW heeft eentje met 245 PK?
    Hadden 3 jaar geleden al eentje van 269pk

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

      Hadden 3 jaar geleden al eentje van 269pk
      Op mijn doos lol

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

        Z4 3.0i. Maar dat kan je inderdaad niet vergelijken met een 7-reeks. Persoonlijk vind ik een 6-in-lijn aan de lichte kant voor een zeven, maar dat kan aan mij liggen. Ik verwacht daar eerder een V8 in. 't Is niet voor niets dat de 6-pitter de instapper is bij de 7.
        Neen, dat is de 725d...
        Zelfs range rover werkt met 2.0 diesel...

        De 3l beginnen rond de 265pk... Te licht...

        bmw 740i 1800kg 326pk 450Nm = 1800kg/326pk= 5,52 kg / pk & 4kg/Nm
        Mazda mx5 160pk 1085kg 200Nm = 1085/160= 6,7 kg /pk & 5,42kg/ Nm

        De 30d heeft dezelfde gewichtsverhouding als een Mazda mx5.... en het koppel is fenomenaal tov de mx5...
        Last edited by ; 24/08/2017, 14:28.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

          Op mijn doos lol
          Inderdaad, afgedroogd worden door een Passat

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

            Het gaat dan ook over de uitstoot... nox... staat los van het aantal l/100km.
            lees wat er staat.

            Nb: En als je toch wil muggenziften, waar vind jij een 2.0 met even veel koppel en vermogen als een 3.0? Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat bij 180pk gebruik de 2.0 vervuilender is dan de 3.0.
            sorry, over gelezen idd...

            leuk dat een 30d minder NOX uitstoot, maar is dat dan de oplossing, heel het wagenpark volproppen met 30d motoren? qua aanschaf al veel te duur voor de modale automobilist. die is beter af met die ... je weet wel ... die ook weinig NOX uitstoot afijn ik wacht geduldig op de 510i want nu ben ik veroordeeld tot een schoendoos

            Comment


            • #66
              neen, maar de mensen die het kunnen/doen moet je niet afstraffen...
              Lijkt me dan eerder een vermogensbelasting ipv een milieubelasting.

              Nb: je volgende zal de i5 zijn... wat moet je anders met het uitgespaarde geld.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

                Inderdaad, afgedroogd worden door een Passat
                Ja moet kunnen he Gelukkig is't geen sportief model de mijnen

                Hoe noemt dienen site eigenlijk waar je prestaties kan vergelijken ? Zou het graag eens doen tov zo'n MX5 omdat Dirk dat aanhaalt als voorbeeld.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                  Neen, dat is de 725d...
                  Zelfs range rover werkt met 2.0 diesel...

                  De 3l beginnen rond de 265pk... Te licht...

                  bmw 740i 1800kg 326pk 450Nm = 1800kg/326pk= 5,52 kg / pk & 4kg/Nm
                  Mazda mx5 160pk 1085kg 200Nm = 1085/160= 6,7 kg /pk & 5,42kg/ Nm

                  De 30d heeft dezelfde gewichtsverhouding als een Mazda mx5.... en het koppel is fenomenaal tov de mx5...
                  Damn you're right! Een viercilinder in een zeven-reeks... what's the world coming to. Dan pak je toch echt wel beter een elektrische auto...

                  vergelijking MX-5 en zeven-reeks loopt mank he... het Mazdaatje is daar niet voor ontworpen. Het gaat over gooi- en smijtwerk. De 7 is voor comfortabel Autobahnvreten. Anyway, we wijken af ;-)

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                    Ja moet kunnen he Gelukkig is't geen sportief model de mijnen

                    Hoe noemt dienen site eigenlijk waar je prestaties kan vergelijken ? Zou het graag eens doen tov zo'n MX5 omdat Dirk dat aanhaalt als voorbeeld.



                    Last edited by ; 24/08/2017, 18:13.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

                      Damn you're right! Een viercilinder in een zeven-reeks... what's the world coming to. Dan pak je toch echt wel beter een elektrische auto...
                      Da's niks spectaculair hoor...
                      Al in 2011 had je de vierpitter 250cdi in de S-klasse Benz
                      Werd nadien wel met stille trom terug afgevoerd...
                      2.0 JTDm

                      Comment


                      • #71
                        Was wsl geen verkoopstopper.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Mazda mx5 160pk 1085kg ..
                          Echt ? Waar heb je die gewicht gegevens ?
                          Ik heb al eerder gedacht dat ik er eens mee naar 't containerpark moet zodat 'em eens gewogen kan worden. Want je leest veel verschillende gewichten overal. Ik denk dat ik het echt eens ga doen, dan weet ik het pas zeker.

                          Comment


                          • #73
                            MX5 heeft mooie prestaties... vind dit één van de leukere cabrio's. In 1991 heb ik eens gereden in zo ene en dat was toen al fun. Een eeuwigheid geleden lol...

                            Dit is eigenlijk de eerste keer dat mensen nadenken over wat hun wagen zal aandrijven binnen pakweg 5 jaar. Benzine, toch nog diesel, elektrisch, een ander alternatief... ? Ik gok erop dat het wel nog een hele tijd zal duren vooraleer elektrisch echt doorbreekt.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten


                              Dat is thans perfect mogelijk. Laat wegentaks wegvallen, en drijf de accijnzen op brandstoffen op. Hoe zwaarder de auto en uwe voet, hoe meer ge betaald.
                              Maar dat kan dus alleen als de brandstoffen bijna overal hetzelfde kosten.
                              Dat zeg ik al jaren, enige juiste oplossing.
                              Z4 M40i

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                2400 Euro bijna...ik zou verhuizen zulle
                                We mogen blij zijn dat we niet in Nederland wonen, een 370Z zoals de mijne kost daar meer dan het dubbele.
                                Z4 M40i

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                                  Echt ? Waar heb je die gewicht gegevens ?
                                  Ik heb al eerder gedacht dat ik er eens mee naar 't containerpark moet zodat 'em eens gewogen kan worden. Want je leest veel verschillende gewichten overal. Ik denk dat ik het echt eens ga doen, dan weet ik het pas zeker.
                                  In de brochure...

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                                    Dat zeg ik al jaren, enige juiste oplossing.
                                    De transportsector schreeuwt dan moord en brand, en de consument zal het gelag betalen... wij dus...
                                    waardoor de index stijgt, loon stijgt, personeel duurder zal worden... en we onszelf doodconcurreren. Tov andere landen en we failliet gaan.
                                    Daarom.houden ze de prijs van de brandstof laag, en is de auto een vorm van vermogensbelasting.

                                    Sterke schouders, dragen de sterkste lasten...

                                    Is niet mijn visie, maar een vaststelling.

                                    Comment


                                    • #78
                                      dankzij de taksen op 3.0 motoren, blijft de brandstof betaalbaar.
                                      hoe groter de gaten in uw motor, hoe kleiner het gat in de begroting

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        dankzij de taksen op 3.0 motoren, blijft de brandstof betaalbaar.
                                        hoe groter de gaten in uw motor, hoe kleiner het gat in de begroting
                                        Tja, zolang het maar geen taxi, lichte vracht, aangepaste voertuigen, landbouwvoertuigen, enz zijn...

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          dankzij de taksen op 3.0 motoren, blijft de brandstof betaalbaar.
                                          hoe groter de gaten in uw motor, hoe kleiner het gat in de begroting
                                          En vele kleine litertjes vullen de staatskas ook met accijnzen.... die in verhouding meer betalen tov diesel...
                                          En zo zitten ze in iedereen zijn geldbeugel...

                                          Je hebt het soms gewoon niet door dat ze je zakken leegschudden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X