Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Road trip tot in Spanje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Road trip tot in Spanje

Net een nieuwe wagen besteld, zou ergens begin november geleverd moeten worden. Om hem wat in te rijden, zoek ik een road trip te doen tot in Spanje.

Zijn er sites waar ik terecht kan voor zo'n zaken en die me wijzen op plaatsen waar ik zeker langs moet rijden?

In ieder geval geen constante snelheden op autostrades doen, niet goed voor een nieuwe motor !

Comment

Waarom niet ?

Comment

Ik denk dat het belangrijk is dat een nieuwe motor moet :

-voldoende wisselen in toerentallen
        -voldoende kort belasten, zonder te overdrijven (dus niet bijvb 10 seconden lang keihard doortrekken en dan pas schakelen, maar voldoende doortrekken en tijdig schakelen).
        -zeker niet te hoog en langdurig in toeren gaan
        -niet teveel belasten bij té lage toerentallen

En als je een autostrade doet, dan doe je bovenstaande volgens mij niet voldoende. Als je dan toch op reis moet met een nieuwe wagen en geen autostrade kan vermijden zou ik op de autostrade indien mogelijk voldoende wisselen in snelheid, beetje uitbollen vb van 130 naar 110 en terug optrekken maar zeker niet te hard en op te lage toerentallen.

Ik zou met een nieuwe motor de eerste 500km toch geen autostrade doen.

Er zullen natuurlijk mensen zijn die dit larie vinden, maar ik vind dit nodig.

Comment

Ik denk dat dat allemaal al lang achterhaald is. Een moderne motor kan je vanaf minuut 1 belasten zoals je wil.
          Met mijn vorige auto, de dag nadat ik hem afgehaald heb, naar Polen gereden. Vanaf 3-400 km serieus door gereden.
          Nooit iets aan gehad.

Comment

ja, je MOET hem belasten. Maar als je aan constante snelheid rijdt doe je dat niet voldoende

Comment

Inrijden is overrated.
              Gewoon rijden zonder gek te doen. Zelfs op autostrade wisselen je toerentallen (inhalen, bergop, bergaf, péage, pipi pause etc).

En als je onderweg vanalles wil bezoeken zal het zeker niet continu autostrade zijn.

Tik gewoon de steden waar je langs komt in bij Tripadvisor, dan zie je direct de highlights en kan je beslissen of je daar wil stoppen of niet.
              Hoe kunnen wij nu inschatten of je graag kastelen, musea, steden, restaurants, pretparken of whatever wil zien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                Ik denk dat het belangrijk is dat een nieuwe motor moet :

-voldoende wisselen in toerentallen
                -voldoende kort belasten, zonder te overdrijven (dus niet bijvb 10 seconden lang keihard doortrekken en dan pas schakelen, maar voldoende doortrekken en tijdig schakelen).
                -zeker niet te hoog en langdurig in toeren gaan
                -niet teveel belasten bij té lage toerentallen

En als je een autostrade doet, dan doe je bovenstaande volgens mij niet voldoende. Als je dan toch op reis moet met een nieuwe wagen en geen autostrade kan vermijden zou ik op de autostrade indien mogelijk voldoende wisselen in snelheid, beetje uitbollen vb van 130 naar 110 en terug optrekken maar zeker niet te hard en op te lage toerentallen.

Ik zou met een nieuwe motor de eerste 500km toch geen autostrade doen.

Er zullen natuurlijk mensen zijn die dit larie vinden, maar ik vind dit nodig.

Ik vroeg niet wat, maar waarom.
                Je denkt, en je zou, en je vindt, maar kun je ook uitleggen waarom ?

Comment

ja ik weet waarom maar daar heeft TS geen boodschap aan denk ik en hij vraagt er niet naar ook

Comment

Comment

moet ik aan iemand die met zijn nieuwe auto een rit naar Spanje gaat doen beginnen tetteren over zuigerveren ?

Comment

moet ik aan iemand die met zijn nieuwe auto een rit naar Spanje gaat doen beginnen tetteren over zuigerveren ?
                        tja, Herbie, in jouw eerste post hier ben je er over begonnen en was ook niet de vraag van TS ...

OT, als een andere kant van Spanje je interesseert, dan is Extremadura wel interessant, minder toeristisch en meer oude cultuur.
                        Een korte intro vind je hier al. https://www.lonelyplanet.nl/roadtrip...or-extremadura

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

tja, Herbie, in jouw eerste post hier ben je er over begonnen en was ook niet de vraag van TS ...
                          Hij zegt duidelijk dat hij een tripje naar Spanje gaat doen OM ZIJN NIEUWE WAGEN IN TE RIJDEN
                          dus dan gaat het voor mij over inrijden en niet echt om Spanje :-)
                          Ik heb gezegd wat ik hiervan vind.

Comment

Maar als je hem iets afraadt van te doen, kun je hem misschien ook uitleggen waarom het best is van dat niet te doen ?
                            Als ik zeg "ik ga morgen naar de zee", en jij zegt "niet doen", moet ik dan gewoon zeggen "okee" ? Nee, dan vraag ik "waarom niet ?".

Comment

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                Maar als je hem iets afraadt van te doen, kun je hem misschien ook uitleggen waarom het best is van dat niet te doen ?
                                Als ik zeg "ik ga morgen naar de zee", en jij zegt "niet doen", moet ik dan gewoon zeggen "okee" ? Nee, dan vraag ik "waarom niet ?".
                                En ? Heeft hij al gevraagd waarom niet ?

Comment

Waarom ben jij nu in zijn plaats aan het denken, denk je dat TS dat zelf niet kan misschien ?
                                  Ik heb trouwens gezegd waarom niet, omdat er op de autostrade niet voldoende afwisseling/belasting is.
                                  Maar jij had zonodig meer uitleg nodig (waarom eigenlijk ? )

Comment

Waarom ben jij nu in zijn plaats aan het denken, denk je dat TS dat zelf niet kan misschien ?
                                    Ik heb trouwens gezegd waarom niet, omdat er op de autostrade niet voldoende afwisseling/belasting is.
                                    Maar jij had zonodig meer uitleg nodig (waarom eigenlijk ? )
                                    Misschien omdat we nog graag iets willen bijleren? Of ga je nu zeggen dat dat niet mag?

OT: Zoals Timothy al aangaf, tripadvisor is een goede site daarvoor.
                                    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Omdat het misschien ooit voor mij nuttig kan zijn ?
                                      Wel, waarom moet er dan voldoende afwisseling/belasting zijn ?
                                      Waarom wil je dit nu niet gewoon uitleggen ? Wat heb ik nu verkeerd gedaan ? Jij zegt niet doen en ik vraag waarom niet. Als ik dat niet mag vragen, dan had je de topic starter misschien een persoonlijk bericht moeten sturen. Dit is toch een publiek topic. Is het teveel gevraagd om je theorieën uit te leggen aan de minder technisch begaafden onder ons ?
                                      Ik snap je houding echt niet hoor. Behalve dan dat het moet zijn dat je het zelf niet weet waarom je zoiets gezegd hebt.
                                      Bon, laat maar vallen dan, hier komt blijkbaar toch niets constructiefs uit van uw kant.
                                      Of, iemand anders die deze meneer zijn theorie kan uitleggen ?

Comment

TS heeft nergens gevraagd hoe hij zijn nieuwe wagen moet inrijden, niet in zijn topictitel, noch in zijn openingspost.
                                        Wel is de vraag hoe hij er een interessante roadtrip van kan maken.
                                        Dus als je geen info kan geven over interessante routes, locaties in Frankrijk en/of Spanje, ga je off topic

Comment

Working...
                                        X