Hey
Sorry als dit niet in deze sectie thuishoort: gelieve de bevoegde mensen het dan te verplaatsen.
Vandaag heb ik een up! met 60 pk en ASG besteld. Dit omdat ik deze auto dringend nodig heb, en dit het enige model was dat meteen beschikbaar was.
Bij de garage mocht ik er een testritje mee maken, maar dit kon enkel op hun parcours (zij hebben geen nummerplaten om op de straat te mogen rijden).
Het ritje duurde slechts twee minuten, dus ik weet niet of ik echt een goed oordeel kan vellen, maar ik ben toch een beetje teleurgesteld door de rijervaring.
Door het parcours (dat gewoon uit snelheidsbrekers bestaat) is hij ook niet hoger dan D3 gegaan, volgens mij.
Ik heb gehoord dat deze auto geen creep-functie heeft, omdat het geen echte automaat is. Hiermee bedoel ik dus dat de auto in D of R niet lichtjes vooruit of achteruit begint te rijden bij het loslaten van de rem.
Toen ik vandaag de rem, in Drive, losliet, ging de auto wel lichtjes vooruit, hoewel we toch echt op een plat stuk grond waren. Hebben nieuwe up!’s dit wel, of was dit gewoon zwaartekracht? In dat geval, waarom houdt de hill-hold-feature de auto dan niet tegen? Of geldt dit enkel voor achteruit rollen (wat als je dan achteruit een berg op moet rijden?)
Wanneer ik zachtjes op de gas trapte, hoorde ik de motor zoomen, maar we gingen niet vooruit. Ik trapte wat harder, en plots ‘schokte’ de auto vooruit.
Van 1ste naar 2de heb ik niet echt gevoeld, maar toen hij naar 3de ging, hield de auto zich echt een hele seconde in. Ik heb mijn voet niet van het gaspedaal gehaald, en denk ook niet dat de toeren omhoog gingen (wat je bij een manuele auto wel zou hebben als je de gas intrapt terwijl je schakelt), maar toch ‘schokte’ de auto ineens vooruit toen de 3de versnelling werd ingeschakeld, alsof ik zelf moet bijregelen hoe diep ik het gaspedaal intrap als hij schakelt…
Ik reed aan constante snelheid ook plots een bergje op, en de auto begon wat te stutteren, alsook wanneer ik (niet eens hard) remde. Bij het tot stilstand remmen deed hij dit dan weer niet…
Ik weet dat die twee minuten echt niet genoeg zijn om een oordeel te vellen, daarom kom ik hier vragen of er mensen zijn die ervaringen met de ASG-versnellingsbak hebben, en deze misschien zouden willen delen.
Ik zelf heb nog nooit automaat gereden, maar had nu een stadsauto nodig waarmee ik veel in het verkeer ga staan, en bovendien hadden ze enkel de ASG als ik hem direct moest hebben.
Dat er geen creep-functie is, vind ik dan wel jammer (lijkt me net zo leuk aan ’n automaat).
Zijn er trouwens ook mensen met een up!...? Lijkt me zo’n leuk ding, het is enkel de ASG waar ik nu even met twijfels over zit.
Indien er nog mensen zijn met negatieve ervaringen, ga ik echt vragen de bestelling te annuleren zodat ik nog een andere auto kan kiezen met een echte automatische transmissie.
Alvast bedankt!
Sorry als dit niet in deze sectie thuishoort: gelieve de bevoegde mensen het dan te verplaatsen.
Vandaag heb ik een up! met 60 pk en ASG besteld. Dit omdat ik deze auto dringend nodig heb, en dit het enige model was dat meteen beschikbaar was.
Bij de garage mocht ik er een testritje mee maken, maar dit kon enkel op hun parcours (zij hebben geen nummerplaten om op de straat te mogen rijden).
Het ritje duurde slechts twee minuten, dus ik weet niet of ik echt een goed oordeel kan vellen, maar ik ben toch een beetje teleurgesteld door de rijervaring.
Door het parcours (dat gewoon uit snelheidsbrekers bestaat) is hij ook niet hoger dan D3 gegaan, volgens mij.

Ik heb gehoord dat deze auto geen creep-functie heeft, omdat het geen echte automaat is. Hiermee bedoel ik dus dat de auto in D of R niet lichtjes vooruit of achteruit begint te rijden bij het loslaten van de rem.
Toen ik vandaag de rem, in Drive, losliet, ging de auto wel lichtjes vooruit, hoewel we toch echt op een plat stuk grond waren. Hebben nieuwe up!’s dit wel, of was dit gewoon zwaartekracht? In dat geval, waarom houdt de hill-hold-feature de auto dan niet tegen? Of geldt dit enkel voor achteruit rollen (wat als je dan achteruit een berg op moet rijden?)

Wanneer ik zachtjes op de gas trapte, hoorde ik de motor zoomen, maar we gingen niet vooruit. Ik trapte wat harder, en plots ‘schokte’ de auto vooruit.
Van 1ste naar 2de heb ik niet echt gevoeld, maar toen hij naar 3de ging, hield de auto zich echt een hele seconde in. Ik heb mijn voet niet van het gaspedaal gehaald, en denk ook niet dat de toeren omhoog gingen (wat je bij een manuele auto wel zou hebben als je de gas intrapt terwijl je schakelt), maar toch ‘schokte’ de auto ineens vooruit toen de 3de versnelling werd ingeschakeld, alsof ik zelf moet bijregelen hoe diep ik het gaspedaal intrap als hij schakelt…
Ik reed aan constante snelheid ook plots een bergje op, en de auto begon wat te stutteren, alsook wanneer ik (niet eens hard) remde. Bij het tot stilstand remmen deed hij dit dan weer niet…

Ik weet dat die twee minuten echt niet genoeg zijn om een oordeel te vellen, daarom kom ik hier vragen of er mensen zijn die ervaringen met de ASG-versnellingsbak hebben, en deze misschien zouden willen delen.

Ik zelf heb nog nooit automaat gereden, maar had nu een stadsauto nodig waarmee ik veel in het verkeer ga staan, en bovendien hadden ze enkel de ASG als ik hem direct moest hebben.
Dat er geen creep-functie is, vind ik dan wel jammer (lijkt me net zo leuk aan ’n automaat).
Zijn er trouwens ook mensen met een up!...? Lijkt me zo’n leuk ding, het is enkel de ASG waar ik nu even met twijfels over zit.
Indien er nog mensen zijn met negatieve ervaringen, ga ik echt vragen de bestelling te annuleren zodat ik nog een andere auto kan kiezen met een echte automatische transmissie.

Alvast bedankt!

Comment