Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moeilijk raadseltje...wie kan me helpen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Moeilijk raadseltje...wie kan me helpen ?

Heel mijn leven een autoliefhebber geweest, laatste auto was een alfa romeo miTo, verliefd was ik op mijn karretje...maar wat voor een auto ik in het verleden ook kocht...altijd miserie en de kosten liepen maar op...eind september doe ik afstand van mijn bedrijfswagen en ben ik terug op zoektocht naar een deftige droom, mss een fiat 500 ? of een peugeot 308? pfff ik weet het niet, K'wil gewoon een leuke (witte) auto (1200 of 1400cc), betaalbaar en degelijk = goede motor, carosserie, veilig, geen dure verzekering (geen 1800 dus) enz...wie geeft er mij raad waarvoor mijn hartelijke dank

kiezen voor kwaliteit ? Janpanese wagen !

Comment

Budget ??
      Corolla of Yaris ? Of een Polotje?

Comment

gewoon een 500tje met 1.2 motor, en koop het nieuw of bij een goede fiat grage, zover ik weet, zijn er daar weinig problemen mee
        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

witte toyota starlet :-)
          eentje zonder roest kopen, dan 1 maal goede roestbehandeling geven en je bent voor tien jaar goed. alle andere vlakken moet je er niet naar omkijken.

Comment

De Clio is wel goed denk ik. Volg Renaultforum en hoor hierover toch geen klachten.
            Je vroeg in een ander topic raad over Dex en Cardoen. Ik raad je aan om zeker eens bij de dealer te gaan kijken. Die prijzen liggen kort bij elkaar, soms zelfs in het voordeel van de dealer. Weet ook dat je met een Cardoen auto of Dex auto niet goed ontvangen wordt bij de meeste officiele dealers. Goed vergelijken zou ik zeggen...

Comment

Een Kia Picanto of Rio met 7 jaar garantie, doe je zeker niets verkeerd mee.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Opel Adam of Corsa, nieuwe Ibiza?

Edit: nieuwe Micra is ook wel leuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                  gewoon een 500tje met 1.2 motor, en koop het nieuw of bij een goede fiat grage, zover ik weet, zijn er daar weinig problemen mee
                  Deze zijn momenteel net onder de 10000 te verkrijgen bij Fiat zelf: https://www.fiat.be/nl/auto-promotie...g.fiat-500-pop
                  Die bij Dex zijn iets duurder maar ook iets beter uitgerust (Lounge uitrusting ipv Pop).
                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                    Zeker dat je een 1.2 motor wil? Ik heb in de baai van Napels zo'n auto gehuurd en amai sneller dan 80km/u op heuvelachtige wegen kan je echt niet rijden.. en 120 op een autostrade dat kan als je plankgas rijdt en het plat is.

Comment

Mazda 2, toyota aygo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

Zeker dat je een 1.2 motor wil? Ik heb in de baai van Napels zo'n auto gehuurd en amai sneller dan 80km/u op heuvelachtige wegen kan je echt niet rijden.. en 120 op een autostrade dat kan als je plankgas rijdt en het plat is.
                        Man man toch, in vergelijking met de legendarische 1.9 turbo diesel, is zo’n Fiat 500 1.2 i wel een echte raket, want je bent tot 30% sneller weg aan de lichten!!

De 1.9 SDI doet het zelf zo’n 50% slechter!

50% van de Audi’s, VW’s, Skoda of Seat had deze motor en verkocht tot 2010 !

Als jij een Fiat 1.2 i traag noemt, hoe noem jij dan al die 1.9 Turbo diesels ??
                        Last edited by quovadis; 05/09/2017, 10:48.

Comment

nu ben je toch een beetje de pedalen aan het kwijt geraken hoor quovadis, we leven in 2017, niet in 1997...
                          een atmo 1.2 zou ik persoonlijk ook niet mee willen rijden en iedereen weet dat ik niet zo'n hoge eisen stel qua prestaties
                          de 1.9 TDI die ik gehad heb presteert toch wel een pak beter.
                          http://www.autoweek.nl/carbase_data....84962&cache=no

ga dan eerder voor zoiets, dat presteert wel naar behoren:
                          Last edited by sunking; 05/09/2017, 11:20.

Comment

Dat een 500 1.2 i niet echt snel is weet ik ook wel. Maar als stadswagen voldoende volgens mij

In een lichte A3 TDI zal die best vlot rijden, maar in een zo’n zware Sharan en Touran, zijn het ook slakken.

Verschillende van mijn buren hebben deze motor nog

De 1.9 TDI van 90 pk is wel verkocht tot 2010, (Touran stock model) mijn straat stond er vol van en er rijden er nog verschillende van rond (Sharan, 2x Touran, Passat)

In de zomer, met open raam, zijn ze mijn wekker !!
                            Last edited by quovadis; 05/09/2017, 11:35.

Comment

Jamaar de auto's die je in je vergelijking gebruikt, zijn toch wel van een eerder tijdperk.. de sharan van 2010 is al bij al nog wel acceptabel, doet het beter dan de fiat 1.2 ... .

en je zegt zelf, 'OOK een slak', maar ik denk niet dat TS op zoek is naar een slak maar kan mij vergissen, en puur als stadsauto kan ik mij voorstellen dat het ok is, maar waarom zou TS niet op de snelweg willen met haar compacte wagentje. Ik heb ook eens met de polo 1.2 atmo van m'n zus gereden, en dat vind ik maar niks, veel te veel toeren aan 120 en dan nog nauwelijks over hebben om in te halen.

Comment

Is er ook een budget vooropgesteld of heb je geen limiet wat dat betreft ?

Comment

Hier vind je een tweedehands Dacia Duster die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    nu ben je toch een beetje de pedalen aan het kwijt geraken hoor quovadis, we leven in 2017, niet in 1997...
                                    een atmo 1.2 zou ik persoonlijk ook niet mee willen rijden en iedereen weet dat ik niet zo'n hoge eisen stel qua prestaties
                                    de 1.9 TDI die ik gehad heb presteert toch wel een pak beter.
                                    http://www.autoweek.nl/carbase_data....84962&cache=no

ga dan eerder voor zoiets, dat presteert wel naar behoren:
                                    http://www.autoweek.nl/auto/81087/ma...yactiv-g-90-ts
                                    Juiste opmerking. En deze keer geen Golf aangeprezen lol (is echt een grapje hoor Sunking)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Juiste opmerking. En deze keer geen Golf aangeprezen lol (is echt een grapje hoor Sunking)
                                      ik kon me gelukkig net inhouden. heb er nu een topic over dus hoef er geen andere meer voor te kapen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Als jij een Fiat 1.2 i traag noemt, hoe noem jij dan al die 1.9 Turbo diesels ??
                                        Bij mij zou enkel een Abarth 595 competizione in huis komen dus voor mij is die 1.2 TRAAG! (en met diesels rij ik enkel het gras af alhoewel )

Comment

Working...
                                        X