Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
    Dus als gij uwen dikken bak opzij zet en populair zijt gaan er u misschien veel mensen volgen !
    Zowel dit antwoord en het volgende van u doen mij vermoeden dat ge nu tussen de middag in een ecologisch cafeetje aan de pinten hangt. Want ik kan er niet goed aan uit wat ge nu wilt zeggen en waarop dat een antwoord is.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

      Haaaa goeie vraag !
      Er is geen enkele CEO die daar direct gaat op antwoorden, dus ik zeker niet :-)
      Die CEO zal doen wat nodig is om de investeerders content te houden wat dat ook moge zijn ! Anders ligt 'm binnen de kortste keren buiten !
      Dus die CEO ga ik niet spelen ik ga niet de shit opkuisen die zij zonder visie veroorzaakt hebben !!
      Voila.
      Een CEO handelt niet zonder visie.
      Een CEO moet in de eerste plaats zijn werknemers en aandeelhouders tevreden houden en hoe doet men dat? Door meer auto's te verkopen en de kost te drukken.

      Schrap je de 500X: 8% marktaandeel dat je laat liggen
      Schrap je de Compass: 14% marktaandeel dat je laat liggen
      Schrap je de XC60: 6,5% marktaandeel dat je laat liggen.

      Hoe je het draait of keert, een autobedrijf heeft deze wagens nodig om te overleven, zeker in landen als China & Amerika. Of ga jij 30% van u mensen ontslagen, uw bedrijf in financiële crisis storten omdat jij niet meer wilt meespelen in de segmenten waar de marges & marktaandeel ligt?

      Trouwens, heb je al eens gezien hoeveel autobedrijven de laatste 5-6 jaar meer uitgeven aan R&D? Auto's moeten veiliger worden, zuiniger en meer efficiënt.
      Elk merk is bezig met hybride & EV, maar de meeste mensen willen dit niet kopen (zie maar eens topics van Leaf, model 3, Prius e.d.).
      Waarom? Te lage actieradius (voor die 1x dat ze gaan skiën) en vooral, het is te duur.

      Dus als jij een super lichte EV of hybride kan bouwen, voor een concurrentiële prijs en er nog winst aan maken, be my guest, maar ik denk niet dat het je lukt.

      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
        't Is heel eenvoudig, beslis zelf wat je koopt (of stop met kopen), geen enkele CEO kan je tegenhouden te doen wat moet !
        En zo is het altijd al geweest hoor.
        Als morgen iedereen een EV coupe wilt kopen, dan zal elk merk dit maken.
        Je ziet doorheen de jaren altijd trends, vroeger moest iedereen een MPV hebben, ipv een break.
        Nu wilt iedereen een SUV en stort de markt van MPV's in.
        Trouwens, is een MPV dan niet even 'kwalijk' als een SUV? Dit is ook hoger en stoot ook meer uit.
        Classic cars on demand

        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

        - It's time to make your dream come true -

        Comment


        • interessant, maar wat met de vraag waarin moet geïnvesteerd worden om diezelfde onderneming voor de volgende 10-15 jaar succesvol te houden ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
            interessant, maar wat met de vraag waarin moet geïnvesteerd worden om diezelfde onderneming voor de volgende 10-15 jaar succesvol te houden ?
            Globaal, meer synergieën en kostenbesparing.
            qua auto's, verder inzetten op hybride en EV en gewichtsbesparing (wat nu ook al is, zie elk persbericht).

            voor de rest ook meer inzetten op zelfrijdende wagens en men zal meer en meer afstappen van het bezit van wagens, eerder aan het autodelen (waar zelfrijdende wagens perfect voor zijn).

            oh en meer cross overs
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • akkoord, maar voor mij mogen het eerder MPV's zijn, dan heb je tenminste nog iets aan de ruimte die ze innemen

              Comment


              • Maar n'een MPV neemt niet meer ruimte in dan een gewone wagen hoor. Neem nu de Espace 4, lijkt een zeer grote wagen en is toch maar 4,65 meter.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                  Dat is een feit en die proffen zijn nu niet bepaald objectief.
                  Oei, sommige vinden proffen, te kritisch…

                  Is Geert Bourgeois van het N-VA dan toch een socialist geworden?

                  HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


                  Comment


                  • Samengevat, rij eerst uw huidige auto op, koop daarna een kleine elektrische auto...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Maar n'een MPV neemt niet meer ruimte in dan een gewone wagen hoor. Neem nu de Espace 4, lijkt een zeer grote wagen en is toch maar 4,65 meter.
                      Daarom weegt hij ook 1790 kg… met een verbruik van 7.2 L/100 km diesel voor een 6 AT

                      Gewicht & luchtweerstand, heeft zijn prijs….


                      Comment


                      • ....'t Is heel eenvoudig, beslis zelf wat je koopt (of stop met kopen), geen enkele CEO kan je tegenhouden te doen wat moet ...

                        Tja... dat doen de mensen al, maar dat bevalt je niet...
                        Last edited by guyugy; 12/09/2017, 16:47.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                          Daarom weegt hij ook 1790 kg… met een verbruik van 7.2 L/100 km diesel voor een 6 AT

                          Gewicht & luchtweerstand, heeft zijn prijs….

                          de referentie voor zuinigheid is niet je 1.4 giulietta hoor

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                            Daarom weegt hij ook 1790 kg… met een verbruik van 7.2 L/100 km diesel voor een 6 AT

                            Gewicht & luchtweerstand, heeft zijn prijs….

                            T ging hem zuiver over de grootte, plaats innemen dus...
                            En dat is een vrij zuinige wagen vind ik. Kunde geloven dat die exact even veel verbruikt als onze Scenic 1.5 dCi geweest. Iets meer dan 8 liter, altijd stadsverkeer... Scenic verbruikte dat ook...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                              Zowel dit antwoord en het volgende van u doen mij vermoeden dat ge nu tussen de middag in een ecologisch cafeetje aan de pinten hangt. Want ik kan er niet goed aan uit wat ge nu wilt zeggen en waarop dat een antwoord is.
                              Ik bedoel dat als ge populair zijt etc.... :

                              1. De auto-industrie doet waarvan ze denken dat ze meest kunnen verkopen, dus die gaan niet voor de verandering zorgen die nu nodig is.
                              2. De politici gaan ook niet de kordate beslissingen nemen die nodig zijn, want dat zou kiezers kosten.
                              3. Dus denk ik aan de laatste optie, zoek een rolmodel (een voetballer ? veel belgen volgen dit ? 'k zeg maar iets, ken niks van voetbal:-) waar velen naar opkijken en zet hem in een klein licht bakske dat weinig verbruikt ipv. een suv of een nog dikkere auto. Tot iedereen schreeuwt dat hij ook zo'n autootje wil.

                              Tot slot : ik heb geen café's nodig om na te denken. In welk hoerenkot ga jij inspiratie halen na je klantenbezoeken ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

                                Ik bedoel dat als ge populair zijt etc.... :

                                1. De auto-industrie doet waarvan ze denken dat ze meest kunnen verkopen, dus die gaan niet voor de verandering zorgen die nu nodig is.
                                2. De politici gaan ook niet de kordate beslissingen nemen die nodig zijn, want dat zou kiezers kosten.
                                3. Dus denk ik aan de laatste optie, zoek een rolmodel (een voetballer ? veel belgen volgen dit ? 'k zeg maar iets, ken niks van voetbal:-) waar velen naar opkijken en zet hem in een klein licht bakske dat weinig verbruikt ipv. een suv of een nog dikkere auto. Tot iedereen schreeuwt dat hij ook zo'n autootje wil.

                                Tot slot : ik heb geen café's nodig om na te denken. In welk hoerenkot ga jij inspiratie halen na je klantenbezoeken ?
                                1.De auto-industrie gaat meestal op safe spelen. De R&D van een wagen kost handen vol geld en als het flopt, laat dat een put achter. Dus ze gaan vooral op safe spelen. En af en toe is er eentje die eens een risico neemt zoals Toyota met de Prius en Tesla en als die dan marktaandeel halen, zal de rest volgen. Maar de Prius was in het begin niet echt winstgevend en Tesla tot op vandaag nog steeds niet. Dus de aandeelhouders van Tesla zijn jaar na jaar zeer zenuwachtig. Ook vooral omdat men nog steeds niet weet of die toekomst in EV's zit. Waar gaan ze de stroom vandaan halen? Kerncentrales moeten dicht en ze gaan die wss zelfs nog meer nodig hebben omdat ze met zonnepaneeltjes en windmolentjes er niet geraken.

                                2. De politiekers hebben de laatste jaren al serieuze beslissingen genomen. Hogere VAA, diesel ontmoedigen, mensen proberen uit de firmasletten krijgen,... Maar ook die politiekers moeten rekening houden met sociale bloedbaden. Want de auto-industrie ontmoedigen, kan ook nadelig uitpakken. Denk niet dat bepaalde auto-fabrikanten in landen willen blijven produceren waar hun modellen weggepest worden.

                                3. Waarom moet iedereen in een klein auto'ke rijden? Wij hebben op ons werk allemaal middenklassers en die zijn nodig. Ik moet vaak daken opmeten en vervoer nog een ladder 'in' de wagen. Een nog kleinere wagen en ik kan die ladder niet vervoeren, tenzij op mijn dak. En dan moet ik die telkens een slot aan doen als ik in de steden bij een klant de ladder niet nodig heb, en bijna elke avond terug van de auto halen en 's morgens terug erop leggen, wil ik niet dat ze gestolen wordt. Daarnaast heb ik de laatste 4 jaar een lage wagen gehad met rugproblemen. Nu met de Tiguan zijn die rugproblemen een pak beter en durf zelfs niet te zeggen dat ik nog nauwelijks last heb . Ik zie de mensen die 60000km of meer per jaar doen, niet echt met ne Lupo rijden. Dat gaat ook wel, maar ben er zeker van dat die allemaal op termijn met rugproblemen komen te zitten, en dan mag de belastingbetaler daar weer voor opdraaien. Maar dat wil niet zeggen dat die grotere wagen dan niet weinig mag verbruiken hé. Want mijne Tiguan stoot heel wat minder de lucht in als uwe luciferdoosje . Dat is dus het jammere aan u. De mensen beoordelen en zelf met een klein gulzig wagentje rijden.

                                En die 'tot slot' zegt meer over uw eigen achterlijke ideologie dan die van mij . Heb het u laatst nog gezegd dat zo een taal voor niets nodig is, paljaske



                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  ....'t Is heel eenvoudig, beslis zelf wat je koopt (of stop met kopen), geen enkele CEO kan je tegenhouden te doen wat moet ...

                                  Tja... dat doen de mensen al, maar dat bevalt je niet...
                                  Dacht net hetzelfde, wie zit er hier volle bak af te geven op diegene die met een SUV rijden of deze willen kopen

                                  Comment


                                  • En terwijl wij hier te zeuren en te vitten zijn over de SUV's blijven wij duchtig verwarmen met systemen die proportioneel nog veel meer uitstoten. Over vliegentuigen en boten wordt zeldzaam geklaagd, het zijn telkens de (stomende) uitlaten van wagens die verschijnen bij elke commentaar in de TV-journaal betreffende luchtbezoedeling.

                                    Comment


                                    • t probleem met auto's is wel dat er heel veel van zijn, zeker in de grote steden, en daar heeft het directe impact op de luchtkwaliteit, als die allemaal elektrisch zouden zijn, dan zou de luchtkwaliteit in de stad een PAK beter zijn.

                                      Ze hadden eens voor twee weken lang auto's verboden in peking, dit was het resultaat:


                                      China marked the 70th anniversary of their victory during World War II in the only way possible: a ginormous parade. On Sept. 3, 2015, Victory Day kicked off with a massive military parade through Beijing. Photo by Rolex Dela Pena/Getty Images. The celebration included 12,000 troops in 50 different...


                                      maar goed het is hier nog te doen, ben al lang blij dat er hier geen Cummins diesels rondrijden...

                                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten


                                        En die 'tot slot' zegt meer over uw eigen achterlijke ideologie dan die van mij . Heb het u laatst nog gezegd dat zo een taal voor niets nodig is, paljaske


                                        Als u niks fijnzinniger kan bedenken als 'boomknuffelaar' , 'iemand met een groene partijkaart' of caféganger, zwijg dan ook liever. Als u dergelijke opmerkingen maakt moet u niet uit te lucht vallen dat er van mijn kant dergelijke opmerkingen volgen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          ....'t Is heel eenvoudig, beslis zelf wat je koopt (of stop met kopen), geen enkele CEO kan je tegenhouden te doen wat moet ...

                                          Tja... dat doen de mensen al, maar dat bevalt je niet...
                                          Had eigenlijk moeten zijn : beslis zelf wat je koopt en uiteraard zo klein en licht mogelijk (ik dacht dat mijn gedachtengang op dat gebied al duidelijk was). Maar niet iedereen heeft daar oog voor.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X