Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
Bekijk Berichten
dan zonder enige twijfel deze :
Wegens :
zéér laag gewicht, verbruik en co2.
atmosferisch (dus géén turbo)
INdirecte injectie (en dus geen fijnstofuitstoot zoals een directe injectie)
én de mogelijkheid géén airco te nemen.
Bovendien zo klein als mogelijk en toch de mogelijkheid om er een fiets in te proppen, da's wel een absolute vereiste.
Als het dan toch electrisch zou moeten zijn een Zoe ? Maar dat kan ik niet echt motiveren, wel geen uitstoot, toch niet direct, geen motorolie, geen versnellingsbakolie etc... maar als ik morgen een nieuwe electrische zou kopen zou ik het gevoel hebben met iets rond te rijden dat misschien minder efficient is dan een zeer kleine benzine ? Ik weet het echt niet .... wie wel ? Misschien zou ik daar dan iets van verwarming in 'bricoleren' op basis van bio-ethanol....
en om op GuyGuy zijn vraag te antwoorden : :-)
een tijd geleden stond hier in de buurt een saxo1.1 te koop in hetzelfde blauw als mijn 1.4, ik heb het gekocht uit nieuwsgierigheid en omdat veel onderdelen hetzelfde zijn. Ik heb dat op een tijdelijke verzekering gezet als vervangwagen en na 300 a 400km wist ik het al (ik was eigenlijk al vrij zeker), die 1.1 verbruikt meer in werkelijkheid, een kleine halve liter ! Je kan natuurlijk als opa rondrijden en alle verkeer ophouden maar als je daarmee vlot wil rijden en een redelijke snelheid op de autostrade wil aanhouden/deftig wil invoegen, dan moet je dat op de staart trappen en dan verbruikt dat meer.
Ik heb de 1.1 dan uiteindelijk gedemonteerd, de neus eraf gesneden en die wordt nu gebruikt als teststand voor motoren :-)
Comment