Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als ik opmerkingen maak over een bepaalde evolutie, dat auto's groter en zwaarder worden, dan wordt dat door bepaalde mensen niet geaprecieerd, dan kan het zelfs niet dat je een autoliefhebber bent.
Tot daar aan toe.
Je kan dan gefundeerde opmerkingen maken tegen mijn stelling, maar dan komt men met opmerkingen als boomknuffelaar, groene kaart, bakfietsen en wat weet ik nog allemaal (ik zal maar geen namen noemen zeker). Op een bepaald moment zijn er zelfs opmerkingen gemaakt in wat voor huis ik wel niet moet wonen. Zal er maar een smiley :-) bijzetten omdat ik hier zit te lachen terwijl ik er aan denk. Tja dan moet je niet beginnen bleiten als ik eens terugstamp hé. 't Is een reflex, als ik een duw krijg, dan geef ik er één dubbel en dik terug. Blijkbaar mogen er dwaze opmerkingen in mijn richting gemaakt worden maar o wee als je er terug maakt, dan speel je plots op de man.
Blijkbaar wordt er met twee maten en gewichten gewerkt. Er zijn ook namen geciteerd over mijn auto (ik ga ze niet beginnen opzoeken), maar een auto een plofkip noemen dat is dan weer heel erg leeg.
Wees misschien een beetje consequent.
Trouwens alles volspammen ? Waarvoor heb ik dit topic dan gestart ?
In plaats van over mijn Saxo te leuteren, (wat voor een gevaarlijke gek ik wel niet moet zijn om met zoiets rond te rijden - smiley - :-), kom met degelijke argumenten af in plaats van op de man te spelen.
Dan wordt het vast nog leuk. Waar ik het vergeten ben moet je er maar een smiley bijdenken.
En verder, voor iedereen een rustige avond, met of zonder alcohol :-)
Auto's zijn toch juist lichter aan het worden?
Mijn Audi A4 uit 2006 woog 1800 kilo, mijn Skoda Otcavia uit 2016 1400 kilo??
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Mijn Audi A4 uit 2006 woog 1800 kilo, mijn Skoda Otcavia uit 2016 1400 kilo??
Herbie66: bedoeld dat auto’s vooral zwaarder worden door de trend naar SUV /Mono volumes enz.
+ de trend om auto's met dezelfde naam steeds groter /zwaarder (meestal) te laten worden.
Een Octavia (klasse C: midden klein) is zelfs langer als een A4 (2006 klasse: D midden) maar hoort wel tot een andere klasse (letterlijk en figuurlijk)….
Dit komt niet door Autoweek, maar kiest de constructeur zelf.....
Een Audi A4 (2017) zal aanzienlijk zwaarder zijn als een Octavia.(2017).. en zwaarder als een A4 (2006) dat bedoeld Herbie66
Een A4 3.0 TDI Quattro AT Break, woog trouwens slechts 1700 kg…(op aarde althans)
Herbie66: bedoeld dat auto’s vooral zwaarder worden door de trend naar SUV /Mono volumes enz.
+ de trend om auto's met dezelfde naam steeds groter /zwaarder (meestal) te laten worden.
Mijn Audi A4 uit 2006 woog 1800 kilo, mijn Skoda Otcavia uit 2016 1400 kilo??
Ik heb een paar weken geleden daarover dit hier al gepost :
VW Golf I : 790 kg
VW Golf II : 910kg
VW Golf V : 1164 kg
VW Golf VII : 1351 kg
Slechts 1 voorbeeld, maar ik veronderstel dat het algemeen is.
Ik heb een paar weken geleden daarover dit hier al gepost :
VW Golf I : 790 kg
VW Golf II : 910kg
VW Golf V : 1164 kg
VW Golf VII : 1351 kg
Slechts 1 voorbeeld, maar ik veronderstel dat het algemeen is.
Kunt ge daar nu ook het gemiddeld verbruik naast zetten?
Waar haalt ge die 1351 voor de Golf VII? altijd oppassen als je cijfers van verschillende bronnen vergelijkt, en dan nog de verschillen tussen de motorisaties... (soms wordt gewicht bestuurder bijgeteld dacht ik?)
Waar haalt ge die 1351 voor de Golf VII? altijd oppassen als je cijfers van verschillende bronnen vergelijkt, en dan nog de verschillen tussen de motorisaties... (soms wordt gewicht bestuurder bijgeteld dacht ik?)
Hier zie je dan ook de mooie evolutie van die wagens qua verbruik. Ervan uitgaan dat een oude wagen zuinig is, is tegen alle werkelijkheid in denken. Het is goedkoop, maar niet zuinig
Spreken we dan nog niet over de mooie evoluties op gebied van veiligheid en comfort. Ook veiligheid tov de andere weggebruikers speelt hier een rol, tegenwoordig hebben ze aktieve noodremhulpsystemen en zo. Iets waar we nog veel van gaan horen...
Comment