Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    over geld , seks en bier wordt het meest gelogen... vergeet dat niet
    Net 3 dingen waarover ik niet lieg

    Comment


    • niet persoonlijk, in het algemeen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        over geld , seks en bier wordt het meest gelogen... vergeet dat niet
        Ik denk dat jij ook veel onder de mensen gelopen hebt

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
          Even gecontroleerd en de laagste lonen zijn hier rond de 2100 euro netto. Dat is van de receptioniste en van de magazijnier. 40 uur/werkweek met 18 extra ADV dagen/jaar. Allemaal bediendestatuut. Iets of wat technicus komt op 2400 + bedrijfswagen. Management zit snel op +3000 euro tot ... Goede verkopers gaan ook boven die 3000 gaan. Dan even in het archief gedoken en als ik lonen van 10 jaar geleden en nu zie dan is er toch jaarlijks een stijging. Dikwijls door interne verschuivingen dus promotie en dan is een hoger loon ook wettelijk gerechtvaardigd. Nu sowieso is er jaarlijks een doelstelling en een evaluatie. Positieve evaluatie is +2% en doelstelling behaald is nog eens +1%. Dus de lonen stijgen jaarlijks nog steeds. Anderzijds hoor ik van mijn neef dat in zijn sector je aan 90% van het vastgelegd loon start. Na 6 maanden heb je 100% en buiten indexering heb ja na 45 jaar trouwe dienst nog steeds 100% van dat sectorieel vastgelegd loon. Dus nooit opslag. Misschien is dit ook de reden waarom hij zijn werk een duivenkot noemt en ze sneller vertrekken dan komen? En als ik dan hoor dat verkopers in een grote winkel genre Krefel en Mediamarkt amper 1700-1900 euro bruto hebben? En dit zonder extra voordelen of premies? Maar je ziet direct ook wel "soort volk " ze aannemen. Nu als je wanhopig bent neem je alle soort werk aan, hoe slecht ze je ook betalen.


          Het gemiddelde brutoloon bedraagt voor een voltijds werkende Belg 3.401€. Een gehuwde bediende houdt hier netto 2.049€ van over. Toch zegt dit gemiddelde loon niet veel en kijken we daarom beter naar de mediaan. In België ligt die mediaan maandelijks op een nettoloon van 1.873€. Dit betekent dat 50% van de Belgen meer verdient en de andere helft minder. Slechts 10% verdient evenwel minder dan 1.531€. Daarnaast ontvangt 5% van de Belgen iedere maand een inkomen hoger dan 3.100€. Zij mogen zich dan ook bij de gelukkigen prijzen.
          Kvermoed dat mensen die minder verdienen er minder snel te koop mee zullen lopen. (Of minder snel op een autoforum zitten.)

          De zeer goed verdiendende terzijde is 1873 netto dus een "gemiddeld" loon.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Vandaag bestaat er idd nog geen elektrische wagen met trekhaak. wellicht wordt dit ook niet echt als prioritair gezien. Mensen die graag met hun caravan naar zuid frankrijk rijden, zouden met de range toch ook niet ver komen.. er zijn nog wel wat andere katten te geselen en de vraag naar de model 3 overtreft ook ruim het huidig beschikbare aanbod, ook zonder trekhaak.

            Maar in de toekomst behoort het zeker tot de mogelijkheden, ook voor een niet-SUV.

            Wellicht heb je dit verhaal gehoord op de radio? lees dan ook de laatste alinea

            https://radio2.be/de-inspecteur/elek...loffingsgevaar

            Trekhaken zullen in de toekomst wél kunnen

            De toekomst oogt gelukkig wél positief. Tony Verhelle (hoofdredacteur van Autogids) is er zeker van dat de trekhaak op een elektrisch voertuig een kwestie van tijd is. "De eerste elektrische auto's die we nu kennen, lijken erg op een klassieke auto. De grote uitdaging was om de batterij er in te passen. De trekhaak is er bij ingeschoten. Maar techniek evolueert en constructeurs zoeken oplossingen om de batterij op een andere manier in te passen."

            En die veranderingen gebeuren heel snel. Volgens Verhelle zal het al eind dit jaar zover zijn. "In Vorst wordt een nieuwe Audio e-tron gemaakt. De kans is heel groot dat die een last zal kunnen trekken."
            Waar blijven ze die leugens over elektrische auto's toch halen? Of bedoelen ze misschien dat er geen enkele elektrische wagen is waar een trekhaak een optie is?
            Op https://www.tesla.com/nl_BE/modelx/design , lees ik onder 'standaarduitrusting':
            ' Zeer sterke stalen trekhaak die geschikt is voor fiets- en skidragers voor op de trekhaak en voor maximaal 2250 kg met wielen van 20" en 22" '

            Tony, hallo???

            Comment


            • goh tis wel enkel de model X die da heeft en da's nu ni de meest doorsnee elektrisch wagen.. dus 'k snap wel dat ze dat zeggen.

              Comment


              • En de komende e-tron Audi (Q6) uit Vorst die het “blijkbaar” ook zal hebben ( ook een SUV als de X van Tesla, en in een prijsrange van 80/90.000 euros basisprijs...) Dus niet voor alle portemonnees !

                Comment


                • Ik vind het nogal moeilijk om in een topic als 'evoluties in de auto-industrie' de eerste die met iets nieuws op de markt komt straal te negeren en maar onmiddellijk ter verwijzen naar een model dat nog niet eens in productie is en lagere volumes zal draaien. Chauvinisme mag wel eens, maar niet als het leugens zijn.

                  De hele manier waarop de industrie en de media naar de elektrische auto kijken doen me zo hard denken aan de opkomst van de digitale fotografie. Op een paar jaar tijd werd Kodak (en Spector in Belgie) gewoon weggespoeld door iets wat ze - en de hele media samen met hen - weigerden te zien aankomen. De aarde is niet aan het opwarmen, mensen zullen altijd naar échte foto's willen kijken in een album, streaming kan de kwaliteit van CDs niet halen en Audi zal de eerste elektrische auto met trekhaak leveren.

                  Comment


                  • Niet vergeten dat deze topic in het leven geroepen werd om de SUV’s te bashen...
                    Als er gereageerd wordt in het voordeel van wat een overduidelijke trend is, dan is men getaxeerd van achterlijk te zijn.
                    Overdrijvingen roepen overdrijvingen, zo is dat in het leven. Onze maatschappij kan niet meer zelfstandig denken noch relativeren, men gaat van de ene hype naar de volgende hype, onder de druk van de media.
                    Last edited by guyugy; 13/01/2018, 13:19.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Onze maatschappij kan niet meer denken noch relativeren, men gaat van de ene hype naar de volgende hype.
                      We weten al, dat na de SUV-hype, de SUV Coupé hype kwam en de SUV Cabrio hype lijkt mislukt.

                      Ziet er iemand al de volgende hype aan de horizon ??

                      Comment


                      • Ja, de electrische SUV Cabrio, want zelfs de Evoque Cabrio met dewelke men aanvankelijk lachte verkoopt toch !

                        Comment


                        • Ik las dat Porsche ook een elektrische wagen aan het voorbereiden is. Vanaf 80.000 Euro, 600 PK. Als dat de evoluties zijn voor de komende jaren kan men verwachten dat 300 PK de norm wordt voor een middenklasser van een 40.000 Euro en 150 Pk voor een stadswagentje. Denk dat we dan toch wel leuke tijden tegemoet gaan .

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            over geld , seks en bier wordt het meest gelogen... vergeet dat niet
                            Je vergat nog, de vervuiling…. die men sluikstort….

                            De luchtvervuiling in Vlaanderen is erger dan gedacht. Dat blijkt uit een nieuw luchtkwaliteits­model. Tot in de kleinere gemeenten worden de ­Europese normen voor stikstofdioxide overschreden. De enige manier om de lucht snel weer wat properder te krijgen? “Massaal diesel bannen.”


                            De erger dan gedachte luchtvervuiling in Vlaanderen, zoals blijkt uit een nieuw luchtkwaliteitsmodel, maakt dat een urgentieplan voor gezonde lucht nodig is. Dat meldt milieuorganisatie Greenpeace zaterdag in een reactie.

                            Comment


                            • Allemaal echt nuttig dergelijke vermogen om 70/u te rijden buiten stad en binnenkort 30/u in stad...
                              Op snelweg met cruise control op 120/u gestabiliseerd zijn 50 pk’s ruimschoots genoeg...
                              Maar vooral optrekken tot 100/u in een paar seconden, dat is max !!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                Je vergat nog, de vervuiling…. die men sluikstort….

                                De luchtvervuiling in Vlaanderen is erger dan gedacht. Dat blijkt uit een nieuw luchtkwaliteits­model. Tot in de kleinere gemeenten worden de ­Europese normen voor stikstofdioxide overschreden. De enige manier om de lucht snel weer wat properder te krijgen? “Massaal diesel bannen.”


                                De erger dan gedachte luchtvervuiling in Vlaanderen, zoals blijkt uit een nieuw luchtkwaliteitsmodel, maakt dat een urgentieplan voor gezonde lucht nodig is. Dat meldt milieuorganisatie Greenpeace zaterdag in een reactie.
                                Greanpeace .... die zijn nog groener dan de groenen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                  Even gecontroleerd en de laagste lonen zijn hier rond de 2100 euro netto. Dat is van de receptioniste en van de magazijnier. 40 uur/werkweek met 18 extra ADV dagen/jaar. Allemaal bediendestatuut. Iets of wat technicus komt op 2400 + bedrijfswagen. Management zit snel op +3000 euro tot ... Goede verkopers gaan ook boven die 3000 gaan. Dan even in het archief gedoken en als ik lonen van 10 jaar geleden en nu zie dan is er toch jaarlijks een stijging. Dikwijls door interne verschuivingen dus promotie en dan is een hoger loon ook wettelijk gerechtvaardigd. Nu sowieso is er jaarlijks een doelstelling en een evaluatie. Positieve evaluatie is +2% en doelstelling behaald is nog eens +1%. Dus de lonen stijgen jaarlijks nog steeds. Anderzijds hoor ik van mijn neef dat in zijn sector je aan 90% van het vastgelegd loon start. Na 6 maanden heb je 100% en buiten indexering heb ja na 45 jaar trouwe dienst nog steeds 100% van dat sectorieel vastgelegd loon. Dus nooit opslag. Misschien is dit ook de reden waarom hij zijn werk een duivenkot noemt en ze sneller vertrekken dan komen? En als ik dan hoor dat verkopers in een grote winkel genre Krefel en Mediamarkt amper 1700-1900 euro bruto hebben? En dit zonder extra voordelen of premies? Maar je ziet direct ook wel "soort volk " ze aannemen. Nu als je wanhopig bent neem je alle soort werk aan, hoe slecht ze je ook betalen.
                                  Als magazijnier 2100 netto en met dag uren? Mag gerust eens in privé welk bedrijf dat is.. Daar zit ik wel wat onder met dezelfde functie.
                                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                    Met zen allen naar jou sector dan zou ik zeggen!
                                    Denk dat de leugen soms sneller is dan de waarheid lol

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                      Greanpeace .... die zijn nog groener dan de groenen
                                      't is bijna misdadig, die mensen die om ons leefmilieu bekommerd zijn!
                                      Diegenen die met uitstootcijfers sjoemelen, dát zijn de goeien.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                        't is bijna misdadig, die mensen die om ons leefmilieu bekommerd zijn!
                                        Diegenen die met uitstootcijfers sjoemelen, dát zijn de goeien.
                                        Leuk altijd zo'n beetje de groene garde provoceren

                                        Comment


                                        • Wat is nu feitelijk het verschil tussen je mening geven, provoceren en bashen?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X