Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Duitsland niet alleen, maar alle olieproducerende landen hebben er baat bij dat die electrische wagens en alle andere alternatieven zo lang mogelijk achter blijven. Een 30-tal jaar terug zei mijn vader ooit tegen mij 'Het zou me niet verwonderen dat er al motoren zijn die op bv water of suiker draaien, maar dat die ideeën zijn opgekocht door de oliesjeiks om ze in een kluis te bewaren'.
    Het zal zo erg wel niet zijn, maar soms denk ik er nog wel eens aan terug. Wie weet hoeveel Elon Musk mss al aangeboden heeft gekregen van die sjeiks om zijn idee op te bergen En gelukkig afgeslagen dan
    Klopt niet helemaal natuurlijk want in Noorwegen hebben ze meer dan olie genoeg en daar rijden de meeste Tesla's rond.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

      Dju toch, dacht er net aan om een aanvraag tot terugbetaling in te dienen bij mijn ziekenfonds.
      Je maakt meer kans bij de belastingen/ min. Financiën, dienst Vennootschappen of Deel II van de aangifte

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

        Klopt niet helemaal natuurlijk want in Noorwegen hebben ze meer dan olie genoeg en daar rijden de meeste Tesla's rond.
        De sociale druk voor de elite in de steden van Noorwegen is er ook groter en de collectieve rijkdom is er héél groot (grootste pensioenfondsen van de wereld)

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

          De X7 is onderweg
          • West-Europese ministers rijden trouwens ook nooit met een SUV.
          • Ze hebben blijkbaar allemaal een sterke rug
          • Zelfs de Duitse minister van financiën, Wolfgang Schäuble (in rolstoel) moet het met een gewone sedan doen.
          Ken alvast geen enkele intellectueel, die zich nog in een X6 of Q7 wil laten zien… in tegenstelling tot de duurste Tesla S, Tesla X of zelfs i8

          Q5 of X3 is zowat het maximum, anders worden ze uitgelachten in hun sociale klasse (idem als ze nog willen roken)
          Oei, dat is toch een redelijk gedurfde uitspraak, ik zou de "zogezegde intellectuele medemensen" onder ons toch de kost niet willen geven die in deze voertuigen rondrijden. Vele van hen gaan dan nog een stapje hoger en rijden zeker met een RR rond (onderscheid moet er zijn natuurlijk). Ik vind trouwens M. Van den Brande nu niet echt de meest intellectuele persoon bvb...
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

            De sociale druk voor de elite in de steden van Noorwegen is er ook groter en de collectieve rijkdom is er héél groot (grootste pensioenfondsen van de wereld)
            So what? Dus zijn ze twee economieën tegen elkaar aan't uitspelen? Het gaat nu al niet zo goed meer met Noorwegen (elders is het uiteraard niet anders).
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #86
              Maar over evolutie gesproken: https://www.wartsila.com/media/news/...ing-capability
              8000km van een vast locatie! Het zit er toch allemaal wel echt aan te komen en dan is de vraag, hoe gaan we hier met zijn allen nog aan geld geraken...
              om aan al die dure elektrische wagens te komen en te voorzien van dure voeding...(nadenkertje)
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #87
                Voor mij dé evolutie bij alle merken is dat alle merken alle modellen met zeer scherpe lijnen voorzien.
                Waar is het lekkere oud bollige karakter van vele merken van x aantal jaren geleden, echt zo waar dat ieder merk zo echt zijn typische dingen had?
                Nu is het zo modern mogelijk met allemaal "ongeveer" het zelfde idee qua verlichting, karakterlijnen, gekke getorste stijlen van velgen, etc etc etc ...
                Echt jammer.
                2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
                2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
                1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
                (o\_!_/o)

                Comment


                • #88
                  Behalve bij VW, een golf uit 2017 ziet er quasi hetzelfde uit dan één uit 2004

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                    Vele van hen gaan dan nog een stapje hoger en rijden zeker met een RR rond (onderscheid moet er zijn natuurlijk).
                    Volgens mij heb je het over industriëlen, niet over intellectuelen.

                    Comment


                    • #90
                      Herbie, je hebt wss. het meeste aantal posts/dag verbroken op dit forum.

                      Comment


                      • #91
                        Marketing gaat niet over het vervullen van behoeften, maar over het creëren ervan. Over het verkopen van spullen waar niemand op zit te wachten. Marketing helpt mensen bij het vervullen van hun koopverslaving. Bij het winkelen om een goed gevoel te krijgen. Bij het laten zien dat dat ze een groter televisietoestel hebben dan de buurman. Een nieuwere auto, een snellere grasmaaier of de nieuwste 'smartphone 0.8' voor achthonderd euro, die niet echt iets toevoegt.
                        Bron : http://www.marketingfacts.nl/bericht...-van-behoeften

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door herbie66

                          Volgens mij heb je het over industriëlen, niet over intellectuelen.
                          Echte intellectuelen rijden met een bakfiets rond...


                          Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Behalve bij VW, een golf uit 2017 ziet er quasi hetzelfde uit dan één uit 2004
                            ik heb een GTI en een VR6 gehad ben van de jaren '90... ik herken ze nog steeds in de huidige Golfkes
                            never change a winning team !! Een Touareg is trouwens niets anders dan een ietwat opgeblazen Golf, daarom vind ik hem sympathiek

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Een Touareg is trouwens niets anders dan een ietwat opgeblazen Golf
                              Een ietwat opgeblazen Golf lijkt zelfs in de verste verte nog niet op een Touareg hoor ...




                              Comment


                              • #95
                                Opgezwollen dan..

                                Comment


                                • #96
                                  De cx waarde van een suv tegen 30-70 km/H hoeft geen nadeel meer te zijn, laat staan het gewicht... ze wegen even veel als een standaard break...

                                  Op de autosnelweg zal een suv best iets meer cilinderinhoud hebben... en zijn ze zelfs in het voordeel tov een te licht motorisatie...

                                  Comment


                                  • #97
                                    Eindelijk iemand die nuchter denkt

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      Golfkes
                                      never change a winning team !!

                                      Dat dacht men vroeger ook, van de VW Kever en afgeleiden

                                      Men had véél te lang verder geteerd op luchtgekoelde, achterwiel aangedreven auto’s zoals de Kever, waarvan men dacht ze nog eeuwig te verkopen…
                                      • De Golf 1 was de redding voor de Volkswagengroep in 1974, vermits ook de NSU/Audi Ro 80, totaal flopte.
                                      De overheid is al sinds WOII de belangrijkste aandeelhouder van VW-Audi en diende toen héél véél extra geld te pompen in VW-Audi.
                                      Wat nu van de EU niet meer zou mogen…
                                      • Hetzelfde fenomeen begint zich nu ook voor te doen met de Golf…naar lay-out en juiste brandstof technologie
                                        • Daarom eist de overheid er ook een planning naar de toekomst, of het Management krijgt er zijn C4
                                      https://de.wikipedia.org/wiki/VW_Golf
                                      Google Finance provides real-time market quotes, international exchanges, up-to-date financial news, and analytics to help you make more informed trading and investment decisions.


                                      Comment


                                      • #99
                                        Het verschil ligt hier : de Kever was achterhaald bij de lancering, toen bestond al de Citroën 11cv waarvan de mechaniek, behalve de vering, nog dienst deed in de DS, de Golf 1 was totaal nieuw en blijft de referentie nog vandaag

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          Het verschil ligt hier : de Kever was achterhaald bij de lancering, toen bestond al de Citroën 11cv waarvan de mechaniek, behalve de vering, nog dienst deed in de DS, de Golf 1 was totaal nieuw en blijft de referentie nog vandaag
                                          Niets is eeuwig…
                                          De legendarische Citroën bol vering, staan intussen wel in het museum....

                                          Alle andere Citroën Techniek (motor/versnellingsbak, besturing, enz.) belande trouwens dadelijk in de vuilbak, na de fusie met het modernere Peugeot in 1974/1976

                                          Het basis principe van de Golf 1, was afgekeken van de Morris Mini van 1959

                                          Comment

                                          Working...
                                          X