Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Evoluties in de auto-industrie
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Ofwel allemaal in een bus, ofwel allemaal in een 1.0, ge hebt dat goed gezien
een ding hebben jij, DHL en ik gemeen.. we rijden niet met een suv
Ondanks mijn bijna gezegende leeftijd ga ik mee met de moderne trend en rijd ik in een "Crossover".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
Een lichte auto met een lichte motor en een lichte voet is ideaal ja. Mocht er een Caterham bestaan waar ik een fiets in krijg ik koop er direct één :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenEuh... is een Espace (uit noodzaak) geen SUV geworden ? Toch meer dan een beetje !
en een Golf, is dat geen verlaagde mini-SUV ?
Comment
-
Het Nederlands verkeersbelasting systeem, is door zijn eenvoud en eerlijkheid, geniaal.
Hoe zwaarder uw auto, vervuilende motor (Nox), hoe drukker de provincie, hoe hoger de taks. Grote/zware auto’s betalen dus meer, want ze:- Wegen gemiddeld meer, dus meer verbruik zeker in de stad
- Hebben meestal een grotere motor, welke door meer interne wrijving, gemiddeld meer zal verbruiken (+NOx +Co)
- Hebben een groter frontaal oppervlak, dus hoger verbruik (eventueel ook slechter Cx)
- Grotere banden, dus nog meer fijnstof
- Nemen meer parkeerplaats en op de weg in.
- Hebben vlugger een dieselmotor dus tot 10x meer NOx (t.o.v. een directe benzinemotor)
- Type Mono volume en SUV, veroorzaken meer parkeerongevallen, belemmeren het zicht voor gewone auto’s, dus minder veilig voor het verkeer
- SUV, (echte 4x4) hebben door hun groter aantal ongevallen nu al een hogere verzekeringspremie, de maatschappij heeft bv via politie interventies, ook hogere kosten
- Enz.
Mijn eigen verkeersbelasting zou in Nederland van een 200 € naar een +/-675 € stijgen…
Comment
-
Voor mensen met een kort geheugen:
Tot +/-2014 was de verkeersbelasting /BIV in België op een auto met 170 pk, in België trouwens 250 € en 2500€. (nu 185 €)
Door de toenmalige (blauwe regering) hervorming, profiteerden daar vooral grote en zware motoren van…. (Benzine meer als diesel)
Sommige van 10000 € naar 1250€ Type Cayenne /Panamera ....
Ten nadele van al de kleine auto’s (kleine diesels 1.2 D tot 1.6 D meer als kleine benzine).
De totale operatie was budget NEUTRAAL…. en er kwam weinig reactie op....
Blijkbaar had elke Belg zo'n Porsche !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenEuh... is een Espace (uit noodzaak) geen SUV geworden ? Toch meer dan een beetje !
Zijn design laat uw hart sneller slaan
Bijzondere lijnen, krachtige rondingen, een robuust en flexibel design? Renault ESPACE bevestigt zijn crossover-karakter en belichaamt meer dan ooit elegantie en stijl. Welkom in een wereld vol sensaties!Last edited by Maurice P.P.; 10/09/2017, 15:07.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Er zijn zelfs mensen, die dat kopen omdat een 3 reeks te laag is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenWelke hedendaagse auto weegt 900 kg zoals ik hier ergens zag passeren.
Een eerste generatie twingo en de oude Gti's haalden dat maar een hedendaagse auto???
Kan het mij niet voorstellen.
Wat het verbruik aangaat is ook de chauffeur en rijstijl een belangrijke factor.
Heb je al eens naar de afmetingen van de SUV's die hier aangehaald worden bekeken?
Een Mokka, er zijn gewone auto's die hoger zijn.
Een break is altijd groter maar dat is niet relevant.
Waarom rijden er eigenlijk nog sedans rond.
Glooiende daklijn waardoor er weinig hoofdruimte achteraan is.
Een koffer met hoge laad drempel en beperkte inhoud.
Veel te diepe instap.
Als er iemand dicht geparkeerd staat geraak je er niet in of uit.
Dat probleem heb je niet met een hoger voertuig of wanneer je frame loze deuren hebt.
Wat is het nut er nog van.
Ik ga hier nog overtuigd geraken om mijn 12 liter zuipende benzine te verkopen voor een Glc of XC60.
2) vw polo: 550kg
3) ford ka : 865kg
4) Peel P50: 59kg alhoewel ik niet weet of die nog te koop is..
ps: als je de Glc pakt neem dan de 43 much more fun !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenGodmiljaar, had voor dit moeten gaan... iemand interesse in een Golf 1.0 ?
http://www.autoweek.nl/carbase_data....89972&cache=no
Dit kan een oplossing bieden:
bemerk ook de zijdelingse extra steun.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenHet Nederlands verkeersbelasting systeem, is door zijn eenvoud en eerlijkheid, geniaal.
Hoe zwaarder uw auto, vervuilende motor (Nox), hoe drukker de provincie, hoe hoger de taks. Grote/zware auto’s betalen dus meer, want ze:- Wegen gemiddeld meer, dus meer verbruik zeker in de stad
- Hebben meestal een grotere motor, welke door meer interne wrijving, gemiddeld meer zal verbruiken (+NOx +Co)
- Hebben een groter frontaal oppervlak, dus hoger verbruik (eventueel ook slechter Cx)
- Grotere banden, dus nog meer fijnstof
- Nemen meer parkeerplaats en op de weg in.
- Hebben vlugger een dieselmotor dus tot 10x meer NOx (t.o.v. een directe benzinemotor)
- Type Mono volume en SUV, veroorzaken meer parkeerongevallen, belemmeren het zicht voor gewone auto’s, dus minder veilig voor het verkeer
- SUV, (echte 4x4) hebben door hun groter aantal ongevallen nu al een hogere verzekeringspremie, de maatschappij heeft bv via politie interventies, ook hogere kosten
- Enz.
Mijn eigen verkeersbelasting zou in Nederland van een 200 € naar een +/-675 € stijgen…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Nee, wacht, ge hoeft uw supermachien niet te verkopen!
Dit kan een oplossing bieden:
bemerk ook de zijdelingse extra steun.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
en kunde daar ook een gat mee in uw dak maken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenZoek de 5 verschillen:
Comment
Comment