Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

    Wij dragen nogal serieus bij aan een groenere wereld hé, door met zo'n superzuinige auto rond te rijden.
    Mocht iedereen een 7 of een Espace kopen, de klimaatproblemen zouden rap opgelost zijn.
    Ik geef natuurlijk wel toe dat indien ze daar een driecilinder 1.0 TSI in zouden steken, dat de wereld nog rapper gered zou zijn.
    In plaats van veel taks te betalen zouden ze mij ne premie moeten geven verdorie. Al die O platen die je tegenwoordig ziet. Gelukkig zuiver ik de lucht van die otto's als ik erachter rij.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

      Ofwel allemaal in een bus, ofwel allemaal in een 1.0, ge hebt dat goed gezien
      een ding hebben jij, DHL en ik gemeen.. we rijden niet met een suv
      Een SUV, wat iets ouderwets is dat jong.
      Ondanks mijn bijna gezegende leeftijd ga ik mee met de moderne trend en rijd ik in een "Crossover".

      Comment


      • Euh... is een Espace (uit noodzaak) geen SUV geworden ? Toch meer dan een beetje !
        en een Golf, is dat geen verlaagde mini-SUV ?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten


          Een lichte auto met een lichte motor en een lichte voet is ideaal ja. Mocht er een Caterham bestaan waar ik een fiets in krijg ik koop er direct één :-)

          Comment


          • Exact, al die suv liefhebbers maar geld uitgeven aan een X1, mini countryman, terwijl ze even goed voor een golf kunnen gaan.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              Euh... is een Espace (uit noodzaak) geen SUV geworden ? Toch meer dan een beetje !
              en een Golf, is dat geen verlaagde mini-SUV ?
              Er zijn zelfs mensen, die dat kopen omdat een 3 reeks te laag is.

              Comment


              • Het Nederlands verkeersbelasting systeem, is door zijn eenvoud en eerlijkheid, geniaal.
                Hoe zwaarder uw auto, vervuilende motor (Nox), hoe drukker de provincie, hoe hoger de taks. Grote/zware auto’s betalen dus meer, want ze:
                • Wegen gemiddeld meer, dus meer verbruik zeker in de stad
                • Hebben meestal een grotere motor, welke door meer interne wrijving, gemiddeld meer zal verbruiken (+NOx +Co)
                • Hebben een groter frontaal oppervlak, dus hoger verbruik (eventueel ook slechter Cx)
                • Grotere banden, dus nog meer fijnstof
                • Nemen meer parkeerplaats en op de weg in.
                • Hebben vlugger een dieselmotor dus tot 10x meer NOx (t.o.v. een directe benzinemotor)
                • Type Mono volume en SUV, veroorzaken meer parkeerongevallen, belemmeren het zicht voor gewone auto’s, dus minder veilig voor het verkeer
                • SUV, (echte 4x4) hebben door hun groter aantal ongevallen nu al een hogere verzekeringspremie, de maatschappij heeft bv via politie interventies, ook hogere kosten
                • Enz.

                Mijn eigen verkeersbelasting zou in Nederland van een 200 € naar een +/-675 € stijgen…

                Comment


                • Voor mensen met een kort geheugen:

                  Tot +/-2014 was de verkeersbelasting /BIV in België op een auto met 170 pk, in België trouwens 250 € en 2500€. (nu 185 €)

                  Door de toenmalige (blauwe regering) hervorming, profiteerden daar vooral grote en zware motoren van…. (Benzine meer als diesel)

                  Sommige van 10000 € naar 1250€ Type Cayenne /Panamera ....

                  Ten nadele van al de kleine auto’s (kleine diesels 1.2 D tot 1.6 D meer als kleine benzine).

                  De totale operatie was budget NEUTRAAL…. en er kwam weinig reactie op....

                  Blijkbaar had elke Belg zo'n Porsche !

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    Euh... is een Espace (uit noodzaak) geen SUV geworden ? Toch meer dan een beetje !
                    Renault zal het toch wel beter weten dan jij zeker!
                    Zijn design laat uw hart sneller slaan


                    Bijzondere lijnen, krachtige rondingen, een robuust en flexibel design? Renault ESPACE bevestigt zijn crossover-karakter en belichaamt meer dan ooit elegantie en stijl. Welkom in een wereld vol sensaties!
                    https://nl.renault.be/voertuigen/per...ns/espace.html
                    Last edited by Maurice P.P.; 10/09/2017, 15:07.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                      Er zijn zelfs mensen, die dat kopen omdat een 3 reeks te laag is.
                      scheelt zomaar eventjes 10 cm in hoogte tussen stoel en vloer! en tja t mag van mij nog hoger hoor, maja die stomme luchtweerstand

                      Comment


                      • Godmiljaar, had voor dit moeten gaan... iemand interesse in een Golf 1.0 ?

                        http://www.autoweek.nl/carbase_data....89972&cache=no
                        Last edited by sunking; 10/09/2017, 15:27.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                          Welke hedendaagse auto weegt 900 kg zoals ik hier ergens zag passeren.
                          Een eerste generatie twingo en de oude Gti's haalden dat maar een hedendaagse auto???
                          Kan het mij niet voorstellen.

                          Wat het verbruik aangaat is ook de chauffeur en rijstijl een belangrijke factor.

                          Heb je al eens naar de afmetingen van de SUV's die hier aangehaald worden bekeken?
                          Een Mokka, er zijn gewone auto's die hoger zijn.
                          Een break is altijd groter maar dat is niet relevant.

                          Waarom rijden er eigenlijk nog sedans rond.
                          Glooiende daklijn waardoor er weinig hoofdruimte achteraan is.
                          Een koffer met hoge laad drempel en beperkte inhoud.
                          Veel te diepe instap.
                          Als er iemand dicht geparkeerd staat geraak je er niet in of uit.
                          Dat probleem heb je niet met een hoger voertuig of wanneer je frame loze deuren hebt.
                          Wat is het nut er nog van.

                          Ik ga hier nog overtuigd geraken om mijn 12 liter zuipende benzine te verkopen voor een Glc of XC60.
                          1) fiat 500 : 510kg
                          2) vw polo: 550kg
                          3) ford ka : 865kg
                          4) Peel P50: 59kg alhoewel ik niet weet of die nog te koop is..

                          ps: als je de Glc pakt neem dan de 43 much more fun !

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Godmiljaar, had voor dit moeten gaan... iemand interesse in een Golf 1.0 ?

                            http://www.autoweek.nl/carbase_data....89972&cache=no
                            Nee, wacht, ge hoeft uw supermachien niet te verkopen!
                            Dit kan een oplossing bieden:


                            bemerk ook de zijdelingse extra steun.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                              Het Nederlands verkeersbelasting systeem, is door zijn eenvoud en eerlijkheid, geniaal.
                              Hoe zwaarder uw auto, vervuilende motor (Nox), hoe drukker de provincie, hoe hoger de taks. Grote/zware auto’s betalen dus meer, want ze:
                              • Wegen gemiddeld meer, dus meer verbruik zeker in de stad
                              • Hebben meestal een grotere motor, welke door meer interne wrijving, gemiddeld meer zal verbruiken (+NOx +Co)
                              • Hebben een groter frontaal oppervlak, dus hoger verbruik (eventueel ook slechter Cx)
                              • Grotere banden, dus nog meer fijnstof
                              • Nemen meer parkeerplaats en op de weg in.
                              • Hebben vlugger een dieselmotor dus tot 10x meer NOx (t.o.v. een directe benzinemotor)
                              • Type Mono volume en SUV, veroorzaken meer parkeerongevallen, belemmeren het zicht voor gewone auto’s, dus minder veilig voor het verkeer
                              • SUV, (echte 4x4) hebben door hun groter aantal ongevallen nu al een hogere verzekeringspremie, de maatschappij heeft bv via politie interventies, ook hogere kosten
                              • Enz.


                              Mijn eigen verkeersbelasting zou in Nederland van een 200 € naar een +/-675 € stijgen…
                              meer dan dat moet dat niet zijn, amen :-)

                              Comment


                              • Zoek de 5 verschillen:

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  lol, dacht wel dat er zo iets ging komen :-) en eigenlijk is dat zo slecht nog niet..... enkel nog in knaloranje verven om wat beter opgemerkt te worden op de autostrade....

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                                    Nee, wacht, ge hoeft uw supermachien niet te verkopen!
                                    Dit kan een oplossing bieden:


                                    bemerk ook de zijdelingse extra steun.
                                    en kunde daar ook een gat mee in uw dak maken?

                                    Comment


                                    • Godmiljaar! Wa parkeren ze nu weer voor mijn deur.

                                      Last edited by sunking; 10/09/2017, 15:37.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                        en kunde daar ook een gat mee in uw dak maken?
                                        vervanger voor de suv : -)
                                        Answer (1 of 5): There are too many variables to give an exact answer. But here's a thought: I worked at a Toyota dealership and we had a wealthy customer who bought cars for his friends. One day the benefactor walks in with a 7′ tall European league basketball player. The wealthy guy bought hi...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Zoek de 5 verschillen:

                                          Een knappe madam..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X