Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Maar als een chihuahua u bijt zal 't niet zoveel pijn doen als wanneer een pitbull u bijt ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      Raar hoe sommigen hun eigen mening proberen te veralgemenen om te doen geloven dat velen hun mening delen.
      Beweren dat SUV-rijders agressiever rijden is gewoon uit de lucht gegrepen : deze wagens nodigen eerder uit tot een kalmer rijgedrag door hun weinig sportief gedrag. Zo zijn ook bestuurders van bepaalde merken getaxeerd van agressief rijgedrag, maar het gaat hier gewoon als met honden : in alle rassen zijn er evenveel die bijten !!!
      bullshit, ik weet zeker dat er hondenrassen zijn die veel meer bijten dan anderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        ABS, ASR, BAS, en al die 3-letterwoorden.
        gij die opgewonden raakt van een auto, ge zijt er ééntje vergeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

bullshit, ik weet zeker dat er hondenrassen zijn die veel meer bijten dan anderen.
          ja, maar dat ligt meestal aan hun baas...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

't Is gewoon niet mijn ding. Vroeger was een terreinwagen een werkbeest, nu een modeartikel. Ook merk ik toch wel vaak dat bestuurders van dit type wagen zich vaak 'the king of the road' voelen, met het bijbehorende rijgedrag.

Tja, ik ben en blijf een liefhebber van een mooie berline, break, coupé of cabriolet.
            Dan ben ik toch een ander type SUV rijder

Ik heb in 2007 mijn eerste SUV als firmawagen gekregen en was meteen verkocht. Vooral voor de hoge instap en hoog zicht. Op dat moment wist ik al dat ik nooit nog een lage wagen wilde. Dan moest ik van Di Rupo een lage wagen en dus 155000km in een C5 gereden waar ik het laatste jaar veel dokters heb bezocht voor heupproblemen. Daarna dan een DS5 waar ik na 3 weken rugpijn kreeg en dus na vele onderzoeken het verdikt kreeg een hernia en artrose te hebben 'door de lage instap en zit' en het massaal gebruik van de wagen. Met facetinfiltraties tot gevolg. Daarop is in de firma beslist dat ik voor een ander wagen in functie van de zit mocht gaan kijken. Op dat moment wist ik wel dat het terug een SUV of Monovolume moest worden. Heel toevallig op de nieuwe Tiguan uitgekomen toen ik prijs wilde gaan laten maken voor de Touran.

Na een dikke maand Tiguan rijden, waren mijn rugklachten zo goed als verdwenen en hoe langer ik ermee rij, hoe meer het weg trekt, terwijl het probleem er wel nog zit. Dus ge ziet dat bepaalde wagens voor sommige mensen ook wel een noodzaak is. Moest ik ooit van werk veranderen waarbij ik nog nauwelijks kilometers maak, dan zal ik mss wel terug open staan voor een kleine en/of lage wagen. Maar momenteel heb ik aan den lijve het voordeel van een SUV ondervonden.

En wat nog leuker is, mijne middelgrote SUV verbruikt minder als Herbie zijn luciferdoosje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

nooit gehoord van marketing ? behoeftes creëren ? Ik denk dat je nauwelijks kan voorstellen hoe men de mensen kan bespelen.
              De wereld zit iets ingewikkelder in elkaar. Daarmee is niet alles gezegd.
              Cursuske economie zou u eens goed doen en wat minder geloven van wat de groenen, spa en de pvda vertellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Absoluut juist ! Men zou nog verder moeten gaan en dat automatisch stoppen bvb verplicht maken op alle nieuwe modellen. En zeker voor de vrachtwagens, hier kan men ook enkele doden minder door hebben.
                Dat is al verplicht op nieuwe vrachtwagens, en als ik me niet vergis nu ook op nieuwe auto's.
                Het gaat dan vooral om stoppen of sterk vertragen bij het inrijden op een file.
                Als je dat hebt, dan is ACC vrijwel geen extra kost, dus dat verklaart ineens waarom er nu zo veel auto's dat standaard aan boord krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                  Wat is het nut van bijvb. om een X7 te ontwikkelen ? Is dat voor de groeimarkten ? Of is dat omdat er toch meer een meer SUVs verkocht worden ?
                  Gaat daar de winst naar toe , voor dergelijke onzin ?
                  Wat het nut is om modellen te ontwikkelen? Om te verkopen en uw volk aan het werk te houden. Als er vraag is naar zulk model, dan kunt ge dat ofwel produceren, verkopen en uw volk aan het werk houden. Ofwel de mensen naar de concurrentie laten gaan en gij mss volk moet laten afvloeien omdat ge te weinig afzet hebt.

Een paar lessen in marketing en economie zou u tot dezelfde conclusie leiden.
                  Om het simpel uit te leggen. Om mensen aan het werk te houden, moet ge verkopen. Zo simpel is het. Verkopen doet ge door mensen continu te prikkelen met iets nieuws, anders kopen ze niet snel iets nieuws. Dus in uw ideologie zouden de jobs wereldwijd gewoonweg halveren.

Ik kan er ook niets aan doen, maar zo zit de moderne wereld nu éénmaal in mekaar. In Noord-Korea ligt dat een beetje anders, maar de mensen zijn daar heus niet gelukkiger.

Comment

Cursuske economie zou u eens goed doen en wat minder geloven van wat de groenen, spa en de pvda vertellen
                    heb jij dan het hoofdstuk marketing gemist in jouw cursus ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

heb jij dan het hoofdstuk marketing gemist in jouw cursus ?
                      LOL. En om welke reden zou ge dat denken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Dat is al verplicht op nieuwe vrachtwagens, en als ik me niet vergis nu ook op nieuwe auto's.
                        Het gaat dan vooral om stoppen of sterk vertragen bij het inrijden op een file.
                        Als je dat hebt, dan is ACC vrijwel geen extra kost, dus dat verklaart ineens waarom er nu zo veel auto's dat standaard aan boord krijgen.
                        Dat wist ik niet... Is een mooie zaak dat dit verplicht wordt.

Comment

LOL. En om welke reden zou ge dat denken?
                          ontken je nu dat door marketing soms behoeftes worden gecreëerd en mensen hun aankoopgedrag daar door laten beïnvloeden of ontken je dat niet ?
                          Want eerlijk gezegd, bij jouw posts hier is het nogal moeilijk om jouw standpunten en argumenten te snappen.

Comment

Ik ga me in deze discussie niet moeien want ik rijd zelf met een halve autobus, weliswaar met een zeer bescheiden 1.6 dCI-tje.
                            De vraag is, waar trek je de grens? Allemaal met een V8 of iets dergelijks rondrijden is waarschijnlijk vragen om strengere maatregelen.
                            Maar of we allemaal aan een 1.0-tje moeten met een maximum gewicht van 600 kg en ontdaan van alle 'overbodige' snufjes lijkt me dan ook weer een brug te ver.
                            En wat is 'overbodig'? Wie gaat dat bepalen? En aan de hand van welke criteria?

Wat ik wél belangrijk vind is dat iedereen zich dient te houden aan de regeltjes.
                            Zolang het bijvoorbeeld niet verboden is een auto te maken van 3 ton, mag je die kopen en gebruiken. Hoe meer mensen dit absurd vinden, des te sneller zal dit verboden worden. Dat heet democratie.

Comment

Het idee om zoveel mogelijk wagens met verbrandingsmotor te produceren om de economie draaiend te houden is toch lichtjes achterhaald, maar wordt in stand gehouden door de europese auto industrie (terwijl er in amerika, china,
                              maar ook scandinavie en nederland een omslag bezig is). files kosten de economie trouwens enorm veel dus
                              de meerkost voor beter openbaar vervoer verdient zich onrechtstreeks terug en levert ook jobs op!
                              Elektrische wagens zijn ook goed voor de economie, er moet geinvesteerd worden in laadpalen, accu's, zonnepannelelen, windmolens... en ons geld gaat niet naar de olielanden.
                              Stom voorbeeldje, maar in NL hebben ze best veel laadpalen, een auto als de Nissan Leaf II wordt nu plots voor veel nederlanders een haalbare optie, want betaalbaar en door de
                              aanwezige laadinfra is een range van 250km voldoende voor de meeste mensen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

ontken je nu dat door marketing soms behoeftes worden gecreëerd en mensen hun aankoopgedrag daar door laten beïnvloeden of ontken je dat niet ?
                                Want eerlijk gezegd, bij jouw posts hier is het nogal moeilijk om jouw standpunten en argumenten te snappen.
                                Ontkennen? Marketing is de bedoeling om mensen te prikkelen om te kopen. Een economie draait op vraag en aanbod en hoe groter de vraag, hoe groter het aanbod met nodige productie en arbeid. Daar draait het om. Marketing is zelfs voornamer dan het product zelf.

En die marketing zelf brengt ook nog veel jobs met zich mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  Het idee om zoveel mogelijk wagens met verbrandingsmotor te produceren om de economie draaiend te houden is toch lichtjes achterhaald, maar wordt in stand gehouden door de europese auto industrie (terwijl er in amerika, china,
                                  Rare opmerking. Niemand beweert dat men zoveel mogelijk verbrandingsmotoren produceert om de economie draaiende te houden. Ge moet het niet op de motor steken, maar op de auto zelf. Men is nu nog in volle ontwikkeling naar alternatieven. Maar die alternatieven zijn nog niet op punt, waardoor de verbrandingsmotor aan de top blijft. Elke fabrikant zet nu in op andere technologiën, maar dat kost tijd. En vermits ze al die werknemers geen 10 à 20 jaar technisch werkloos kunnen thuis zetten, blijft men voorlopig nog inzetten op verbrandingsmotoren. Want ge weet als de productie daalt en er volk moet vertrekken, dan blokkeren de vakbonden de fabrieken weer en dat willen ze net niet.

Als Back to the Future was uitgekomen, waren we nu ongeveer nog met de omschakeling bezig van plutoniom als brandstof om te zetten naar afval

Comment

Rare opmerking. Niemand beweert dat men zoveel mogelijk verbrandingsmotoren produceert om de economie draaiende te houden. Ge moet het niet op de motor steken, maar op de auto zelf. Men is nu nog in volle ontwikkeling naar alternatieven. Maar die alternatieven zijn nog niet op punt, waardoor de verbrandingsmotor aan de top blijft. Elke fabrikant zet nu in op andere technologiën, maar dat kost tijd. En vermits ze al die werknemers geen 10 à 20 jaar technisch werkloos kunnen thuis zetten, blijft men voorlopig nog inzetten op verbrandingsmotoren. Want ge weet als de productie daalt en er volk moet vertrekken, dan blokkeren de vakbonden de fabrieken weer en dat willen ze net niet.

Als Back to the Future was uitgekomen, waren we nu ongeveer nog met de omschakeling bezig van plutoniom als brandstof om te zetten naar afval
                                    ik vind uw beeld op de economie nogal kortzichtig.
                                    Volgens uw moeten we zoveel mogelijk wagens blijven kopen, zodat met ze kan blijven produceren en nieuwe modellen uitbrengen en mensen aan het werk houden.
                                    Er zijn ook andere mogelijkheden. U koopt geen nieuwe auto maar investeert zeg maar 30.000 euro in één of andere start-up.
                                    Die investering zal dan grofweg evenveel mensen aan het werk houden als had u het aan de auto-industrie gegeven had. En misschien zal die startup veel nuttiger zijn dan het zoveelste opgefriste polo-model.
                                    Een bepaald moment had VW beslist dat 'zij de grootste moesten worden'. Met alle gevolgen vandien. Tot megalomane projecten als een Bugatti toe(wat verschrikkelijk veel van jouw centen opslorpt). Denk je dat die 30.000 euro dan nuttig gespendeerd zijn ?
                                    Trouwens al die gadgets die op nieuw auto's zitten worden meestal niet door de automerken zelf gemaakt. Dus als ge zo ne fan zijt van dingen als Lane assist en wat weet ik nog allemaal, steek dan uw geld in bijvoorbeeld Nvidia. Beetje minder geld om het zoveelste nieuw model uit te brengen en een beetje meer geld om andere dingen te ontwikkelen !
                                    Een grote stap voorwaarts voor het milieu was de injectie. Is door Bosch ontwikkeld, niet door de auto-industrie

Comment

Ga dat maar eens uitleggen aan Elon Musk. Duitsland zit niet te wachten op de transitie naar elektrisch want dan zijn ze hun leiderschap in de auto industrie kwijt. Ze hebben er dus belang bij om het tijdperk van de verbrandingsmotor nog enkele decennia te rekken. Terwijl de technologie er is...

Comment

Oei, de KUL is nu ook al gehersenspoeld door de SPA en de Groenen?

Module 1b. Ondersteunend consumentenpsychologisch onderzoek bij specifieke componenten van marketingplanning

De veiligheid in het verkeer is er vooral gekomen doordat je sinds eind jaren 70 eerst een theoretisch en daarna praktisch examen dient af te leggen.

In België is zitten we (zowel niveau/prijs rijopleiding + verkeersdoden) wel nog maar op het niveau van Oost-Europa.

De betere landen (West Europese landen) hebben zowat 50% minder doden als België

Verkeersveiligheid: aantal verkeersdoden in de EU nog nooit zo laag - Europa maakt nu ook werk van een strategie voor gewonden in het verkeer

Comment

Herbie gij komt altijd zagen met meer plaats innemend, maar de sedan en break versie zijn altijd langer dan de suv.
                                          Verbruik heb ik u al eens aangetoond. 4,9 (of was het 4,7) op 30.000 km.
                                          Een break zal het niet zoveel beter doen.
                                          Het is ook de enige wat zithouding aangaat waar ik zonder pijn naar het zuiden van Frankrijk rij.
                                          Met een bestelwagen heb ik ook minder last.
                                          En kan je na +10 jaar nog van een hype spreken of heb jij de suv maar in 2016 ontdekt?
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X