Oorspronkelijk geplaatst door herbie66
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Evoluties in de auto-industrie
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
waaronder ondergetekende
door met een dure niche te beginnen, kan hij wel een groep rijke mensen laten betalen voor de verdere ontwikkelingen, met als gevolg de betaalbare en heerlijk rijdende model 3..
een elektrische polo van 35000 euro met een kleine range, geraak je aan de straatstenen niet kwijt.
Van beïnvloeding gesproken... met een Golf ga je niet opgemerkt worden, met een Tesla wel. Juist dat heeft Musk goed begrepen en goed geëxploiteerd
Comment
-
één van de voornaamste redenen waarom bij de opstart van een nieuw merk eerst vooral naar meer exclusieve en niche producten wordt gekeken, is omdat je voor grotere volumes (pakweg enkele 10.000 wagens per jaar) ook meteen een volledige productiecapaciteit moet opzetten. Daar kruipt nog meer tijd en geld in dan in de ontwikkeling van een wagen. En je moet dan ook een veel grotere commitment vragen van je leveranciers waarvan sommige dan ook moeten investeren in de uitbreiding/aanpassing van hun productielijnen.
Zonder grote industriële groep die achter je staat is dit quasi onbegonnen werk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
waarom heb je dan geen e-Golf ? Zal even lekker rijden als een Model 3, maar de marketing zal ervoor zorgen dat de gogo's naar een Tesla grijpen...
Van beïnvloeding gesproken... met een Golf ga je niet opgemerkt worden, met een Tesla wel. Juist dat heeft Musk goed begrepen en goed geëxploiteerd
Een model 3 is 2 jaar wachten maar zou me wel kunnen bekoren owv de range en de auto in 't algemeen.
En tja.. opgemerkt worden... dat wil ik nu net niet se, daarom dat ik met een golf rijd en niet in een of andere hippe SUV.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenWie merkt nog een SUV ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
tijd voor een modelletje groter ?- West-Europese ministers rijden trouwens ook nooit met een SUV.
- Ze hebben blijkbaar allemaal een sterke rug
- Zelfs de Duitse minister van financiën, Wolfgang Schäuble (in rolstoel) moet het met een gewone sedan doen.
Q5 of X3 is zowat het maximum, anders worden ze uitgelachten in hun sociale klasse (idem als ze nog willen roken)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk BerichtenOver Economie gesproken, hier komen zoveel antwoorden op korte tijd bij dat de economische kost voor heel wat bedrijven groot wordt! (en voor wie het zich afvraagt, heb een vrije namiddag :-))
Comment
-
Tja... onlangs op TV gezien dat de gemiddelde "internet-spielerei"-tijd op het werk 1,1 uur per dag bedraagt
ik heb nog de tijd gekend toen men de toelating moest vragen om een privé-belletje te mogen doen, en men moest nog zeggen waarom het niet kon wachten tot men thuis was...
Comment
-
Voor alle mensen met rugklachten terloops ook even vermelden dat er zoiets als orthopedische zetels bestaan, die kan je dan overbouwen naar je volgende auto (maatje kleiner ?)
Valt wel minder op dan een SUV aan de schoolpoort.
Daarnet nog naast een Mokka X gestaan ...hilarisch. Ben thuisgekomen en de bijhorende reclame van Opel eens opgezocht...om je te bescheuren.. 'Iedere situatie onder controle' .... met bijhorende foto met de bergen op de achtergrond.... de marketingboys.... zum k*tsen....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenHerbie gij komt altijd zagen met meer plaats innemend, maar de sedan en break versie zijn altijd langer dan de suv.
Verbruik heb ik u al eens aangetoond. 4,9 (of was het 4,7) op 30.000 km.
Een break zal het niet zoveel beter doen.
Het is ook de enige wat zithouding aangaat waar ik zonder pijn naar het zuiden van Frankrijk rij.
Met een bestelwagen heb ik ook minder last.
En kan je na +10 jaar nog van een hype spreken of heb jij de suv maar in 2016 ontdekt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenHet is ook de enige wat zithouding aangaat waar ik zonder pijn naar het zuiden van Frankrijk rij.
Met een bestelwagen heb ik ook minder last.
Sindsdien hadden al mijn auto’s, een volledig apart regelbare lende steun, hoogteregeling en armsteun voor. (+ automaat)
Dat was toen al beschikbaar in een Opel Corsa, Astra voor een kleine prijs. (ook zonder lederen zetels)
Uiteraard is elke rug anders….
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
De X7 is onderweg
binnenkort zijn er infrastructuurwerken nodig om het wagenpark te blijven slikken.
De weg in mijn dorp, die ik sinds mijn jeugdjaren gebruik is echt te smal aan het worden. En dit is geen grap
Comment
-
ik heb in mijn Golfje nu ergo active stoelen, die zijn heel goed, heb ook snel last van rugklachten als ik in een slechte of te lage stoel zit.
De sportzetels van m'n 3 reeks, waren goed maar de algehele zitpositie was te laag, dat gaf toch klachten bij lange ritten.
Eens een 3 reeks gehad als vervangwagen met standaard stoelen, die gaf al pijn na een uur rijden.
Standaard stoelen van een golf zijn ook nog te doen, zitten niet zo comfortabel maar de hoogte is OK dus daar houd ik het ook nog wel op uit.
Volvo V60 heeft ook uitstekende stoelen, of mijn honda accord van 2011 (wordt niet meer gemaakt helaas maar qua comfort was die goed te vergelijken met een V60).
Dus het hoeft idd niet per se een SUV te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
....Sindsdien hadden al mijn auto’s, een volledig apart regelbare lende steun, hoogteregeling en armsteun voor. (+ automaat).[/B]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
:-(
binnenkort zijn er infrastructuurwerken nodig om het wagenpark te blijven slikken.
De weg in mijn dorp, die ik sinds mijn jeugdjaren gebruik is echt te smal aan het worden. En dit is geen grap
Man man man kwas me van geen kwaad bewust maar wist wel direct weer dat ik in België was
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
Te smal? bullshit,
En het zijn meestal die met de meest jeep-achtige wagen die schrik hebben om hun bandjes vuil te maken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
De betere SUV's hebben dat allemaal standard, vandaar hun sukses, zeker bij degenen die op comfort mikken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Hahaha. Een Q3, Q5, X1, X3, hebben juist niks standaard, zijn dat dan geen 'betere' SUV's?
Comment
Comment