Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Hi hi !! Wie denkt dat Musk dit niet weet ? Hij gebruikt gewoon een tijdelijke gat in de markt om zichzelf nog te verder te verrijken, alvorens de ecologisten het begrepen hebben.
    Toch liever een Tesla die voorbijrijdt dan wat uitlaatgassen in het gezicht. Je beseft maar hoe erg een auto stinkt als je met de fiets door de ochtendspits moet (of liever gezegd 'wil')

De andere constructeurs zijn non-profit uiteraard ?
    Denk dat die enkel iets doen voor het milieu als ze het opgelegd krijgen (of als een andere constructeur ze het vuur aan de schenen legt)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer
      Had hier in het begin van het topic ook al zo iets gelijkaardigs geschreven, dus zonder mekaniek gene elentriek...(nadenkertje).

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• in vergelijking met de ruimte die je krijgt wel ja... auto'tjes van 500 kg zal niet lukken, dan kan je beter naar de bakfiets.
        De hoeveelheid brandstof die je verdoet kan je ook naar beneden brengen door vaker het OV of de fiets te gebruiken.

Comment

• Suzuki Baleno weegt een 900kg, is denk ik ongeveer de lichtste wagen die je kan krijgen nieuw.
          Weegt ook niks omdat er quasi niks op zit.. Wil je daar nog 100kg af dan zal de prijs gemakkelijk met 30% stijgen, waardoor niemand het nog koopt.
          Ik hou niemand tegen zo een wagen te kopen maar ik pas wel voor zo een gebakje
          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Had hier in het begin van het topic ook al zo iets gelijkaardigs geschreven, dus zonder mekaniek gene elentriek...(nadenkertje).

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
            ik heb toch een iets andere conclusie gezien in dit filmpje ...

Ieder kijkt vanuit zijn eigen standpunten naar de zaken zeker ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

Toch liever een Tesla die voorbijrijdt dan wat uitlaatgassen in het gezicht.
              als een Tesla voorbij rijdt ben ik verbaasd van het bandenlawaai... ik moet dan onmiddellijk denken aan het fijnstof dat vrijkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

als een Tesla voorbij rijdt ben ik verbaasd van het bandenlawaai... ik moet dan onmiddellijk denken aan het fijnstof dat vrijkomt
                juist, bij een andere wagen hoor je dat minder omdat hij kabaal genoeg maakt.

De wereldwijde productie van nieuwe wagens is gigantisch..... alsmaar nieuwe modellen uitbrengen ... en ze hebben geen meerwaarde (integendeel ze worden alsmaar zwaarder), winst voor het milieu momenteel : NUL
                De fabrikanten hebben er alle belang bij steeds maar nieuwe modellen te kakken, de molen moet blijven draaien en ze willen winst maken, niiks meer dan dat.

Comment

Toch liever een Tesla die voorbijrijdt dan wat uitlaatgassen in het gezicht. Je beseft maar hoe erg een auto stinkt als je met de fiets door de ochtendspits moet (of liever gezegd 'wil')
                  Vertel dat aan die zwarte kindjes in afrika die in erbermelijke omstandigheden de lithium uit de mijnen moeten halen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    in vergelijking met de ruimte die je krijgt wel ja... auto'tjes van 500 kg zal niet lukken, dan kan je beter naar de bakfiets.
                    De hoeveelheid brandstof die je verdoet kan je ook naar beneden brengen door vaker het OV of de fiets te gebruiken.
                    Daar is het punt. Draai het of keer het zoals ge wilt, maar de mensen gebruiken sowizo teveel de auto. Zowel mijn vrouw en ik ook. Doordat ik het MTB'en ontdekt hebt, rij ik nog zelde op de moto. Wat een besparing Maar ik ga ook al eens vaker te voet of met de fiets naar de broodautomaat. Maar hoeveel mensen nemen de auto voor 100m verder naar de broodautomaat te gaan. Als dat eens ingeperkt zou worden, zou dat meer zoden aan den dijk hebben dan Tesla's die eigenlijk dezelfde vervuiling mee brengen als een fossiele brandstofwagen. Bij de ene is het de uitstoot wat vervuilend is, bij de andere de productie en zeker en vast de vernietiging achteraf.

Comment

De fabrikanten hebben er alle belang bij steeds maar nieuwe modellen te kakken, de molen moet blijven draaien en ze willen winst maken, niiks meer dan dat.
                      Nu zijn we er.

Comment

• En de overheden leggen het ook niet aan banden omdat het werkgelegenheid en belastinginkomsten oplevert. De duitse regering zit ook enorm verweven in de auto industrie..
                        als ze wat consistent willen zijn, moeten ze gewoon zeggen, een nieuwe personenwagen mag niet meer dan zoveel gram uitstoten, punt. Nu gaat het nog om gemiddelden, doordat ze een plugin hybride aan de ene kant hebben, komen ze langs de andere kant weg met een X6 M, 258 gram uitstoot...
                        Subscribe here: http://bit.ly/1uSYprLWat zou er gebeuren als je een olifant speed geeft? Geen idee, maar waarschijnlijk moet het zoiets worden als de nieuwe ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Vertel dat aan die zwarte kindjes in afrika die in erbermelijke omstandigheden de lithium uit de mijnen moeten halen
                          ik denk dat je verwart met bv. kobalt dat in allerhande electronica (maar ook batterijen) wordt gebruikt. De sturing van de huidige ICE motoren hebben trouwens ook heel wat elektronica nodig.
                          Niet dat lithium winning zo milileuvriendelijk is.

Lithium (zie ook herkomst):
                          https://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium_(element)

Lithium winning in Chili:

Last edited by ; 12/09/2017, 12:49.

Comment

• Herbie, nu ben ik eens benieuwd.
                            Stel, je mocht morgen beginnen als CEO van een autofabrikant.
                            Jaarlijkse verkoop van pakweg 650.000 wagens wereldwijd, je hebt 3 fabrieken & zo'n 30.000 werknemers (fictief).

Je hebt wagens in het A, B, C & D segment, alsook in het Mini SUV (500X), Compact SUV (Compass) en mid SUV (X3)

Wat zijn je plannen?
                            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Wss de zware modellen afschaffen, de kleinere wagens lichter maken, 15000 mensen doppen sturen en niet meer op het bedrijf opdagen uit schrik klappen te krijgen van de vakbonden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                                Herbie, nu ben ik eens benieuwd.
                                Stel, je mocht morgen beginnen als CEO van een autofabrikant.
                                Jaarlijkse verkoop van pakweg 650.000 wagens wereldwijd, je hebt 3 fabrieken & zo'n 30.000 werknemers (fictief).

Je hebt wagens in het A, B, C & D segment, alsook in het Mini SUV (500X), Compact SUV (Compass) en mid SUV (X3)

Wat zijn je plannen?
                                Haaaa goeie vraag !
                                Er is geen enkele CEO die daar direct gaat op antwoorden, dus ik zeker niet :-)
                                Die CEO zal doen wat nodig is om de investeerders content te houden wat dat ook moge zijn ! Anders ligt 'm binnen de kortste keren buiten !
                                Dus die CEO ga ik niet spelen ik ga niet de shit opkuisen die zij zonder visie veroorzaakt hebben !!

Comment

Dus die CEO ga ik niet spelen ik ga niet de shit opkuisen die zij zonder visie veroorzaakt hebben !!
                                  Egoïstisch van u ze, ge krijgt nu de kans om de wereld een mooiere en gezondere plaats te maken, en ge wilt niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Egoïstisch van u ze, ge krijgt nu de kans om de wereld een mooiere en gezondere plaats te maken, en ge wilt niet
                                    Ik zou wel kunnen zeggen wat er moet gedaan worden, maar daarmee ga je het probleem niet oplossen.
                                    En geen enkele politieker gaat ook beslissen wat echt nodig is want een werkloze gaat daar niet meer voor stemmen.
                                    De makkelijkste oplossing is de mensen bewust maken, de auto-industrie zal wel MOETEN volgen !

Comment

• Idd wel een makkelijk antwoord.

Comment

• Dus als gij uwen dikken bak opzij zet en populair zijt gaan er u misschien veel mensen volgen !

Comment

• 't Is heel eenvoudig, beslis zelf wat je koopt (of stop met kopen), geen enkele CEO kan je tegenhouden te doen wat moet !

Comment

Working...
                                          X