Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • We begrijpen mekaar ! ...

    Comment


    • Dat zijn die vreemde momenten dat iedereen weet dat je vrouw je bedriegt, en jij weet het niet. Of het niet begrijpt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

        Mijn auto verbruikt bijlange zoveel niet. Een andere kleine nieuwe auto heeft een hoger gewicht, zal meer verbruiken in start stop verkeer en meer co2 uitstoten. En meer fijnstof met directe injectie. En door geen nieuwe auto te kopen heb ik ook al minder Co2 opgewekt :-)
        hoeveel dan wel ?? Je zou wel de eerste zijn die de normverbruik van zijn wagen constant haalt. Als test misschien (bv 100km rijden aan 70km/u gestabiliseerd), maar irl dus niet. Ik denk dat je stilaan tekort komt aan argumenten. Uitleggen wat de anderen moeten doen is gemakkelijk, deze mooie principes altijd zelf toepassen, dat is lastiger.

        Comment


        • Waarom koopt je dan geen Renault Zoë of Nissan Leaf? Past perfect bij u, niet?
          Classic cars on demand

          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

          - It's time to make your dream come true -

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            hoeveel dan wel ?? Je zou wel de eerste zijn die de normverbruik van zijn wagen constant haalt. Als test misschien (bv 100km rijden aan 70km/u gestabiliseerd), maar irl dus niet. Ik denk dat je stilaan tekort komt aan argumenten. Uitleggen wat de anderen moeten doen is gemakkelijk, deze mooie principes altijd zelf toepassen, dat is lastiger.
            Hij heeft hem wel 'getuned' om gewicht er uit te krijgen. Dan wordt het normverbruik wel haalbaar...
            's niet de enige die fratsen uithaalt, kijk naar fcapri die zette dunnere banden op z'n stokoude golf diesel, de achterbank er uit, en misschien nog wat tweaks, en dan 4 liter verbruiken, dus zeker niet meer dan een nieuwe golf bluemotion.
            lijkt mij hier een soortgelijk verhaal en dan is er inderdaad op zich weinig reden om een nieuwe wagen te kopen, tenminste als je met het comfort van zo'n oud blik kunt leven.
            Misschien is 20 kilo vermageren ook wel een optie maar als ik da doe, blijft er ni meer dan een geraamte over (heb een BMI van 21).

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

              5 liter op de autostrade valt wel mee vind ik. En het verschil in de stad zal veel groter zijn met zwaardere auto's. Niet slecht voor een auto van 17 jaar oud. Slikt ook geen olie. En tussentijds kon ik eigenlijk 3 nieuwe auto's gekocht hebben. Die zwaarder wegen en meer verbruiken in de stad of file.
              Door geen nieuwe auto's te kopen heb ik al meer of mijn steentje bijgedragen, wat niet van iedereen kan gezegd worden.
              Mijn keuze is weloverwogen. En ik doe géén 7000 km per jaar. Werk een beetje gekozen ifv. woonplaats. Wens je ook minder km, het zal goed zijn voor je rug.
              Mijne op autostrade 4,8 liter en gecombineerd 6.0L. En die is groter als uwe en ik rij om de 3 jaar met een nieuwe zuinigere wagen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                En om af te sluiten, vooraleer men begint dat ik slecht voor de economie zou zijn en niet help om de mallemolen op gang te houden :
                Ik zou eigenlijk al een tijdje eens iets nieuws willen kopen, maar momenteel zie ik niet echt bijster veel verschijnen dat echt een verbetering zou zijn !
                Tenzij Mazda misschien met een skyactiv-X of een directe injectie benzine met roetfilter. Maar dat moet ik nog eens uitzoeken.
                Daardoor dit topic. Of andere mensen ook hun bedenkingen hadden bij al die nieuwe modellen.... Voila ik heb gezegd wat ik er van denk. Ga nu weer aan andere dingen denken :-)
                Nu sla ik van verstomming. Waarom geen EV?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                  T ging hem zuiver over de grootte, plaats innemen dus...
                  En dat is een vrij zuinige wagen vind ik. Kunde geloven dat die exact even veel verbruikt als onze Scenic 1.5 dCi geweest. Iets meer dan 8 liter, altijd stadsverkeer... Scenic verbruikte dat ook...
                  Daardoor merk je dat de technologische auto vooruitgang, verloren gaat, doordat auto’s steeds zwaarder en groter worden. (bv tussen een Scénic van+/- 2004 en een Espace van +/- 2012)
                  We gebruiken ze immers voor onze luxe, niet om de klimaatopwarming, luchtvervuiling of einde van de fossiele brandstoffen te beperken…

                  Deze evolutie moet door de overheid met een visie gebeuren.
                  In vergelijking met Scandinavië, Duitsland, Nederland, (allemaal rechtse regeringen) enz. moet er nog een enorme mentaliteiten wijziging bij de bevolking gebeuren, voordat onze (rechtse) regering dit durft….

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                    de referentie voor zuinigheid is niet je 1.4 giulietta hoor
                    Ben ook tevreden met de 2e plaats hoor
                    • In 02/2015 koste een 1.2 DSG (105/110 pk) (1.0 i was er nog niet) wel netto evenveel, voor dezelfde uitrusting....
                    • Vermits de Giulietta nog een gratis krediet had, was de keuze snel gemaakt. + Design
                    • Een 1.2 en 1.4 verbruikte bovendien zowat evenveel en over de 1.4 i TCT kon ik geen defecten op het internet vinden…..
                    • (enkel 2 Diesels na 140.000 km)

                    Comment


                    • Toen de wagens nog licht waren, was de regel dat het benzineverbruik (diesel was voor de vrachtwagens) gelijk was aan het gewicht gedeeld door honderd
                      Dit klopt nog altijd voor mijn Spitfire van 800 kg...
                      Nu verbruikt mijn diesel SUV van 1800 kg (reëel, niet norm) geenszins meer zelfs in ondankbare omstandigheden (stad, korte ritten, op snelheid...enz)
                      Er is inderdaad vooruitgang...
                      Last edited by guyugy; 13/09/2017, 13:26.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                        om de 3 jaar met een nieuwe zuinigere wagen.
                        Nieuw(er) (en bijgevolg hogere euronorm) is niet altijd zuiniger bij identiek traject, zelfde type koetswerk en vergelijkbaar gewicht.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          (diesel was voor de vrachtwagens) .
                          In 90% van de wereld is dat altijd zo gebleven hoor…

                          Alleen in Europa zat men met een diesel overschot (door Franse kerncentrales) waardoor de diesel subsidie begon, maar aan elke HYPE komt een einde…. in België verloopt het afkicken wel wat moeilijker en trager, de verslaving was er dan ook véél groter…

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                            Maar gij weegt zelf 100 kg en uw wijf 120. Dan hebt ge daarmee ook 100 kg extra tegenover ons, dus mogen wij ons een zwaardere auto kopen :-D
                            Ja is gelijk je bagage in het vliegtuig. Je mag wel geen 8kg meer meenemen dan voorop gesteld (neen mijnheer want als iedereen dat zou doen op het vliegtuig weegt het toestel meer en verbruiken we meer brandstof...) maar je buurman naast je heeft wel 2 stoelen nog om gemakkelijk te zitten...
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                              Daardoor merk je dat de technologische auto vooruitgang, verloren gaat, doordat auto’s steeds zwaarder en groter worden. (bv tussen een Scénic van+/- 2004 en een Espace van +/- 2012)
                              We gebruiken ze immers voor onze luxe, niet om de klimaatopwarming, luchtvervuiling of einde van de fossiele brandstoffen te beperken…

                              Deze evolutie moet door de overheid met een visie gebeuren.
                              In vergelijking met Scandinavië, Duitsland, Nederland, (allemaal rechtse regeringen) enz. moet er nog een enorme mentaliteiten wijziging bij de bevolking gebeuren, voordat onze (rechtse) regering dit durft….
                              Verkeerd.... De 1.5 dCi is nog steeds een moderne motor. Wordt gebruikt in vele Renault en Dacia modellen. Een lichtere motor moet gewoon meer moeite doen om dezelfde prestaties te leveren. Merk dat goed aan mijn huidige wagen, mocht ik een lichtere motor gebruiken om dezelfde snelheden te bereiken, zou ik veel meer verbruiken.

                              Comment


                              • Juist... een SQ5 3,0 biturbo is even zuinig als mijn lompe 2,0. De motor moet in overeenstemming zijn met zijn opdracht, dan blijft hij zuinig.
                                downsizing heeft zijn grenzen....

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                  En die is groter als uwe en ik rij om de 3 jaar met een nieuwe zuinigere wagen.
                                  Co2 produktie voor een nieuwe wagen .....

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                                    Waarom koopt je dan geen Renault Zoë of Nissan Leaf? Past perfect bij u, niet?
                                    Dag nog liefst de Zoe maar ....niet overtuigend. Dan ben ik beter dat ik nog een jaar wacht. Veel km doe ik toch niet.

                                    Comment


                                    • http://www.carros.nl/nieuws/41095-vw...en-per-bugatti

                                      Zou dat dan de ontwikkeling van de automobiel goed gedaan hebben ? Ervaring opdoen voor alternatieve aandrijflijnen ?
                                      Ondertussen zou Bugatti wel een beetje winst beginnen maken. Gebruiken voor de put te dempen ?
                                      Last edited by ; 13/09/2017, 15:13. Reden: edit : óm de put te dempen :-)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                        Verkeerd.... De 1.5 dCi is nog steeds een moderne motor. Wordt gebruikt in vele Renault en Dacia modellen. Een lichtere motor moet gewoon meer moeite doen om dezelfde prestaties te leveren. Merk dat goed aan mijn huidige wagen, mocht ik een lichtere motor gebruiken om dezelfde snelheden te bereiken, zou ik veel meer verbruiken.
                                        Die 1.5 dCi, evolueert regelmatig verder hoor, ook al blijft de pk’s en of Nm gelijk, dat is bij alle merken /motoren zo.

                                        Een 1.4 i MA, heeft alvast, een andere compressie, een nieuw injectiesysteem, andere ECU voor motor, andere ECU voor TCT-bak en een andere dichting systeem voor de MultiAir eenheid, andere software, enz….dan in 2011

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          Juist... een SQ5 3,0 biturbo is even zuinig als mijn lompe 2,0. De motor moet in overeenstemming zijn met zijn opdracht, dan blijft hij zuinig.
                                          downsizing heeft zijn grenzen....
                                          Als grotere motoren de oplossing van een laag verbruik/milieu zou zijn, waarom plaatst men dan geen W16 in elke auto, de kostprijs van metaal/ Alu, is niet echt de grootste kost in een auto….

                                          En je raadt het al, premium merken verdienen het meest. Iedereen die een nieuwe auto koopt, vraagt het zich af; hoeveel verdienen ze aan deze auto? De Universiteit van Duisburg-Essen maakte een berekening voor ons en gaf antwoord op misschien wel het best bewaarde geheim van de auto-industrie. Op numero uno beginnen we met Porsche. […]


                                          Een Bugatti W16 is voor u, dus rendabeler als een 1.4 i tje, want het verbruik is slechts 5x meer en het vermogen is 7x meer? (koppel slechts 6x meer)

                                          Het werkelijk verbruik zou zelfs lager zijn volgens u??



                                          Of is dit Fake News??

                                          Comment

                                          Working...
                                          X