Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd
Bekijk Berichten
Zouden die 3 auto's dan een investering geweest zijn in het milieu ? (ah ja want nieuwe auto's kopen zorgt ervoor dat de mensen aan het werk blijven en er nieuwe modelletjes uitkomen wat zeer goed is voor de ontwikkelingen volgens jou). Ik denk het niet.
Het is teleurstellend dat je dat gedrocht na 17 jaar door iets moet vervangen dat misschien 0.2 liter minder verbruikt. En dat bovendien veel meer fijnstof uitstoot dan mijn huidige wagen door die moderne directe injectie ? En hoogstwaarschijnlijk ook nog eens olie verbruikt door die turbo. En ik wil die lagere verbruikscijfers van die nieuwe motoren wel eens in vraag stellen. De laatste persoon die ik gesproken heb over een nieuwe auto (die volgens mij toch een beetje vergelijkbaar is als vervanger van mijn gedrocht) was een Clio 1.2 tce. En die was zwaar ontgoocheld over het verbruik, die zat boven de 7 liter ! Fijnstof incluis. Moet ik dan mijn gedrocht vervangen ?
Je zou natuurlijk kunnen zeggen, koop je nog iets kleiner, dat zal minder verbruiken.
Wat voor evolutie is dat dan? Een Mazda Skyactiv-X zou een verbetering zijn, dat noem ik een fundamentele verandering.
Een EV is een alternatief. Maar ik heb er alle belang bij zolang mogelijk te wachen omdat daar misschien grotere verbeteringen in de pijplijn zitten. Dus momenteel geen nieuwe auto kopen is momenteel de beste optie. Mocht mijn gedrocht 8 liter verbruiken dan zou ik er niet mee rondrijden. En ik doe nauwelijks kilometers.
Jij rijdt verschrikkelijk veel kilometer per jaar. In een grote auto. Om de drie jaar een nieuwe ? Waarom eigenlijk ? Omdat het financieel voordelig is ? Of voor het milieu, als investeerder in de auto-industrie ?
Je zegt dat je een grote auto nodig hebt om een ladder te vervoeren om daken op te meten. Kan ik goed inkomen.
Er zou ook een andere mogelijkheid zijn. Een firma die drones op de markt brengt om daken op te meten. Perfect mogelijk volgens mij.
Dat zou een betere investering zijn. Zodat je binnen 3 jaar met een kleine auto kan rondrijden.
Dat is de andere manier om er tegenaan te kijken.
Maar daar heeft de auto-industrie geen belang bij, die willen nieuwe modellen uitbrengen.
Maar gelukkig is er zoiets als een publiek opinie die verandert,
Comment