Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Die CO productie was er ook voor de productie van uw wagen, is er eveneens voor ALLE piepkleine wagens en is er ook voor de productie van EV's
    Dus wat winnen we als iedereen met zo een gedrocht van ne saxo zou rijden als het het nog zouden maken?
    Ja, volgens jouw theorie moeten we de molen van de auto-industrie draaiende houden. Dus had ik tussentijds misschien 3 wagens kunnen kopen en dus belangrijke investeringen gedaan in die industrie. En waarvoor gebruikt men die investeringen ?? Dan begint men over veiligheid. Veiligheid ???? Laat me niet lachen. Mocht men bezorgd zijn over veiligheid men zou geen touchscreens in auto's installeren, of ze minstens uitschakelen als de auto rijdt. In groeilanden brengt men identieke modellen uit die veel minder crashbestendig zijn. Omdat ze daar geen waakhond hebben.
    Zouden die 3 auto's dan een investering geweest zijn in het milieu ? (ah ja want nieuwe auto's kopen zorgt ervoor dat de mensen aan het werk blijven en er nieuwe modelletjes uitkomen wat zeer goed is voor de ontwikkelingen volgens jou). Ik denk het niet.
    Het is teleurstellend dat je dat gedrocht na 17 jaar door iets moet vervangen dat misschien 0.2 liter minder verbruikt. En dat bovendien veel meer fijnstof uitstoot dan mijn huidige wagen door die moderne directe injectie ? En hoogstwaarschijnlijk ook nog eens olie verbruikt door die turbo. En ik wil die lagere verbruikscijfers van die nieuwe motoren wel eens in vraag stellen. De laatste persoon die ik gesproken heb over een nieuwe auto (die volgens mij toch een beetje vergelijkbaar is als vervanger van mijn gedrocht) was een Clio 1.2 tce. En die was zwaar ontgoocheld over het verbruik, die zat boven de 7 liter ! Fijnstof incluis. Moet ik dan mijn gedrocht vervangen ?
    Je zou natuurlijk kunnen zeggen, koop je nog iets kleiner, dat zal minder verbruiken.
    Wat voor evolutie is dat dan? Een Mazda Skyactiv-X zou een verbetering zijn, dat noem ik een fundamentele verandering.
    Een EV is een alternatief. Maar ik heb er alle belang bij zolang mogelijk te wachen omdat daar misschien grotere verbeteringen in de pijplijn zitten. Dus momenteel geen nieuwe auto kopen is momenteel de beste optie. Mocht mijn gedrocht 8 liter verbruiken dan zou ik er niet mee rondrijden. En ik doe nauwelijks kilometers.

    Jij rijdt verschrikkelijk veel kilometer per jaar. In een grote auto. Om de drie jaar een nieuwe ? Waarom eigenlijk ? Omdat het financieel voordelig is ? Of voor het milieu, als investeerder in de auto-industrie ?
    Je zegt dat je een grote auto nodig hebt om een ladder te vervoeren om daken op te meten. Kan ik goed inkomen.
    Er zou ook een andere mogelijkheid zijn. Een firma die drones op de markt brengt om daken op te meten. Perfect mogelijk volgens mij.
    Dat zou een betere investering zijn. Zodat je binnen 3 jaar met een kleine auto kan rondrijden.
    Dat is de andere manier om er tegenaan te kijken.
    Maar daar heeft de auto-industrie geen belang bij, die willen nieuwe modellen uitbrengen.
    Maar gelukkig is er zoiets als een publiek opinie die verandert,
    Last edited by ; 14/09/2017, 06:31.

    Comment


    • Comment


      • En uiteraard wordt, bij opgave van het verbruik van een nieuwe wagen, geen aircoverbruik meegerekend.
        Mijn gedrocht heeft ook geen airco.

        Wat airconditiong is, weet iedereen wel. Maar hoe werkt het eigenlijk? Moet je je airco onderhouden en zo ja, hoe doe je dat? We hebben hier verzameld welke soorten airco er zijn en hoe je die het beste kunt gebruiken.

        Comment


        • Gedrocht, koffiemolen... wanneer doen we ne keer een zeepkistenrace

          Comment


          • O platen.. de toekomst voor een schoner milieu.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              O platen.. de toekomst voor een schoner milieu.
              daarom behoud ik mijn Spitfire... wel geen O-plaat (ik wil geen excuus om het onderhoud en de keuring te ontwijken), maar geen directe-injectie, geen airco, een zogoed als geen bezoedeling (rijdt geen 1000km per jaar)
              Ideaal voor gefanatiseerde ecologisten, maar niet te koop...
              Last edited by guyugy; 14/09/2017, 10:19.

              Comment


              • Ik heb wel een hoge uitstoot maar rij er met moeite 1000 km per jaar mee.
                Wie is dan de properste?
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  Gedrocht, koffiemolen... wanneer doen we ne keer een zeepkistenrace
                  Deal ! Heb ook nog naaimachientjes staan :-)

                  Comment


                  • Nu nog wachten op de eerste 1.2 TDI aanmelding.. https://www.youtube.com/watch?v=hgsl6OHmlT8

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      1.2 TDI was het meest vooruitstrevende dat VW voortbracht qua downsizing toen... Zou de 1.9 en 1.6 doen vergeten eenmaal je ermee reed lol.
                      Waar heb je dat vandaan?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten



                        Jij rijdt verschrikkelijk veel kilometer per jaar. In een grote auto. Om de drie jaar een nieuwe ? Waarom eigenlijk ? Omdat het financieel voordelig is ? Of voor het milieu, als investeerder in de auto-industrie ?
                        Waarom ik om de 3 jaar een nieuwe wagen heb? Omdat die dan tussen de 160000 en 200000km zit en de wagens zijn hier op het werk aangekocht. Dus om er nog vanaf te geraken, dienen deze dus verkocht te worden voordat ze de 200k aantikken. Anders daalt de waarde te veel en is dat een enorme verliespost voor ons bedrijf. De logica zelver dus. Collega's die minder kms doen, die doen er 4 tot 6 jaar mee.

                        Waarom iets grotere wagens? Omdat wij regelmatig materiaal moeten vervoeren en dat niet in een Lupo past. Zo heb ik al keren gehad dat ik bv 10 rollen roofing van 35kg/st in de auto had liggen. Dat past mss nog in uwe Saxo, maar denk dat hij door zijn poten zakt achteraan. Degenen die het niet nodig hebben, die kiezen wat ze willen. Zo rijdt er hier ook iemand met een C4 Cactus die evenveel verbruikt dan mijne Tiguan. Zelf heb ik 50% van de tijd mijn ladder bij die in de auto steekt omdat het niet doenbaar is die op het dak van de wagen te leggen wegens diefstal. Ik zou dat ook kunnen omzeilen door telkens hier op het werk de reservecamionet mee te nemen naar klanten met een ladder, maar dan moet ik eerst 80km naar mijn werk rijden, en van daaruit 100km of meer naar de klant rijden aan 13 liter en ik weet niet hoeveel CO2. Dus zou zot zijn hé?

                        Anderzijds met zoveel kms is het belangrijk dat de auto betrouwbaar is en blijft. Boven de 200000km komt er al serieus wat slijtage op met pannes tot gevolg. Ook dat zou mijn bedrijf veel geld kosten. Dus belangrijk dat ik ten alle tijde mobiel ben en blijf.

                        En ons bedrijf bekijkt ook de mogelijkheden van milieuvriendelijker te gaan en vandaar dat mijne baas nu ne X5 plug-in hybride heeft. En ja, die steekt m overal in waar hij kan en is het niet louter fiscaal dat hij dat doet. Zo is hij voorheen van een X6 naar een 520 GT gegaan en nu de X5. De kans is groot dat mijne volgende ook nen plug-in hybride of iets dergelijks wordt. Dus hebt gij dan liever dat ik nog 300000km extra doe met mijne Tiguan diesel ipv ne plug-in?

                        Als ik de laatste 10 jaar bekijk, ben ik begonnen met 190gr CO2 en 9 liter, daarna 185gr en 9 liter, daarna 117gr en 6.5 liter, dan 110gr en 6.5 liter (+ AdBlue) en nu 127gr en 6 liter (+AdBlue) rond.
                        Stel u voor dat ik nu nog met die eerste reed? Die zou nu 700000km hebben en serieus wat meer uitstoten dan wat ik nu doe. Zelfs veel meer dan de productie ervan uitstoot. En hoe meer die fabrikanten produceren, hoe meer jobzekerheid die mensen hebben.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          Zo heb ik al keren gehad dat ik bv 10 rollen roofing van 35kg/st in de auto had liggen.

                          moet je die dan zelf in- en uitladen ?


                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten



                          Als ik de laatste 10 jaar bekijk, ben ik begonnen met 190gr CO2 en 9 liter, daarna 185gr en 9 liter, daarna 117gr en 6.5 liter, dan 110gr en 6.5 liter (+ AdBlue) en nu 127gr en 6 liter (+AdBlue) rond.
                          In jouw geval zal het beter zijn om regelmatig te updaten, kwestie van je fijnstof uitstoot te beperken.

                          Comment


                          • Met zo'n discussies kan ik goed geloven dat er hier al veel autoliefhebbers weg bleven. Wat hier allemaal verkondigd wordt, is zo belachelijk. Oude auto's kopen voor een beter milieu. Op d'een duur zou Herbie het zelf geloven. En dan nog een beetje bashing van suvs en grotere wagens er bovenop. Lijkt wel wat ik niet heb mag een ander ook niet...
                            Moest het zich beperken tot dit topic alleen, maar in zowat elk topic dat over een grote auto gaat dezelfde zever.
                            Als je zo doordrongen groen bent, leef er dan ook naar. En begin direct met een voertuig op gas of electr te kopen. Investeer dan in het milieu.

                            Comment


                            • +1

                              wij in hebben te maken met geradicaliseerde ecologisten die beter zelf zouden fietsen, zoals ze het aanbevelen (aan anderen..)
                              ik heb hier een buur die zijn dak met zonnepanelen volgepropt heeft toen het nog zeer interressant was, maar hij blijft maar rijden in een VW-busje met "kernenergie, neen dank u" erop, waarvan de motor een vuile diesel is van de jaren '90...
                              Doe wat ik zeg, doe niet wat ik doe... Zo ken ik nog een paar !
                              Last edited by guyugy; 14/09/2017, 15:51.

                              Comment


                              • Nu hébben we tenminste een topic, is het weer niet goed. In het G 65 AMG topic, is 't niet herbie die zelf begon ... stel nu, stel, dat herbie, of ik, een trol is die de boel wat wil komen verzieken, dan is de oplossing gewoon, negeren, don't feed the troll, maar in praktijk komt het er denk ik eerder op neer dat herbie gewoon iemand is die een bepaalde overtuiging heeft, daar zelf naar handelt, en zijn mening verkondigt. Off topic gaan is hier wel een algemeen voorkomend fenomeen, als je 3 dingen zegt, is er altijd wel iemand die daar 1 ding uitpikt en er op inhakt, en 't spel zit op de wagen.
                                Ik heb ook een bepaalde mening, zou zelf geen oude wagen kopen om 't milieu, maar snap wel dat er mensen zijn die de aankoop van een nieuwe uitstellen omdat die nieuwe nauwelijks zuiniger is en je toch niet veel kilometers doet, in feite is de rekening dan snel gemaakt. Zolang iedereen zijn mening kan zeggen, liefst een beetje onderbouwd, en we elkaars mening min of meer respecteren, zie ik zelf geen probleem.
                                Sommigen vinden het ook plezant om den andere op z'n paard te jagen, je kan ook borrelnootjes erbij nemen en van het schouwspel genieten
                                Last edited by sunking; 14/09/2017, 15:03.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Wat hier allemaal verkondigd wordt, is zo belachelijk. Oude auto's kopen voor een beter milieu.
                                  Ik denk niet dat jij de discussie goed gevolgd hebt, of verstaan hebt.
                                  Ga uw lof verkondigen op een AMG topic ipv. hier te komen zeveren ?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    Sommigen vinden het ook plezant om den andere op z'n paard te jagen, je kan ook borrelnootjes erbij nemen en van het schouwspel genieten
                                    juist, zo is deze topic eigenlijk ontstaan

                                    de ketel verwijt de pot...

                                    Comment


                                    • Hoewel ik het niet altijd 100% eens ben met alles wat Herbie schrijft en het soms wat extreem vind, heeft hij dikwijls wel een punt en motiveert hij meestal zijn stellingen met argumenten die ergens op slaan, wat van velen niet kan worden gezegd.
                                      Hij is één van de forumleden die ik wel kan appreciëren en waar ik respect voor kan opbrengen.
                                      Ik merk trouwens dat als je zijn mening respecteert, hij andermans mening ook respecteert, ook al blijft de discussie doorlopen.
                                      Bovendien beschikt hij ook over een gezonde portie humor.
                                      Verder vermoed ik dat hij niet zo extremistisch is als soms zijn posts lijken en is hij 'in real life' waarschijnlijk wel wat gematigder.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                        daarom behoud ik mijn Spitfire... wel geen O-plaat (ik wil geen excuus om het onderhoud en de keuring te ontwijken), maar geen directe-injectie, geen airco, een zogoed als geen bezoedeling (rijdt geen 1000km per jaar)
                                        Ideaal voor gefanatiseerde ecologisten, maar niet te koop...
                                        terecht opgemerkt, daarom dat huidige "taks-systeem" in België zo stom is, hoeveel of hoe weinig je ook rijdt je moet vast tarief betalen en dat enkel als je een Belgische plaat hebt, alle andere nationaliteiten rijden wegen ook kapot, ... :-(

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

                                          Ik denk niet dat jij de discussie goed gevolgd hebt, of verstaan hebt.
                                          Ga uw lof verkondigen op een AMG topic ipv. hier te komen zeveren ?
                                          borrelnootjes

                                          Seg DHL, ik ben toch minder erg dan herbie hé, niet?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X