Dat een nieuwe wagen net meer fijn stof uitstoot komt net omdat hij volgens de regels meer efficiënt moet worden. De verbranding is nu beter, maar de uitstootpartikels zijn er door wel kleiner geworden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Evoluties in de auto-industrie
Collapse
X
-
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
- Likes 1
-
Er hangt veel fijn stof in de lucht, maar slechts 12% komt van de auto's. En daarvan komt dan weer slechts een beperkt deel van uit de uitlaat (en nu al veel minder dan in 2000), de banden zijn de andere grote boosdoener.
NOX is wel een groter probleem.
De grootste vervuiler is eigenlijk het verbranden van hout.
PS ik ken er feitelijk niks van dus ik citeer gewoon maar een of andere website.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk BerichtenHet ging me over een bepaalde evolutie in de auto-industrie, dat auto's groter worden ipv. kleiner ...
Maar, herinner je je de sleeën van de jaren 1950 tot 1970 ? Nadien zijn de auto's wel kleiner geworden, ik dacht door allerlei crisissen. Maar ik meen dat we daar sinds de eeuwwisseling wat overheen zijn, en er financieel terug tegen kunnen om grotere auto's te kopen.
En ik ben ook vrij zeker dat er geen verbod is op het bezit van grote auto's.
Op drugs wel, dat heb ik niet in huis. En van verbod op wapenbezit ben ik ook op de hoogte, dat heb ik ook niet. Maar zolang het niet verboden is om grote auto's te kopen, hoef je daar toch niemand op af te rekenen ?
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenDat een nieuwe wagen net meer fijn stof uitstoot komt net omdat hij volgens de regels meer efficiënt moet worden. De verbranding is nu beter, maar de uitstootpartikels zijn er door wel kleiner geworden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Maar zolang het niet verboden is om grote auto's te kopen, hoef je daar toch niemand op af te rekenen ?
Comment
-
maar niet getreurd ! De auto-evolutie is nog nooit zo interessant geweest !
Misschien wordt een dikke auto binnenkort wel het nieuwe eco-label !!
Volkswagen is zijn gamma voor de komende jaren aan het herorganiseren en zou het segment van de pure stadsauto’s kunnen verlaten. Achter de schermen wordt gedebatteerd over het nut van een opvolger voor de Up.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
die kleinere partikels komen door de directe injectie bij benzine. Een direct ingespoten benzine geeft fijner en gevaarlijker stof dan een diesel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
maar in 2018 zal een roetfilter op nieuwe benzine modellen verplicht worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten.. ik heb de indruk dat de auto's groter en zwaarder worden en dat vind ik geen goede evolutie
Bijvoorbeeld :
Volkswagen Golf :
lxbxh (en voor u ook gewicht ;-):
1974 : I : 3.70 x 1.61 x 1.39 - 790
1983 : II : 3.98 x 1.66 x 1.41 - 910
1991 : III : 4.07 x 1.69 x 1.42 -
1997 - IV : 4.14 x 1.73 x 1.44 -
2003 : V : 4.20 x 1.75 x 1.47 - 1164
2008 : VI : 4.20 x 1.77 x 1.48 -
2013 : VII : 4.25 x 1.79 x 1.45 - 1351
2017 e-Golf : 1540 kg ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk BerichtenOm andere topics niet verder te vervuilen....
Ik ben niet zo happy met sommige evoluties in de auto-industrie.
Zoals daar zijn :
SUV-hype. Draagt dit werkelijk iets bij ? Behalve zwaarder, meer plaats innemend, grotere luchtweerstand, rolweerstand, groter verbruik.
Zou de auto-industrie niet beter in andere dingen investeren ?
De auto's groeien en worden zwaarder ipv. te krimpen.
Binnenkort geen 3-deurs meer ....da's weer 70 kg erbij.
Een auto zonder airco wordt ook moeilijk.
Sedert de eerste multipoint injecties met geregelde kat etc... is er fundamenteel niet veel veranderd. Ja, directe injectie met meer fijnstof-uitstoot.
In Europa is men niet goed bezig vind ik.
En begin niet over groenen van hier en groenen van daar. Als de olie schaars wordt hebben jullie allemaal het vlaggen. Dus de autoliefhebbers hebben er het meeste belang bij, niet de groene jongens, die rijden met de fiets.
Waar gaan de investeringen van de auto-industrie naartoe ?
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/...al-877589.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Ik ben er sterk van overtuigd dat jij een ecologisch alternatief zal vinden voor je huidige wagen. Draag zorg voor de natuur, en begin met jezelf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
Wie weet, als ik nieuws heb zal ik het hier zeker verkodigen. En ik moet niet meer beginnen, ben al een tijdje bezig :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk BerichtenZijn hier mensen die IAA Frankfurt gaan bezoeken ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Zoek je vervoer ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
In welke richting denk je?
Hybride wil ik momenteel niet aan meedoen.
Een benzine-wagen is meest vervuilend bij het koud opstarten (koude cat, koudstart verrijking, after start enrichment, cranking enrichment. Da's soms tot 400% van je normale verbruik. Bij een hybride koelt het boeltje af en begin je weer van vooraf aan. Alhoewel daar ook veel verbetering is. Maar ergens zint het me niet.
Waar ik eigenlijk verliefd op ben is de Quant. Dat is voor mij momenteel de beste oplossing. Maar kwatongen beweren dat het bedrog is.
Ik heb al veel met die mensen gemaild en ik heb er een goed gevoel bij. Maar recent zijn ze van mening veranderd, ze gaan geen auto's produceren maar hun idee verkopen..... Ik hoop dat deze erdoor komt.
En van een EV ben ik niet overtuigd ... momenteel ..... maar wil me er eerst nog wat in verdiepen, stel me nog vragen bij de verwarming ervan.... waarom dat niet op bijvoorbeeld bio-ethanol ?
Dus momenteel nog veel vragen.
Comment
Comment