Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
    Herbie, stel dat morgen je auto total-loss is en je een nieuwe moet aanschaffen.
    Wat zou dan je keuze zijn?
    Ik ben zeker dat mijn 'gedrocht' :-) nog veel jaren mee kan want het krijgt de beste zorgen en ziet niet af, maar stel dat het dan toch moet,
    dan zonder enige twijfel deze :



    Wegens :

    zéér laag gewicht, verbruik en co2.
    atmosferisch (dus géén turbo)
    INdirecte injectie (en dus geen fijnstofuitstoot zoals een directe injectie)
    én de mogelijkheid géén airco te nemen.

    Bovendien zo klein als mogelijk en toch de mogelijkheid om er een fiets in te proppen, da's wel een absolute vereiste.

    Als het dan toch electrisch zou moeten zijn een Zoe ? Maar dat kan ik niet echt motiveren, wel geen uitstoot, toch niet direct, geen motorolie, geen versnellingsbakolie etc... maar als ik morgen een nieuwe electrische zou kopen zou ik het gevoel hebben met iets rond te rijden dat misschien minder efficient is dan een zeer kleine benzine ? Ik weet het echt niet .... wie wel ? Misschien zou ik daar dan iets van verwarming in 'bricoleren' op basis van bio-ethanol....

    en om op GuyGuy zijn vraag te antwoorden : :-)
    een tijd geleden stond hier in de buurt een saxo1.1 te koop in hetzelfde blauw als mijn 1.4, ik heb het gekocht uit nieuwsgierigheid en omdat veel onderdelen hetzelfde zijn. Ik heb dat op een tijdelijke verzekering gezet als vervangwagen en na 300 a 400km wist ik het al (ik was eigenlijk al vrij zeker), die 1.1 verbruikt meer in werkelijkheid, een kleine halve liter ! Je kan natuurlijk als opa rondrijden en alle verkeer ophouden maar als je daarmee vlot wil rijden en een redelijke snelheid op de autostrade wil aanhouden/deftig wil invoegen, dan moet je dat op de staart trappen en dan verbruikt dat meer.
    Ik heb de 1.1 dan uiteindelijk gedemonteerd, de neus eraf gesneden en die wordt nu gebruikt als teststand voor motoren :-)

    Comment


    • wou jij geen clio RS?

      Comment




      • je weet dus uit ervaring dat minder cylinderinhoud meer verbruiken kan betekenen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          wou jij geen clio RS?
          ik heb er één gehad :-) Maar ik heb die weggedaan omdat ik er een bepaald soort speelsheid in miste (te wijten aan het gewicht).
          Heb dan beslist zelf iets te maken wat beter is :-)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten


            je weet dus uit ervaring dat minder cylinderinhoud meer verbruiken kan betekenen
            ja
            heeft ook veel te maken met het gewicht en waarvoor/hoe je die wil gebruiken

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

              Ik ben zeker dat mijn 'gedrocht' :-) nog veel jaren mee kan want het krijgt de beste zorgen en ziet niet af, maar stel dat het dan toch moet,
              dan zonder enige twijfel deze :



              Wegens :

              zéér laag gewicht, verbruik en co2.
              atmosferisch (dus géén turbo)
              INdirecte injectie (en dus geen fijnstofuitstoot zoals een directe injectie)
              én de mogelijkheid géén airco te nemen.
              Zo verkeerd vind ik die keuze eigenlijk niet, zonder dat ik ze zelf zou maken, maar begrijp ze volkomen.
              Het enige waartegen ik zou 'zondigen' is dat ik voor de meest 'luxe' versie zou kiezen: verschil in gewicht is amper 50 kg en een beetje comfort als airco, USB-aansluiting, bluetooth, DAB en nog enkele kleinigheden mag een mens toch hebben.
              Maar ja, ik ben u niet, hoewel op een bepaald moment sommigen op het forum van mening waren van wel.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                Zo verkeerd vind ik die keuze eigenlijk niet, zonder dat ik ze zelf zou maken, maar begrijp ze volkomen.
                Het enige waartegen ik zou 'zondigen' is dat ik voor de meest 'luxe' versie zou kiezen: verschil in gewicht is amper 50 kg en een beetje comfort als airco, USB-aansluiting, bluetooth, DAB en nog enkele kleinigheden mag een mens toch hebben.
                Maar ja, ik ben u niet, hoewel op een bepaald moment sommigen op het forum van mening waren van wel.
                Die 50kg zal niet echt het verschil maken. Maar ik heb bepaalde principes waar ik niet van wil afwijken, soms vraag ik me af waarom ik het mezelf zo lastig maak :-)
                Misschien moet ik eerst nog wat ouder worden :-)

                Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten


                Maar ja, ik ben u niet, hoewel op een bepaald moment sommigen op het forum van mening waren van wel.

                LOL :-) Dat was nog eens een moderator :-)

                Comment


                • Gelukkig heeft het geholpen en wordt er nu geen ecologische commentaar meer geleverd in andere topics en blijft de schade beperkt tot hier.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Gelukkig heeft het geholpen en wordt er nu geen ecologische commentaar meer geleverd in andere topics en blijft de schade beperkt tot hier.
                    hou jij echt niet van ecologische commentaar ?

                    Comment


                    • Als het bashing wordt niet nee.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Als het bashing wordt niet nee.
                        kwam dat dan zo over ? Ik weet dat ik soms een franke teut heb en soms wat te rap reageer .... sorry

                        Comment


                        • Ben niet de enige blijkbaar die er zo over dacht. Maar ja, nu heb je hier je eigen topic en kan je hier verder gaan...

                          Comment


                          • Maar soms moet men mensen doen inzien dat het zo niet verder kan

                            Comment


                            • De beste moderator is vaak de topic opener zelf... hij moet waken dat iedereen aan zijn trekken komt
                              Last edited by guyugy; 15/09/2017, 14:31.

                              Comment


                              • Weet je trouwens de echte reden waarom Volvo niet aanwezig is op het IAA ?

                                Comment


                                • ze zijn te hard aan het zoeken hoe ze nu de diesels uit hun gamma kunnen weren zonder te veel klanten te verliezen

                                  Comment


                                  • fout !

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Gelukkig heeft het geholpen en wordt er nu geen ecologische commentaar meer geleverd in andere topics en blijft de schade beperkt tot hier.
                                      Schade aan het milieu door nutteloze uitstoot is veel erger volgens mij.
                                      Misschien kan ik hier iedereen vermelden met het @symbool zoals men deed in het amg-topic :-)

                                      Comment


                                      • Op dit Forum thema, wordt er wel verschrikkelijk hard gewerkt.

                                        De bandsnelheid is er sneller als bij Volvo Gent denk ik.

                                        Want ik kan alvast niet volgen met lezen….

                                        Comment


                                        • zolang als iedereen hier flink blijft filibusteren, hebt gij tenminste geen tijd om te beginnen schrijven

                                          Comment

                                          Working...
                                          X