Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• leesvoer
    In Frankfurt heeft Mercedes-baas Dieter Zetsche in naam van de ACEA een Europese harmonisering gevraagd van de milieuregels. Als die er niet komt, zou China snel op voorsprong kunnen komen.

't worden spannende tijden....
    Ik hoop dat er geen tijd komt dat men beseft dat men minder tijd had moeten steken in nutteloze wagens zoals AMG-jeeps, RS-en, Bugatti's en wat weet ik nog allemaal

Comment

• Statistisch is een bediende 1u 1/4 per dag (op het werk) met internet en mail bezig... tussendoor wordt dan harder (echt) gewerkt, volgens dezelfde studie.
      Daarom reageren de bazen niet meer (ze zijn er ook mee bezig, of ze gaan golfen )

Comment

• Mijn laatste stokpaardjes

Het valt me op dat alle SUV’s en Monovolumes, een wegligging hebben die gewoon absurd slechts is.

Zeepkisten met een 3.0 D V6, type Porsche, hebben zowat 2x meer vermogen nog, om een compacte sedan 1.2 met 3 cilinders te kunnen aanklampen, om een rondje op een Circuit te rijden….

Op dit forum zijn er nochtans mensen die beweren, tegen constant 180 km/u van Italië, naar België te rijden…

Beroeps piloten kunnen met hun 3.0 D V6, alvast geen 308, Focus, 3 cilinder volgen, enz..

Eén van de steeds weerkerende argumenten is toch dat een zeepkist véél veiliger is, maar naar de belabberde wegligging kijk je best niet….

Kortom een SUV, is typisch voor de steeds sterker wordende IK cultuur.

Door de slechte wegligging, veroorzaken ze meer ongevallen, waar vooral de zwakste weggebruikers het slachtoffer van zijn.

Als ik, maar veilig zit, de rest kan de pot op…
        En trap vooral niet op lange tenen, want iedereen moet er maar één kopen...

http://www.steunpuntverkeersveilighe...A-2006-104.pdf

Hieronder de volgende generatie auto's voor 2025 en, goed voor de Belgische tewerkstelling...

https://nl.dreamstime.com/royalty-vr...-image15893109

Via die ladders krijg je ook geen zere rug meer... Héél handig

Last edited by quovadis; 15/09/2017, 15:00.

Comment

• Man man man
          Ga eens met enen rijden.
          Pak u een Stelvio en laat ons dan uw mening eens weten.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Quovadis, ik heb mij geen monovolume gekocht om mee op circuit te rijden, en ik weet ook wel dat ik mijn bochten er niet moet mee pakken zoals met mijn MX-5 .. :-S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              Pak u een Stelvio en laat ons dan uw mening eens weten.
              Natuurlijk rijdt een Stelvio sneller door de bochten, hij is lager en weegt ook bijna 1 auto minder (610 kg) als een Cayenne, Q7 en konsoorten… dat is juist mijn punt…

En 0.5 second is natuurlijk ook niet veel......

Of toch 3 seconden trager voor de diesel

Met een zeepkist reed ik al eens in Oostenrijk, toen ik 10 jaar was.

Dit geeft ook zowat hetzelfde effect…
              https://www.indebergen.nl/weblog/837...en-oostenrijk/
              Last edited by quovadis; 15/09/2017, 17:53.

Comment

• De quant kende ik niet... je kan er misschien een topic over maken... als hij nog niet bestaat.

Explore nanoFlowcell’s sustainable flow cell technology, powering electric mobility and AI-driven robotics for a cleaner, innovative energy future.

Comment

• T zijn de mannen die denken dat ze kunnen rijden met hun wagen met lager zwaartepunt die accidenten maken.

Euhm en als ik veilig zit ben ik content, inderdaad. Iedereen heeft het recht een veilige wagen te kopen. Ma ja, die wegen meer en kosten meer, dus not done

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    T zijn de mannen die denken dat ze kunnen rijden met hun wagen met lager zwaartepunt die accidenten maken.
                    Ja, en vooral hier in België is zo'n laag zwaartepunt uitermate belangrijk om niet uit de bocht te vliegen in de file.
                    En zelfs zonder file: als ge u gedraagt in het verkeer en de openbare weg gebruikt waarvoor hij is bedoeld, zal dat hoger zwaartepunt echt geen ene moer uit maken.
                    Om op circuit te gaan crossen is het beter; maar 99,999% van de autobezitters is daar geen zak in geïnteresseerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      T zijn de mannen die denken dat ze kunnen rijden met hun wagen met lager zwaartepunt die accidenten maken.
                      http://www.allianz.be/nl/pers/parkeerongevallen.aspx

http://allreviews.tech/2017/06/09/suv-verzesvoudigt-kans-op-dodelijk-ongeval/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        De quant kende ik niet... je kan er misschien een topic over maken... als hij nog niet bestaat.

Explore nanoFlowcell’s sustainable flow cell technology, powering electric mobility and AI-driven robotics for a cleaner, innovative energy future.
                        1 Model kon blijkbaar al 100.000 km rijden op 2 jaar

De unieke NanoFlowcell Quantino met speciale flow-batterijen heeft sinds begin 2016 al 100.000 testkilometers afgelegd. Een belangrijke mijlpaal. Lees meer.

Als slechts 1 bedrijf met deze techniek echt bezig is, dan is dat meestal geen goed teken.... (andere ondernemingen durven die techniek wel eens opkopen, om in de ijskast te steken)

Comment

• Ja, juist, parkeerongevallen zijn te wijten aan een veel te hoog zwaartepunt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                            Ja, juist, parkeerongevallen zijn te wijten aan een veel te hoog zwaartepunt.
                            Haha... zat net hetzelfde te denken lol.

Comment

• Het is levensgevaarlijk om mee te rijden.
                              Meestal stopt mijn vrouw in een bocht en duwt ze hem.

Een V70cc van 15 jaar geleden danste door de bochten maar had dan wel heel veel comfort.
                              Met een QQ, Tiguan, Countryman en dergelijke is het verschil te verwaarlozen tegenover een gewone auto.
                              Heb met niks zo rap bochten genomen als met mijn Vivaro.

Van een RR, Cayenne en dergelijke kan ik niet mee spreken.
                              Ik behoor niet tot jullie klasse.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Gezien de belabberde staat van vele wegen, zal het binnenkort enkel nog mogelijk zijn om met een hoog potige wagen op straat te rijden . Ne suv dus.

Comment

• Misschien eens tijd voor een poll: wat houdt rijplezier voor jou in?

Plofjes uit de uitlaat, een snelle bocht op een bergpas en een acceleratie om eng van te worden. Voor de één een absolute droom, voor de ander een situatie waarin hij of zij zich absoluut niet herkennen kan. Misschien rijd je wel veel liever met 60 km/h door de polder, genietend van de zachte...

SUV-rijplezier staat dus blijkbaar voor hoge zit, veilig gevoel, liefst wat dieselkoppel, maar geen wegligging.

DHL, rijd jij nu het liefst met nen Espace of met ne 7?

Comment

• Awel ja, goeie vraag... De 7 eigenlijk maar dat komt vooral door de motor, de stilte, de afwerking en het goed functioneren van hetgene die erop zit. Bvb de grootlichtassistentie had ik in de Espace ook, daar moest het pikkedonker zijn vooraleer de grootlichten aan gingen en die bleven te lang branden bij een tegenligger. Bij de 7 gaan de grootlichten in een andere richting schijnen bij het naderen van een tegen of voorligger. Dat zijn snufjes waar je iets aan hebt. De Espace had er eigenlijk meer dan de 7. Als ik dan ga kijken naar de Espace V, daar reed ik ook wel graag mee maar de motor voldeed niet. Espace had je wel veel meer overzicht rondom de wagen en was leuk omdat die hoger stond. Wegligging wordt hier zo sterk beoordeeld, de Espace deed het eigenlijk wel goed dankzij de vierwielsturing en de adaptieve ophanging. De 7 is ook geen bochtenvreter door zijn gewicht en vooral op dwarsnaden heeft hij het lastig door de runflat banden.
                                    Tja de grootste afknapper was die motor. Mocht er een combi bestaan van de twee, het zou een ideale wagen zijn. Daarom dat ik bvb een X4 wel leuk vind. Ik moet niet persé de eerste door de bocht komen, maar heb wel graag reserve op de snelweg en het bij het voorbij steken.
                                    Allé, hier kan ik lang over schrijven Bleef me bijzonder bij : de Vel Satis die ik had. Vel Satis had eigenlijk het beste van twee werelden. Was een hogere limousine, zeer geruisloos, miskende wagen omdat die zo lelijk werd bevonden... (wat ik wel raar vond want het betaalbaardere model, de Megane 2 die in grote lijnen op een Vel Satis trok, was een verkoopstopper.)
                                    Eén ding is zeker. Van zodra de zoon een eigen auto heeft gaat hier een auto weg. Ik rij nooit alleen meer, mijn vrouw is er altijd bij. Dan hebben we hier geen drie auto's nodig en koop ik iets dat tussen de zeven en tussen haar Espace ligt. X4, 3GT, GLC, ik noem maar enkele mogelijkheden. De 7 is te groot voor haar. De Espace die ze heeft is geen automaat en niet krachtig genoeg voor mij. Momenteel zou mijn voorkeur uitgaan naar een 40i, maar ik zou zeker een hybride ook eens proberen bij een testrit. Maar da's toekomst, ik zie wel hoe ikzelf evolueer in de toekomst. Blijf ik slechter worden dan zal mijn keuze veel minder zwaar doorwegen dan mijn vrouw haar keuze.
                                    Een heel verhaal he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                                      leesvoer
                                      In Frankfurt heeft Mercedes-baas Dieter Zetsche in naam van de ACEA een Europese harmonisering gevraagd van de milieuregels. Als die er niet komt, zou China snel op voorsprong kunnen komen.

't worden spannende tijden....
                                      Ik hoop dat er geen tijd komt dat men beseft dat men minder tijd had moeten steken in nutteloze wagens zoals AMG-jeeps, RS-en, Bugatti's en wat weet ik nog allemaal
                                      Tja, er zijn ook echt "rijke" mensen op deze wereld... En die bedienen ze ook... Zorgt ervoor dat onze ecologische modellen goedkoper zijn... En de aandeelhouders hun winst behouden...

Comment

• Evolutie van elektrische en hybride auto’s in USA en België (2016-2017)
                                        • In de USA zijn het hoofdzakelijk de volledig elektrische auto’s en kleine hybride's die goed verkopen, de rest is marginaal.
                                        • In België zijn het vooral de grote en SUV-hybride types die verkopen
                                        De Chevrolet Bolt EV is in de USA, in heel korte tijd, aan een sterke opmars bezig, de laatste maanden zelf zoals een Tesla S…

Dacht altijd dat de USA het land van de grote auto’s was, waar men lange afstanden, op ruig terrein moet afleggen??

België is toch 1 stad vol files?

Vreemde tegenstelling in verkopen alvast....

Comment

• Hiermee wil je bewijzen dat... ?

Comment

Working...
                                          X