Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Hiermee wil je bewijzen dat... ?
    het de verkeerde richting uitgaat ?

    Comment




    • dommelein was wel slim genoeg om er niet al te veel op te wijzen dat er in Nederland relatief meer kleine wagens verkocht worden.
      In België is het belangrijk dat er veel nieuwe wagens verkocht worden, groot of klein maakt niet uit!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

        Tja, er zijn ook echt "rijke" mensen op deze wereld... En die bedienen ze ook... Zorgt ervoor dat onze ecologische modellen goedkoper zijn... En de aandeelhouders hun winst behouden...
        Misschien is dat wel zo, maar zou het ook niet omgekeerd kunnen zijn?

        Stel dat de ontwikkelingskost voor een grote of kleine auto in dezelfde grootteorde liggen, maar dat men van die dure grote auto maar 1/10 aantal als van de kleine auto kan verkopen.
        Dan zouden die grote auto's gigantisch duur moeten worden, maar dat zijn ze niet (of toch niet 10 keer duurder).
        Dus misschien gebruikt men de winst van het grote volume aan kleine auto's om de grote auto's te subsidiëren ? En zo een uithangbord te maken voor het merk, betaald door het gros van de mensen ?

        Misschien kon men het verlies op Bugatti slikken door alle Golfjes die verkocht werden ?

        't Is een veronderstelling....

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
          https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09...iet-verstandi/

          dommelein was wel slim genoeg om er niet al te veel op te wijzen dat er in Nederland relatief meer kleine wagens verkocht worden.
          In België is het belangrijk dat er veel nieuwe wagens verkocht worden, groot of klein maakt niet uit!
          Omdat in België door de verkoop van grote firmawagens, de Duitse 3, een groot marktaandeel hebben.

          Als men daar iets aan doet, gaan 50% van hun garages failliet... (+ tewerkstelling)

          Daarom dat de Vlaamse regering, met de Vlaamse auto fiscaliteit, de BIV, voor de nieuwe grote auto's liet zakken van 5000 tot 10000€ naar max. 1250.... (vooral de kleine dieseltjes betaalden het gelag...)
          De vervuiling van grote diesels was dan plots van geen belang meer....

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

            Misschien is dat wel zo, maar zou het ook niet omgekeerd kunnen zijn?

            Stel dat de ontwikkelingskost voor een grote of kleine auto in dezelfde grootteorde liggen, maar dat men van die dure grote auto maar 1/10 aantal als van de kleine auto kan verkopen.
            Dan zouden die grote auto's gigantisch duur moeten worden, maar dat zijn ze niet (of toch niet 10 keer duurder).
            Dus misschien gebruikt men de winst van het grote volume aan kleine auto's om de grote auto's te subsidiëren ? En zo een uithangbord te maken voor het merk, betaald door het gros van de mensen ?

            Misschien kon men het verlies op Bugatti slikken door alle Golfjes die verkocht werden ?

            't Is een veronderstelling....
            Kan ook kloppen....

            Comment


            • Is een vorm van reclame, je know how tentoonstellen... Dit om later door te ontwikkelen naar de kleinere wagens. Wees maar zeker dat de constructeurs weten waarmee ze bezig zijn. Het zijn bedrijfsleiders die heel wat mensen tewerk stellen en ervoor zorgen dat de aandeelhouders tevreden zijn. Veel verstandiger dan de doorsnee critici...

              Comment


              • wees blij dat er critici zijn ...
                soms worden ze straal genegeerd, een 'mooi' voorbeeld was 1789

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  I Het zijn bedrijfsleiders die heel wat mensen tewerk stellen en ervoor zorgen dat de aandeelhouders tevreden zijn.
                  een soort hofnar dan ?

                  Comment


                  • Je hebt critici die kritiek geven om kritiek te geven zonder enige knowhow. Maar het geeft sommige mensen blijkbaar een extra gevoel van eigenwaarde om overal tegen te zijn.

                    Comment


                    • Mensen kopen meestal aandelen met één doel : er winst op te maken.
                      Je kan ook investeren in zaken waarvan je hoopt dat het de wereld een klein beetje beter maakt.
                      Ik veronderstel dat de mensen die hun geld in de auto-industrie steken er winst willen op maken, niet omdat de wereld beter wordt van het zoveelste nieuwe model.
                      Denk je nu echt dat die investeerders wakker liggen van werkgelegenheid of milieu ?
                      Renault Vilvoorde, Ford Genk,.....
                      Die mallemolen moet gewoon blijven draaien.
                      Gelukkig is de publiek opinie lichtjes aan het wijzigen, de industrie zal wel moeten volgen (hopelijk). Waarschijnlijk komt er een generatie mensen aan die een auto scheef bekijken...misschien moeten we Volkswagen daar wel dankbaar om zijn ?

                      Comment


                      • Nu nog anti kapitalisme erbij. Herbie, ik weet niet wat gij hier komt doen. Doe uw oude AX weg en begin bij jezelf. Ik heb het je al gezegd, ik denk dat je net zo groen bent als dat het je zelf uitkomt.
                        Vertel eens, waar steek jij je geld dan in ? Een korte broek en hout voor je kachel, of breng je echt iets bij op deze planeet ?

                        Comment


                        • Ik zie meer en meer plofkippen op de weg (zal het woord suv maar niet meer gebruiken :-)
                          Volgens u is dat dan een logisch beredeneerde stap om ....om geld in het laatje te brengen ? Zodat er weer kan geïnvesteerd worden in ...... nog extremere plofkippen ?
                          Of om dat geld te gebruiken om weer kleinere wagens te ontwikkelen....hmm maar dan heb je een stap dubbel gedaan.....

                          Comment


                          • Nee, je draait rond de pot. Wat doe jij met je geld om je groene gedachtengoed kracht bij te zetten ? Of ben je gewoon erg zuinig ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              ? Een korte broek en hout voor je kachel, of breng je echt iets bij op deze planeet ?
                              je bent de knuffelboom en de bakfiets vergeten :-)


                              Wel ik steek mijn geld zeker niet in een plofkip op de weg, want dat zou weer een schouderklopje voor de auto-industrie zijn. Ik heb hier al vermeld welke wagen ik zou kopen trouwens. En ik heb hier ook meer dan één wagen staan. En ik ben niet enkel groen als het me goed uitkomt.
                              En ik heb kritiek op die steeds grotere auto's ja, daar blijf ik bij, dat zijn nutteloze investeringen.
                              Anti-kapitalist ? Bijlange niet. Geld is leuk, kan je toffe dingen mee doen !

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Nee, je draait rond de pot. Wat doe jij met je geld om je groene gedachtengoed kracht bij te zetten ? Of ben je gewoon erg zuinig ?
                                Ik vraag toch ook niet waar jij je geld aan uitgeeft ?
                                Natuurlijk isoleer ik m'n huis bijvoorbeeld zoals het hoort (en ja ik heb daar een groene lening voor aangegaan :-)
                                Een dure fiets daar geef ik met plezier geld aan uit.
                                En de duurste investering voor mijn autootje waren makrolon ruiten :-)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  ik weet niet wat gij hier komt doen.
                                  Is je dat nog niet opgevallen ? Kritiek geven op de auto-industrie :-)
                                  Of toch een deel ervan.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Is een vorm van reclame, je know how tentoonstellen... Dit om later door te ontwikkelen naar de kleinere wagens.
                                    Je zou je toch even goed kunnen bewijzen door een zuinige lichte auto uit te brengen ? Misschien vraagt dat wel teveel inspanning ? Ik denk dat het makkelijker is een model steeds maar te laten groeien ... Waarom niet omgekeerd ? Zou toch even goed kunnen ?

                                    Comment


                                    • Kijk eens een paar keer naar de zender Evenaar ,daar zijn geen straten . Zonder 4 x 4 moet je al niet vertrekken . Of ze zo'n nieuwe SUV gaan uitlezen weet ik niet . Leve die oude bakken daar . In't water vast daar, gloeiers eruit,starten om het water uit de pistons te krijgen . Wellicht ook nog ontwateren van de motorcarter zoals een mazoutfilter(olie drijft boven). In gang en verder rijden. Echte plantrekkers daar. En dan heb je die gekken(Nigeria) die aardolie stelen en er diesel /naft uit halen, gewoon vuur onder die vaten, die rook laten condenseren en je hebt je producten
                                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                      Comment


                                      • Dus kort samengevat, je denkt veel, praat veel, maar doet weinig

                                        Comment

                                        Working...
                                        X