Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• we zijn hier een bekke te verwend hee, en dan maar zagen op alles idd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
      Kijk eens een paar keer naar de zender Evenaar ,daar zijn geen straten . Zonder 4 x 4 moet je al niet vertrekken . Of ze zo'n nieuwe SUV gaan uitlezen weet ik niet . Leve die oude bakken daar . In't water vast daar, gloeiers eruit,starten om het water uit de pistons te krijgen . Wellicht ook nog ontwateren van de motorcarter zoals een mazoutfilter(olie drijft boven). In gang en verder rijden. Echte plantrekkers daar. En dan heb je die gekken(Nigeria) die aardolie stelen en er diesel /naft uit halen, gewoon vuur onder die vaten, die rook laten condenseren en je hebt je producten
      ochgottekes die mannekes hebben daar dan geen airco en zetelverwarming, stuurverwarming en automatische ruitenwissers ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Dus kort samengevat, je denkt veel, praat veel, maar doet weinig
        je moet niet altijd veel doen, soms kan veel nadenken meer opleveren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          we zijn hier een bekke te verwend hee, en dan maar zagen op alles idd
          Ge begint het door te hebben lol

Comment

Je hebt critici die kritiek geven om kritiek te geven zonder enige knowhow. Maar het geeft sommige mensen blijkbaar een extra gevoel van eigenwaarde om overal tegen te zijn.
            waarom zo kregelig als er kritiek is op de auto-industrie ? Jij vindt natuurlijk dat ze het opperbest doen ?

Comment

• Ik vrees dat het concept auto industrie, of industrie in't algemeen, en ook zaken als kapitalisme, egoisme en hebzucht, iets is wat eigen is aan de mens. Om de planeet te redden zouden we best allemaal zelfmoord plegen. Maar ik heb er al mee leren leven want zelfmoord heb ik ook niet zo'n zin in. Mijn enige bijdrage tot het redden van de planeet bestaat uit rijden met een driepitter of met de trein. Voor de rest eet ik vlees, verwarm ik mijn woning, koop ik producten die van de andere kant van de wereld worden getransporteerd en neem ik wel eens het vliegtuig.

Comment

• En zo doen 99 % van de mensen, ecologisten inbegrepen..

Comment

• Behalve Herbie, die denkt ook veel na

Comment

• Der is imho nog wel een verschil, tussen mensen die zich er iets van aantrekken, en mensen die zich er totaal niks van aantrekken.. mocht iedereen nu echt er bewust mee omgaan en pakweg zijn ecologische voetafdruk met 20-30% verkleinen, het zou toch al wel een verschil maken.

Comment

Behalve Herbie, die denkt ook veel na
                      En Herbie leest veel ook.

De TCS (Zwitserse Touringclub) heeft grote vraagtekens bij het vermeende ‘goede zicht’ dat je vanuit een SUV hebt. Uit tests blijkt dat deze auto’s grote dode hoeken hebben voor de ruimte vlakbij het koetswerk.

Da's al één mythe van de potsierlijke plofkip ontkracht.
                      Welke blijven er nog over ? Denk eens na ?

Al die mensen met rug-, nek- en wat weet ik nog allemaal klachten moeten al die decenia vóór de opkomst van de plofkip nogal afgezien hebben.

Comment

• Herbie steekt vooral veel tijd in het forum met opzoekwerk om toch het AX-gebruik van de jaren tachtig goed te spreken Zoek eens een beetje info over de Citroen AX, begin met veiligheid. Niet zozeer voor jezelf, maar ik vermoed dat je daar zelfs passagiers durft in meenemen. Hopelijk geen min achttienjarigen erin.... https://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg
                        Da's wat anders dan lichte parkeerschade he

Comment

Herbie steekt vooral veel tijd in het forum met opzoekwerk om toch het AX-gebruik van de jaren tachtig goed te spreken Zoek eens een beetje info over de Citroen AX, begin met veiligheid. Niet zozeer voor jezelf, maar ik vermoed dat je daar zelfs passagiers durft in meenemen. Hopelijk geen min achttienjarigen erin.... https://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg
                          Da's wat anders dan lichte parkeerschade he
                          Wat wil je nu eigenlijk bewijzen ? Dat ik mijn auto moet wegdoen voor een SUV die 500 kg meer weegt en meer zal verbruiken ?
                          Ik maak me geen illusies wat er zou kunnen gebeuren als ik tussen 2 plofkippen verzeild raak op een autostrade, maar dat is inderdaad enkel mijn eigen risico.
                          Maar het houdt me alert. En er rijdt wat rond. Hoe groter de auto en hoe beter geïsoleerd en stil hoe meer ze denken dat er niks kan gebeuren.
                          Ik zal maar niet beginnen over de rijstijl van sommigen in hun plofkip zeker ?

Omdat je altijd zo persoonlijjk wordt over mijn denken en mijn auto begint zal ik dat ook maar eens doen :
                          Waarom doe je je auto niet weg voor ééntje dat minder verbruikt ? Rij je met een diesel of een benzine ?
                          Trouwens mijn auto is niet van de jaren tachtig maar van begin 2000, je denkt misschien na maar niet op de juiste manier.
                          Wat wordt je volgende modelletje ? Een maatje groter ? Een X6je ? Om zeker te zijn dat je geen schrammetje hebt mocht er iets gebeuren ? Ikke en de rest kan stikke ?
                          Een zelfrijdende auto ? Dan moet je niet meer nadenken ? Waarom niet investeren in een kleinere auto en de rest in fitnesstoestellen voor je stramme lijf en leden ?

Comment

• Jij bent degene die alles zit vol te spammen met je gedachtengoed. Plofkippen, wat een leeg leven als dat je levenswerk is...

Over persoonlijk, je stampt graag tegen schenen maar zelf ben je er niet echt tegen bestand hee ? Wat te denken bvb over je uitspraak tegen die gast die je repliek gaf en die je antwoordde dat hij onder een auto moest springen ? Moest die gast nu eens labiel zijn... 't zijn nog altijd mensen waartegen je praat.
                            Last edited by ; 03/10/2017, 15:20.

Comment

• Hoe, mensen? Ik dacht da ik hier tegen ne computer zit te vloeken en da die af en toe ne keer terugvloekt. Weer iets bijgeleerd.

Comment

• Een online forum kan sommige uitspraken verkeerd laten overkomen of zaken wat uit perspectief plaatsen. Niemand heeft per definitie ongelijk. Een hobby, de welke wij hier op het forum delen, is zo subjectief. Ga eens samen een pint drinken en begin over het zelfde onderwerp, de discussies en meningsverschillen zullen het zelfde zijn, maar de sfeer veel aangenamer.

Comment

Jij bent degene die alles zit vol te spammen met je gedachtengoed. Plofkippen, wat een leeg leven als dat je levenswerk is...

Over persoonlijk, je stampt graag tegen schenen maar zelf ben je er niet echt tegen bestand hee ? Wat te denken bvb over je uitspraak tegen die gast die je repliek gaf en die je antwoordde dat hij onder een auto moest springen ? Moest die gast nu eens labiel zijn... 't zijn nog altijd mensen waartegen je praat.
                                  Vandaar dat ik in dit topic niets meer post (alez, deze nog ). Vond het hier nog gezellig discussiëren. Totdat er iemand, en ik ga geen naam noemen, nogal heel onbeschoft werd en mijn goesting over was. Dat er discussies zijn op een forum, ben ik zeker voor te vinden. Maar als ze onbeschoft op de man gaan spelen, dan hoeft het voor mij ook niet meer. Gelukkig zijn er nog andere mooie topics op dit forum met vriendelijke mensen.

Comment

• Kan me er wel iets bij voorstellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
                                      Ga eens samen een pint drinken
                                      DHL drinkt geen alcohol heb ik begrepen. (Ik bedenk me juist dat er ook alcoholvrije pintjes zijn )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Totdat er iemand, en ik ga geen naam noemen, nogal heel onbeschoft werd en mijn goesting over was. Dat er discussies zijn op een forum, ben ik zeker voor te vinden. Maar als ze onbeschoft op de man gaan spelen, dan hoeft het voor mij ook niet meer.
                                        Ik denk dat we dat wat moeten relativeren. Soms escaleert het al eens: een repliek wordt té persoonlijk opgevat, resultaat: een nog iets scherpere repliek terug enz...
                                        Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken: af en toe betrap ik me er zelf ook al eens op... maar dat is allemaal niet zo slecht of persoonlijk bedoeld.
                                        't Is en blijft geschreven gezever, inderdaad aan den toog zou het waarschijnlijk allemaal zo'n vaart niet lopen.
                                        Probleem is: als ge nog terug naar huis moet met de auto moogt ge maar 2 pintjes drinken, ook niet plezant hé!

Comment

• Als ik opmerkingen maak over een bepaalde evolutie, dat auto's groter en zwaarder worden, dan wordt dat door bepaalde mensen niet geaprecieerd, dan kan het zelfs niet dat je een autoliefhebber bent.
                                          Tot daar aan toe.
                                          Je kan dan gefundeerde opmerkingen maken tegen mijn stelling, maar dan komt men met opmerkingen als boomknuffelaar, groene kaart, bakfietsen en wat weet ik nog allemaal (ik zal maar geen namen noemen zeker). Op een bepaald moment zijn er zelfs opmerkingen gemaakt in wat voor huis ik wel niet moet wonen. Zal er maar een smiley :-) bijzetten omdat ik hier zit te lachen terwijl ik er aan denk. Tja dan moet je niet beginnen bleiten als ik eens terugstamp hé. 't Is een reflex, als ik een duw krijg, dan geef ik er één dubbel en dik terug. Blijkbaar mogen er dwaze opmerkingen in mijn richting gemaakt worden maar o wee als je er terug maakt, dan speel je plots op de man.
                                          Blijkbaar wordt er met twee maten en gewichten gewerkt. Er zijn ook namen geciteerd over mijn auto (ik ga ze niet beginnen opzoeken), maar een auto een plofkip noemen dat is dan weer heel erg leeg.
                                          Wees misschien een beetje consequent.
                                          Trouwens alles volspammen ? Waarvoor heb ik dit topic dan gestart ?
                                          In plaats van over mijn Saxo te leuteren, (wat voor een gevaarlijke gek ik wel niet moet zijn om met zoiets rond te rijden - smiley - :-), kom met degelijke argumenten af in plaats van op de man te spelen.
                                          Dan wordt het vast nog leuk. Waar ik het vergeten ben moet je er maar een smiley bijdenken.
                                          En verder, voor iedereen een rustige avond, met of zonder alcohol :-)

Comment

Working...
                                          X