Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zwakke repliek, je loopt tegen je eigen aan Herbie.... je probeert de situatie om te draaien door je in een slachtofferrol te plaatsen. Jij valt mensen aan en ja dan krijg je een tikje terug.

Comment

• Tja, zo kan je natuurlijk bezig blijven, misschien wil je dat wel.
      En, waarom geen antwoord op mijn laatste vragen over jouw auto ? Of werd dat te persoonlijk ?

Comment

• Wees gerust Herbie, t is geen plofkip, uw levenswerk lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Wees gerust Herbie, t is geen plofkip, uw levenswerk lol
          Was jij geen fan van de X6 ? En wat is het nu ? Of mogen we dat niet weten ?

Comment

• X6 is niet slecht nee. Zeg, ziet da ge kunt slapen hee. Ge lijkt mij beetje opgesmeten lol

Comment

Zeg, ziet da ge kunt slapen hee. Ge lijkt mij beetje opgesmeten lol
              Amaai zo bezorgd ? Sebiet krijg ik nog een lachkramp. En ik werk graag 's nachts dus voor mij geen probleem

Comment

• Slaapwel Herbie zzzzzzzzzzzzz

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                    Als ik opmerkingen maak over een bepaalde evolutie, dat auto's groter en zwaarder worden, dan wordt dat door bepaalde mensen niet geaprecieerd, dan kan het zelfs niet dat je een autoliefhebber bent.
                    Tot daar aan toe.
                    Je kan dan gefundeerde opmerkingen maken tegen mijn stelling, maar dan komt men met opmerkingen als boomknuffelaar, groene kaart, bakfietsen en wat weet ik nog allemaal (ik zal maar geen namen noemen zeker). Op een bepaald moment zijn er zelfs opmerkingen gemaakt in wat voor huis ik wel niet moet wonen. Zal er maar een smiley :-) bijzetten omdat ik hier zit te lachen terwijl ik er aan denk. Tja dan moet je niet beginnen bleiten als ik eens terugstamp hé. 't
                    Toen ik met gefundeerde opmerkingen kwam tegen u stellingen, werden deze weg gewuifd door een paar bizarre statements.
                    Als iemand dan komt met gefundeerde opmerkingen, mag je deze natuurlijk op een gefundeerde manier beantwoorden (wat niet altijd het geval is).
                    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• OK, we weten dat een Saxo niet bepaald veilig is voor zijn inzittenden.
                      Niemand last van, toch, behalve de Saxo-eigenaar?

Trouwens, over 20 jaar vragen we ons af hoe het in godsnaam mogelijk was dat we ons met BMW 7, VW Golfkes of Espacen en dergelijke hebben verplaatst, tegen dan noemen we die waarschijnlijk ook doodskisten.

Comment

• Maurice, je lijkt het hulpje van Herbie wel

Comment

• Binnen enkele decennia liggen wij allemaal in ons graf, behalve de volvo eigenaars

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Maurice, je lijkt het hulpje van Herbie wel
                            Nee gij.
                            Ik vind alleen dat hij dat zelf moet weten als hij daar mee wil rijden, hij verplicht niemand om het ook te doen.
                            Ik heb tot op heden Herbie nog niet weten zeggen dat ik mijn Espace moet weg doen: alleen dat hij die te zwaar vindt; maar dat is zijn volste recht om dat te vinden.
                            Geen enkele wet wordt overtreden door met een Saxo te rijden en al wat meer dan 1000 kg (ik zeg maar wat) weegt te zwaar te vinden.
                            Ieder diertje zijn toegelaten pleziertje. En sommige van zijn argumenten houden wel steek, dat kan ik gerust toegeven zonder dat ik me 'verplicht' hoef te voelen dit voor mijzelf in de praktijk om te zetten.

Comment

• Dat mijn schoendoosje niet bepaald crashbestendig is daar ben ik mij tenvolle van bewust. Dat wist ik al vóór ik die filmpjes gezien had. Maar 't is niet slecht van het toch nog eens te zien :-)
                              Ik moet zeggen dat ik redelijk alert ben als ik in mijn koekedooske kruip. Temeer omdat het ook veel lawaai maakt binnenin, je zal er zeker niet in slaap vallen.
                              Nu, hoever moet je gaan om jezelf te beschermen ?
                              Neem gelijk welke auto, rij aan 70 tegen een boom en bekijk het resultaat. De vertraging die op je organen optreedt zal zijn effect niet missen.
                              Ik fiets vrij veel en ik ben al twee keer redelijk ferm ondersteboven gereden door een auto en 't was niet door een koekedoos maar wel toevallig 2 keer door een merk dat veiligheid als top-prioriteit heeft. Gelukkig zit ik blijkbaar nogal stevig in elkaar en had ik geluk dat er van de andere kant geen auto kwam.

Als je het verkeer veiliger wil maken : schaf de autogordels af en zet op ieder stuur een bajonet, recht richting het hart. Dan zijn al die ncaps niet nodig :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                Binnen enkele decennia liggen wij allemaal in ons graf, behalve de volvo eigenaars

https://www.youtube.com/watch?v=qRe-pghXO8I

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  Binnen enkele decennia liggen wij allemaal in ons graf, behalve de volvo eigenaars

https://www.youtube.com/watch?v=qRe-pghXO8I
                                  dat klopt dus echt.
                                  In mijn jonge studentenjaren, eerste vakantiejob achteraan de baas zijn 740 geknald (allez ja, niet zo heel snel maar toch). Aan de Volvo geen schram, 't keverneusje daarentegen was het negatiefbeeld van de 740-bumper. Nu is het wel een leuke herinnering :-)

Comment

• De truuk is eigenlijk van een auto zodanig zwaar te maken dat ieder obstakel gewoon van de kaart geveegd wordt, dan zijn er geen crashtests meer nodig,
                                    waarschijnlijk dat men daarvoor de SUV in het leven geroepen heeft :-)

Gelukkig zijn er externe waakhonden die ervoor zorgen dat er uiteindelijk regels opgelegd worden.

Wat betreft die NCAP, dat bewijst trouwens nog maar eens wat voor de auto-industrie primeert,
                                    men heeft de kennis om veilige auto's te maken en toch gebruikt men die niet....waarom ? Omdat ze dan meer winst maken :

Idem dito met uitstootnormen, worden opgelegd maar niet van harte geïntroduceerd :

Het Europees Parlement stemt woensdag over een test die de uitstoot op de weg meet. Autofabrikanten lobbyden agressief om de norm twee keer te mogen overschrijden. Durft het parlement de industrie nu aan te pakken?

Comment

• Kruipen er veel uren in al dat opzoekwerk eigenlijk ? Heel interessante materie.
                                      Ge zou moeten weten dat je met een grotere massa wel crashtesten nodig hebt. Beetje fysica... gewicht, vertraging, vast object,... Natuurlijk als ge met iets zwaars op iets licht botst, dan is d'een tweede de pineut. Maar dienen tweede weet dat op voorhand, dus no hard feelings als het zich voordoet

Comment

Kruipen er veel uren in al dat opzoekwerk eigenlijk ?
                                        Neen, veel dingen daarvan heb ik ooit al eens gelezen. Kan wel eens tijd vragen om ze terug te vinden

Comment

Beetje fysica... gewicht, vertraging, vast object,...
                                          Je bedoelt de wet van behoud van impuls ? :-)
                                          Als je dat interessante materie vindt zie 2.5:
                                          Welkom op de website van de provincie vlaams brabant. Hier vind je alle info over onze provincie!

Comment

Working...
                                          X