Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wacht, ik schrijf zo nog een paar zinnekes en dan moette gij weer gaan opzoeken. Actie... reactie

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Wacht, ik schrijf zo nog een paar zinnekes en dan moette gij weer gaan opzoeken. Actie... reactie
      Kennis is macht :-)

      Comment


      • Ik kan u zo ne hele nacht bezig houden, ma 'k ga u laten.... Slaapwel Herbie.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Wacht, ik schrijf zo nog een paar zinnekes en dan moette gij weer gaan opzoeken. Actie... reactie
          'k zal op voorhand al eens antwoorden, slim hé :-)
          En als ge 't nie snapt vraagt het dan nog ne keer :-)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Binnen enkele decennia liggen wij allemaal in ons graf, behalve de volvo eigenaars

            https://www.youtube.com/watch?v=qRe-pghXO8I
            Where are you better off in a head-on crash? A modern-day 5* Euro NCAP car, or an old banger that's built like a tank?

            Comment


            • Er wordt gesuggereerd dat er geen motor in die volvo zat. Zou mij niet verbazen aangezien heel de voorkant quasi meteen weg is.



              De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                Als ik opmerkingen maak over een bepaalde evolutie, dat auto's groter en zwaarder worden, dan wordt dat door bepaalde mensen niet geaprecieerd, dan kan het zelfs niet dat je een autoliefhebber bent.
                Tot daar aan toe.
                Je kan dan gefundeerde opmerkingen maken tegen mijn stelling, maar dan komt men met opmerkingen als boomknuffelaar, groene kaart, bakfietsen en wat weet ik nog allemaal (ik zal maar geen namen noemen zeker). Op een bepaald moment zijn er zelfs opmerkingen gemaakt in wat voor huis ik wel niet moet wonen. Zal er maar een smiley :-) bijzetten omdat ik hier zit te lachen terwijl ik er aan denk. Tja dan moet je niet beginnen bleiten als ik eens terugstamp hé. 't Is een reflex, als ik een duw krijg, dan geef ik er één dubbel en dik terug. Blijkbaar mogen er dwaze opmerkingen in mijn richting gemaakt worden maar o wee als je er terug maakt, dan speel je plots op de man.
                Blijkbaar wordt er met twee maten en gewichten gewerkt. Er zijn ook namen geciteerd over mijn auto (ik ga ze niet beginnen opzoeken), maar een auto een plofkip noemen dat is dan weer heel erg leeg.
                Wees misschien een beetje consequent.
                Trouwens alles volspammen ? Waarvoor heb ik dit topic dan gestart ?
                In plaats van over mijn Saxo te leuteren, (wat voor een gevaarlijke gek ik wel niet moet zijn om met zoiets rond te rijden - smiley - :-), kom met degelijke argumenten af in plaats van op de man te spelen.
                Dan wordt het vast nog leuk. Waar ik het vergeten ben moet je er maar een smiley bijdenken.
                En verder, voor iedereen een rustige avond, met of zonder alcohol :-)
                Auto's zijn toch juist lichter aan het worden?

                Mijn Audi A4 uit 2006 woog 1800 kilo, mijn Skoda Otcavia uit 2016 1400 kilo??
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten

                  Auto's zijn toch juist lichter aan het worden?

                  Mijn Audi A4 uit 2006 woog 1800 kilo, mijn Skoda Otcavia uit 2016 1400 kilo??
                  Herbie66: bedoeld dat auto’s vooral zwaarder worden door de trend naar SUV /Mono volumes enz.
                  + de trend om auto's met dezelfde naam steeds groter /zwaarder (meestal) te laten worden.

                  Een Octavia (klasse C: midden klein) is zelfs langer als een A4 (2006 klasse: D midden) maar hoort wel tot een andere klasse (letterlijk en figuurlijk)….

                  Dit komt niet door Autoweek, maar kiest de constructeur zelf.....

                  Een Audi A4 (2017) zal aanzienlijk zwaarder zijn als een Octavia.(2017).. en zwaarder als een A4 (2006) dat bedoeld Herbie66


                  Een A4 3.0 TDI Quattro AT Break, woog trouwens slechts 1700 kg…(op aarde althans)


                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                    Herbie66: bedoeld dat auto’s vooral zwaarder worden door de trend naar SUV /Mono volumes enz.
                    + de trend om auto's met dezelfde naam steeds groter /zwaarder (meestal) te laten worden.

                    thx ik kon het niet beter uitleggen :-)

                    Comment


                    • Na het zien van alle NCAP filmpjes, besloten van een nieuw (deels) Belgisch voertuig aan te schaffen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                        Na het zien van alle NCAP filmpjes, besloten van een nieuw (deels) Belgisch voertuig aan te schaffen

                        http://caratbyduchatelet.com/pdf/Mil...V-final_EN.pdf
                        Ik vind dat koppel aan de lage kant. Rijplezier = 0,0

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                          Ik vind dat koppel aan de lage kant. Rijplezier = 0,0
                          daar kan iets aan gedaan worden hé, genoeg kennis op dat vlak hier op het forum ;-)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten

                            Auto's zijn toch juist lichter aan het worden?

                            Mijn Audi A4 uit 2006 woog 1800 kilo, mijn Skoda Otcavia uit 2016 1400 kilo??
                            Ik heb een paar weken geleden daarover dit hier al gepost :
                            VW Golf I : 790 kg
                            VW Golf II : 910kg
                            VW Golf V : 1164 kg
                            VW Golf VII : 1351 kg
                            Slechts 1 voorbeeld, maar ik veronderstel dat het algemeen is.

                            Comment


                            • Een A4 van 2006 woog standaard 1450 kg... had jij dan voor 350 kg opties ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                                Ik heb een paar weken geleden daarover dit hier al gepost :
                                VW Golf I : 790 kg
                                VW Golf II : 910kg
                                VW Golf V : 1164 kg
                                VW Golf VII : 1351 kg
                                Slechts 1 voorbeeld, maar ik veronderstel dat het algemeen is.
                                Kunt ge daar nu ook het gemiddeld verbruik naast zetten?

                                Comment


                                • Waar haalt ge die 1351 voor de Golf VII? altijd oppassen als je cijfers van verschillende bronnen vergelijkt, en dan nog de verschillen tussen de motorisaties... (soms wordt gewicht bestuurder bijgeteld dacht ik?)


                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    Waar haalt ge die 1351 voor de Golf VII? altijd oppassen als je cijfers van verschillende bronnen vergelijkt, en dan nog de verschillen tussen de motorisaties... (soms wordt gewicht bestuurder bijgeteld dacht ik?)

                                    Hier zie je dan ook de mooie evolutie van die wagens qua verbruik. Ervan uitgaan dat een oude wagen zuinig is, is tegen alle werkelijkheid in denken. Het is goedkoop, maar niet zuinig
                                    Spreken we dan nog niet over de mooie evoluties op gebied van veiligheid en comfort. Ook veiligheid tov de andere weggebruikers speelt hier een rol, tegenwoordig hebben ze aktieve noodremhulpsystemen en zo. Iets waar we nog veel van gaan horen...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                      Kunt ge daar nu ook het gemiddeld verbruik naast zetten?
                                      Dan worden de neuzen in de andere richting gedraaid Free...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                                        Na het zien van alle NCAP filmpjes, besloten van een nieuw (deels) Belgisch voertuig aan te schaffen

                                        http://caratbyduchatelet.com/pdf/Mil...V-final_EN.pdf
                                        Lichte vracht, 't was te denken da ge weer het profijtigste ging uitzoeken

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                          Hier zie je dan ook de mooie evolutie van die wagens qua verbruik.
                                          Downsizing hee manneke, downsizing

                                          Comment

                                          Working...
                                          X