Oorspronkelijk geplaatst door sunking
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Evoluties in de auto-industrie
Collapse
X
-
Tja, mijne Talbot Solara van 1983 had niets van luxe, niets van technologie, maar die 1.5 nat zat wel aan 11 liter benzine. Gelukkig had ik er een LPG tank in liggen . Daarna altijd diesels gereden die ook wel minstens 8 à 9 liter zopen. Vanaf de Citroën C5 die een pak groter was dan die Solara, zat ik onder de 6,5 liter met nu de Tiguan in gecombineerd verkeer exact 6.0 liter. En daarnaast bestonden toen nog geen roetfilters en dergelijke en vloog er per km nog wel een pak meer de lucht in. Dus weet niet wat een mens 'tegen' evolutie kan hebben.
Zonder evolutie verplaatsten we ons wss nog met paard en koets. Of wacht ff, wss alleen op een paard, want die koets was dan wss nog niet uitgevonden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenSommigen kappen ook nog hun hout om de winter door te komen. Je kan die mensen niet veranderen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Kunt ge daar nu ook het gemiddeld verbruik naast zetten?
Beste bewijs dat het kan is Suzuki.
Misschien kunnen we de oefening omgekeerd maken: Zoek alle modellen die lichter geworden zijn ipv. zwaarder ?
Ik weet er 2, jullie mogen de andere zoeken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
En waarmee rij jij rond ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenEen moderne, veilige, zuinige diesel... Interesse ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Doe jij dat misschien hout kappen ? Je weet toch dat dit een enorme vervuiler is, verbranding van hout ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
Er was ergens een post van u dacht ik waar het verbruik meer dan 6 liter was of ben ik verkeerd ? Maar je vond dat niet erg dacht ik.
En wat heeft een Clio hiermee te maken ? Wij hebben hier geen Clio of zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
Wie zegt dat ik hout kap ? Is dat een veronderstelling zoals het huis waarin ik zou wonen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Om mijn gezin in alle veiligheid te verplaatsen vind ik dat echt niet veel nee. Uitermate zuinig zelfs. Ben er zeker van dat een AX meer verbruikt als je er normaal mee rijdt.
En wat heeft een Clio hiermee te maken ? Wij hebben hier geen Clio of zo.
Waar haal jij trouwens weer die AX vandaan ? Volgens mij zou je er graag één hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
En als men de wagens lichter gemaakt had dan hadden ze nóg minder verbruikt.
Beste bewijs dat het kan is Suzuki.
Misschien kunnen we de oefening omgekeerd maken: Zoek alle modellen die lichter geworden zijn ipv. zwaarder ?
Ik weet er 2, jullie mogen de andere zoeken
En aan de verkoopcijfers van Suzuki te zien (tov de meeste andere merken) willen maar weinig mensen ermee rijden. Vaak willen mensen ook rijcomfort dat ver zoek is in een suzuki. Ik vermoed dat gij thuis ook in een leuke sofa zit en niet op een houten appelsienenkistje?
En voor de rest palavert ge maar zoveel als ge wilt. Ik doe wel mee met de anderen hier, maar wat mij betreft hebt gij afgedaan bij mij en hoeft ge met mij niet meer in discussie te gaan omwille van eerder genoemde redenen.
Comment
-
Tja die tabel van Sunking ivm de VW Golf was nochtans zeer duidelijk. De wagens werden zwaarder omwille van comfort en veiligheid, maar ze verbruikten elke generatie een stuk minder. Ok, opgegeven verbruik, maar dit duidt de tendens aan.
Mijn eerste auto was een 1600 benzine en verbruikte ook 11 a 12 liter. Je kan toch niet beweren dat het verbruik de verkeerde richting uitgaat van de moderne wagens ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Je weet toch dat dit een enorme vervuiler is, verbranding van hout ?
N.B.: Ik heb géén houthaard of -kachel.
Comment
-
Wat een verzuurde boel hier weer. Een wagen zwaarder maken verhoogt het verbruik, alle moderne technologieën ten spijt. Een Golf VII met 1.0 TSI zou nog veel minder verbruiken als hij 1000 kg woog. Dat gaat voor elke auto op.
Een mens wil echter ook comfort, en als hij met plezier het meerverbruik betaalt, waarom dan zagen?'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Om te beginnen, was het niet tegen u
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenTja die tabel van Sunking ivm de VW Golf was nochtans zeer duidelijk. De wagens werden zwaarder omwille van comfort en veiligheid, maar ze verbruikten elke generatie een stuk minder. Ok, opgegeven verbruik, maar dit duidt de tendens aan.
Mijn eerste auto was een 1600 benzine en verbruikte ook 11 a 12 liter. Je kan toch niet beweren dat het verbruik de verkeerde richting uitgaat van de moderne wagens ?
De laatste jaren zijn de motoren iets zuiniger geworden, maar dat wordt teniet gedaan door de gewichtstoename. Om maar te zwijgen van de trend dat men steeds grotere auto's koopt.
En er zijn steeds meer auto's in omloop.
Netto resultaat : NEGATIEF
Comment
Comment