Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Weette, ne goeien deal zou zijn dat Herbie zich beperkt tot dit topic om zijn mening met vuur te verkondigen en dat hij dit zo laat in de andere topics. .
    Ik dacht dat dit reeds het geval was.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Dan valt de hele verzuurde discussie vanzelf stil.
    OK, want ik heb toch gelijk ;-)

Comment

Dan valt de hele verzuurde discussie vanzelf stil.
      Eigenlijk wel jammer nu het juist eens over uwen otto ging

Comment

• Och maar mijnen otto is zo speciaal niet hoor. Zou een echte aanrader zijn voor u binnen een jaar of tien.

Comment

• Ik wist dat ik u nog eens ging kunnen doen reageren :-)
          Ik zou uwen otto nie willen, vuile stoof en verbruikt meer. En dan maar zagen dat er mensen zijn die hout stoken, foei ;-)

Comment

• Ge zout beter mekaar allemaal met wat meer respect behandelen. Een stoof in een luxewagen uit dat segment zou bij mij ook nooit in huis komen, maar iedereen doet toch wat hij wil zeker. Als ik morgen twee categorieën hoger/groter wil kopen, doe ik dat. Wie mijn dan de les komt spellen, is gewoon zuur.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

Ik had dat al eens aangehaald, ge kunt vergelijken met auto's van 20 jaar geleden en dan is het natuurlijk goed.

De laatste jaren zijn de motoren iets zuiniger geworden, maar dat wordt teniet gedaan door de gewichtstoename. Om maar te zwijgen van de trend dat men steeds grotere auto's koopt.
              En er zijn steeds meer auto's in omloop.
              Netto resultaat : NEGATIEF
              pff, de eerste auto waar wij mee reden in de jaren 80 was een opel kadett station met 1.2 motor, die verbruikte 10 liter.
              ik heb die trend langzaam zien naar beneden gaan naar wagens die 7-8 liter verstookten, tot 5-6 de dag van vandaag.
              En nu spreek ik over normale benzine wagens en geen SUV's.
              Natuurlijk een SUV benzine die 8 liter verbruikt (bv VW tiguan 1.4 TSI), dat is niet zo heel netjes maar eig nog altijd zuiniger dan dien opel kadett.
              En, ik zie over t algemeen toch veel meer (compacte) middenklassers rijden dan SUV's, hoewel hun aandeel de laaste tijd serieus gestegen is.
              Veel SUV's zijn dan eerder nog van compacte crossover type, genre CX-3, en die gaan qua verbruik nog ergens tussenin zitten.
              Dus gemiddeld verbruik van alle benzine wagens bij elkaar zal nu rond de 7 liter zitten.

https://www.spritmonitor.de/de/ueber...14&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/ueber...85&powerunit=2

Netto resultaat: van 10 liter naar 7,3 dat is een daling van 27%, dus idd NEGATIEF.

Comment

• Ken wel nog een paar redenen waarom je hem niet zou willen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

https://www.spritmonitor.de/de/ueber...14&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/ueber...85&powerunit=2

Netto resultaat: van 10 liter naar 7,3 dat is een daling van 27%, dus idd NEGATIEF.
                  Op zich interessant die monitor. Maar ipv. gemiddelden, reken eens het totaal aantal liters uit en vergelijk ....dat zal niet echt negatief zijn ....
                  Dus geen betrouwbaar gegeven ....

Comment

Ken wel nog een paar redenen waarom je hem niet zou willen

waarom je DENKT dat ik hem niet zou willen :-)

Comment

Op zich interessant die monitor. Maar ipv. gemiddelden, reken eens het totaal aantal liters uit en vergelijk ....dat zal niet echt negatief zijn ....
                      Dus geen betrouwbaar gegeven ....
                      jouw uitspraken raken kant noch wal...

Comment

• Is toch een stijging ?

De pagina die u wil bereiken bestaat niet, of is verplaatst. Gebruik het menu om te vinden wat u zoekt. Ga naar de homepage. Of contacteer ons.

Comment

• ahja het aantal auto's, het aantal gereden kilometers gaan omhoog.
                          de auto's zelf worden zuiniger. ging het daar niet om?

Comment

ahja het aantal auto's, het aantal gereden kilometers gaan omhoog.
                            de auto's zelf worden zuiniger. ging het daar niet om?
                            Dat was nu net de evolutie die ik jammer vind :
                            de motoren worden zuiniger, maar de auto's zwaarder.
                            Er is een tendens naar zwaardere auto's en er zijn steeds maar auto's in het verkeer.
                            Dus er is een stijgend verbruik, wat ook anders zou kunnen.

Comment

• blijkbaar het aantal deelnemers
                              Last edited by ; 06/10/2017, 16:13.

Comment

• In de allernieuwste modellen, gebruiken sommige constructeurs nieuwe sterkere en lichtere staalsoorten, ook gemaakt in België. Waardoor de carrosserie van de allerlaatste modellen terug iets lichter zijn. (Zonder minder sterk te zijn)

https://belgium.arcelormittal.com/in...tie/fortiform/

Dit wordt natuurlijk gedeeltelijk tenietgedaan door, steeds meer snufjes /comfort in auto’s.

In SUV’s blijft het natuurlijk een druppel op een hete plaat… of dweilen met de kraan open…

Recente voorbeelden waar dit nieuwe staal in zit zijn:
                                • Opel Astra K
                                • VW Golf 7
                                • Peugeot 308
                                • Bmw X1, 2, Mini
                                http://www.fleet.be/test-opel-astra-...er-rijplezier/
                                https://automotive-werkplaats.nl/nie...-sterker-staal

Dit nieuwe staal is goedkoper als aluminium, wat soms in duurdere modellen gebruikt wordt. O.a. voor de ophanging bij sommige BMW’s en een Giulietta...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Kunt ge daar nu ook het gemiddeld verbruik naast zetten?
                                  Nee, dat opzoekwerk laat ik aan u over. Het ging over een antwoord op speedhunter die beweert dat de auto's lichter worden, niet over het verbruik.

Comment

Waar haalt ge die 1351 voor de Golf VII? altijd oppassen als je cijfers van verschillende bronnen vergelijkt, en dan nog de verschillen tussen de motorisaties... (soms wordt gewicht bestuurder bijgeteld dacht ik?)

Ik heb ze niet bij verschillende bronnen gehaald, alle bij dezelfde, op wikipedia. Dat is niet altijd juist, dat weet ik wel.

Comment

Er was ergens een post van u dacht ik waar het verbruik meer dan 6 liter was of ben ik verkeerd ? Maar je vond dat niet erg dacht ik.

Amai, dus als iemand meer dan 6 liter verbruikt moet die dat erg vinden ? Mijn vorige auto, een RX-8, deed ongeveer 15l/100km :-P erg hee

Ik veronderstel dat jij dus nooit op reis gaat ? Want dat is niet goed voor het milieu hee. Lekker thuis met de fiets rondrijden is even plezant.
                                      En van welk merk en van welk land is je tv of je gsm ? Of heb je dat niet ? Je hebt duidelijk wel een pc of tablet ? Van welk land met welk schip is die ingevoerd ? Dat moet ook nogal vervuilend geweest zijn ...
                                      En al die elektriciteit dat die verbruikt, oei oei oei .. nie goe bezig .

Je kan vandaag misschien niet met een auto gereden hebben, maar alle andere dingen die je gedaan hebt, zijn belastend voor onze aardbol. Zelfs als je een scheet gelaten hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Amai, dus als iemand meer dan 6 liter verbruikt moet die dat erg vinden ? Mijn vorige auto, een RX-8, deed ongeveer 15l/100km :-P erg hee

Ik veronderstel dat jij dus nooit op reis gaat ? Want dat is niet goed voor het milieu hee. Lekker thuis met de fiets rondrijden is even plezant.
                                        En van welk merk en van welk land is je tv of je gsm ? Of heb je dat niet ? Je hebt duidelijk wel een pc of tablet ? Van welk land met welk schip is die ingevoerd ? Dat moet ook nogal vervuilend geweest zijn ...
                                        En al die elektriciteit dat die verbruikt, oei oei oei .. nie goe bezig .

Je kan vandaag misschien niet met een auto gereden hebben, maar alle andere dingen die je gedaan hebt, zijn belastend voor onze aardbol. Zelfs als je een scheet gelaten hebt.
                                        Je hebt misschien een deel van de discussie gemist. DHL zit op mijn kap omdat ik met een oude vervuilende :-) Saxo durf rondrijden. Terwijl hij met een stoof rondrijd die meer verbruikt. Meer dan dat is het niet :-)

Comment

• Als ge mijne naam noemt.... moet ik wel reageren.

Denk je nu echt dat dit de reden is dat je zoveel haatreakties krijgt ? Lees je topic nog eens van in het begin.

Ik vind, als je zo met het milieu bezig bent, dat je dan zelf het goede voorbeeld moet geven. En dat doe je niet door met een oude wagen rond te rijden maar door bvb te investeren in zonnepanelen en een elektrische wagen.
                                          Last edited by ; 07/10/2017, 10:40.

Comment

Working...
                                          X