Oorspronkelijk geplaatst door RX-8
Bekijk Berichten
Auto’s kunnen lichter, maar dat kost ’momenteel’ nog te veel. Auto’s zijn zwaarder geworden door allerlei evoluties, zoals steunbalken, airbags, en allerlei snudjes al dan niet voor de veiligheid. Maar van de andere kant zijn desondaks de vewichtstoename, ook,het verbruik drastisch verminderd. 25 jaar terug verbruikte 70% van de wagens meer dan 10 liter. Nu zit 70 onder de 10 liter. In ons land toch
Hoeveel CO2 hadden de wagens toen en nu? Roetfilters bestnden toen nog niet. Voor benzinewagens ligt de vraag op tafel voor zo een filter, maar is dat pokkenduur. Maar zo een extra filter, is extra gewicht. Wat moet ge dan kiezen? Hoger gewicht of minder vuiligheid de lucht in?
Elk voordeel heeft zijn nadeel en andersom. Al die toevoegingen voor de veiligheid heeft ook al heel wat letsels en doden vermeden. Zowel in de wagen als de aangeredene. Ge moet het allemaal wat breder zien.
Maar hetbis een zeer ruim thema aan het worden. Dan gaat het om gewicht, dan over verbruik, dan over de marketingstrategie van de fabrikanten, de snelheid waarmee snufjes worden uitgevonden, ...
ik,laat het allemaal,maar gaan, en rij om de 3 jaar met een vonkelnieuwe die steeds minder verbruikt dan de vorige. Hoe dan ook zal dit niets veranderen aan het aantal wagens in omloop, want als ik lijne hou, zal degene die hem zou gekocht hebben, gewoon een andere kopen van iemand die een nieuwe gekocht heeft. Dus allemaal langer met onze wagens rijden, zou totaal niet veel veranderen aan de vraag naar het aantal wagens.
Comment