Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

    als ik op mijn fiets zit : NIKS
    en CO2 : ik heb het al eens aangehaald, ik zit rond de 5 liter, dus ik stoot evenveel CO2 uit als een nieuwe wagen die 5L verbruikt !
    Wat heeft uw fiets daarmee te maken? Ook weer zo een gek antwoord. Mijn auto verbruikt geen CO2, want die staat gewoon in de garage en ik rij met de fiets

    Ik zal de vraag specifieker stellen speciaal voor u: Als uw auto WEL rijdt, hoeveel stoot hij dan uit?

    En eerder haalde ge aan dat uwe wagen 'op de autostrade' 6 liter verbruikt. Nu zit ge ineens aan 5 liter (autostrade? Gecombineerd?)
    Mijne zit aan 6 liter gecombineerd en is een pak groter en zwaarder als de uwe. Maar swat, ge negeert de vraag waarbij ik een getal vraag.

    Comment


    • allemaal redenen om meer vaart te zetten achter de ontwikkeling van elektrische auto's. de revival van benzine is uiteindelijk toch maar tijdelijk.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

        Wat heeft uw fiets daarmee te maken? Ook weer zo een gek antwoord. Mijn auto verbruikt geen CO2, want die staat gewoon in de garage en ik rij met de fiets

        Ik zal de vraag specifieker stellen speciaal voor u: Als uw auto WEL rijdt, hoeveel stoot hij dan uit?

        En eerder haalde ge aan dat uwe wagen 'op de autostrade' 6 liter verbruikt. Nu zit ge ineens aan 5 liter (autostrade? Gecombineerd?)
        Mijne zit aan 6 liter gecombineerd en is een pak groter en zwaarder als de uwe. Maar swat, ge negeert de vraag waarbij ik een getal vraag.
        Vertel eens iets nuttig : vergelijk eens de fijnstofuitstoot van een diesel en een moderne benzine met directe injectie, ipv altijd over die saxo te beginnen (en zoek het eens op wat ik vroeger schreef).
        En zoek ook eens op hoeveel km per jaar ik doe. En vergelijk dat eens met de jouwe ? Zullen we daar eens mee beginnen ?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          Kleinere roetdeeltjes die dieper in ons lichaam dringen, tot in de hersenen via het bloed...
          Maar ssst ! De politiekers weten het nog niet !
          Misschien zal men binnen x aantal jaar terug de diesel promoten....tenzij men er uit geraakt met de batterijen...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            CO² is direct gerelateerd aan het reële verbruik.

            Als Herbie dus aan 6 liter komt (wat zeker haalbaar is met zo'n Saxo, want vroeger kon je perfect ONDER het normverbruik rondrijden), doet het er niet toe hoe oud zijn auto is. Jij die 6 liter verbruikt stoot dan evenveel CO² uit. En als je met een diseasel-Tiguan bolt, nog een pak meer (want 1 liter diesel verbruiken geeft meer CO² dan 1 liter benzine verbruiken).

            Denk dat ge u wel wat vergist in het voorbeeld tussen Herbie zijne Saxo en mijne tiguan vermits ge 2 compleet verschillende modellen met mekaar aant vergelijken zijt. Als ge een identieke wagen neemt en dan tussen diesel en benzine gaat vergelijken, dan zou dat idd wel kunnen kloppen.
            Want 1 liter diesel geeft meer CO2 dan 1 liter benzine?
            Want:
            - Saxo 6 liter per 100km: 145gr/km x 100km is 14500gr
            - Tiguan 6 liter per 100km: 124gr/km x 100km is 12400gr
            Ik zie dat hier zomaar 2,1 kg meer CO2 de lucht is ingeblazen door de Saxo.

            MAAR stel nu eens tegenover die saxo van herbie een recente citroën C1 die met de 1.2 naft 95gr CO2 heeft tegenover de 145gr die hij nu de lucht in blaast? Zomaar een verschil van 5kg/100km dat herbie extra aan CO2 de lucht in blaast door met zijne oude saxo te blijven rijden en deze niet te vervangen door een C1.

            Ik kan erin komen als ge zegt dat die diesel vervuilender is dan een benzine wagen. Maar zeggen dat mijne Tiguan met evenveel liters verbruik meer 'CO2' uitstoot, vind ik toch wel raar. CO2 is CO2. En de ene heeft meer Nox, de andere meer kleine deeltjes,... . Best die delen ook eens uit mekaar trekken en vergelijken.

            Maar dat wil niet zeggen dat ik hier diesels ga zitten verdedigen. Privé zou ik zeker en vast gewoon ne naft kopen en ik hoop de volgende ook ne naft of plug-in te mogen kiezen.

            Van de ene kant loopt hij hoog op met de EV's, maar van de andere kant is hij tegenstander van de evoluties in de autosector. Denk niet dat er al sprake was van EV's zonder enige evolutie.



            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

              Vertel eens iets nuttig : vergelijk eens de fijnstofuitstoot van een diesel en een moderne benzine met directe injectie, ipv altijd over die saxo te beginnen (en zoek het eens op wat ik vroeger schreef).
              En zoek ook eens op hoeveel km per jaar ik doe. En vergelijk dat eens met de jouwe ? Zullen we daar eens mee beginnen ?
              How how, gaat ge weer het idiootje uithangen. Wat moet ik doen? Een andere job zoeken omdat gij vindt dat ik meer kms als u doe? Wazige mens. Ik ga hier terug stoppen, want heb me een paar dagen geleden weer laten vangen.

              Comment


              • Uw berekening klopt niet. Zit op GSM en geen zin om op te zoeken, maar ik dacht te herinneren dat 5 liter benzine rond 120 gram zit en 5 liter diesel rond 134 gram. Verbruik van de boekjes moet je er niet bijhalen, kijk naar echt verbruik.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                  Je informatie is niet correct !
                  Je informatie is verouderd ! (2013-2015) ...





                  Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Maar ssst ! De politiekers weten het nog niet !
                  Uiteraard weten ze dat !



                  Comment


                  • Er zijn converters van gr/km CO2 naar liters per 100km en omgekeerd, het is een vaste verhouding, telkens voor benzine en diesel.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                      in jouw link verwijst men naar de tests van de ADAC. Daarin staat duidelijk dat het gaat om benzinemotoren met direct injectie.
                      Jouw info is recenter maar volgens mij niet correct, of toch niet volledig.




                      Deze DI-benzines verbruiken dus aanzienlijk minder dan hun voorgangers. De keerzijde van de medaille is echter dat ze fijn stof uitstoten, hetgeen niet het geval was bij hun voorgangers
                      Last edited by ; 10/10/2017, 16:45.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                        Jouw info is recenter maar volgens mij niet correct, of toch niet volledig.
                        Mocht je de info niet correct of onvolledig vinden, neem dan contact op met Jeff Heinrich van de Université de Montréal : jeff.heinrich@umontreal.ca

                        Succes en vergeet niet van ons op de hoogte houden !

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

                          Mocht je de info niet correct of onvolledig vinden, neem dan contact op met Jeff Heinrich van de Université de Montréal : jeff.heinrich@umontreal.ca

                          Succes en vergeet niet van ons op de hoogte houden !

                          Wel, ik was van plan dat onderzoek waar jouw link naar verwijst op te zoeken, want ik zou het graag weten.
                          Zal de groeten doen aan Jeff ;-)
                          Wordt vervolgd....

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                            Denk dat ge u wel wat vergist in het voorbeeld tussen Herbie zijne Saxo en mijne tiguan vermits ge 2 compleet verschillende modellen met mekaar aant vergelijken zijt. Als ge een identieke wagen neemt en dan tussen diesel en benzine gaat vergelijken, dan zou dat idd wel kunnen kloppen.
                            Want 1 liter diesel geeft meer CO2 dan 1 liter benzine?
                            Want:
                            - Saxo 6 liter per 100km: 145gr/km x 100km is 14500gr
                            - Tiguan 6 liter per 100km: 124gr/km x 100km is 12400gr
                            Ik zie dat hier zomaar 2,1 kg meer CO2 de lucht is ingeblazen door de Saxo.

                            MAAR stel nu eens tegenover die saxo van herbie een recente citroën C1 die met de 1.2 naft 95gr CO2 heeft tegenover de 145gr die hij nu de lucht in blaast? Zomaar een verschil van 5kg/100km dat herbie extra aan CO2 de lucht in blaast door met zijne oude saxo te blijven rijden en deze niet te vervangen door een C1.

                            Ik kan erin komen als ge zegt dat die diesel vervuilender is dan een benzine wagen. Maar zeggen dat mijne Tiguan met evenveel liters verbruik meer 'CO2' uitstoot, vind ik toch wel raar. CO2 is CO2. En de ene heeft meer Nox, de andere meer kleine deeltjes,... . Best die delen ook eens uit mekaar trekken en vergelijken.

                            Maar dat wil niet zeggen dat ik hier diesels ga zitten verdedigen. Privé zou ik zeker en vast gewoon ne naft kopen en ik hoop de volgende ook ne naft of plug-in te mogen kiezen.

                            Van de ene kant loopt hij hoog op met de EV's, maar van de andere kant is hij tegenstander van de evoluties in de autosector. Denk niet dat er al sprake was van EV's zonder enige evolutie.


                            Ik heb alles hier al eens neeergeschreven denk ik, met wat ik nu rij en mijn verbruik (5 liter), ook wat ik zou kopen indien ik een nieuwe benzine zou kopen, waarom nog geen EV en zeker geen hybride etc..., best zolang mogelijk wachten omdat alles nu heel snel aan het veranderen is, nu al een nieuwe kopen en dan binnen jaar zien dat er iets veel beter op de markt is (gezien het aantal km ik maar doe) zou een netto negatief resultaat hebben.
                            Ook het vergelijk diesel/benzine/ fijnstof-uitstoot/co2 etc. hebben we het al eens over gehad. Dus die C1 zou een mogelijkheid zijn, maar als je goed gelezen hebt zul je weten dat ik één voorwaarde heb en dat is dat ik er makkelijk een fiets moet inkrijgen achteraan. Vandaar de Swift met zijn 98g CO2. En die weegt minder dan de C1. En ik vind dat de vergelijking C1-saxo niet op gaat. De c1 is kleiner.
                            Wat er nog bijkomt is dat de meeste nieuwe benzines meer fijnstof uitstoten en dus geen verbetering zijn. Dus nog een jaar of misschien 2 wachten en we zitten met een EV die een meer dan voldoende rijbereik heeft gezien de evolutie van de batterijen.
                            En mocht jouw SUV 300kg minder wegen zou hij nog zuiniger zijn.
                            Hetzelfde met die C1 : een pak kleiner dan mijn saxo maar wel 100kg zwaarder. Dus beter vergelijken met de 208 hé qua grootte (en gewicht en verbruik)
                            Dan komen we terug bij mijn beginpunt : auto's zijn te zwaar geworden. Het enige aanvaardbaar alternatief voor mij is de swift, laag gewicht en indirecte injectie. Of nog eventjes wachten op betere batterijen.
                            Last edited by ; 11/10/2017, 06:39.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

                              Mocht je de info niet correct of onvolledig vinden, neem dan contact op met Jeff Heinrich van de Université de Montréal : jeff.heinrich@umontreal.ca

                              Succes en vergeet niet van ons op de hoogte houden !
                              Hier hetzelfde onderzoek



                              Men spreekt wel enkel over moderne motoren :

                              We quantify carbonaceous PM from modern passenger cars (Euro 5 gasoline and DPF-equipped diesel, see Supplementary Information (SI) Table S1 for pollutant limit values).

                              Comment


                              • Partikelfilter sollten auch bei benzingetriebenen Autos zur Pflicht werden. Zu diesem Schluss kommt das Projekt GasOMeP mehrerer Schweizer Forschungsinstitutionen.


                                Benzin-Direkteinspritzung

                                Comment




                                • Ondertussen 2 keer gemaild naar http://en.chimie.umontreal.ca/depart...hayes-patrick/

                                  maar tot op heden geen antwoord. Ik kan me wel voorstellen dat deze man geen onderscheid hoeft te kennen tussen directe injectie en port injectie.

                                  Comment


                                  • Die man is wellicht bezig met belangrijke zaken ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Die man is wellicht bezig met belangrijke zaken ?

                                      Comment


                                      • Net daarom

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Net daarom
                                          Ik wil weten hoe het zit met de motoren met indirecte injectie. Omdat ik een weloverwogen keuze wil maken bij mijn volgende wagen. Net daarom !

                                          Comment

                                          Working...
                                          X