Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vuiler dan een moderne diesel, dat weten we al... Ik zal de vuiligheid van die 'propere' naftjes wel filteren met mijnen diesel...

    Ah sorry, verkeerd, je wil een oudere motor kopen. Wachten op de nieuwe Mazda motor die binnen 2 jaar op de markt komt.

    Comment


    • En da's nu eens een serieus antwoord

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Vuiler dan een moderne diesel, dat weten we al... .
        neen, dat weet gij NIET !!
        Vandaar het belang van dergelijke onderzoeken !
        bedankt voor het reageren op mijn 'topicje' ;-)

        Comment


        • Ge moet goed lezen Herbie, ik schreef toch da'k verkeerd was... Je lijkt me beetje opgefokt.

          Comment


          • wat is nu 't vuilste, nen moderne naft of ne modernen diesel?
            NOx blijft een probleem bij diesel, en ultra fijnstof (dus niet zozeer het fijnstof zoals PM10 en PM2.5) het probleem bij benzine.
            Wat gebeurt er trouwens als een diesel roetfilter regenereert, ik dacht ook dat dat ultra fijnstof geeft?

            Je zou op de duur gaan geloven dat je beter met een oude rijdt idd, want die dingen waren eigenlijk ook nog betrouwbaarder (welke nieuwe wagen kan je nog kopen die gemakkelijk 10-15 jaar probleemloos rondtuft).

            Comment


            • Al deze mensen die vervroegd dood zijn gegaan, met hoeveel dagen is dat ?

              Comment


              • Als je internet raadpleegt lijkt een moderne benzine vuiler te zijn dan een Euro 5 diesel.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Al deze mensen die vervroegd dood zijn gegaan, met hoeveel dagen is dat ?
                  In feite niks he want ge kunt maar 1 keer doodgaan

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

                    Mocht je de info niet correct of onvolledig vinden, neem dan contact op met Jeff Heinrich van de Université de Montréal : jeff.heinrich@umontreal.ca

                    Succes en vergeet niet van ons op de hoogte houden !
                    na veel aandringen dan toch een antwoord gekregen :-)
                    Hieronder de mail in z'n geheel.


                    Hayes Patrick <patrick.hayes@umontreal.ca>


                    Sorry for not responding sooner. I have been very busy teaching classes and working on my research.



                    I am afraid that I cannot really answer your questions, and I would argue that it is outside the scope of our study. We did study both gasoline vehicles with direct injection or port fuel injection, but the number of vehicles was limited so it is challenging to draw a conclusion about one type of injection versus the other. Instead, our research is more focused on the difference between gasoline (on average) and diesel, since that is a more robust comparison due to the greater differences in emissions and the larger number of vehicles studied.



                    Most of this information is available in the Supplemental to our article, which I have attached here, and is also available free of charge at nature.com. Although, it is a complex and technical document and not meant for a general audience.



                    Ultimately, my advice/opinion would be (1) to buy an electric car and (2) to not drive old cars, especially old diesel cars. Myself, I just take the train to work, but I realize that is not an option for everyone.



                    Best regards,

                    Patrick



                    Patrick L. Hayes
                    Professeur Adjoint / Assistant Professor
                    Département de Chimie / Department of Chemistry
                    Université de Montréal
                    C.P. 6128, succursale Centre-ville
                    Montréal (Québec) H3C 3J7

                    514-343-6683 (Bureau / Office)
                    ze hebben dus alles op een hoop gegooid...en de conclusie is dat je beter de trein neemt. Thuisblijven kan ook :-) Dus nogal wiedes die studie

                    Comment


                    • Met de trein zou je er al zijn ! ...

                      Comment


                      • Zijn er eigenlijk al studies gedaan of de trein milieuvriendelijker is dan de auto ?
                        Ik kan mij voorstellen dat het wat energie kost om zo'n dingen in beweging te brengen.
                        Zeker die eerste en laatste lege treinen om 6 uur of 23 uur, dat kan toch niet dat het milieuvriendelijker is om 2 man van Brussel naar Gent te voeren dan dat die gewoon de auto nemen ?
                        En al die auto's die aan de overwegen uren stilstaan met een draaiende motor, en opnieuw moeten optrekken, man, dat moet de lucht nogal vervuilen. Stel je voor dat er geen treinen waren, er zou veel minder uitstoot zijn omdat we niet meer moeten wachten aan al die overwegen.
                        Daar heb ik nog geen enkele studie over gelezen ..

                        Comment


                        • 3 x
                          Last edited by ; 27/12/2017, 09:03.

                          Comment


                          • 2x
                            Last edited by ; 27/12/2017, 09:03.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              3 x

                              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              2x
                              Gij zijt al aan het aftellen naar nieuwjaar :-)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                Zijn er eigenlijk al studies gedaan of de trein milieuvriendelijker is dan de auto ?
                                De trein heeft toch één voordeel, dat er niet om de 4 jaar een nieuw modelleke moet uitgebracht worden omdat men het beu gezien is, of omdat de buurman iets groter gekocht heeft of omdat die reclame zo aanstekelijk werkt.
                                De rolweerstand van staal op staal zal ook wel iets beter zijn en dus geen TPMS nodig :-)
                                Als 'm stilstaat zal hij ook wel minder verbruiken dan al die auto's die staan te dampen aan de overweg ?
                                Als hij remt kan hij energie recupereren...

                                Zou 100km treinspoor aanleggen en onderhouden minder duur zijn dan 100km snelweg ?

                                Comment


                                • Ge moet dat energieverbruik delen door het aantal reizigers. In elk geval, als de trein op groene stroom rijdt is er geen co2 uitstoot.
                                  Natuurlijk is de eerste en laatste trein een ecologische ramp, maar de spitstreinen zijn wel weer goed.

                                  Comment


                                  • De laatste trein kan ook nog wel een goed vol zitten hoor. Nie moeilijk want de laatste trein, is meestal al veel te vroeg, waardoor veel mensen hem wel moeten nemen, willen ze nog thuis geraken.

                                    Comment


                                    • In limburg rijden nog dieseltreinen, vanuit Hamont of Leopoldsburg omdat de overheid al jaren vertikt om te investeren in een degelijk treinaanbod in limburg of beter gezegd, degelijk openbaar vervoer in limburg. De treinen die nog rijden zijn daarom van de prehistorie. Ook de komende jaren gaat er “amper” geld naar limburg. Terwijl veel limburgers in de regio Leuven, Brussel of Antwerpen werken. Als daar vooruitgang in wordt geboekt, heb je minder files..maarja overheid en nadenken...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
                                        In limburg rijden nog dieseltreinen... De treinen die nog rijden zijn daarom van de prehistorie.
                                        Knap dat men de lijn consequent doortrekt, dit past toch volledig in het plaatje net als Bokrijk?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                                          Knap dat men de lijn consequent doortrekt, dit past toch volledig in het plaatje net als Bokrijk?
                                          enkel nog treintjes op kolen ontbreken :-)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X