Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik neem dat allemaal erbij !!!

    Comment


    • Ja, inderdaad... als iemand bereid is de meerprijs op welk vlak dan ook te betalen, moet een ander gewoon zwijgen vind ik. Je betaalt uw eigen auto, niet die van uw buren.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        moet een ander gewoon zwijgen vind ik.
        is hier wel een forum :-)

        Comment


        • Bij manier van spreken dan herbie ;-)

          Je mag dat vinden, maar een ander heeft vrije keuze als het op z’n auto aankomt.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • 't is niet zo dat we hier een overheid hebben die zegt hoeveel trabantjes er elk jaar geproduceerd moeten worden om aan onze mobiliteit te voldoen.
            we leven inderdaad in een vrije wereld, waar producenten en consumenten (en de marketing) uiteindelijk het marktaanbod zelf bepalen. overheid kan enkel milieu taksen e.d. invoeren op basis van min of meer objectieve parameters, zodat we niet allemaal de meest vervuilende modellen kopen.
            In deze vrije wereld kan je gelukkig ook nog steeds kiezen voor een kleinere milieuvriendelijke wagen als een SUV voor jou toch niet het opperste geluk betekent, en met het uitgespaarde geld iets anders plezant doen.
            En ik hoop ergens wel, dat het marktaandeel SUV's zal stagneren, anders wordt het wringen in de parkeergarages.

            Comment


            • De plaats dat een wagen neemt op straat hangt meer af van de bestuurders dan van de wagen zelf... Als ik zie hoeveel (onnodig) afstand overblijft tussen de wagens in een file ben ik niet verbaasd dat er saturatie ontstaat !
              natuurlijk zijn ze allemaal bezig te bellen, te smsen, te schminken, te scheren, krant te lezen... maar de file, dat is de fout van de SUV’s...
              Last edited by guyugy; 06/01/2018, 15:36.

              Comment


              • de laatste dag voor het kerstverlof wel serieus geschrokken. Ik vond de schoolpoort niet meer. Ik dacht 'help' de school is weggelopen. Gelukkig waren het maar de SUVs die ervoor stonden en de school aan het zicht onttrokken ;-)
                Waarom belast men niet per kubieke cm autovolume :-)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  Charlie07 De 1.6 tdi was wel lang de populairste motor bij de golf/a3, maar qua prestaties is het gene vette. Toont mss wel aan dat de meesten in ons filelandje, fleet beheerders op kop, niet zo gek veel om prestaties geven.
                  De 1.6 tdi is, na de 1.2 tdi, zowat de laatste motor die ik zou kiezen.
                  Zeker waar, maar moest ik een firma wagen onder mijn gat krigen zou ik eerder naar de opties voor interieur/comfort zien dan naar de motor. Denk ik, nog nooit in de situatie gezeten, in de huidige job kan dat misschien nog evolueren maar ik kies toch liever zelf met wat ik rijdt. In mijn afdeling zijn het precies al skoda's, ook geen straf.
                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Over welke motorisaties gaat het dan? Ik keek op directlease.be.
                    150pk diesel FWD versus 249pk benzine AWD.
                    Ik moest ook aan de 316i denken maar die 520i heeft toch 70nm of 30% meer koppel. Qua gewicht zal het wellicht minder dan 30% schelen?
                    Maar is pas echt te beoordelen na een proefrit en die had ik nooit gemaakt met de 316iA (niet beschikbaar bij dealer en de gok genomen). Deed het al bij al niet slecht en vond hem in een aantal opzichten toffer dan een 316d/318d want door de lichte neus stuurde die leuker en was ook stiller. Hij was in D nogal gezapig maar nog wel te doen in het dagelijks verkeer, in S ging hij te hoog in de toeren,
                    dus je moest manueel schakelen voor maximaal plezier. Als ik vond dat bv de 5de versnelling de beste was aan een bepaalde snelheid, koos de automat voor 6 in D en voor 4 in S. In de golf kiest de DSG in S stand ook de 5, dus zou manueel moeten schakelen om nog een versnelling lager te hebben maar daar heb ik nog
                    nooit de behoefte voor gehad. Wat mij betreft had bmw zijn bak wat beter moeten afstellen op de 16i motor..
                    Je moet naar de configurator van Jaguar kijken he. Die instapmotor staat ertussen, maar is nog niet verkrijgbaar. Voor zover ik weet heeft ze een diesel, automaat, 4X4 en die is momenteel enkel leverbaar in 180 pk. En dat scheelt exact 2500 Euro . Ik dacht voortgaande op de evoque dat ze een 150pk genomen had, maar dit kan dus blijkbaar niet.

                    Begrijp niet wat je zo tof vindt aan die 'lichte' neus altijd bij alle wagens. Dat voelt wel veiliger aan misschien omdat die dan rapper over de voorwielen gaat schuiven. Geef mij toch maar een goed gevulde zware neus lol.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                      Waarom belast men niet per kubieke cm autovolume :-)
                      onze bovenburen belasten per kg... ze rijden dan in lichte piepkleine schoendozen !
                      hebben wij hier geluk !!

                      Comment


                      • Waar da gelle allemaal mee inzit zeg... SUV die meer volume innemen, SUV's zouden gekocht worden om het imago, een zwaardere motor koop je ook enkel voor het imago, ge moet geld uitsparen en het milieu dienen, benzine is de toekomst en is goedkoper in aankoop,...

                        Mensen toch, als iedereen eens naar het zijne zou kijken en gelukkig zou zijn met wat men zelf heeft zonder de buurman te bespieden. Dat de enen ne lichte auto koopt voor het geld, de andere voor het milieu, iemand anders een suv omdat hij daar goed in zit, iemand met een grotere motor omdat dit zoveel leuker rijdt,... wat moet een ander zich daar van aantrekken ? Jaloezie wordt blijkbaar altijd groter tussen de mensen onderling.

                        Allez zeg, dienen heeft ne groten suv, schande oh schande. En dan nog met 300 pk, nog meer schande. Terwijl de helft stiekem ook die suv zou willen...

                        Mensen zien liever het slechte. Als je bouwt komt er een enkeling kijken, als je huis afbrandt staat de hele straat errond.

                        En nu de commentaren dat het allemaal niet waar is wat ik zeg


                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                          Je moet naar de configurator van Jaguar kijken he. Die instapmotor staat ertussen, maar is nog niet verkrijgbaar. Voor zover ik weet heeft ze een diesel, automaat, 4X4 en die is momenteel enkel leverbaar in 180 pk. En dat scheelt exact 2500 Euro . Ik dacht voortgaande op de evoque dat ze een 150pk genomen had, maar dit kan dus blijkbaar niet.

                          Begrijp niet wat je zo tof vindt aan die 'lichte' neus altijd bij alle wagens. Dat voelt wel veiliger aan misschien omdat die dan rapper over de voorwielen gaat schuiven. Geef mij toch maar een goed gevulde zware neus lol.

                          Euh... ge draait het om. Een zware neus zorgt ervoor dat de wagen sneller gaat schuiven.

                          Een lichte neus zorgt voor abruptere koerswijzigingen, een directere reactie en ‘luistert’ beter.

                          Doe eens een voetbal rollen tegen 10 km/h en hou hem tegen. Lukt perfect.

                          Doe nu hetzelfde met een bowlingbal. Wat gaat het makkelijkste?

                          Gewicht op de neus is de vijand, zeker voor een levendig weggedrag (Neen, in een 7 zal dat niet zo belangrijk zijn).

                          Ik voel nu al, zonder door te rijden, verschil tussen mijn 500 1.2 en mijn 500C 1.3 diesel. Dat extra gewicht op de vooras is een van de grote nadelen voor een speels, kwik weggedrag.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Waar da gelle allemaal mee inzit zeg... SUV die meer volume innemen, SUV's zouden gekocht worden om het imago, een zwaardere motor koop je ook enkel voor het imago, ge moet geld uitsparen en het milieu dienen, benzine is de toekomst en is goedkoper in aankoop,...

                            Mensen toch, als iedereen eens naar het zijne zou kijken en gelukkig zou zijn met wat men zelf heeft zonder de buurman te bespieden. Dat de enen ne lichte auto koopt voor het geld, de andere voor het milieu, iemand anders een suv omdat hij daar goed in zit, iemand met een grotere motor omdat dit zoveel leuker rijdt,... wat moet een ander zich daar van aantrekken ? Jaloezie wordt blijkbaar altijd groter tussen de mensen onderling.

                            Allez zeg, dienen heeft ne groten suv, schande oh schande. En dan nog met 300 pk, nog meer schande. Terwijl de helft stiekem ook die suv zou willen...

                            Mensen zien liever het slechte. Als je bouwt komt er een enkeling kijken, als je huis afbrandt staat de hele straat errond.

                            En nu de commentaren dat het allemaal niet waar is wat ik zeg

                            Hier geef ik je dan wel voor de volle 100% gelijk
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • Gewoon betere gewichtsverdeling voor-achter en een dynamischer en speelser gedrag in de bochten.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten


                                Euh... ge draait het om. Een zware neus zorgt ervoor dat de wagen sneller gaat schuiven.

                                Een lichte neus zorgt voor abruptere koerswijzigingen, een directere reactie en ‘luistert’ beter.

                                Doe eens een voetbal rollen tegen 10 km/h en hou hem tegen. Lukt perfect.

                                Doe nu hetzelfde met een bowlingbal. Wat gaat het makkelijkste?

                                Gewicht op de neus is de vijand, zeker voor een levendig weggedrag (Neen, in een 7 zal dat niet zo belangrijk zijn).

                                Ik voel nu al, zonder door te rijden, verschil tussen mijn 500 1.2 en mijn 500C 1.3 diesel. Dat extra gewicht op de vooras is een van de grote nadelen voor een speels, kwik weggedrag.
                                Ja, akkoord voor een voorwiel aangedreven voertuig. Maar een achterwielaangedreven voertuig met minder gewicht achteraan zal veel sneller uitbreken. Was op het voorbeeld van die 316 eigenlijk dat ik het had.
                                Bij een voorwielaandrijver brengt men doorgaans meer gewicht op de neus voor de veiligheid omdat dit vele makkelijker te corrigeren valt als je rechtdoor schuift tov dat je achterste zou uitbreken.
                                Ik hou het meeste van 50 - 50 eigenlijk.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Waar da gelle allemaal mee inzit zeg... SUV die meer volume innemen, SUV's zouden gekocht worden om het imago, een zwaardere motor koop je ook enkel voor het imago, ge moet geld uitsparen en het milieu dienen, benzine is de toekomst en is goedkoper in aankoop,...

                                  Mensen toch, als iedereen eens naar het zijne zou kijken en gelukkig zou zijn met wat men zelf heeft zonder de buurman te bespieden. Dat de enen ne lichte auto koopt voor het geld, de andere voor het milieu, iemand anders een suv omdat hij daar goed in zit, iemand met een grotere motor omdat dit zoveel leuker rijdt,... wat moet een ander zich daar van aantrekken ? Jaloezie wordt blijkbaar altijd groter tussen de mensen onderling.

                                  Allez zeg, dienen heeft ne groten suv, schande oh schande. En dan nog met 300 pk, nog meer schande. Terwijl de helft stiekem ook die suv zou willen...

                                  Mensen zien liever het slechte. Als je bouwt komt er een enkeling kijken, als je huis afbrandt staat de hele straat errond.

                                  En nu de commentaren dat het allemaal niet waar is wat ik zeg

                                  Hier worden volop spijkers op de kop geslagen

                                  Comment


                                  • Hum... een lichte neus vindt men meestal terug in combinatie met RWD, en dat maakt misschien de wagen leuker voor iemand die hem echt kan sturen (en bijsturen ingeval van controleverlies) Bekijk de filmpjes over de Nurburgring, voor een crash met FWD zijn er tien met RWD.
                                    Voor 95% van de bestuurders die op de baan braaf beneden de grens rijden, is een zware neus veiliger
                                    Ik ken weinig mensen die een onverwachte slippartij hebben kunnen recupereren.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Jaloezie wordt blijkbaar altijd groter tussen de mensen onderling.


                                      Is hier ergens sprake van jaloezie ? Of is dat wat jij ervan maakt ?

                                      Comment


                                      • Haha, wees daar maar zeker van dat heel wat mensen elkaar benijden. Volledige tekst lezen graag.... Geen klein stukje citeren. Wist wel dat er ook commentaar ging komen dat dit ZEKER nooit het geval is . Proberen gelukkig zijn met wat men zelf heeft en andere mensen minder met de vinger wijzen, daar wordt men zelf gelukkiger door. Maatschappij verzuurt steeds meer omdat iedereen wel zijn oordeel heeft over iemand anders. Oordelen en veroordelen doet men liever in plaats van interesse te hebben in mekaar.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Proberen gelukkig zijn met wat men zelf heeft
                                          Dat is inderdaad zeer belangrijk.
                                          En wat nog belangrijker is : er een beetje voor zorgen dat anderen het ook beter krijgen.
                                          En volgens mij doe je dat niet door zomaar te doen waar je zin in hebt of wat binnen je (financiële) mogelijkheden ligt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X