Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Waar da gelle allemaal mee inzit zeg... SUV die meer volume innemen, SUV's zouden gekocht worden om het imago, een zwaardere motor koop je ook enkel voor het imago, ge moet geld uitsparen en het milieu dienen, benzine is de toekomst en is goedkoper in aankoop,...

    Mensen toch, als iedereen eens naar het zijne zou kijken en gelukkig zou zijn met wat men zelf heeft zonder de buurman te bespieden. Dat de enen ne lichte auto koopt voor het geld, de andere voor het milieu, iemand anders een suv omdat hij daar goed in zit, iemand met een grotere motor omdat dit zoveel leuker rijdt,... wat moet een ander zich daar van aantrekken ? Jaloezie wordt blijkbaar altijd groter tussen de mensen onderling.

    Allez zeg, dienen heeft ne groten suv, schande oh schande. En dan nog met 300 pk, nog meer schande. Terwijl de helft stiekem ook die suv zou willen...

    Mensen zien liever het slechte. Als je bouwt komt er een enkeling kijken, als je huis afbrandt staat de hele straat errond.

    En nu de commentaren dat het allemaal niet waar is wat ik zeg

    Zoals ik al zei, begin bij jezelf (wees tevreden met wat je zelf hebt en doet) en probeer andere mensen niet steeds met de vinger te wijzen zoals in je laatste zinnetje en laat de mensen een beetje vrijheid. Er zijn al wetten genoeg!

    Aanvaard wat andere mensen hebben, maak een ander zijn rekening niet en gun een ander iets.
    Of dat nu een veel volume innemende SUV is of een goedkopere Suzuki Swift Sport, een oldtimer op LPG of weet ik veel wat. Misschien is die oudere man met z'n grote wagen erg eenzaam en is die wagen zijn enige pleziertje.
    In plaats van hem terecht te wijzen, breng je hem beter een bezoekje. (Kost zelfs geen geld).

    Maar neen, velen vergelijken liever alles wat ze hebben en niet hebben, oordelen en veroordelen, al dan niet gespekt van enige jaloezie.
    Zal blijkbaar nog veel moeten gebeuren om de verzuring te stoppen. En dan hebben we het nog maar alleen over auto's!!






    Comment


    • Leven en laten leven zou ik herhalen... Al honderden keren gezegd op deze forum, maar het dringt niet door !
      Hier wordt te vaak de ecologie als voorwendsel genomen om alles en nog wat (aan anderen) te ontzeggen : de fiets ipv van de auto (wacht maar dat je niet meer kunt fietsen) de trein ipv de auto (hoe geraak je aan het station al je niet meer zo goed te been bent ? ) een budget auto (mag nog elders dan in een frituur gegeten worden ? ) enz... enz...
      Laat ons iedereen maar kiezen waarin hij zijn centjes steekt ! Voor de ene zal dat een wereldreis zijn, voor de andere een grote woonst, of nog iets anders.
      Ondanks alle kritieken hebben wij het geluk te leven in een van de betere omgevingen ter aarde, en vooral waar wij nog vrij kunnen denken en leven.
      Laat ons dat maar koesteren !

      Comment


      • Ik snap niet wat jaloezie met dit verhaal van doen heeft. Het is allemaal een kwestie van keuzes. Voor mij hoeft een dikke bak niet, al kan ik hem mij wel permitteren, zou zelfs fiscaal gunstig zijn (bv hybride suv op de zaak).
        Er zijn er ook die een dikke bak kopen en het beleg op hun brood niet kunnen betalen, en daar ben ik absoluuuut niet jaloers op.
        Sommige mensen hebben een kaderfunctie met bij bijbehorend leasebudget, die leasen dan een S klasse of X5, zou ik willen ruilen? Nee want die mensen worden compleer opgeslorpt door hun werk.

        Comment


        • Na de NO² uitstotende diesels, zullen de teveel CO² uitstotende SUV’s in het vizier komen van de overheden…want het succes van SUV’s zijn de oorzaak, dat de globale CO² uitstoot niet meer daalt…in UK, allicht dus voor heel Europa…

          Explore the latest news and expert commentary on Internal Combustion Engines brought to you by the editors of Wards Auto


          Binnen enkele jaren zijn er opnieuw een hoop mensen, die van verbazing uit de lucht vallen, als de taks op hun type auto zal stijgen….nochtans, “Het stond in de sterren geschreven”…

          Comment


          • En blijven hameren op de wagens, alhoewel de industrie, de luchtvaardt en de huisverwarmingen nog veel schadelijker zijn voor de planeet...
            Al gezien waar de industriezones rond Antwerpen liggen ?? Niet verwonderlijk dat de metingen in de LEZ niet verminderen... maar dit zal wel een reden zijn om de wagens nog harder en sneller uit de stad te bannen.

            Comment


            • Inderdaad we moeten het koesteren dat we hier heel veel mogelijkheden hebben. En hopelijk blijft het duren....
              Maar als we dan toch over maatschappijkritiek hebben laat het ons even over egoïsme hebben ?
              Uitlatingen zoal ik heb veel centen en ik kan me bepaalde dingen permitteren, ik wil een grote bak en ik heb daar zin in dus ik doe het....
              Ok wettelijk doe je niks verkeerd, maar er bestaan ook dingen zoals verantwoordelijkheidsgevoel, een beetje zelfopoffering etc.....
              Ik zou ook met dikke bak kunnen rondrijden maar ik vertik het, wat voor een voorbeeld zou dat zijn naar kinderen toe ?
              Als een monnik gaan leven heeft ook geen zin, maar als iedereen een beetje moeite doet raken we al een heel eind.

              Tenslotte zullen we allemaal de rekening gepresenteerd krijgen, of je nu wil of niet.
              Heel erg ver moet je niet gaan om voorbeelden te zoeken, kijk eens naar onze kustgebieden die weer eens geteisterd zijn.
              Het zal weer veel centen kosten om die kustkliffen te effenen. Wie gaat dat uiteindelijk betalen ? Da's nog maar een heel klein voorbeeld.

              Comment


              • Wat nu gebeurt met de kliffen was voorspelbaar, iedereen hier aan de kust wist dat de zee steker is dan een paar bulldozers. Deze klucht heeft de firma’s verrijkt met de zegen (de medewerkIng ?) van kortzichtige politiekers die met de wind draaien.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Wat nu gebeurt met de kliffen was voorspelbaar, iedereen hier aan de kust wist dat de zee steker is dan een paar bulldozers. Deze klucht heeft de firma’s verrijkt met de zegen (de medewerkIng ?) van kortzichtige politiekers die met de wind draaien.
                  maar als we nu eens niet over de politiekers maar over onszelf praten en onze invloed op de natuur en het klimaat ? En dus ook de zee en haar gedrag ??

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                    Na de NO² uitstotende diesels, zullen de teveel CO² uitstotende SUV’s in het vizier komen van de overheden…want het succes van SUV’s zijn de oorzaak, dat de globale CO² uitstoot niet meer daalt…in UK, allicht dus voor heel Europa…

                    Explore the latest news and expert commentary on Internal Combustion Engines brought to you by the editors of Wards Auto


                    Binnen enkele jaren zijn er opnieuw een hoop mensen, die van verbazing uit de lucht vallen, als de taks op hun type auto zal stijgen….nochtans, “Het stond in de sterren geschreven”…
                    Nagels met koppen.
                    Even snel een vergelijking gemaakt, op basis van de CO2 van de zuinigste varianten van volgende wagens:
                    VW golf diesel (1.6 TDI): 102 g
                    VW golf benzine (1.0 TSI): 108 g
                    VW Tiguan diesel (2.0 TDI): 123 g
                    VW Tiguan benzine (1.4 TSI): 130 g

                    Maw het verschil benzine-diesel bedraagt 6-7 gram, het verschil hatchback-SUV bedraagt 21-22 gram.
                    Meer ruimte nodig? pak de break en de uitstoot is slechts +/- 4 gram hoger.

                    Comment


                    • Al wat ik denk is: ‘en dan?’

                      Kan me echt geen fluit schelen... de wereld zal niet kapot gaan omdat uw auto 25 gram CO2 meer uitstoot.

                      Van mij mag het vandaag ne graad of 15 hoger zijn, dus wil iedereen zijn auto aub een uurtje doen draaien?
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • Al deze uitstotcijfers zijn uitgedrukt per afgelegde km... mijn Spitfire stoot zoveel uit dat ze nu al niet in A’pen binnen mag. Hij rijdt nog amper jaarlijks naar de keuring... is dat erg , dokter ??? mijn benzine-Saab stoot 234 gr uit maar heeft amper 30000 zomer-kms op de teller, dit na 12 jaar... ben ik verantwoordelijk voor de huidige koude golf in de VS ?? Mijn diesel-Q5 legt 11000 kms af per jaar, waarvan 90% buiten de steden. Met een benzineversie zou ik 25 gr/km CO2 meer uitgestoot hebben. Ik stook wel sinds 40 jaar met zero-emission (electrisch) , telt dat ook mee in mijn persoonlijke algemene energiebalans ??
                        Last edited by guyugy; 07/01/2018, 15:34.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

                          maar als we nu eens niet over de politiekers maar over onszelf praten en onze invloed op de natuur en het klimaat ? En dus ook de zee en haar gedrag ??
                          De zee en haar gedrag . Ook de schuld van de auto's zeker ? De SUV's die hebben het gedaan !!! De smeerlappen... Weet jij hoe het natuurlijke landschap er zou uitzien mocht men de stranden niet kunstmatig vlak houden ? Nooit aan gedacht dat het er veel wilder zou uitzien ?

                          Niemand hier moet n'een dikken bak hebben, maar staan wel op de eerste rij om lovende commentaren te geven als er een nieuwe RS, M, AMG,... uitkomt.

                          Een kleine auto kopen en zich voordoen dat ze groen bezig zijn. Bouw dan een huis volgens de nieuwste normen, kleine ramen, kleine grondoppervlakte,...Kan je veel meer mee winnen. Groen ja, in die mate dat het goed uitkomt.

                          Kijken naar de buren en kritiek geven, maar eigen verwezelijkingen heb ik hier nog niet gehoord...

                          Conclusie: Slecht bezig mensen. Mekaar het licht niet in de ogen gunnen, met de vinger wijzen, zichzelf verheerlijken en vooral bijdragen tot algemene verzuring !

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            Al deze uitstotcijfers zijn uitgedrukt per afgelegde km... mijn Spitfire stoot zoveel uit dat ze nu al niet in A’pen binnen mag. Hij rijdt nog amper jaarlijks naar de keuring... is dat erg , dokter ??? mijn benzine-Saab stoot 234 gr uit maar heeft amper 30000 zomer-kms op de teller, dit na 12 jaar... ben ik verantwoordelijk voor de huidige koude golf in de VS ?? Mijn diesel-Q5 legt 11000 kms af per jaar, waarvan 90% buiten de steden. Met een benzineversie zou ik 25 gr CO2 meer uitgestort hebben. Ik stook wel sinds 40 jaar met zero-emission (electrisch) , telt dat ook mee in mijn persoonlijke algemene energiebalans ??
                            Nee want ge rijdt met een SUV !!!! Ge moest u schamen en een A1 gekocht hebben. Benzine!


                            Ondertussen wordt menig houtstoof aangestoken want 't wordt frisser.
                            Last edited by ; 07/01/2018, 15:10.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                              Ik zou ook met dikke bak kunnen rondrijden maar ik vertik het, wat voor een voorbeeld zou dat zijn naar kinderen toe ?
                              Dat je ze veilig wil vervoeren bvb ipv in een oude vervuilende wagen? En dat gezegde, ik kan me dit of dat permitteren is zo cliché

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                Al deze uitstotcijfers zijn uitgedrukt per afgelegde km... mijn Spitfire stoot zoveel uit dat ze nu al niet in A’pen binnen mag. Hij rijdt nog amper jaarlijks naar de keuring... is dat erg , dokter ??? mijn benzine-Saab stoot 234 gr uit maar heeft amper 30000 zomer-kms op de teller, dit na 12 jaar... ben ik verantwoordelijk voor de huidige koude golf in de VS ?? Mijn diesel-Q5 legt 11000 kms af per jaar, waarvan 90% buiten de steden. Met een benzineversie zou ik 25 gr/km CO2 meer uitgestoot hebben. Ik stook wel sinds 40 jaar met zero-emission (electrisch) , telt dat ook mee in mijn persoonlijke algemene energiebalans ??
                                kijk niet enkel naar jou persoonlijke situatie... als van alle wagens die rond rijden de gemiddelde CO2 uitstoot 20% zakt, zal het wagenpark globaal gezien 20% minder CO2 uitstoten op voorwaarde dat het aantal gereden kilometers niet toeneemt. En je moet toch op één of andere manier een incentive geven aan mensen om voor een minder vervuilende wagen te gaan, zeker voor de fleet wagens, die gemakkelijk 200.000 km doen in hun totale levensduur, iets waar jij met uw wagens nog niet bij in de buurt komt.
                                we doen met z'n allen heel veel kilometers, en als we die willen blijven doen zonder de aarde compleet naar de knoppen te helpen, zullen we de technologie toch nog efficienter moeten maken qua energieverbruik en vervuiling. Ik denk ook aan elektrische schepen en zuinige vliegtuigen, beter geisoleerde huizen, goed openbaar vervoer..
                                iedereen zal op één of andere manier zijn steentje moeten bijdragen, maar wat ik hier vooral lees is: raak niet aan mijn wagen! Waar ik niet mee wil zeggen dat jij de grootste vervuiler bent, zeker niet...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                  Na de NO² uitstotende diesels, zullen de teveel CO² uitstotende SUV’s in het vizier komen van de overheden…want het succes van SUV’s zijn de oorzaak, dat de globale CO² uitstoot niet meer daalt…in UK, allicht dus voor heel Europa…

                                  Explore the latest news and expert commentary on Internal Combustion Engines brought to you by the editors of Wards Auto


                                  Binnen enkele jaren zijn er opnieuw een hoop mensen, die van verbazing uit de lucht vallen, als de taks op hun type auto zal stijgen….nochtans, “Het stond in de sterren geschreven”…
                                  Het succes van de SUV’s zijn de oorzaak?
                                  Toch wel heel kort door de bocht vind ik... wanneer je het volledige artikel leest hou ik er eerder als indruk aan over dat onze politiekers een veel te kortzichtige visie hanteren.

                                  Jaren geleden de diesel maar aanmoedigen om de CO2 naar beneden te krijgen om nu dezelfde diesel te verketteren. Mensen shiften ondertussen idd massaal naar benzine... ik zou er niet van verschieten als we binnen een paar jaren ook merken dat de CO2 uitstoot van het wagenpark in Belgie weer gestegen is!

                                  Iedereen zou nu idealiter elektrisch moeten rijden als we jullie moeten geloven maar owee diegenen die hun huis elektrisch verwarmen; die worden al jaren precies aanzien als criminelen?! Daar moest het de voorbije jaren dan weer aardgas zijn... wat dan weer in Nederland niet meer mag?!
                                  Het is gewoon onmogelijk om hier onderbouwd keuzes te maken voor op langere termijn (>10j)

                                  Politiekers, de mannen die verondersteld worden de ‘big picture’ te hebben, zijn diegenen die een consequente en efficiente aanpak zouden moeten uitwerken zodat we er allen beter van kunnen worden.

                                  Steeds blijven kappen op de rug van de werkende particulier of zaakvoerder die zich of een SUV, of een dikke bak of een Golf 1.0 wilt aanschaffen begint wel een jammer gebeuren te zijn hier op het forum...

                                  "Turbo lag is just a courtesy head start!"

                                  Comment


                                  • Wie van de groene garde gaat er soms op reis ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Sylle Bekijk Berichten
                                      Het succes van de SUV’s zijn de oorzaak?
                                      Toch wel heel kort door de bocht vind ik... wanneer je het volledige artikel leest hou ik er eerder als indruk aan over dat onze politiekers een veel te kortzichtige visie hanteren.

                                      Jaren geleden de diesel maar aanmoedigen om de CO2 naar beneden te krijgen om nu dezelfde diesel te verketteren. Mensen shiften ondertussen idd massaal naar benzine... ik zou er niet van verschieten als we binnen een paar jaren ook merken dat de CO2 uitstoot van het wagenpark in Belgie weer gestegen is!

                                      Iedereen zou nu idealiter elektrisch moeten rijden als we jullie moeten geloven maar owee diegenen die hun huis elektrisch verwarmen; die worden al jaren precies aanzien als criminelen?! Daar moest het de voorbije jaren dan weer aardgas zijn... wat dan weer in Nederland niet meer mag?!
                                      Het is gewoon onmogelijk om hier onderbouwd keuzes te maken voor op langere termijn (>10j)

                                      Politiekers, de mannen die verondersteld worden de ‘big picture’ te hebben, zijn diegenen die een consequente en efficiente aanpak zouden moeten uitwerken zodat we er allen beter van kunnen worden.

                                      Steeds blijven kappen op de rug van de werkende particulier of zaakvoerder die zich of een SUV, of een dikke bak of een Golf 1.0 wilt aanschaffen begint wel een jammer gebeuren te zijn hier op het forum...
                                      Je schrijft niet veel op het forum, maar als je schrijft is het er wel boenk op. Ik deel jouw mening volledig.

                                      Comment


                                      • de politiek tja die doen maar wat (kijk naar de kernuitstap), de trendverschuiving naar benzine is idd tijdelijk, de vraag is alleen nog hoe tijdelijk: 5 jaar, 10 jaar, 20 jaar?
                                        ik dacht in 2013 ook al dat ik mijn laatste wagen met verbrandingsmotor kocht, in 2017 had ik welgeteld 1 cilinder minder want hybride en volledig elektrisch zijn nog niet interessant voor mijn situatie op dit moment. Die lijn doortrekkend, in 2021 een 2-cylinder en in 2025 een 1-cylinder, 2029 volledig elektrisch. Conclusie -> verbrandingsmotor heeft nog 11 jaar te gaan. Gelieve hierbij rekening te houden voor de restwaardebepaling.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                          iedereen zal op één of andere manier zijn steentje moeten bijdragen, maar wat ik hier vooral lees is: raak niet aan mijn wagen! Waar ik niet mee wil zeggen dat jij de grootste vervuiler bent, zeker niet...
                                          Tuurlijk niet Sunking. Raak niet aan mijn wagen... de autosector heeft reeds veel meer inspanningen gedaan dan de veeteelt, het vliegverkeer, het vrachtvervoer over water, de bewapening met bijhorende lanceringen en vervuilende ontploffingen,... Kijk eens vijftien jaar terug en zie wat er intussen met de auto gebeurde.

                                          Begin dan ook met de vluchten (heel veel) duurder te maken, de biefstukken te belasten zoals men de benzine belast, houtstoven te verbieden (veel keren vervuilender dan een dieselwagen), oudere gebouwen en woonhuizen verplicht te saneren, verwarming op mazout te verbieden, huishoudens verplicht hun lucht te filteren (één van de grootste veroorzakers van fijn stof in de steden)... als men consequent wil zijn.

                                          Maar hier raakt men niet verder dan het bashen van volume innemende SUV's. Hoe triestig is da ?

                                          Nog even bijvoegen... die kernuitstap. Als er 1 miljoen electr wagens bijkomen zou men de energie van 5 nieuwe kerncentrales nodig hebben om de piekmomenten op te vangen aldus een artikel in Autogids. Welk alternatief zal men hier tov moeten plaatsen ?
                                          Last edited by ; 07/01/2018, 16:05.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X