Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• indeed... ik had het meteen begrepen, zie hieronder de copie van de tweede post van deze topic...

“Of hoe nog even de SUV's te bashen...
    probeer er eens eentje, je begrijpt het meteen !”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      indeed... ik had het meteen begrepen, zie hieronder de copie van de tweede post van deze topic...

“Of hoe nog even de SUV's te bashen...
      probeer er eens eentje, je begrijpt het meteen !”
      Haha, ja.... Ik heb geluk, mij bashen ze niet want heb genen SUV. Had het wel sterk overwogen, offerte Q5 moet hier nog in een kast liggen.

Let maar op, weet je nog die groene hetze tegen terreinwagens in de steden ? Toen staken ze de banden plat van die auto's. Gelukkig staan er overal camera's nu

Comment

• Dat was in Londen en in Parijs... en eerder met Range Rovers...hier in de Westhoek laat men een democratische Q5 gerust

Comment

• Dat was toen ook bij ons in de grotere steden.
          De banden werden trouwens niet plat gestoken, maar ze lieten ze leeglopen.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Dat je ze veilig wil vervoeren bvb ipv in een oude vervuilende wagen? En dat gezegde, ik kan me dit of dat permitteren is zo cliché
            Daar gaan we weer :-) Wat wordt je volgende wagen ? En dan maar zagen dat de één teveel naar de ander wijst :-)

Comment

• Tja Herbie, jij haalt altijd uit naar SUV's en zo. Wat verwacht je dan als je zo'n opmerking maakt ? Als je op de barricade gaat staan, dan vind ik eerlijk gezegd dat je zelf het goede voorbeeld moet geven. Dat is hetzelfde als zou een minister van de partij groen zich zou laten vervoeren in een grote niet electrische wagen. Dan komt het niet echt geloofwaardig meer over hee. Je kreeg na lang aandringen bij ik weet niet meer welke univ het antwoord: rij geen oude wagen en liefst geen oude diesel. Dat was toch duidelijk ?

Als men zaken als volume innemen als argument gaat gebruiken om één of ander model te bashen, dan vind ik dat op zijn minst vreemd en lijkt me dat zoeken naar redenen.
              Ik weet dat je me ook viseert, omwille mijn wagen. Maar ik verbruik minder dan de doorsnee wagen, doe slechts 16000 kmper jaar, neem nooit het vliegtuig of de boot, heb een condesatieketel op gas, gebruik LED verlichting in en rond het huis, koop nooit in bepaalde goedkope winkels waarvan geweten is dat ze arbeiders uitbuiten, eet weinig vlees en heb geen koeien, ik verbrand nooit afval of hout,... Denk dat er veel slechtere zijn Zonder me te spiegelen aan de buren... die doen voor mijn part wat zij willen.

Pas op, ik heb niks persoonlijks tegen jou, in RL kan je wellicht een toffe pee zijn en zouden we misschien anders communiceren. Maar hier is het een zwart-wit discussie zonder grijs toe te laten. En de middenweg is meestal de meest aanvaardbare voor iedereen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                En blijven hameren op de wagens, alhoewel de industrie, de luchtvaardt en de huisverwarmingen nog veel schadelijker zijn voor de planeet...
                Al gezien waar de industriezones rond Antwerpen liggen ?? Niet verwonderlijk dat de metingen in de LEZ niet verminderen... maar dit zal wel een reden zijn om de wagens nog harder en sneller uit de stad te bannen.
                Auto’s zijn wel de eenvoudigste / goedkoopste manier om Co2 te verlagen…
                • Iedereen verplichten om een nieuw, kleiner en beter geïsoleerd huis te bouwen kost 10x meer als een auto die gemiddeld elke 7 jaar vernieuwd wordt….
                • In de industrie doet men ook inspanningen, uit eigen belang, want dat zorgt voor grote besparingen op lange termijn…. (bv Basf in Antwerpen)
                • Voor de luchtvaart moet er eerst een Verenigde Aarde zijn, vermits nog niet iedereen in EU geloofd, zal dat nog niet voor morgen zijn…
                Politici durven geen beslissingen nemen op lange termijn, (voor onze kleinkinderen en verder...) want dan verliezen ze de volgende verkiezingen..

Recent nog N-VA, die in België verder wil met oude kerncentrales, maar in het Europees Parlement wel samen met de groenen voor windmolens, enz..... koos (want de Belgen weten dat toch niet)

Comment

• Ik viseer je niet, maar jij begint telkens over mijn vervuilende wagen.... hoezo ? Leg me eens uit wat er zo vervuilend is aan een wagen van 17 jaar die 5l/100 verbruikt ?
                  Moet ik om de 4 jaar ééntje kopen die 0.5l minder verbruikt (stel dat dit al het geval zou zijn) ?
                  Ik weet ook dat mijn volgende wagen niet groter zal zijn en minder zal verbruiken.
                  Die belasting per cm3 was eerder als grap bedoeld.
                  Ik heb het over bepaalde trends die niet goed zijn.
                  Men zou evengoed kunnen investeren in de ontwikkeling van lichtere auto's die toch voldoende groot zijn binnenin en minder verbruiken, maar dat is moelijker. Het is makkelijker grotere auto's te maken....

Comment

• Alles willen ze in regels gieten, huizen zijn peperduur en de normen van tegenwoordig absurt, auto’s steeds duurder en als particulier een auto aanschaffen kost meer dan een “rib” bewijs van spreken, voor veel mensen al niet meer te betalen. Wie beslist dat?? Mensen die vroeger gratis het rijbewijs kregen, die vroeger 1,2miljoen BEF betaalde voor een huis en er nu minstens 12miljoen BEF voor moeten hebben, alle soorten autos reden, uitstoot...wat is dat?? Die mensen in de politiek willen op super korte tijd alles vastleggen voor het “gepeupel”, zelf boeid het “milieu” hun geen moer kijk maar naar de maandelijkse verhuis naar Straatsburg, het gaat alleen maar om nog meer geld in eigen zakken. Kijk maar naar de grootsteden, veiligheid is nog nooit zo slecht geweest, maar dat brengt gewoon geen geld op, dat kost pakken geld, dus daarom investeert daar niemand in. Nu dit is mijn persoonlijke mening maar de meeste belgen werken hard, ook als bijvoorbeeld een productie medewerker met een lager salaris, als die persoon gespaard heeft en zijn droom “suv” kan kopen, dat moet die dat ook gewoon kunnen, waarvoor ga je anders nog werken!?!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
                      ook als bijvoorbeeld een productie medewerker met een lager salaris, als die persoon gespaard heeft en zijn droom “suv” kan kopen, dat moet die dat ook gewoon kunnen, waarvoor ga je anders nog werken!?!
                      Ja, natuurlijk. Maar mochten er geen SUVs bestaan, ben ik zeker dat die persoon wel een andere droom zou vinden om voor te sparen :-)

Comment

• Ik heb vandaag 280 km gereden puur voor mijn eigen vermaak, dit was totaal niet nodig. Ik heb me goed geamuseerd op een bolleke pijl rit. Moet ik mij echter nu slecht voelen ?

Comment

• Herbie, in welke zaken investeer jij dan voor een groener milieu ?

Ik hoor je enkel bashen op SUV's en je eigen oude auto voorstellen als het milieuvriendelijk alternatief (alhoewel je de raad kreeg om geen oude wagen te rijden).
                          Maar verder hoor ik niks opbouwends.

Misschien onderschat ik je en heb je een recente woning voorzien van warmtepomp, zonneboiler, weinig beglazing, geringe oppervlakte, ga je nooit op reis, koop je Belgische produkten omdat het transport zo vervuilend is, ben je vegetarier omdat de veeteelt zo enorm vervuilend is, verbrand je nooit organisch materiaal zoals hout, houtskool, voorzie je in je eigen electriciteitsbehoefte door zonnepanelen, gebruik je enkel gefilterd grondwater, ben je niet aangesloten op de riolering maar heb je een eigen natuurlijke zuiveringsinstallatie,...

Hiermee bedoel ik maar dat het makkelijk is om anderen met de vinger te wijzen.

Ik verwacht bovenstaande zaken van niemand eigenlijk en ik wijs ook mijn buur niet met de vinger omdat hij de hele winter, al sinds jaren, op hout verwarmt. Laat die SUV rijder zijn pleziertje, er zijn belangrijker zaken om je op te fixeren zoals je ziet in bovengenoemd lijstje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                            Ik heb vandaag 280 km gereden puur voor mijn eigen vermaak, dit was totaal niet nodig. Ik heb me goed geamuseerd op een bolleke pijl rit. Moet ik mij echter nu slecht voelen ?
                            Neen, want je rijdt geen SUV of diesel. Dus dat mag volgens de groene medemens

Comment

Herbie, in welke zaken investeer jij dan voor een groener milieu ?

Kijk eens naar de titel van het topic ? Daar mag je dan enkel kritiek op hebben als je met de fiets rijdt ?

Comment

Ik heb vandaag 280 km gereden puur voor mijn eigen vermaak, dit was totaal niet nodig. Ik heb me goed geamuseerd op een bolleke pijl rit. Moet ik mij echter nu slecht voelen ?
                                Idem hier, alle blik met wielen is hier afgewassen en met elk heb ik ongeveer 60 km gereden, voor niks. Gewoon omdat het leuk is.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ja, ter compensatie nu de rest van de maand het openbaar vervoer nemen
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Waarom zouden wij als belg ons schuldig moeten voelen? Er zijn 11.3milj. belgen en wij leven al behoorlijk groen als je ons vergelijkt met Aziatische landen, bijv. India een erg vervuilend land: 1.3miljard inwoners in een klein gebied als je dit vergelijkt met de USA waar er 323miljoen mensen wonen over een gebied dat 20x zo groot is mag je dus wel stellen dat wij als Belgen weinig voorstellen op gebied van global warming.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

Kijk eens naar de titel van het topic ? Daar mag je dan enkel kritiek op hebben als je met de fiets rijdt ?
                                      Vermits jijzelf dit topic startte en jijzelf je voeten veegt aan die evoluties (er zelfs mee lacht) maar wel iedereen met suv of grote wagen terecht wijst... mag ik toch zo vrij zijn te vragen waarin je zelf investeert voor een groene wereld ? Maar dan blijft het al vele maanden behoorlijk stil... Nu het is een forum, je kan zelfs eventueel je fantasie laten werken . Of is de bedoeling louter provoceren ? Daar zou ik begrip kunnen voor opbrengen en dan zou ik het een geslaagde grap vinden.

Maar wel kijken naar de buren, oordelen en veroordelen, daar mag toch iets tov staan, hee ?

Ik ben meer van het principe leven en laten leven... Ik werp geen stenen omdat ik zelf absoluut niet perfect ben. Is echt niet veel moed voor nodig om dit toe tegeven hoor. Zijn er hier nog, net als ik, die graag hun auto rijden, zomaar, omdat het leuk is. En die geven dat ook zonder schaamte toe. Waarom zouden we beschaamd zijn verdorie ?
                                      Omdat enkelingen dit afkeuren dmv SUV en diesel bashen en niet stil staan bij de algemene (wereld)problematiek die heel wat ruimer is dan de extra uitstoot van die (dieselende) (krachtige) SUVjes?

Comment

Vermits jijzelf dit topic startte en jijzelf je voeten veegt aan die evoluties (er zelfs mee lacht) maar wel iedereen met suv of grote wagen terecht wijst... mag ik toch zo vrij zijn te vragen waarin je zelf investeert voor een groene wereld ? Maar dan blijft het al vele maanden behoorlijk stil... Nu het is een forum, je kan zelfs eventueel je fantasie laten werken . Of is de bedoeling louter provoceren ? Daar zou ik begrip kunnen voor opbrengen en dan zou ik het een geslaagde grap vinden.

Maar wel kijken naar de buren, oordelen en veroordelen, daar mag toch iets tov staan, hee ?

Ik ben meer van het principe leven en laten leven... Ik werp geen stenen omdat ik zelf absoluut niet perfect ben. Is echt niet veel moed voor nodig om dit toe tegeven hoor. Zijn er hier nog, net als ik, die graag hun auto rijden, zomaar, omdat het leuk is. En die geven dat ook zonder schaamte toe. Waarom zouden we beschaamd zijn verdorie ?
                                        Omdat enkelingen dit afkeuren dmv SUV en diesel bashen en niet stil staan bij de algemene (wereld)problematiek die heel wat ruimer is dan de extra uitstoot van die (dieselende) (krachtige) SUVjes?
                                        je bent er weer vanalles aan het rondbreien hé ?
                                        We leven met steeds meer mensen op de planeet, de oliebronnen worden schaars, dus zou je verwachten dat de autos lichter en kleiner worden, hoe kan je daar in godsnaam een SUV trend in plaatsen ? Daar is het mij om te doen. Het is totaal niet logisch.
                                        En je zou dat nog niet mogen zeggen ook, want neen je moet dan altijd andere factoren zoeken, die daar totaal los van staan. Waarschijnlijk mag je volgens jou ook geen verwarming in huis hebben vooraleer je kritiek op de auto-industrie geeft. Zo zal je altijd wel iets vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

je bent er weer vanalles aan het rondbreien hé ?
                                          We leven met steeds meer mensen op de planeet, de oliebronnen worden schaars, dus zou je verwachten dat de autos lichter en kleiner worden, hoe kan je daar in godsnaam een SUV trend in plaatsen ? Daar is het mij om te doen. Het is totaal niet logisch.
                                          En je zou dat nog niet mogen zeggen ook, want neen je moet dan altijd andere factoren zoeken, die daar totaal los van staan. Waarschijnlijk mag je volgens jou ook geen verwarming in huis hebben vooraleer je kritiek op de auto-industrie geeft. Zo zal je altijd wel iets vinden.
                                          Zwakke repliek eigenlijk Herbie, ik verwachtte beter van jou. Ik brei er niks rond. Jij begon dit topic om iedereen erop te wijzen dat het de slechte kant uitgaat en dat we verkeerd bezig zijn. Dat we geen suv's mogen, geen diesels mogen, ed meer.
                                          Dan moet je toch zelf iets in de plaats kunnen zetten als je begint te veroordelen niet?

Comment

Working...
                                          X