Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tegewoordig is een SUV geen SUV maar een verhoogte persoonsauto. Mijn voorkeur draagt het zeker niet, maar ik kan sommige doelgroepen goed begrijpen, mijn vader is 70 en men oma zelfs 93 (woont nog zelfstandig alleen thuis). Zelfs voor men vader van 70 is een gewone auto al moeilijk laat staan voor mijn oma. Ik ben een paar maanden geleden met mijn oma naar het ziekenhuis moeten gaan, ik kan u verzekeren dan het een hel was die uit de auto te krijgen. Met de vergrijzing is het daarom ook logisch dat vele oudere mensen een “verhoogde” auto kiezen. Nu als je dit gaat verbieden gaan heel veel ouders mensen gewoon met hun oude C of D segmenter zoals o.a. opel
    vectra, ford mondeo etc blijven rijden, is dat beter voor het milieu....ik weet het niet.

Comment

• Ha neen ! Zelfs als ik met een auto zou rondrijden die 20 liter verbruikt dan zou ik nog hetzelfde gedachtengoed mogen naar buiten brengen :-)
      Het enige wat men eigenlijk mag antwoorden is 'het is geen goede evolutie' of 'het speelt allemaal geen rol' . Of die evolutie goed is of niet staat los van wat ik uitspook.
      Maar ik versta wel wat je bedoelt.
      Een minister van gezondheid die rookt kan volgens jou geen goede regels treffen

Comment

• ik ben het absoluut niet eens met alle soorten van vervuiling maar ben ook niet heiliger dan de paus. ik eet vlees, verwarm mijn appartement op gas, spoel mijn WC met leidingwater en neem gemiddeld 1 keer per jaar het vliegtuig, ik koop spullen in plastiek verpakking, maar ik probeer wel excessen te vermijden. ik woon wel in de stad en dat helpt ook al.
        We moeten in de nabije toekomst gewoon veel meer inzetten op duurzame energie, dus elektriciteit of waterstof die wordt gewonnen uit zond- en windenergie.
        Om auto's zuiniger te maken moeten ze lichter en beter gestroomlijnd zijn en tja dat is een SUV nu gewoon eenmaal niet waardoor je die moeilijk als milieuvriendelijk kan bestempelen.
        Het is misschien niet de grootste oorzaak van alle milieuproblematiek, maar vind wel dat dit gezegd mag worden op een autoforum. Discussieren over vliegtuigen of huizen kan misschien wel op het vliegtuigen- of huizenforum.

Comment

• Ja discussieren kan, maar dat is iets anders dan bashen, oordelen en veroordelen zonder meer. Verwijzend vingertje opsteken, maar zelf geen enkel inbreng. Da's hypocriet. Dan heb je het recht niet om anderen met de vinger te wijzen.
          Men discussieert hier niet over vliegtuigen of boten, wel over het volume van een SUV. En dan komen zulke zaken als vliegtuigen en boten erbij om aan te tonen hoe belachelijk het wel is te bashen op mensen omwille van een detail !

Het is niet door met een zeventienjarige auto rond te rijden en iedereen erop te wijzen hoe slecht hij of zij wel bezig is, dat je verschil maakt. T mag niet gezegd worden maar toch is het zo, sommigen willen groen zijn maar als er investeringen of inspanningen moeten worden gedaan is men niet thuis. Dan heeft men plots veel redenen om het niet te doen...(Tenzij er premies te rapen zijn.)

In uw geval Sunking, ge zegt zelf dat ge dienen duizend gekocht hebt zodat ge met uw geld andere leuke dingen kunt doen. Dat is heel goed, ieder maakt ten slotte zijn eigen keuzes. Ge gaat blijkbaar graag op reis, dan moet ge dat doen! Maar kom dan niet zeggen dat je hem gekocht hebt zuiver uit milieuoverwegingen... Doe gewoon wat ge graag doet zonder drogredenen.

Over dit topic:
          Laat een ander godverdomme toch eens gewoon zijn zin doen. Verbeter de wereld, begin bij uzelf. Maar niet proberen eerst uwe gebuur te verbeteren en zelf niks doen. Zorgt er dan tenminste voor dat ge zelf een voorbeeld zijt.

Last edited by ; 08/01/2018, 07:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
            Tegewoordig is een SUV geen SUV maar een verhoogte persoonsauto. Mijn voorkeur draagt het zeker niet, maar ik kan sommige doelgroepen goed begrijpen, mijn vader is 70 en men oma zelfs 93 (woont nog zelfstandig alleen thuis). Zelfs voor men vader van 70 is een gewone auto al moeilijk laat staan voor mijn oma. Ik ben een paar maanden geleden met mijn oma naar het ziekenhuis moeten gaan, ik kan u verzekeren dan het een hel was die uit de auto te krijgen. Met de vergrijzing is het daarom ook logisch dat vele oudere mensen een “verhoogde” auto kiezen. Nu als je dit gaat verbieden gaan heel veel ouders mensen gewoon met hun oude C of D segmenter zoals o.a. opel
            vectra, ford mondeo etc blijven rijden, is dat beter voor het milieu....ik weet het niet.
            Volledig mee eens.

Comment

• [QUOTE=herbie66;n6346529
              Een minister van gezondheid die rookt kan volgens jou geen goede regels treffen[/QUOTE]

Een minister van gezondheid die met een sigaret tussen zijn lippen een anti-rookcampagne opstart en rokers wijst op de kost dat roken met zich meebrengt in de gezondheidszorg, geef toe dat dit een vreemde combinatie is .

Zou zijn geloofwaardigheid hierdoor niet een klein beetje aangetast worden, denk je ?
              Last edited by ; 08/01/2018, 07:57.

Comment

• Toch kan het, imo. Ge kunt heel goed beseffen dat ge zelf iets fout doet en ervoor ijveren dat anderen dat niet doen.

Kijk bijvoorbeeld naar Maggie als minister van Volksgezondheid: veel te dik, maar fantastisch werk verricht en ze weet heel goed wat ze moet doen.

Dat is een kunst, maar het kan. Ik kan perfect diesel rijden, en ijveren voor een dieselvrije wereld.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Ik zeg niet dat het niet kan, maar wel dat de geloofwaardigheid flink aangetast wordt

Gaat em vooral hier over:

"Over dit topic:
                  Laat een ander godverdomme toch eens gewoon zijn zin doen. Verbeter de wereld, begin bij uzelf. Maar niet proberen eerst uwe gebuur te verbeteren en zelf niks doen. Zorgt er dan tenminste voor dat ge zelf een voorbeeld zijt."

SUV's bashen en mensen vermanend met de vinger wijzen... in dit geval.
                  Last edited by ; 08/01/2018, 08:48.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ja, ter compensatie nu de rest van de maand het openbaar vervoer nemen
                    om te kunnen mediteren over deze waarheid :

”een tram, trein, of bus is een vervoermiddel die je brengt van waar je niet bent naar waar je niet moet zijn...”
                    Last edited by guyugy; 08/01/2018, 09:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

om te kunnen mediteren op deze waarheid :

”een tram, trein, bus is een vervoermiddel die je brengt van waar je niet bent naar waar je niet moet zijn...”
                      wie denkt dat OV je van je eigen voordeur moet brengen naar de plaats waar je moet zijn, op het ogenblik dat jij dat wenst, verwart OV met taxi's.
                      Als jij wil dat de overheid taxidiensten organiseert, geen probleem. Maar klaag dan niet dat er veel belastingen tegenover staan.

Dat er nog veel verbetering kan in het OV, akkoord, maar wie denkt dat het de taak van het OV vervoer is, om je vanuit je eigen luie zetel op te pikken en naar je bestemming te brengen ... Jongens toch.

Ik vraag me soms af of degene die altijd klagen over OV, zelf ook maar enig idee hebben van waar/wanneer dat ze bussen/treinen kunnen nemen. Of ze zelfs de inspanning doen om het te weten te komen.

Klagen en zeuren is hier echt wel de nationale sport, vooral omdat je het vanuit je luie zetel kan beoefenen, pantoffels aan en de grote held uithangen.
                      Last edited by ; 08/01/2018, 09:19.

Comment

• Klagen en zeuren kan vaak overdreven zijn maar de laatste jaren is het ook serieus bergaf aan het gaan. Dienstverlening bijvoorbeeld gemeentehuis openingsuren serieus in gesnoeid terwijl iedereen meer/langer moet werken. In Limburg is niks en wordt ook niks geinvesteerd in het OV of trein terwijl wij ook net zoals de rest massaal veel belastingen betalen, laat staan in wegen, de noord/zuid verbinding als voorbeeld is er na 40j nog niet om maar iets te noemen. Probleem is dat belgie veel teveel politiekers heeft, die allemaal willen eten van de grote koek, nu er steeds minder werkende belgen zijn, zijn ze in paniek dat er niet genoeg koek is waardoor er veel onozele maatregelen genomen worden om toch maar de “status” aan de houden. Als voorbeeld het “energieplan” 3 ministers hebben zogezegd eindelijk een akkoord (na welke tijd??) en dan nog gaat er niks mee gebeuren. Belgie is amper een zakdoek groot, begin eens met een regering echt te werken....dat zou een hoop ellende schelen.

Comment

• We moeten gewoon doen zoals nederland:
                          - goeie wegen
                          - goed OV
                          - auto's belasten op massa

ik kocht mijn golf 1.0 niet enkel uit financiele overwegingen, het milieu aspect vind ik ook belangrijk (maar ge gelooft het niet). De helft van het forum, inclusief gij, lachte mij der mee uit, klinkt slecht, gaat niet vooruit, is in de praktijk niet zuinig, gaat rap kapot etc. Ik kocht vroeger ook al benzinewagens terwijl de TCO op die moment hoger lag dan de diesels. Ik denk er niet aan om een SUV te kopen. Ik gebruik voor korte afstanden de fiets, voor langere het OV indien mogelijk (2-3x per week) en de golf als OV geen optie is (2-3 per week).
                          Zeg eens wat ik kan doen om mij milieuvriendelijker te verplaatsen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            We moeten gewoon doen zoals nederland:
                            - goeie wegen
                            - goed OV
                            - auto's belasten op massa

ik kocht mijn golf 1.0 niet enkel uit financiele overwegingen, het milieu aspect vind ik ook belangrijk (maar ge gelooft het niet). De helft van het forum lachte mij der mee uit, klinkt slecht, gaat niet vooruit, is in de praktijk niet zuinig, gaat rap kapot etc. Ik kocht vroeger ook al benzinewagens terwijl de TCO op die moment hoger lag dan de diesels. Ik denk er niet aan om een SUV te kopen. Ik gebruik voor korte afstanden de fiets, voor langere het OV indien mogelijk (2-3x per week) en de golf als OV geen optie is (2-3 per week).
                            Zeg eens wat ik kan doen om mij milieuvriendelijker te verplaatsen?
                            Beweer ik dat het niet milieuvriendelijk is ? (op de gevaarlijke hoeveelheid fijn stof na, wat men reeds jaren weet)
                            Last edited by ; 08/01/2018, 10:34.

Comment

• Je vond dat we het voorbeeld moeten geven, wel hier is het.

Comment

• Wij moeten wel bewust blijven van de beperkingen van het OV (en van de fiets) want juist dat maakt het succes van de wagen, en dus indirect de ware oorzaak van de langere files op regendagen : dan springt iedereen liever in de wagen...

Comment

• Eerlijker zou de kilometerheffing zijn, denk ik. Volgens het tijdstip van verplaatsing, volgens het effectief verbruik van je wagen... Gewicht heeft in se niks te maken met de mate van vervuiling.
                                  Last edited by ; 08/01/2018, 10:40.

Comment

• Men mag op niks kritiek hebben omdat men zelf niet perfect is?
                                    En als iemand toch kritiek heeft, dan roep je maar dat hij je viseert of "aanvalt".

Ik rij zelf rond met iets van bijna 2 ton, toegegeven, ik heb dat niet gekocht uitsluitend omwille van milieuredenen, maar de (relatief) lage CO2 uitstoot van 123g/km heeft bij de aanschaf wél meegespeeld (dank zij de toen geldende fiscale voordelen). Indien de BIV en de jaarlijkse taxen abnormaal hoog waren geweest, had ik die waarschijnlijk niet aangeschaft. Ik vind dat ik toen dus een milieuvriendelijke aankoop heb gedaan.
                                    Dat de 'inzichten' op zo'n korte tijd (2,5 jaar) gewijzigd zijn kan mij niet worden verweten. Ik weet ook wel dat een klein licht autootje milieuvriendelijker had geweest.
                                    Herbie heeft dus gelijk, ondanks dat ik daarom mijn Espace (nog) niet wil ruilen voor wat anders.
                                    Last edited by Maurice P.P.; 08/01/2018, 10:41.

Comment

• Kritiek geven, liefst opbouwende, is zeer op prijs te stellen.

Maar zoals ik al zei, mensen bashen omdat ze met een SUV rijden, terecht wijzen en met de vinger wijzen... tja dan moet je maar zien dat je zelf in orde bent.
                                      De buren begluren en commentaar geven, verzuurde maatschappij. Eerst naar jezelf kijken, lijkt me nog steeds het eerlijkste en anderen laten doen wat ze zelf willen!

Geef jij dan ook commentaar op mensen die een SUV rijden ?

Comment

• Bash ik mensen? (of heb je het niet tegen mij)
                                        Ik ben geen voorstander van de trend in het algemeen en ik heb recht om dat te zeggen.
                                        Maar we moeten hier niet op elkaar liggen schieten, de echte klootzakken zijn die van Exxon, Shell etc, die al in de jaren 80 wisten dat de aarde opwarmt door onze CO2 uitstoot, maar ze betaalden wetenschappers om studies te publiceren die het tegendeel aantonen. Niet den ouwe zieke mens die enkel nog buiten geraakt als hij voor zijn deur in een comfortabele auto kan plaatsnemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Bash ik mensen? (of heb je het niet tegen mij)
                                          Ik ben geen voorstander van de trend in het algemeen en ik heb recht om dat te zeggen.
                                          Maar we moeten hier niet op elkaar liggen schieten, de echte klootzakken zijn die van Exxon, Shell etc, die al in de jaren 80 wisten dat de aarde opwarmt door onze CO2 uitstoot, maar ze betaalden wetenschappers om studies te publiceren die het tegendeel aantonen. Niet den ouwe zieke mens die enkel nog buiten geraakt als hij voor zijn deur in een comfortabele auto kan plaatsnemen.
                                          Ik denk dat hij het tegen mij heeft.
                                          En Sunking, het doet zeer , maar ge hebt gelijk.
                                          @koerierbedrijfke : Sommige dingen vind ik, zonder te bashen, ook niet 100% koosjer: bijvoorbeeld die 4x4 's met zware motoren die nooit gebruikt worden waar ze voor dienen maar enkel om de kleine af te zetten aan de schoolpoort (liefst OP het zebrapad), dat vind ik eigenlijk niet te verantwoorden. Ik verbied die mensen dat niet, maar dat mag ik toch vinden?

Comment

Working...
                                          X