Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Voor de rest.. laat ik Herbie en zijn maatje het verder uitzoeken. Kunnen jullie rechtstreeks van gedachten wisselen en mekaar ophemelijken. Mijn idee hierover is intussen al welbekend (hoop ik).

Ik ga terug naar de topics die over echte auto's gaan, gemaakt door autoliefhebbers.

Topics aangemaakt enkel om te provoceren, een soort van groen gedachtengoed te verkondigen en onder dit mom mensen te beoordelen, liggen mij minder. Kan ik evengoed tegen een cafetoog gaan hangen waar men over de dorpelingen roddelt...

Ik heb dit topic inderdaad aangemaakt om andere topics niet te vervuilen. In ieder geval bedankt voor je inbreng ;-)

Ik denk dat je twee dingen met elkaar verwart : recht hebben van spreken en gelijk hebben.

Uw discours begint echt wel grappig te worden als het gaat om recht van spreken. Eerst vind je mijn auto te vervuilend (wat ik dus niet vind, vergelijk maar met cijfers van recente kleine auto's). Als je dat niet kan weerleggen begin je maar over de woning (zonnepannelen etc..)
    Waarschijnlijk zal iemand ook schoenzolen van natuurrubber moeten hebben eer hij commentaar mag geven ? Op voorwaarde dat zijn toilet met ledverlichting uitgerust is waarchijnlijk.

Maar als een groen manneke met een klein ottooke dat 3 liter verbruikt commentaar gaat geven zal het dan misschien weer jaloezie zijn ?

Jij koopt wat je wil en waar je je goed bijvoelt zonder je er veel van aan te trekken en dat is je volste recht, maar laat dan de anderen het recht om op bepaalde autotrends kritiek te geven, maar dat heb je blijkbaar niet graag. Je spreekt dan van met de vinger wijzen, bashen en nu is het al om te provoceren, tja...

Comment

Ik ga terug naar de topics die over echte auto's gaan, gemaakt door autoliefhebbers.

hier ging het over SUV's dus als ik goed kan redeneren dan ..... :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        Eén keer om de zoveel maanden barst hier dezelfde discussie los
        was eigenlijk nét hetzelfde aan het denken. Maar we zijn geen stap verder, 't is een religie :-)
        Maar 'k moet zeggen dat ik daarnet toch een goede lachbui gehad heb. Wens iedereen hetzelfde toe :-)

Comment

Wat mijn buur doet, moet hij zelf weten, ik moei me daar niet mee.
          tenzij hij met een Saxo rijdt ;-)

Comment

• Herbie, dat is de enige reden dat je dit topic startte:provocatie. Je lag destijds onder vuur door je pseudo groen gedoe en hebt dan dit maar gestart. Lees gerust je posts van die tijd even terug....!!!

Je doet gewoon niks anders dan bashen... je bent groen in die mate dat het je zelf uitkomt maar werpt wel stenen naar SUV rijders. Voor de goede orde, ik heb genen SUV. Je mailt zelfs verschillende keren naar een prof en die zegt je dat je geen oude auto moet rijden voor het milieu en al zeker geen oude diesel. Maar toch hou je vol dat je Saxo van 17 jaar properder is dan een modern voertuig.

Als ik over zonnepanelen, boten en vliegtuigen begin, is het enkel om je erop te wijzen dat die suv niet die grote oorzaak is van vervuiling en van het verval van onze stranden. Een houtstoof is vervuilender dan een draaiende diesel..

MAAR in uw geval heb je ergens gelijk dat een SUV ietsje vervuilender is dan een berline. Dat mag je gerust in alle talen van de daken roepen. Kan ik niets op tegen hebben.

Maar als je gaat mensen terecht wijzen op hun gedrag, als je die werkelijk gaat bashen... zorg dan dat je het voorbeeld bent ! Niet alleen ik gaf je de laatste dagen die opmerking trouwens, maar dan lees je er per ongeluk of zo over.

Laat de mensen doen wat ze zelf willen in dat geval! En ga niet steeds op een ander kijken wat zij verkeerd doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

hier ging het over SUV's dus als ik goed kan redeneren dan ..... :-)

Comment

Je mailt zelfs verschillende keren naar een prof en die zegt je dat je geen oude auto moet rijden voor het milieu en al zeker geen oude diesel. Maar toch hou je vol dat je Saxo van 17 jaar properder is dan een modern voertuig.
                Ik heb het antwoord van die prof hier gepost om aan te tonen dat zijn onderzoek niet goed is, dat was de discussie. Hij heeft motoren met indirecte en direct injectie op een hoog gegooid en daaruit veralgemeende conclusies getrokken ivm. fijnstofuitstoot van de moderne benzine-wagen. Wat niet correct is. Er zijn genoeg studies die het verschil aantonen tussen benzine met directe of indirecte injectie.
                Het zinnetje van die prof over oude auto's houdt ook geen steek. Mijn auto met indirecte injectie stuit minder fijnstof uit als een moderne benzine met directe injectie.
                Zijn besluit is eigenlijk dat je beter de trein neemt. Dat klopt uiteraard wel

Comment

• Herbie... herlees nog eens vanaf blz 35 en lees de reacties van vele anderen. Komt steeds op hetzelfde neer: stop met bashen en laat iedereen doen wat hij of zij wil doen...
                  Kan het allemaal citeren om je geheugen wat op te frissen, maar daar doe ik de moeite niet voor.

Comment

Ik heb het antwoord van die prof hier gepost om aan te tonen dat zijn onderzoek niet goed is, dat was de discussie. Hij heeft motoren met indirecte en direct injectie op een hoog gegooid en daaruit veralgemeende conclusies getrokken ivm. fijnstofuitstoot van de moderne benzine-wagen. Wat niet correct is. Er zijn genoeg studies die het verschil aantonen tussen benzine met directe of indirecte injectie.
                    Het zinnetje van die prof over oude auto's houdt ook geen steek. Mijn auto met indirecte injectie stuit minder fijnstof uit als een moderne benzine met directe injectie.
                    Och God, je keek er zo naar op en nu is diene mens ook al verkeerd...

Comment

• Ik vind dat niet bashen, ik vind dat je de mensen hun ogen moet openen :-) Anders luisteren ze enkel naar de 'reklam'

Comment

Och God, je keek er zo naar op en nu is diene mens ook al verkeerd...
                        Waarom zou ik daar naar opgekeken hebben ? Het was een ander forumlid die naar de studie verwees. Ik heb toen gezegd dat er iets niet klopte aan die studie. Na veel gemail heeft hij geantwoord hoe zijn studie in elkaar stak. En daaruit bleek dat hij heel veralgemeend heeft gewerkt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

gemaakt door autoliefhebbers was de insteek .

Comment

Ik vind dat niet bashen, ik vind dat je de mensen hun ogen moet openen :-) Anders luisteren ze enkel naar de 'reklam'
                            Ja dat vind jij dan...Ik en menig anderen denken er anders over.

Comment

Ik denk dat het hier allemaal auto-liefhebbers zijn, maar ze hebben verschillende meningen

Comment

Ik denk dat het hier allemaal auto-liefhebbers zijn, maar ze hebben verschillende meningen
                                Dan ben jij toch de grootste autoliefhebber op het forum hier

Comment

Waarom besluit hij dat ? Klopt dat echt ? Waar zijn die studies ? Ik heb dat hier nog al eens gevraagd. Heeft er al iemand onderzocht of een trein werkelijk milieuvriendelijker is dan een auto ?

Comment

• Amen, ite missa est....

Comment

ik ben liefhebber maar een suv staat nu net voor alles wat ik niet leuk vind in een auto.
                                      groot, niet elegant, zwaar, rijdt niet plezant, en t zuipt te veel.
                                      ik ben ook liefhebber van vrouwen maar nie meer als ze aan bovenstaande beschrijving voldoen
                                      collega van mij heeft een X6, zou daar nog ni mee willen ruilen als ik hem gratis kreeg. spel zuipt 10 liter en ik pas er vanachter nie eens in.. imho is da geen liefhebberij maar vooral stoerdoenerij.
                                      wist je trouwens dat mijn golfke een sportonderstel heeft.. gaat plezant door de bocht hoor
                                      Last edited by sunking; 09/01/2018, 10:57.

Comment

• Wat heeft dat te maken met andere topics die gemaakt zijn door liefhebbers, integenstelling tot dit topic dat gemaakt is om een bepaalde categorie te bashen door iemand die niet echt om auto's geeft ?

Wat heeft die X6 met stoerdoenerij te maken ? Dat maak jij ervan op basis van... tja ik weet niet op wat eigenlijk ? Maar ja, t is populair om te bashen, neem je geen risico mee en blijf je sommigen te vriend

Als diene mens dat graag heeft en graag ziet, wat zou hem dan tegenhouden ? Wedden dat hij voor geen geld van de wereld wil wisselen met een 3 cilinderke, zelfs met een echt sportonderstel lol ?

Dus wat is het verschil tussen jou en hem ? Of ben jij beter op de één of andere manier dan die collega ? Hij geeft gewoon graag centen aan zijn auto, jij houdt ze liever voor je reizen...

Comment

• Alles wat niet in sommige mensen hun kraam past wordt bashen of provocatie genoemd.
                                          Mensen die anders over auto's of mobiliteit in het algemeen denken, zijn per definitie geen autoliefhebbers.
                                          En dan maar tig maal zeggen dat iedereen 'verdraagzamer' moet zijn...

Comment

Working...
                                          X