Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten


    https://bestat.economie.fgov.be/best...4-f024950728d7

    Loon van 1999 -> 2013 = 55% gestegen.
    Prijs bouwgrond van 1999 -> 2013 = 256% gestegen.

    Niks beter dan 20 jaar geleden.



    Ja natuurlijk. Het is nooit slim iets te kopen wat je niet kunt betalen. En euh, als je 3300 euro moet lenen voor je eerste auto voor op je werk te geraken. Dan moet je dat doen... Kan toch moeilijk niet gaan werken... Dan geraak je helemaal nergens.

    Het is iets anders als je inderdaad ne jonge gast hebt, die nog thuis woont, die plots een lening aangaat van 700 euro/maand voor hun nieuwe voiture te kunnen afbetalen. Zo lopen er ook rond.
    Inderdaad. Iemand die 3.300 euro leent voor aankoop eerste wagen en werkt, dat noem ik zeer verantwoord. Je hebt vaak de auto nodig om te gaan werken, en het zal geen financieel kerkhof.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • De Vlaamse overheid en de Vlaamse havenbesturen ondersteunen vanaf 2018 zestien projecten die vrachtvervoer van de weg halen en verschuiven naar de waterweg of het spoor. Dankzij die projecten zullen er jaarlijks 350.000 vrachtwagens minder rondrijden op onze wegen.


      Hier lijkt het me dat Weyts juist handelt...

      Comment


      • dat is inderdaad een goede maatregel, alleen jammer dat grote projecten geen doorgang meer vinden. De ijzeren rijn bijvoorbeeld zou veel vrachtwagens van de baan halen naar de Antwerpse haven, maar zoiets zal nooit nog goedgekeurd worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
          dat is inderdaad een goede maatregel, alleen jammer dat grote projecten geen doorgang meer vinden. De ijzeren rijn bijvoorbeeld zou veel vrachtwagens van de baan halen naar de Antwerpse haven, maar zoiets zal nooit nog goedgekeurd worden.
          Erreur,.... sorry mensen

          Comment


          • Het probleem is ook wel dat het spoor al zo goed al verzadigd is, ale dat is toch wat ze een paar jaar terug al zeiden.
            Over het water kan wel nog heel wat extra, daarom zijn ze nu ook nog volop de bruggen over het Albertkanaal aan het verhogen zodat er schepen met twee lagen containers onder die bruggen door zouden kunnen.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Ik herinner me dat vroeger de rivieren regelmatig gebaggerd werden en dat er eigenlijk vrij veel vrachtschepen vaarden. Remember koppels meestal met een auto op het dek. Is dit onrendabel geworden en hierdoor verminderd ? Fabrieken hadden dikwijls een kade om te lossen.

              Comment


              • D'r is nog altijd veel transport over het water, inderdaad vaak met auto op het dek.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Comment


                  • Als je het leest merk je eigenlijk dat het nog een beetje koffiedik kijken is allemaal wat de toekomst brengt en dat de echte doorbraak niet voor direct zal zijn.
                    In feite gaat ne SUV terug naar het allereerste concept van de automobiel hee... Die waren ook hoog, moest zelfs een trede beklimmen om erin (of erop) te geraken

                    Comment


                    • Even gecontroleerd en de laagste lonen zijn hier rond de 2100 euro netto. Dat is van de receptioniste en van de magazijnier. 40 uur/werkweek met 18 extra ADV dagen/jaar. Allemaal bediendestatuut. Iets of wat technicus komt op 2400 + bedrijfswagen. Management zit snel op +3000 euro tot ... Goede verkopers gaan ook boven die 3000 gaan. Dan even in het archief gedoken en als ik lonen van 10 jaar geleden en nu zie dan is er toch jaarlijks een stijging. Dikwijls door interne verschuivingen dus promotie en dan is een hoger loon ook wettelijk gerechtvaardigd. Nu sowieso is er jaarlijks een doelstelling en een evaluatie. Positieve evaluatie is +2% en doelstelling behaald is nog eens +1%. Dus de lonen stijgen jaarlijks nog steeds. Anderzijds hoor ik van mijn neef dat in zijn sector je aan 90% van het vastgelegd loon start. Na 6 maanden heb je 100% en buiten indexering heb ja na 45 jaar trouwe dienst nog steeds 100% van dat sectorieel vastgelegd loon. Dus nooit opslag. Misschien is dit ook de reden waarom hij zijn werk een duivenkot noemt en ze sneller vertrekken dan komen? En als ik dan hoor dat verkopers in een grote winkel genre Krefel en Mediamarkt amper 1700-1900 euro bruto hebben? En dit zonder extra voordelen of premies? Maar je ziet direct ook wel "soort volk " ze aannemen. Nu als je wanhopig bent neem je alle soort werk aan, hoe slecht ze je ook betalen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Als je het leest merk je eigenlijk dat het nog een beetje koffiedik kijken is allemaal wat de toekomst brengt en dat de echte doorbraak niet voor direct zal zijn.
                        In feite gaat ne SUV terug naar het allereerste concept van de automobiel hee... Die waren ook hoog, moest zelfs een trede beklimmen om erin (of erop) te geraken

                        Met de komst van de Tesla X, de Audi Q6 en nu de Byton is het duidelijk dat de constructeurs al begrepen hebben dat ze SUV’s moeten aanbieden.
                        Trouwens, enkel dat type blijkt tegenwoordig geschikt te zijn om te kunnen trekken, wegens het risico van beschadiging van de batterijen bij aanrijding (nog deze morgen op de radio gehoord )

                        Comment


                        • Een trekhaak is vooral lastig om toe te passen op EV's die op een bestaand chassis zij gebouwd, zoals een VW E-golf. Bij een chassis dat vanaf nul ontworpen is voor een elektrische auto, kan de batterij beter afgeschermd worden, hoeft dus niet per se een SUV te zijn.

                          Duidelijke trend toch wel: in 2017 28% SUV's verkocht, 0.5% elektrische wagens .
                          https://www.tijd.be/ondernemen/auto/...osalon/9970935 (incognito lezen)
                          Iets zegt me, dat we daarmee op milieuvlak toch weinig winst hebben geboekt t.o.v. 10 jaar geleden.
                          De winst, als die er al is, is wellicht enkel te danken aan betere filtering van uitlaatgassen en downsizing.

                          Comment


                          • Dan wel raar dat een trekhaak niet af fabriek aangeboden wordt op een S of Model 3...

                            Comment


                            • Vandaag bestaat er idd nog geen elektrische wagen met trekhaak. wellicht wordt dit ook niet echt als prioritair gezien. Mensen die graag met hun caravan naar zuid frankrijk rijden, zouden met de range toch ook niet ver komen.. er zijn nog wel wat andere katten te geselen en de vraag naar de model 3 overtreft ook ruim het huidig beschikbare aanbod, ook zonder trekhaak.

                              Maar in de toekomst behoort het zeker tot de mogelijkheden, ook voor een niet-SUV.

                              Wellicht heb je dit verhaal gehoord op de radio? lees dan ook de laatste alinea

                              https://radio2.be/de-inspecteur/elek...loffingsgevaar

                              Trekhaken zullen in de toekomst wél kunnen

                              De toekomst oogt gelukkig wél positief. Tony Verhelle (hoofdredacteur van Autogids) is er zeker van dat de trekhaak op een elektrisch voertuig een kwestie van tijd is. "De eerste elektrische auto's die we nu kennen, lijken erg op een klassieke auto. De grote uitdaging was om de batterij er in te passen. De trekhaak is er bij ingeschoten. Maar techniek evolueert en constructeurs zoeken oplossingen om de batterij op een andere manier in te passen."

                              En die veranderingen gebeuren heel snel. Volgens Verhelle zal het al eind dit jaar zover zijn. "In Vorst wordt een nieuwe Audio e-tron gemaakt. De kans is heel groot dat die een last zal kunnen trekken."

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                Even gecontroleerd en de laagste lonen zijn hier rond de 2100 euro netto. Dat is van de receptioniste en van de magazijnier. 40 uur/werkweek met 18 extra ADV dagen/jaar. Allemaal bediendestatuut. Iets of wat technicus komt op 2400 + bedrijfswagen. Management zit snel op +3000 euro tot ... Goede verkopers gaan ook boven die 3000 gaan.
                                Heeft nu wel weinig met auto's te maken maar moet eens kijken bij die procentuele verhoudingen in 2017...: https://www.vacature.com/nl-be/carri...100-euro-netto

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                  Even gecontroleerd en de laagste lonen zijn hier rond de 2100 euro netto. Dat is van de receptioniste en van de magazijnier. 40 uur/werkweek met 18 extra ADV dagen/jaar. Allemaal bediendestatuut. Iets of wat technicus komt op 2400 + bedrijfswagen. Management zit snel op +3000 euro tot ... Goede verkopers gaan ook boven die 3000 gaan. Dan even in het archief gedoken en als ik lonen van 10 jaar geleden en nu zie dan is er toch jaarlijks een stijging. Dikwijls door interne verschuivingen dus promotie en dan is een hoger loon ook wettelijk gerechtvaardigd. Nu sowieso is er jaarlijks een doelstelling en een evaluatie. Positieve evaluatie is +2% en doelstelling behaald is nog eens +1%. Dus de lonen stijgen jaarlijks nog steeds. Anderzijds hoor ik van mijn neef dat in zijn sector je aan 90% van het vastgelegd loon start. Na 6 maanden heb je 100% en buiten indexering heb ja na 45 jaar trouwe dienst nog steeds 100% van dat sectorieel vastgelegd loon. Dus nooit opslag. Misschien is dit ook de reden waarom hij zijn werk een duivenkot noemt en ze sneller vertrekken dan komen? En als ik dan hoor dat verkopers in een grote winkel genre Krefel en Mediamarkt amper 1700-1900 euro bruto hebben? En dit zonder extra voordelen of premies? Maar je ziet direct ook wel "soort volk " ze aannemen. Nu als je wanhopig bent neem je alle soort werk aan, hoe slecht ze je ook betalen.
                                  Met zen allen naar jou sector dan zou ik zeggen!
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                    Heeft nu wel weinig met auto's te maken maar moet eens kijken bij die procentuele verhoudingen in 2017...: https://www.vacature.com/nl-be/carri...100-euro-netto
                                    Dit trekt er al wat meer op.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                      Dit trekt er al wat meer op.
                                      Mooie lijst. Hoe lager op de lijst, hoe beter geboerd Jammer dat ik zelf nog niet beneden sta, en vrees er ook voor om daar te geraken. Mss toch eens zien voor een jobke bij Publisher.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                        Even gecontroleerd en de laagste lonen zijn hier rond de 2100 euro netto. Dat is van de receptioniste en van de magazijnier. 40 uur/werkweek met 18 extra ADV dagen/jaar. Allemaal bediendestatuut. Iets of wat technicus komt op 2400 + bedrijfswagen. Management zit snel op +3000 euro tot ... Goede verkopers gaan ook boven die 3000 gaan.
                                        Welke sector zit gij dan wel?

                                        Comment


                                        • over geld , seks en bier wordt het meest gelogen... vergeet dat niet

                                          Comment

                                          Working...
                                          X