Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Full omnium verzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Full omnium verzekering

Mijn vriend heeft in juni 2016 een 2dehands bmw 3 reeks gekocht voor 23000 euro. Nu heeft hij in augustus 2017 een full omnium verzekering genomen op die auto. Nu heeft hij een ongeval gehad waarbij de auto waarschijnlijk perte totale verklaard zal worden.

Op de polis staat bij catalogusprijs 23000 euro en verminderingswaarde van 1.5% per maand na inschrijving. Naar welke inschrijvingsdatum wordt hiervoor gekeken? Deze in 2016 of deze van de vorige eigenaar?

Wie het best hierop kan antwoorden is de verzekeraar. Verwacht geen kado... Dat alles berekend zou worden op basis van de okkasieprijs en de tweede inschrijving zou mij sterk verbazen.

Comment

Volgens mij uw inschrijvingsdatum, want het is ook uw nieuwwaarde (aankoop 2e hands)
      (BTW ??, verlies je soms ook)

Zou dus een -24% moeten zijn. (- eventuele vrijstelling)

De makelaar zal de kleine letters wel kennen. Maar verwacht inderdaad niet de lotto...

Comment

Vanaf de oorspronkelijke inschrijving.
        Dus 23000 minus aantal maand maal het afschrijvingspercentage
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Heb je geen uitleg gevraagd toen je aangifte deed of moet dat nog gebeuren ?

Comment

Full omnium is normaal toch op catalogusprijs dacht ik en niet op 2dehandsprijs ?
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

Comment

Normaal wel, al zijn er maatschappijen die nu nieuwere formules hebben voor bijvoorbeeld recente tweedehandse wagens.

Soms wordt de nieuwwaarde niet correct opgegeven, om de premie te drukken . Dan 'vergeet' men de opties, bijvoorbeeld
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Full omnium kan op de catalogusprijs berekend worden, maar ook op de effectieve aankoopprijs (factuurwaarde).
                Toen ik de Megane begin dit jaar kocht kreeg ik ook de keuze tussen de twee.

Bij een tweedehands zal dus eerder gekozen worden voor de factuurwaarde denk ik.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

In juni 2016 kopen en in augustus 2017 een full omnium nemen?
                  Eerst in de prak en dan een omnium?????
                  Z4 M40i

Comment

Het ongeval is eergisteren gebeurd, geen paniek. Aan oplichting doen we niet mee. Heel veel geluk gehad. Aangifte is uiteraard onmiddellijk gebeurd, maar we hebben pas gisteren beseft dat deze wagen 2x maal is ingeschreven en dat onze verzekeraar niet de catalogusprijs heeft genomen (36000€). Deze is nog in verlof tot maandag en vandaar dus de vraag hier.

Comment

Bij de meeste verzekeraars wordt de premie steeds berekend op de nieuwprijs, en de waardereductie is dan functie van het waardeverlies sinds de eerste inschrijving. In dit geval werd de datum van de eerste inschrijving niet medegedeeld. Stellen wij dat het om een jonge okkasie gaat van bv 2 jaar in juni 2016, dan vertegenwoordigen 24+15 maanden een waardeverlies van 39x1,5%=58,5% . Toegepast op 36000euro's BTWin betekent dat een terugbetaling van 15000 euro's zonder beschouwing van de waarde van de wrak.
                      Ik kan mij vergissen, maar het lijkt mij te kloppen met een voorzichtige verwachting. De verzekeraars zijn geen filantropen...
                      Last edited by guyugy; 17/09/2017, 11:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                        In juni 2016 kopen en in augustus 2017 een full omnium nemen?
                        Eerst in de prak en dan een omnium?????
                        De verzekeraar keurt de auto visueel... Bij opmaak omnium.

Comment

Nope, er zijn ook maatschappijen die hem totaal niet moeten zien.

Comment

Auto werd gezien door verzekeringsmaatschappij vooraleer de omnium kon starten, het gaat hier niet om misdadigheden, maar om een gewone vraag...

Comment

Je kan een 2e hand auto, (voor 23000€ gekocht) nooit verzekeren voor de oorspronkelijke nieuwprijs (36000)

Dat is een basisprincipe voor elke vorm van verzekering, (staat ook in de kleine letters van elk verzekeringscontract) anders zou het ongevallen regenen bij 2e hands auto's….

Makelaars laten soms uitschijnen van wel, maar daarom zijn het ook verkopers hé en geen filantropen….

Comment

Wel nieuwsgierig wat het wordt... in elk geval zal de makelaar hoesten !

Comment

Als ze het bedrag nemen waarvoor wij de wagen hebben aangekocht als verzekeringswaarde, moeten ze toch ook de waardevermindering starten bij de inschrijvingsdatum waarop ik de wagen heb ingeschreven? Dit is voor ons niet duidelijk en ook heel frusterend om dit niet te weten

Comment

Ja uw inschrijvingsdatum en uw bedrag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
                                      Je kan een 2e hand auto, (voor 23000€ gekocht) nooit verzekeren voor de oorspronkelijke nieuwprijs (36000)

Dat is een basisprincipe voor elke vorm van verzekering, (staat ook in de kleine letters van elk verzekeringscontract) anders zou het ongevallen regenen bij 2e hands auto's….

Makelaars laten soms uitschijnen van wel, maar daarom zijn het ook verkopers hé en geen filantropen….
                                      Mijn bmw 330d was nochtans verzekerd voor de cataloguswaarde ( 66.000 euro) terwijl ik hem als jonge 2dehands een heel stuk minder had betaald. Ethias zei me toen dat dit niet anders kon..

Ik had er dus serieus voordeel uit kunnen halen
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

Comment

De forfaitaire waardevermindering van 1,5% is bedoeld om de aanzienlijke waardeverlies onmiddellijk na de ingebruikname te milden, zou een wagen total loss gereden worden in de eerste maanden. Na een aantal jaren zie ik geen enkel verzekeraar meer terugbetalen dan de werkelijke handelswaarde van de beschadigde voertuig op het ogenblik van het ongeval.

Comment

Working...
                                        X