Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Full omnium verzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

Mijn bmw 330d was nochtans verzekerd voor de cataloguswaarde ( 66.000 euro) terwijl ik hem als jonge 2dehands een heel stuk minder had betaald. Ethias zei me toen dat dit niet anders kon..

Ik had er dus serieus voordeel uit kunnen halen
    Men kan wel 66.000 € noteren, betalen weet je pas na een ongeval... plotseling worden sommige dan wakker in een nachtmerrie....

Makelaars, zijn na een ongeval, plotseling terug bij de les....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
      Je kan een 2e hand auto, (voor 23000€ gekocht) nooit verzekeren voor de oorspronkelijke nieuwprijs (36000)

Dat is een basisprincipe voor elke vorm van verzekering, (staat ook in de kleine letters van elk verzekeringscontract) anders zou het ongevallen regenen bij 2e hands auto's….

Makelaars laten soms uitschijnen van wel, maar daarom zijn het ook verkopers hé en geen filantropen….
      Ik heb nochtans die keuze gehad bij de aanschaf van mijn F10. Ik heb uiteindelijk gekozen voor het bedrag wat ik voor de auto betaald heb met een maandelijkse aftrek van 1%
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
        Je kan een 2e hand auto, (voor 23000€ gekocht) nooit verzekeren voor de oorspronkelijke nieuwprijs (36000)

Dat is een basisprincipe voor elke vorm van verzekering, (staat ook in de kleine letters van elk verzekeringscontract) anders zou het ongevallen regenen bij 2e hands auto's….

Makelaars laten soms uitschijnen van wel, maar daarom zijn het ook verkopers hé en geen filantropen….
        Toch wel hoor. Mijn wagen had een inschrijving en bouwjaar in 2016. Ik heb hierdoor een enorme korting gehad mid 2017, in principe is het een tweedhands, staat ook zo op keuring. Ook al ben ik de eerste eignaar , stonden geen 1000km op. Ik wou verzekern op factuur omdat het me minder zou kosten. Wel mijn wagen moest verplicht verzekerd worden op nieuwprijs, die lag 10k hoger.
        Last edited by SteakFriet; 17/09/2017, 21:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten

Toch wel hoor. Mijn wagen had een inschrijving en bouwjaar in 2016. Ik heb hierdoor een enorme korting gehad mid 2017, in principe is het een tweedhands, staat ook zo op keuring. Ook al ben ik de eerste eignaar , stonden geen 1000km op. Ik wou verzekern op factuur omdat het me minder zou kosten. Wel mijn wagen moest verplicht verzekerd worden op nieuwprijs, die lag 10k hoger.
          Laat mij eerst de foto zien van uw perte totale en dan het bedrag op uw bankrekening.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis

Laat mij eerst de foto zien van uw perte totale en dan het bedrag op uw bankrekening.....
            Hoe bedoel je? Mijn wagen is niet pere total he is mijn huidge wagen. Hij is verzekerd op catalogus. Ik heb samen met de verzekering alle opties overlopen en zo was de catalogus 32% hoger dan men factuurprijs. Dit staat wel degelijk als verzekerde waarde.
            Het is trouwens bij Argenta dat mijn verzekering loopt. Als je het niet gelooft, loop er zelf eens langs zou ik zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten

Ik kreeg bij Belfius de keuze of ik wilde verzekeren op de cataloguswaarde, of op de waarde die op mijn factuur stond.
              Uiteindelijk was het verschil voor de full omnium tussen de twee maar een tiental euro, dus gewoon op de cataloguswaarde laten verzekeren.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Daar zou je nog van verschieten. Toen ik een ongeval had in mijn recht kwam de omnium tussen. Ik trok 21000 Euro voor een wagen die toen nog zo'n 10000 waard was. Bij KBC de eerste 12 maanden dacht ik geen afschrijving, daarna 1 procent per jaar. Daarbovenop 10 procent extra en terugbetaling van BIV en gebruiksderving...

Comment

Goh was een reactie op laatste bericht vorige pagina (forum doet soms raar ) Verzekerd was bedrag na korting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Daar zou je nog van verschieten. Toen ik een ongeval had in mijn recht kwam de omnium tussen. Ik trok 21000 Euro voor een wagen die toen nog zo'n 10000 waard was. Bij KBC de eerste 12 maanden dacht ik geen afschrijving, daarna 1 procent per jaar. Daarbovenop 10 procent extra en terugbetaling van BIV en gebruiksderving...
                    A zo is't nie moeilijk om me ne dikke ottto te rijden hé,

Comment

Neeje zo komt het geld vanzelf binnen he lol

Comment

Via google kwam ik dit tegen:

Comment

Goh was een reactie op laatste bericht vorige pagina (forum doet soms raar ) Verzekerd was bedrag na korting.
                          zoveel verschillende formules als verzekeraars, zo te zien... maar wij zouden dan ook de premies moeten vergelijken
                          in elk geval schijnt transparantie ver zoeken...

Comment

KBC bij mij en wel duur eigenlijk. Goed verzekerd, dat wel, maar ik neem steeds franchise van 1250 Euro. ik vind dat je je niet moet verzekeren voor kleinigheden. Die betaal ik zelf wel. Als je kijkt naar het prijsverschil van je polis tussen een franchise van 1250 of ene van pakweg 250, dan is die extra 1000 Euro die je verzekert, erg duur tov het grote bedrag.

Comment

Klopt volledig; en ik heb zo'n vermoeden dat bijna alle maatschappijen zo'n gelijkaardige formule aanbieden. Baloise, DVV en ING in ieder geval ook.

Comment

zal wel 1 per maand zijn..
                                anders na 30 jaar auto van 30.000 nieuw pert total rijden en nog 20.000 terug krijgen...

Comment

KBC bij mij en wel duur eigenlijk. Goed verzekerd, dat wel, maar ik neem steeds franchise van 1250 Euro. ik vind dat je je niet moet verzekeren voor kleinigheden. Die betaal ik zelf wel. Als je kijkt naar het prijsverschil van je polis tussen een franchise van 1250 of ene van pakweg 250, dan is die extra 1000 Euro die je verzekert, erg duur tov het grote bedrag.
                                  das logisch eh...
                                  omdat je kleine schade veel vaker aan de hand hebt dan een echte pert total
                                  krasje hier, spiegelke daar, ruitje zus, deukse zo. met 250 euro limiet moeten ze x keer tussenkomen, met die 1250 waarschijnlijk allene bij echt groot ongeval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    De verzekeraar keurt de auto visueel... Bij opmaak omnium.
                                    Mijn 370Z heeft de verzekeraar ook niet gezien bij aankoop en omnium.
                                    Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Mijn 370Z heeft de verzekeraar ook niet gezien bij aankoop en omnium.
                                      Tja, verzekeraars.... de mijne heeft wel visueel controle uitgevoerd...

ik verslijt dan ook gemiddeld 2 voorruiten per auto...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

zal wel 1 per maand zijn..
                                        anders na 30 jaar auto van 30.000 nieuw pert total rijden en nog 20.000 terug krijgen...
                                        Ja inderdaad... mis geschreven

Comment

Onze verzekeraar gebeld en die wist ons te zeggen dat de auto verzekerd is voor 23000 euro en dat er vanaf de 7de maand na ALLEREERSTE inschrijving 1.5% van de wagen gaat. Toen wij hem vroegen waarom hij ons dit niet had verteld, was zijn antwoord: "als ik het jullie had verteld, hadden jullie nooit akkoord gestemd en getekend." Top makelaar dus...

Comment

Working...
                                          X