Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corsa omruilen of oprijden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Corsa omruilen of oprijden?

Beste,

We hebben een 1.3 cdti enjoy Corsa uit 2010 met ongeveer 75000 km op de teller. Met de auto promotie van Peugeot tot eind september vroeg ik me af of we hem niet beter konden inruilen voor een 2008 1.2 benzine( we willen omwille van onze rug graag hoger zitten )? Ik heb namelijk verscheidene dingen gehoord over het stuk gaan van de diesel filter , egr klep Ed na verloop van tijd en met weinig kilometers. Enfin ik ken er niet veel van maar heb begrepen dat dit, ook voor een klein autootje een paar duizend euro kan kosten. Nu de auto nog goed is krijgen we er bij Peugeot een mooie inruilwaarde voor, deze zullen we niet meer krijgen als we binnen afzienbare tijd met al deze kosten aan de wagen zitten. Ik zou graag de meningen even horen van enkele mede forum lezers want als ik deze vraag aan de auto verkoper stel zal die alles zeggen om tocb maar de auto te verkopen.
    alvast bedankt

Goedkoopste oplossing is wellicht de Corsa oprijden. Leukste zal de Peugeot zijn (wel even testrijden zodat de motor niet tegen valt). Hangt beetje van jullie verlangen naar een nieuwe auto en jullie financien af vind ik.

Comment

tja wat is een goeie inruilprijs? hoeveel moet je opleggen? hoger willen zitten lijkt me op zich een goeie reden om van auto te wisselen.
      In regel is doorrijden het goedkoopste, maar de voorwaarden bij peugeot durven al wel eens goed zijn.

Comment

Een auto uit 2010 omruilen voor één uit 2008 ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
          Een auto uit 2010 omruilen voor één uit 2008 ??
          Denk dat je iets verkeerd gelezen hebt

Comment

Ik ging onlangs horen voor een peugeot 2018 maar die komt pas volgend jaar uit volgens de dealer.

Comment

Het goedkoopste is nog steeds om de Opel te behouden ook al zal je er eens kosten aan hebben. Laat je niet zot maken door de Peugeot dealer. Garages doen het hele jaar lang promoties. Als je omwille van de rugproblemen toch een nieuwe wagen wil kopen, kan je best uw oude wagen privé verkopen. Daar ga je het meeste geld voor krijgen. Misschien geen slecht idee om een Opel dealer uit te spelen tov een Peugeot dealer. Zorg er eerst voor dat je een scherpe prijs krijgt voor de Peugeot. Indien dat in orde is, pas beginnen over de Peugeot. Je kan bijvoorbeeld zeggen dat de garage de Opel mag overnemen op het moment dat uw nieuwe wagen geleverd wordt tenzij je hem eerder zelf kon verkopen.
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CarHans Bekijk Berichten
                Beste,

We hebben een 1.3 cdti enjoy Corsa uit 2010 met ongeveer 75000 km op de teller.
                Je hebt alvast 7 jaar geen enkel voordeel gehad aan een diesel, met slechts 75.000 km na 7 jaar….

Met goedkope auto’s kan je inderdaad vanaf +/- 8 jaar wisselen, omdat de overnamepremie /verkoopwaarde relatief groot is t.o.v. een nieuwe goedkope auto (in tegenstelling tot een dure auto)

Promoties zijn er wel bij alle merken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Je hebt alvast 7 jaar geen enkel voordeel gehad aan een diesel, met slechts 75.000 km na 7 jaar….

Waarom niet ? is maar een 1300 diesel. Dus weinig taxen, weinig verbruik,... Kan je niet met zekerheid zeggen.

Comment

Alvast alle bedankt voor de eerste reacties op deze korte termijn. Ik weet dat een diesel niet echt voordeel heeft gehad, maar we hebben hem ons destijds laten aanpraten omdat de overheid hier toen een premie van 15% op gaf das eigenlijk grappig en triestig tegelijkertijd als ge het tov nu bekijkt. Ik weer ook dat Opel de crossland x heeft en die is op het onderstel van de 2008 gemaakt dus ja we kunnen daar inderdaad ook eens horen wat ze voor hun trouwe klanten kunnen betekenen. Als er nog iemand tips heeft, altijd welkom!
                    groetjes en een fijne avond.
                    Hans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Denk dat je iets verkeerd gelezen hebt
                      Haha, ja ik snap het nu, ik was even niet mee :-P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Haha, ja ik snap het nu, ik was even niet mee :-P

Comment

Comment

Ik heb zowat dezelfde vraag dus ik hoor graag wat je uiteindelijke beslissing gaat worden :p
                            sigpic

Comment

Working...
                            X