Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel verkopen en benzine kopen: zinvol?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

    Als ik alle mensen die te maken hebben met de garagesector moet geloven, dan wordt er toch niks verdiend aan een nieuwe auto. (geloof ik dus niet)
    Het moet allemaal van het onderhoud en de herstellingen komen.....

    Dus, als jij je aankoop van een nieuwe auto uit stelt, dan rij je gemiddeld met een oudere auto, en dus meer onderhoud, en meer dure herstellingen. Dat zou toch goed moeten zijn voor de garages....
    Awel... 't zijn nu net die mensen uit de garagesector die het kunnen weten.. Ik heb er ook in gewerkt en weet dat de marges echt klein zijn. En niet van horen zeggen, ik zag aankoopfacturen en verkoopfacturen, creditnota's (dat waren premies en zo),... Sommige mensendenken nog altijd dat de kortingen van de constructeur of zo komen. Volume doen, van 5 auto's op een maand ga je zelfs geen boterhammen met choco eten als je geen draaiende werkplaats hebt.
    K zou zeggen aan de mensen die denken dat je rijk wordt enkel van de verkoop... Begin een zaak en ondervind. Zorg eerst voor een (groot) startkapitaal en voldoende stock. Dat alleen kost massa's geld op jaarbasis.
    Enkel op tweedehands kan je goed verdienen als merkgarage als het een auto is van je eigen merk uiteraard.

    Een garage moet steeds nieuwe auto's blijven verkopen, zoniet zou de werkplaats leeglopen. Ze verdienen inderdaad beter aan de herstellingen van een oudere auto maar.... de meeste met een auto die al wat ouder wordt, gaan buiten het net op onderhoud. Dus klant kwijt. Daarom, op tijd zorgen dat die klant een nieuwe koopt.

    Comment


    • #82
      Klopt, hetgeen je schrijft. Maar zelf onmiddellijk een mega bedrijf uit de grond stampen is weinigen gegeven. Zie tesla...
      Is voor ieder sector, waar het om volume gaat. om winst te draaien...

      Overnames zie je wel, bedrijven die concurrentie overneemt... om ja, laagste prijs en volume te draaien.
      concurrentie doodconcurreren... om dan alleen over te blijven en zelf de prijs te bepalen... zie verhaal dieteren.

      Comment


      • #83
        Ik denk dat het grote verschil zit tussen de kleine garages die niet kunnen onderhandelen en de grotere groepen dealers.
        Waarom zou zo'n grote groep nog garages bijkopen als er niks verdiend wordt?

        En waarom zetten ze gigantische showrooms als dat niet terugverdiend wordt?
        Ik weet dat er merkvoorschriften zijn, maar als dat leidt tot verlies, dan ga ik toch niet blijven geld in een bodemloze put gooien...

        Comment


        • #84
          Nee Tommie, uiteraard rendeert het nog altijd. Maar zoals ik zei heb je veel klanten nodig. Die kleine garages hebben het moeilijk doordat ze te weinig omzet draaien. Onderhandelen met de invoerder is er niet veel bij. T is niet omdat je tien garages hebt tov ene dat je veel meer hebt. Je krijgt 1 procent extra omdat je aan die kleine garages doorverkoopt, dit om de kosten te dekken. Die kleine garages kopen aan via die grote groepen en daar is 1 procent voorzien die ze minder hebben dan de grote groepen...
          Merkvoorschriften zijn er en die moeten strikt gevolgd worden. Maar als de dealers hieraan voldoen worden ze hiervoor ook geholpen door de invoerder. Zelfs voor publiciteit op lokaal niveau kan je een budget krijgen van de invoerder. T zou me een paar pagina's kosten om te vertellen hoe het allemaal werkt, maar geloof me, zuiver op een nieuwe auto is de winstmarge erg klein. Als ik me niet vergis was dit 2 procent voor belastingen netto. Los van de volumepremies en zo.
          Een merk gaat er nu ook niet voor zorgen dat z'n dealers failliet gaan. Het is wel een tendens dat de kleintjes eruit gaan...

          Comment


          • #85
            Klinkt als één groot machtsspel.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Klinkt als één groot machtsspel.
              inderdaad, en zelf tamelijk grote garages worden niet gespaard
              nu zien wat het met d’Ieteren wordt in 2018...

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Klinkt als één groot machtsspel.
                Da's de commerce hee Sunking... Altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Als commercant zal je ook alles doen om de klanten bij jou te krijgen zodat ze niet elders gaan kopen.

                Nog een paar jaar en de mensen kopen hun wagen online en gaan enkel nog voor advies naar een garage. De markt verandert constant... De sterkste spelers zullen inspelen op die veranderende markt, de kleine dealers gaan het nog moeilijker hebben.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  inderdaad, en zelf tamelijk grote garages worden niet gespaard
                  nu zien wat het met d’Ieteren wordt in 2018...
                  Klopt, garages die 300 auto's doen per jaar moeten zich al aansluiten bij een groep dikwijls.

                  Comment


                  • #89
                    nu is het een spelletje geworden zich in de winkel/showroom te gaan informeren, en dan thuis online te kopen tegen lagere prijzen...
                    grote ketens kunnen dat nog aan, omdat ze hun producten ook via een eigen online afdeling verkopen, maar de kleinere winkels gaan hierdoor gewoon dood
                    of dit een vooruitgang zal zijn is de zeer de vraag ! (behalve natuurlijk voor de transporteurs ;-))) )

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      nu is het een spelletje geworden zich in de winkel/showroom te gaan informeren, en dan thuis online te kopen tegen lagere prijzen...
                      grote ketens kunnen dat nog aan, omdat ze hun producten ook via een eigen online afdeling verkopen, maar de kleinere winkels gaan hierdoor gewoon dood
                      of dit een vooruitgang zal zijn is de zeer de vraag ! (behalve natuurlijk voor de transporteurs ;-))) )
                      Goh guyugy, evolutie zal er altijd zijn hee. De melkboer, bakkersronde,... zie je ook niet meer. Kleine kruideniers zijn opgeslorpt door de grote ketens. Idem voor andera handelaars bvb schoenen.
                      En telkens weer werd de vraag gesteld of dit wel een goede evolutie zal zijn. Die kleine winkeliers zullen inventief moeten zijn, zich moeten onderscheiden... of bij een keten gaan werken als werknemer. Maar qua verkoop zal er altijd evenveel verkocht worden...

                      Tijd zal het uitwijzen zeker

                      Comment


                      • #91
                        Bij mij is dat simpel.
                        Als een lokale winkel me een meerwaarde geeft, dan koop ik daar.
                        Maar als de service slechter is, en de prijs hoger.... no way.

                        Ik heb ooit een vaatwasser gekocht bij VdB. Die ging defect in de garantieperiode, en trots vertelden ze me dat ze een eigen hersteldienst hebben.
                        Duurt wel een week voor die kerel aan de deur staat, en dan constateert dat hij een onderdeel nodig heeft. Nieuwe afspraak 2 weken later, om dan nog eens te constateren dat er nog iets kapot was.
                        Mijn huidig machien is gekocht bij Coolblue, en ook door hen geinstalleerd. Machien was defect, en zij organiseren de herstelling met de fabrikant. Op basis van de foutcode heeft die direct de onderdelen mee, en herstelt het in één beurt...
                        Waar denk je dat ik het volgende machien ga kopen denk je?

                        Wat autoverkoop betreft is het zo dat mensen geen 3 keer meer naar de showroom komen om een auto te kopen. Ze zijn vooraf geïnformeerd via het web, hebben een configuratie mee, gaan dat in de showroom nog eens bekijken en aanpassen met de verkoper. Als die dan overtuigend is, en een "goede deal" maakt, dan wordt er beslist.
                        Als ze terug buiten wandelen, dan is de zaak in 80-90% van de gevallen verloren.
                        Of ze komen af op een stockwagen die ergens op het web staat, en beslissen direct om die te kopen of niet.

                        Comment


                        • #92
                          Coolblue is inderdaad echt sterk in hun garantie. Zelf al vele zaken gekocht, enkele dingetjes die stuk gingen en die werden zelfs geruild op basis van een foto of op basis van een mail! Heb ook enkele keren iets moeten terugsturen.

                          Comment


                          • #93
                            Bol.com ook... robotstofzuiger defect na 4 maanden, gratis opgestuurd, 2 dagen later een koerier met een compleet nieuwe voor de deur.
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment

                            Working...
                            X