Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving roetfilter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wetgeving roetfilter

Welke Vlaamse of Belgische wetgeving (wet, besluit, verordening, decreet etc.) verplicht het rijden met / verbiedt het verwijderen van een roetfilter voor dieselwagens?

Wacht, ik roep even onze groene garde op!

Maurice P.P. quovadis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
      Wacht, ik roep even onze groene garde op!

Maurice P.P. quovadis
      Uw humor verbleekt bij die van Gaston & Leo en zelfs bij die van Romain De Coninck.
      En nóg onder die hun niveau zakken en nóg flauwere grappen maken is een hele prestatie.

Comment

Het rijden met roetfilter is nooit verplicht geweest (euro norm 2 was nog haalbaar zonder roetfilter bijvoorbeeld). Motortuning is verboden (tenzij herhomolegatie) en volgens mij valt roetfilter onder motortuning.

Comment

Gelijkvormigheidsattest klopt niet meer, dus niet toegelaten op openbare weg.

Comment

je bent mij vergeten, alsook

... schakel over op benzine, CNG, elektrisch... probleem opgelost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

je bent mij vergeten, alsook

Met u valt nog deftig te discussiëren sunking, daarmee dat ik u er van tussen liet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Gelijkvormigheidsattest klopt niet meer, dus niet toegelaten op openbare weg.
                Denk dat dit het enige correcte antwoord zal zijn, puur dat je COC niet meer klopt.
                Want op de keuring enz merken ze het toch niet.

Comment

... voorlopig toch niet. Nadat de VRT enkele keren met hun verwijderde roetfilter door de keuring zijn gegaan hebben ze er natuurlijk de aandacht op gericht. Ik zou er niks van verschieten als volgend jaar (of eerder 2-3 jaar, this is Belgium after all) er op gecontroleerd wordt.
                  sigpic

Comment

Topic nummer 738 over deze materie ... benieuwd wanneer we deze TS gaan terugzien !

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    De roetfilter voor benzines komt eraan ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                      De roetfilter voor benzines komt eraan ...
                      dus snel kopen nu het nog kan

Comment

De benzines zijn de volgenden die aangepakt zullen worden ... eerst was de diesel de grote boosdoener, ondertussen zijn ze er al achter dat de uitstoot van benzines ettelijke keren hoger ligt dan de uitstoot van moderne diesels ...

Comment

Maar dat durven ze niet direct communiceren nu...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Azgard Bekijk Berichten
                            ... voorlopig toch niet. Nadat de VRT enkele keren met hun verwijderde roetfilter door de keuring zijn gegaan hebben ze er natuurlijk de aandacht op gericht. Ik zou er niks van verschieten als volgend jaar (of eerder 2-3 jaar, this is Belgium after all) er op gecontroleerd wordt.
                            Ze hebben 10 jaar achterstand, dat haal je niet op in 2-3 jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Met u valt nog deftig te discussiëren sunking, daarmee dat ik u er van tussen liet
                              Volgens u is discussiëren = gelijk krijgen, ook al heb je het niet.

Comment

Iedereen heeft hier gelijk, naar gelang hoe ge 't bekijkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Volgens u is discussiëren = gelijk krijgen, ook al heb je het niet.
                                  Ja iets me de pot verwijt de ketel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Ze hebben 10 jaar achterstand, dat haal je niet op in 2-3 jaar.
                                    Toch ene die het snapt

Comment

Heel belgie loopt 10 jaar achter, daarom snap ik ni da er nu moord en brand wordt geschreeuwd omwille van de regels die nu raprap worden ingevoerd, als je naar t buitenland kijkt zie je zoiets jaren van tevoren al aankomen.
                                      Heb mij zelf ook wel wat laten verrassen door di rupo in 2012 maar langs de andere kant wist iedereen toch ook wel een beetje dat het een beetje een cadeau was (enkel in belgie) om je dikke bak af te trekken en weinig vaa te betalen.

Comment

Bij de Belgische overheid kennen ze het woord "anticiperen" gewoon niet.

Comment

Working...
                                        X