Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ook een gla gekocht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ook een gla gekocht

Beste,

Ik woon aan de kust en ben reeds 62 jaar oud.
    Na 2 honda's, 7 citroën's en 1 toyota heb ik me een gla aangeschaft. Ik had nog een zin om mij een beetje meer comfort te veroorloven om mij te verplaatsen.
    Na een redelijk grondige studie en wikken en wegen kwam ik nog uit op een paar geselecteerde auto's en dan heeft mijn vrouw de knoop doorgehakt.
    De levering is voor begin 2018.
    Dit is mijn configuratie: https://configurator.mercedes-benz.c...&Mcid=MHUIGMSZ

Joske

Heb je er een testrit mee gemaakt?
    Leuke auto!!!
    Welke Toyota had je ?

Comment

Hallo dirk

Ik heb er inderdaad een testrit mee gemaakt, rijdt behoorlijk goed en veel zachter dan de Mokka X waar ik ook een testrit mee maakte.
      Heden heb ik een Verso S cvt (kleinere monovolume)
      Gezien mijn ouder worden keek ik uit met een redelijk hoge instap, daarom koos ik ook voor de verhoogde ophanging bij de GLA.

Mijn lijst van selectie:
      Volvo V40 cross contry
      Audi Q2
      Audi Q3
      Toyota CHR Hybride
      Toyota Prius plug in
      DS 4 crossback
      VW tiguan 1.4
      Mokka x 1.4
      BMW 218 i

De Mokka X en de GLA bleven als laatste over. De mokka X rijdt vrij hard, verbruikt iets meer en heeft geen geheugen op de zetelinstelling.
      De DS 4 viel al snel af omdat je daar als volwassen persoon achteraan bijna onmogelijk fatsoenlijk kan instappen.
      De Volvo had zeer goede zetels maar is toch vrij laag bij de grond om in en uit te stappen.
      De Q2 is een vrij grote en mooie auto, toch een aparte stijl, maar vrij duur, hier ook geen zetelgeheugen.
      De CHR is mooi, apart, maar zitten achterin is zoals in een bunker opgesloten zitten, het elektrisch rijden is bijna onmogelijk.
      De BMW en VW vind ik het interieur vrij saai.
      Maar uiteindelijk gaf mijn vrouw de doorslag.

Joske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joske501 Bekijk Berichten
        Beste,

Ik woon aan de kust en ben reeds 62 jaar oud.
        Na 2 honda's, 7 citroën's en 1 toyota heb ik me een gla aangeschaft. Ik had nog een zin om mij een beetje meer comfort te veroorloven om mij te verplaatsen.
        Na een redelijk grondige studie en wikken en wegen kwam ik nog uit op een paar geselecteerde auto's en dan heeft mijn vrouw de knoop doorgehakt.
        De levering is voor begin 2018.
        Dit is mijn configuratie: https://configurator.mercedes-benz.c...&Mcid=MHUIGMSZ

Joske
        Proficiat met de aankoop.
        Het verstand komt dus toch met de jaren

Lol: Aanschafprijs af fabriek 41394 € ? Hoeveel komt er dan nog bij om de wagen naar Belgie te brengen ? of ga je die zelf afhalen in Duitsland ?

Comment

AL 62 Jaar... Dat zijn nog jonge mensen de dag van vandaag. Prima keuze heb je daar gemaakt. Mooie optielijst, zal een leuke wagen zijn. Eén kleine opmerking... de kleur. Zou je toch niet beter voor metallic gaan? Dat laat zich stukken makkelijker onderhouden en heeft toch een meerwaarde bij eventuele herverkoop. Wil niet negatief doen hee, vind het een heel mooi voertuig!

Comment

Hallo DHL,

Ik ben wel een fan van een witte auto, heb er al meerdere gehad, nu heb ik een grijs metalic. Een witte wordt eigenlijk niet zo snel vuil als een zwarte en als je hem kuist kan je hem echt proper maken, je ziet goed het verschil tussen vuil en schoon. De witte buitenkant moet ook een mooi contrast geven met het wit/zwart binnenin.
            De meerwaarde bij verkoop zal gezien mijn leeftijd niet zo een grote rol meer spelen.

Beeimwee3,

Prijs af fabriek vind ik ook een rare uitdrukking, Nee ik haal hem wel op bij de dealer hier in de buurt. De prijs is ook niet wat er staat, op dit ogenblik krijg je de automatische gangwissel gratis en dan nog de gebruikelijke korting, een volle tank is er ook bij.

Joske

Comment

Geniet van je wagen ! Ik vind het een toffe aankoop ! En je woont waar ik later ook wil gaan wonen... de kust. Dubbel genieten dus voor jou, aan de kust wonen en een nieuwe prachtige wagen

Comment

Wit heeft inderdaad véél voordelen, weet ik, want ik rij zelf met een witte…
                • Je moet niet zoveel wassen als een donkere auto. (in tegenstelling tot wat velen denken)
                • Interieur temperatuur loop niet zo vlug op (na parkeren, scheelt dit tot 10°C)
                • Veiliger, men ziet uw auto vlugger, zowel overdag als ’s nachts
                  • Op een grote parking zie je uw eigen auto, vlugger staan….
                • Design van de auto komt meer tot zijn recht, bij zwart zie je dit juist minder (tenzij je er vlak naast staat)
                  • Bij héél grote witte auto’s, ziet de auto er daarom wel log uit…
                • ....
                Wit is trouwens de populairste kleur in de wereld en wint nog steeds aan populariteit….

België was zowat een uitzondering (wegens de diesel/firmawagens, die veelal naar Oost-Europa moeten), maar de trend is duidelijk aan het keren…

Van alle nieuw bestelde auto’s in 2016 was bijna vier op de tien wit van kleur. In Azië koos zelfs de helft voor een witte wagen. Tweede populairste kleur blijft zwart, gevolgd door grijs. Opvallend is dat geel wereldwijd in de top tien van populairste kleuren staat.

Comment

Working...
                X