Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoliefhebber en de toekomst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zelf rij ik weinig om mij enkel te verplaatsen.
    Zondag ook weer gewoon een uurtje benzine gaan “verspillen” zonder doel.
    Hoop dat nog lang te mogen doen.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Zie, dat vind ik echt geweldig...je auto 42 jaar bijhouden! Dat is je auto liefhebben...
      Ik heb ook die ambities ... mijn eerste auto staat hier nog altijd in de garage om eeuwig bij te houden en te koesteren (ben aan het 18de jaar bezig)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Ik heb ook die ambities ... mijn eerste auto staat hier nog altijd in de garage om eeuwig bij te houden en te koesteren (ben aan het 18de jaar bezig)
        Welke is dat ?
        Ik had ne nonkel die al zijn auto's bijhield. Maar 'k was nog te klein om er veel besef van te hebben toen die stierf. Ik herinner me wel dat daar in een grote schuur een zevental auto's stonden, waaronder een model of 2-3 met treeplanken. Maar ze waren in slechte staat, door hun poten gezakt en zo. Stond ook nog een VW RO 80 (is dat de correcte benaming ? as de eerste auto met injectie van VW geloof ik). Zijne laatste auto was zo'n vierkantig model Simca.

Comment

Welke is dat ?

Kijk naar m'n nick ;-)

eentje van het jaar 1999, 85.000 km en nog in nieuwstaat... nieuw gekocht destijds

Comment

Ha ja, k' had het moeten weten lol... 1400 of 1600 ? Bij de 1400 de distributieriem op tijd vervangen

Comment

Stond ook nog een VW RO 80 (is dat de correcte benaming ? as de eerste auto met injectie van VW geloof ik).
              De Ro 80 was een NSU, met wankelmotor (1.0 cc en 115 pk) en ook de laatste NSU. Had wel een dubbele carburator.

VW liet NSU later samensmelten met Audi.

Met de techniek /ontwerpen van NSU, die ook VW redde...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

De Ro 80 was een NSU, met wankelmotor (1.0 cc en 115 pk) en ook de laatste NSU. Had wel een dubbele carburator.

VW liet NSU later samensmelten met Audi.

Met de techniek /ontwerpen van NSU, die ook VW redde...

Die zou voor die tijd snel geweest zijn ? Maar zeer onbetrouwbaar ?

Comment

Zo'n RO80 was niet enkel onbetrouwbaar, hij zoop ook benzine dat het een lieve lust was.

Comment

Ha ja, k' had het moeten weten lol... 1400 of 1600 ? Bij de 1400 de distributieriem op tijd vervangen
                    1400... alle 6 jaar of 60.000 km : de huidige heeft 7000 km gelopen maar zal volgend jaar moeten vervangen worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

1400... alle 6 jaar of 60.000 km : de huidige heeft 7000 km gelopen maar zal volgend jaar moeten vervangen worden
                      Da's snel hee
                      Ik weet dat heel goed omdat, toen ze een half jaar op de markt waren, ik ene doorverkocht aan een particulier. Weekje later schoot de riem af en motor in de soep. Opel heeft gelukkig de herstelling op zich genomen. Blijkbaar was er iets met de eerste serie 1400 en hun distributieriemen ?

Comment

Een ware liefhebber is niet alleen iemand die interesse heeft voor mooie of performante wagens, het is ook iemand die graag en vaak met zijn wagen rijdt. Echter, het rijplezier wordt de laatste decennia systematisch afgebouwd met als voorwendsel de veiligheid te verhogen. Hoofddoel is de snelheid tegen te gaan door het wegennet zodanig aan te passen dat de bestuurder niet meer kan inhalen, en dat de wagens zo weinig mogelijk snelheid kunnen opbouwen. Sleeping policemen, asveranderingen en versmallingen verschijnen in alle gemeenten, om zelfs de toegelaten snelheden onmogelijk te maken.
                        Sprekend voorbeeld : van De Panne tot in het Zoute kunnen de zones van de Koninkelijke Baan waar nog ingehaald kan worden op twee handen geteld worden. Wat vroeger en toffe wandeling was, is nu herleid tot een frustreerdende verplaatsing, je blijft achter de camper of de Ligier 45km/u totdat hij links of rechts draait... Deze triestige evolutie zal geen einde kennen, het is alsof het doel was de wagens nog trager te maken dan de Kusttram : telkens als er aan het spoor gewerkt wordt, komen de bovenstaande recepten aan bod.

Comment

Nu is't een spannend koerske om d'een tram voor te blijven... haltes inbegrepen

Comment

Zo erg is het nog niet, ik ben in Knokke in iets meer dan een uur, de tram doet dat in 2,5 uur... Maar de Lijn blijft ijveren om de wagens tegen te houden, de trambestuurders kunnen zelfs de rode lichten blokkeren ze hebben daar evidentelijk plezier in

Comment

Zolang we nog met naft mogen blijven rijden en zolang er nog boeren baantjes zijn, hoor je mij niet echt klagen

Comment

Wat me wel opvalt, wanneer je mensen onderdrukt de excessen zeer ruim de normen van de gemiddelde bestuurder overschrijdt...
                                En de meerderheid zich afvraagt, wat doet die gek toch...
                                Met als gevolg, rijden zonder rijbewijs/verzekering, dronken, men doet maar op. Ze hebben toch niets meer te verliezen. Of ze wanen zichzelf onaantastbaar.

Sommige dagen, denk ik toch wel aan "vroeger" waar alles nog doenbaar was. Vandaag rijden de meesten slaafs, in een treintje naar het werk.
                                Ik moet dringend terug van route veranderen, maar je weet wel... wegenwerken...

Een liefhebberij mag niet afhangen van de techniek, maar van de periode waarin je leeft... Hoe je dit beleeft, en hoe vlot je je kan aanpassen aan de situatie.
                                Ik sta open voor de toekomst, en zie zelf heel goed in dat je een turboloze 6 cilinder niet meer kan laten huilen... om verschillende redenen... snelheid, milieu, geluidsoverlast,...
                                Ik zie mezelf eerlijk gezegd niet rijden met een sportuitlaat. Te patserig, te storend voor de buren, opjagen van de dieren,... je maakt veel kapot omdat jij, het leuk vindt.

Denk aan jezelf, maar ook aan de maatschappij... Er leven nog mensen naast je... En ja, je kan plezier beleven aan een eco- auto...

Polestar 2 ea. zullen het wachten waard zijn...

We denken te snel, ik mag harder rijden op boerenbaantjes... je eens laten gaan... Maar het noodlot, slaat vroeg of laat wel eens toe...
                                Last edited by ; 17/10/2017, 22:03.

Comment

Ik zat op zo'n boerenbaantje eens plots in de wei met m'n MX-5. Gelukkig geen schade en een vriendelijke landbouwer die me er met z'n Toyo Landcruiser eruit trok.

Comment

Begin dit jaar heb ik getwijfeld tussen een hybride (of plug-in hybride) of toch nog iets sportief, ben dan uiteindelijk toch voor de Megane GT gegaan.
                                    Tot nu toe heb ik daar toch nog geen spijt van gehad.
                                    Bij een volgende aankoop zal het waarschijnlijk wel een plug-in of wie weet misschien wel elektrisch voertuig zijn.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Snap uw keuze voor de GT, denk dat plug-in hybrides geen lang leven meer beschoren zijn. Of t moet zijn dat hun elektrische range even lang wordt dan de range op brandstof. Maar in dat geval zou ik de brandstofmotor er alsnog uitgooien.

Comment

Een juiste keuze is inderdaad tegenwoordig zeer moeilijk wegens de onvoorspelbaarheid van onze politiekers. Twee dagen geleden was onze Tommelein aan het vertellen dat electriciteit op (lange) termijn zou moeten gepromoot worden voor de huisverwarming, en de fossiele brandstoffen meer belast....
                                        Ik ben al in de juiste houding, alleen zal ik deze lange termijn niet halen.
                                        Idem voor de wagens, men spreek van lange termijnvisie, maar men navigeert op zicht...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Snap uw keuze voor de GT, denk dat plug-in hybrides geen lang leven meer beschoren zijn. Of t moet zijn dat hun elektrische range even lang wordt dan de range op brandstof. Maar in dat geval zou ik de brandstofmotor er alsnog uitgooien.
                                          vanaf januari ben je gescheten met een plug in, de regering heeft hun vizier erop gezet

Comment

Working...
                                          X