Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoliefhebber en de toekomst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De fiscale hervormingen van de regering-Michel zijn moordend voor plug-in hybrides. De regels voor de fiscale aftrekbaarheid en het VAA voor bedrijfswagens veranderen. Als de batterij te klein is, gaat de belastingvoet fors omhoog.

"De hervorming zou in 2020 in voege treden, maar wordt ook toegepast op auto’s die dan al rondrijden. Enkel voertuigen die voor 1 januari 2018 zijn ingeschreven zullen niet door deze nieuwe belastingen worden getroffen. Dat betekent dat iedereen eraan is voor de moeite en dat er nu ongetwijfeld zal worden gevochten om de laatste stockwagens. Nu diesels uit de gratie vallen, zullen zij die een plug-in hybride willen rijden hun auto voor het eind van dit jaar moeten inschrijven. Daarna wordt het kiezen tussen de pest en de cholera: een elektrische auto wordt nog beperkt door zijn rijbereik, het fiscale voordeel van een plug-in hybride is niet langer aantrekkelijk en verbrandingsmotoren worden ook steeds meer in het vizier genomen. Wat moet je dan doen? "

Niks toekomstgericht, ze handelen alsof ze gebeten zijn door een dolle hond.

Comment

Dit gaat nog meer doen twijfelen aan het nut rap rap van wagen te veranderen.
      Ik wed dat de politiekers bij de eerste daling in het verkoop gaan verschieten en hun maatregelen zullen aanpassen, onder de druk van de lobbyisten.
      Nu ook zien wat er zal verschijnen als electorale beloften in 2018/2019...

Comment

Of Toyota gaat alle verkoop records breken.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer
          Of Toyota gaat alle verkoop records breken.
          Hun hybrides hangen er ook aan, en als klopt wat ze zeggen dat het vanaf morgen is dan gaat hun stock hun financieel pijn doen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Plug-ins zijn toch een minderheid?
            Meesten laden op door de motor en die zouden buiten schot blijven.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer
              Plug-ins zijn toch een minderheid?
              Meesten laden op door de motor en die zouden buiten schot blijven.
              Zou over zowel plugin als hybrides gaan

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Waarom zou bv een toyota hybride getroffen worden?
                Afaik zit een prius rond de 80 gr CO2, dus is die 90% aftrekbaar zoals de meeste zuinige wagens en niet vrijgesteld van verkeersbelasting.

Even het artikel citeren:

We herhalen voor alle duidelijkheid dat deze maatregel niet geldt voor "gewone" hybrides, dus hybrides die zichzelf opladen via de verbrandingsmotor of de remmen.

...

Een Toyota Auris Hybrid of CH-R Hybrid wordt niet getroffen door de maatregel, maar een plug-in hybride BMW X5, Porsche Cayenne of Volvo XC90 zou zijn VAA zien verdubbelen of verdrievoudigen.
                Last edited by sunking; 18/10/2017, 23:38.

Comment

Omdat ze die nieuwe verbruiksmeter gaan gebruiken, waardoor die Prius en Auris in praktijk meer gaan verbruiken dan wat ze nu zeggen
                  Het is ook een soep eerlijk gezegd, de ene site zegt iets anders als de andere

Comment

Tijd om voortaan de verbruiksmetingen op europees niveau te laten herberekenen door een onafhankelijke organisme, bv door het werkelijk verbruik op een langere afstand ( minimum 250 km) en dit op een vooropgestelde, identieke, gemende parcours.
                    Dan zullen de flauwskes van de constructeurs niet meer mogelijk zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Omdat ze die nieuwe verbruiksmeter gaan gebruiken, waardoor die Prius en Auris in praktijk meer gaan verbruiken dan wat ze nu zeggen
                      Het is ook een soep eerlijk gezegd, de ene site zegt iets anders als de andere
                      dat geldt dan wel voor alle auto's, zitten allemaal toch minstens 20% boven het normverbruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

dat geldt dan wel voor alle auto's, zitten allemaal toch minstens 20% boven het normverbruik.
                        weet ik, maar ze gingen zich vooral op hybrides en plug in's zetten.

Comment

Ahja. We zien wel wat er uit de bus komt uiteindelijk. Dat plug-ins de dans niet lang gingen ontspringen, was me al langer duidelijk. https://leaseautovandaag.nl/posts/64...es-vanaf-2017/
                          Had wel niet verwacht dat belgie de regels al in 2018 ging aanpassen. Gelukkig voor de huidig ingeschreven wagens wordt het niet retroactief toegepast, t kot zou te klein zijn dan (gelijk in 2012).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Ahja. We zien wel wat er uit de bus komt uiteindelijk. Dat plug-ins de dans niet lang gingen ontspringen, was me al langer duidelijk. https://leaseautovandaag.nl/posts/64...es-vanaf-2017/
                            Had wel niet verwacht dat belgie de regels al in 2018 ging aanpassen. Gelukkig voor de huidig ingeschreven wagens wordt het niet retroactief toegepast, t kot zou te klein zijn dan (gelijk in 2012).
                            Onder Di Rupo werd de nieuwe VAA wel direct toegepast op alle wagens, En toen was het kot ook niet te klein. Dus degenen die toen nog maar pas een nieuwe hadden met hogere CO2, had nog een paar jaar aan zijn broek hangen met VAA vooraleer hij een aantrekkelijker type kon kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

... En toen was het kot ook niet te klein.
                              http://www.autoforum.be/forum/auto-a...bedrijfswagens

456 pagina's aan beklag

heb toen ook wel stante pede mijn auto van nog geen jaar oud verkocht met een paar duizend euro verlies, er mee blijven doorrijden had mij meer gekost.

Comment

Aan beklag, ja. Maar het kot was niet echt te klein hé. Er is niemand op straat gekomen daarvoor
                                Sommigen hebben het geslikt, anderen hebben achterpoortjes gezocht waaronder wagen privé in te schrijven of op Luxemburgse nummerplaten te rijden,... . Voor de moment zijn wel al die wagen reeds vervangen door milieuvriendelijkere wagens en hoort ge niets meer.

Maar zelf was ik daar ook niet akkoord mee. Ik vind dat ze de spelregels mogen veranderen NA het spel, maar Di Rupo veranderde de spelregels TIJDENS het spel.
                                Ik zelf reed toen met een C-Crosser met 185gr/CO2. Deze was toen 2 jaar en heeft de firma mij gewoon opslag gegeven om die extra VAA te dekken. En een jaar later mocht ik gaan kachelen in een C5 1.6HDI'ke

Comment

Working...
                                X