Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips vermijden boordsteenschade velgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik rijd met 19 inch velgen en heb m’n auto nu 4 jaar en 2 maanden. Er is nergens borduurschade. Niets.

Tip: leer rijden.

Echte tip: inparkeren en te hoge borduur = andere plaats zoeken.

M’n elektrische spiegel gaat ook automatisch omlaag bij achteruit rijden. Heel handig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joske501 Bekijk Berichten
      Beste,

Ik vraag me eigenlijk af waarom ze bijna geen banden ontwikkelen die buiten de velg komen, dan is de kans op beschadiging veel minder.

Joske
      Of banden nu wel of niet buiten de velg komen heeft meer te maken met welke breedte van band op welke breedte van velg ligt.
      Bvb: een 255 band op een 8 ligt mooi bol en komt buiten de velg, een 215 op diezelfde 8 gaat licht getrokken zijn en niet of amper buiten de velg komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel

Of banden nu wel of niet buiten de velg komen heeft meer te maken met welke breedte van band op welke breedte van velg ligt.
        Bvb: een 255 band op een 8 ligt mooi bol en komt buiten de velg, een 215 op diezelfde 8 gaat licht getrokken zijn en niet of amper buiten de velg komen.
        Je hebt toch banden met zogenaamde “velg bescherming”? Ik dacht dat de Michelin PSS dit heeft?

Tegen grof geweld is dit natuurlijk niet opgewassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Bij mij ligt er geloof ik 245 op 8 en dat is perfect. Moet al lelijk doen om schade te rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
            Ik rijd met 19 inch velgen en heb m’n auto nu 4 jaar en 2 maanden. Er is nergens borduurschade. Niets.

Tip: leer rijden.

Echte tip: inparkeren en te hoge borduur = andere plaats zoeken.

M’n elektrische spiegel gaat ook automatisch omlaag bij achteruit rijden. Heel handig.
            Jouw banden zijn hoger dan de mijne. Heb al gezien dat de velgbeschermer echt wel anders “valt” bij sommige wielen.

Heb vooral pech. Én wel heel lage banden, én vooraan te smalle banden voor de velg, is wat getrokken.

Andere plaats zoeken? Daar wil je je toch niet aan laten kennen?

Ik kan niet rijden.
            Last edited by Gere; 23/10/2017, 19:17.
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
              Ik kan niet rijden.
              Dat had - met uitzondering van één iemand - iedereen al begrepen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten

Je hebt toch banden met zogenaamde “velg bescherming”? Ik dacht dat de Michelin PSS dit heeft?

Tegen grof geweld is dit natuurlijk niet opgewassen.
                Klopt, en de PSS heeft dat ook. Maar zo'n velgrandbescherming beschermt in de praktijk amper de velg, dat wat dikkere rubber wordt wel heel makkelijk weggedrukt. Een bollere band (zelfs zonder bescherming) beschermt eigenlijk beter. Maar dat staat uiteraard niet zo dik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere
                  Andere plaats zoeken? Daar wil je je toch niet aan laten kennen?
                  Mijn mannelijkheid wankelt niet omdat ik m’n velgen van schade wil besparen door een andere parkeerplaats te zoeken. Je wurmt je toch ook niet tussen 2 dicht geparkeerde auto’s? Awel, dan ook niet rechts inparkeren met een hoge borduur.

Comment

Ik ken nu wel echt niet veel plekken waar er geen hoge borduur ligt. In een dorp misschien zo’n schuine betonboordsteen aan een fietspad, maar in de stad?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Dat had - met uitzondering van één iemand - iedereen al begrepen ...

Comment

Ik ga hier eens een foto posten van mijn bandhoogte en de velg.

Raken jullie nooit een boordsteen met de band dan ook?

Comment

Getrokken velgbeschermer

Niet op plaklood letten, da’s door al die velgschade.

Comment

Ik heb nog nooit stoeprandschade gereden. Nochtans ook altijd met 18 en 19" toestanden met lage banden en licht getrokken toestanden. Niet dat ik zo super goed kan parkeren, ik let gewoon heel hard op. Ik probeer niet langs een stoep te parkeren, en als 't toch moet dan is 't heel voorzichtig en traag.

Comment

amai, wat een parkeerhelden hier
                              www.peugeotforum.be

Comment

Gere, is die band wel breed genoeg voor de velg ? Heb de indruk dat die nogal getrokken staat en ver uitkomt.

Comment

ik heb daar geen last van, ik parkeer nooit en rij altijd in het midden van de baan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Gere, is die band wel breed genoeg voor de velg ? Heb de indruk dat die nogal getrokken staat en ver uitkomt.
                                    Is licht getrokken, maar dat kan absoluut geen kwaad. Het is een 235. Ik vermoed op een 8,5, misschien 9?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Is licht getrokken, maar dat kan absoluut geen kwaad. Het is een 235. Ik vermoed op een 8,5, misschien 9?
                                      Kan geen kwaad, maar vind het er beetje raar uit zien eigenlijk. Zou dit origineel fabriek zijn ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Kan geen kwaad, maar vind het er beetje raar uit zien eigenlijk. Zou dit origineel fabriek zijn ?
                                        Ik denk niet dat het origineel is, maar het is echt niet extreem.

Ik heb vooraan 225 op een 8 liggen, en dat is origineel van 't fabriek uit. Dat is ook lichtjes getrokken.

Comment

Bij jouw velgen zie je die boord niet...

Comment

Working...
                                          X