Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips vermijden boordsteenschade velgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

    Kan geen kwaad, maar vind het er beetje raar uit zien eigenlijk. Zou dit origineel fabriek zijn ?
    Ik vind het ook een beetje raar. Normaal gebruikt Mercedes voor- en achteraan verschillende velgbreedtes maar dit is tweemaal 8,5J.
    Achteraan zit daar 255 op en dat is super. Vooraan 235 en dan krijg je een uitstekende velgrand. Zijn de originele bandenmaten fabrieksaf.

    http://www.alloywheelsdirect.net/mer...oke_wheel_1742


    Op een E-klasse break of berline zitten nog veel forsere banden en daar wordt wel een bredere achtervelg gebruikt zie ik nu. Ze hebben dus bespaard door geen velg in 8J te maken voor mijn auto.
    Last edited by Gere; 24/10/2017, 21:17.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

    Comment


    • #42
      Is jammer dat ze dit zo doen. Bij mij ligt 245 op 8 en dat is ook perfekt.
      Vooraan mag je wellicht niet breder gaan?

      Comment


      • #43
        245 op 8 is veel beter inderdaad.

        Ik zou onmiddellijk naar 255/30 moeten gaan om nog een beetje juist te zitten met de omtrek. Wellicht rijdt dat niet echt beter, vooraan moet altijd wat smaller bij dergelijke breedtes. Het mag ook niet.
        Die échte velgen voor een E berline passen niet want er bestaat geen achterband die laag genoeg is. Wielomtrek moet te klein zijn.

        Ergste is dat de voorwielen bij Mercedes helemaal kantelen bij uiterste stuurstand. Dan zit mijn wielrand maar een drietal cm boven de grond en wordt helemaal in die velgbeschermer geduwd. Als je dan een afgeplatte boorsteen zoals die betonnen voor een fietspad oprijdt tegen meer dan 5 km/u raak je de velgrand.

        Ik kan dus wel rijden maar ben arm slachtoffer van Mercedes’ gierigheid.
        Nee, ik weet heus wel dat ik niet kan rijden.
        Last edited by Gere; 24/10/2017, 23:41.
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

        Comment


        • #44
          Mijn voorbanden maakten onlangs een vreemd geluid.
          5 mm profiel nochtans steeds, niets vreemds aan te zien op het eerste zicht.
          Bleek zat ze langs de binnenkant helemaal weggevreten waren en gescheurd en versleten. Uitlijning was perfect. Komt ook door die combinatie 8,5J en 235/35 besef ik nu.
          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

          Comment


          • #45
            ik rijd op 8.5J met 225 breed... zo'n fratsen toch nog nooit voorgehad
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #46
              Maar hoe hoog is je band dan?

              Kan me wel voorstellen dat het bij Gere problematisch is.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Bij jouw velgen zie je die boord niet...
                Nochtans is die van Gere in theorie maar 1,35 mm meer getrokken. Dus bij BMW is het origineel dus ook wat getrokken.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  ik rijd op 8.5J met 225 breed... zo'n fratsen toch nog nooit voorgehad
                  ik ook niet. Op m'n E91 destijds reed ik met 225/35 19 op een 8,5 en 255/30 19 op een 9,5.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door dhl Bekijk Berichten
                    maar hoe hoog is je band dan?

                    Kan me wel voorstellen dat het bij gere problematisch is.
                    225/40 r19
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                      225/40 r19
                      Ja, da's vergelijkbaar met Gere zijn velgen. Ik vind het bizar waarom je bij hem die boord zo duidelijk ziet.
                      Op de foto's van Jakkel is die velg ook mooi 'gevuld'.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                        Ja, da's vergelijkbaar met Gere zijn velgen. Ik vind het bizar waarom je bij hem die boord zo duidelijk ziet.
                        Op de foto's van Jakkel is die velg ook mooi 'gevuld'.
                        Alu velgrand breder, dikte velgrandbescherming van de band dikker, de ene 225 is de andere 225 ook niet (kan schelen qua effectieve breedte), enz... .

                        Comment


                        • #52
                          de conti's van vroeger lagen er duidelijk getrokken op, de kumho's van nu liggen bijna recht.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #53
                            Ligt blijkbaar erg gevoelig velgschade.

                            Niemand heeft dat nog nooit gehad.
                            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                            Comment


                            • #54
                              Duurt (hopelijk ...) niet lang meer eer je ten volle beseft dat je zowat de enige bent (in dit topic) ...

                              Comment


                              • #55
                                ik heb het al een paar keer gehad, maar dan neem ik mijn schuurblok, 2 componenten herstellingskit, grondlak, normale lak en vernis... en maak ik gewoon terug mijn velgen. Paar uur daarna is het probleem al weg. Maar het is nu al een tijdje geleden eigenlijk.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #56
                                  Maar daarvoor moet je toch al wat ervaring hebben ? Moet die band er dan ook telkens af ? Lijkt me niet echt makkelijk.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    ik heb het al een paar keer gehad, maar dan neem ik mijn schuurblok, 2 componenten herstellingskit, grondlak, normale lak en vernis... en maak ik gewoon terug mijn velgen. Paar uur daarna is het probleem al weg. Maar het is nu al een tijdje geleden eigenlijk.
                                    Hoe werkt dat precies die 2 componentsherstelling? Op zich snap ik dat wel maar mijn velgen zijn gepolijst en toch werden er bij herstelling stukken opgevuld en daar zie je helemaal niets van!

                                    Straf dat je het zelf kan!
                                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                      Maar daarvoor moet je toch al wat ervaring hebben ? Moet die band er dan ook telkens af ? Lijkt me niet echt makkelijk.
                                      Meestal moet die er af omdat de schade aan de velg rand is.
                                      Soms heb je dan meteen nieuwe schade van deze er weer op te leggen.
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                        Hoe werkt dat precies die 2 componentsherstelling? Op zich snap ik dat wel maar mijn velgen zijn gepolijst en toch werden er bij herstelling stukken opgevuld en daar zie je helemaal niets van!

                                        Straf dat je het zelf kan!
                                        twee mogelijkheden: men draait de velg af (maar dat kunnen ze niet blijven doen), ofwel vult men de velg op. Bij gepolijste velgen doet men dat door er nieuw aluminium op te lassen. Dat gaat dan in een draaibank om de lasnaad weg te werken. Bij gelakte velgen (die van mij) is het dus heel wat makkelijker. Ik moet wel zeggen dat die 2C kit die ik heb, best wel goed gerief is. Die wordt eigenlijk net zo hard (of zelfs harder) dan het metaal er rond waardoor je dus netjes schade kan herstellen. Lakken doe ik trouwens ook met het goede gerief, zijnde de 2C lakken voor grondlak en vernis. Kleurlaag (als er vernis wordt gespoten tenminste) is geen 2 componenten. Vernis op velgen heeft het voordeel dat je velgen langer proper blijven alsook dat het proper maken poepsimpel wordt. Geen velgenproduct meer nodig, gewoon dezelfde shampoo als waarmee je de auto wast.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Maar daarvoor moet je toch al wat ervaring hebben ? Moet die band er dan ook telkens af ? Lijkt me niet echt makkelijk.
                                          nope, band moet er niet af. Ik laat wel altijd de lucht helemaal uit de band lopen en dan kan je die een paar mm terug duwen. En da's al voldoende om de herstelling te kunnen uitvoeren. Band wordt natuurlijk afgeplakt zodat daar niet meer schade op komt.
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X