Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips vermijden boordsteenschade velgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Knap dat je dat zelf kan.

Comment

Na 3 jaar avondschool carrosserie mag dat wel...
      www.peugeotforum.be

Comment

Ja, dan wel inderdaad

Comment

Godverdomme, zit ook met velgschade

Links vooraan tegen een dorpel gezeten bij het verlaten van mijn parkeerplaats doordat er achter mij iemand geparkeerd stond waar die niet mocht staan.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Godverdomme, zit ook met velgschade

Links vooraan tegen een dorpel gezeten bij het verlaten van mijn parkeerplaats doordat er achter mij iemand geparkeerd stond waar die niet mocht staan.
            En ben je de schade al gewoon ondertussen?
            Ik ben dan toch niet de enige...

Gisteren had ik ook bijna weer prijs door mijn zomerbanden in de sneeuw.
            Ik rijd een langse parkeerplaats achteruit in, rijd een stukje vooruit om de auto goed te manoeuvreren en rijd daarvoor tot op 30 cm van de auto voor mij op de parkeersensoren. Vervolgens wil ik weer een stukje achteruit gaan om een normale tussenafstand te hebben met het voertuig voor me.
            Maar op het moment dat ik in achteruit ga rijden glijden de achterwielen zijdelinks weg tot tegen de stoeprand. Vooraan stond ik er nog 20 cm af dus ik kon niet achteruit rijden want zou ik heel de velgrand beschadigen en naar voor kon ik ook niet meer.
            De voorligger was ‘s avonds gelukkig weg anders had ik mijn auto moeten achterlaten, een grote plank onder het wiel krikken of de velg opofferen.

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Ik zie de schade niet, de velg is te vuil.

Heb nog geen tijd gehad om eens rond te kijken wat het mij zou kosten om het te laten maken.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Als ik sommige auto's zie staan en dan vooral de velgen of schijven vol schrammen en blutsen, das toch gewoon van onoplettend te zijn en er u niets van aan te trekken? Nog nooit borduurschade gehad en ik parkeer mij ook soms tegen een hoge borduur, achterwaarts parkeren is dan de veiligste manier. De wagen waar ik mee rij en parkeer moet recht staan en het liefst nog met evenveel ruimte tussen het vak links als rechts. Beetje perfectionistisch, als ik het ni goed kan doen, doe ik het liever ni!

Tips? Leer parkeren, achterwaarts is de gemakkelijkste manier en gebruik u spiegels!

Comment

Iedereen, hoe voorzichtig ook, kan altijd eens een kras op een velg hebben. Ooit gehad met de Latitude toen ik over een heel laag schuin borduurtje reed. Was misschien 3 cm hoog en toch kwam het schuin tegen de velg aan. Hangt af of je hele grote velgen hebt of niet.
                  Zeg nooit nooit... tenzij je met ballonbanden rijdt. Da's zoals zeggen dat je nooit een niet geziene hindernis zult aanrijden zoals een paaltje of iets dergelijks. Heb het nog niet voor gehad,.... maar het kan gebeuren. Zelfs te voet loop je al eens tegen een deurstijl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert
                    Als ik sommige auto's zie staan en dan vooral de velgen of schijven vol schrammen en blutsen, das toch gewoon van onoplettend te zijn en er u niets van aan te trekken? Nog nooit borduurschade gehad en ik parkeer mij ook soms tegen een hoge borduur, achterwaarts parkeren is dan de veiligste manier. De wagen waar ik mee rij en parkeer moet recht staan en het liefst nog met evenveel ruimte tussen het vak links als rechts. Beetje perfectionistisch, als ik het ni goed kan doen, doe ik het liever ni!

Tips? Leer parkeren, achterwaarts is de gemakkelijkste manier en gebruik u spiegels!
                    Deze zomer in Gent een grietje zien parkeren met een nieuwe Cayman met vette jetsers van velgen. Lekker tegen de hoge borduur aan. Voor en achter.... uitgestapt en zonder kijken weg gewandeld.

Dus ja, sommigen boeit het niets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Iedereen, hoe voorzichtig ook, kan altijd eens een kras op een velg hebben. Ooit gehad met de Latitude toen ik over een heel laag schuin borduurtje reed. Was misschien 3 cm hoog en toch kwam het schuin tegen de velg aan. Hangt af of je hele grote velgen hebt of niet.
                      Zeg nooit nooit... tenzij je met ballonbanden rijdt. Da's zoals zeggen dat je nooit een niet geziene hindernis zult aanrijden zoals een paaltje of iets dergelijks. Heb het nog niet voor gehad,.... maar het kan gebeuren. Zelfs te voet loop je al eens tegen een deurstijl
                      Als ge echt me laagprofielbanden gaat rijden ja dan is de kans ook meteen een stuk groter. Is wel mooi ma zou het zelf ni moeten hebben, rijd zeer oncomfortabel.
                      Zoals je zegt, het kan iedereen gebeuren, maar heb het liever ni want ik word daar ongelooflijk ambetant van.
                      Last edited by ; 16/12/2017, 15:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten

Deze zomer in Gent een grietje zien parkeren met een nieuwe Cayman met vette jetsers van velgen. Lekker tegen de hoge borduur aan. Voor en achter.... uitgestapt en zonder kijken weg gewandeld.

Dus ja, sommigen boeit het niets.
                        Zie ik vaak, van die dikke bakken die superveel geld kosten en waar ik alleen maar kan van dromen en dan kijkt ge naar die velgen, eerst en vooral pikzwart en dan natuurlijk bekrast tot en met.

Comment

In Notting Hill in Londen staat het vol met Range Rovers, Porsches e.d. op straat. Velgranden rondom rond beschadigd en de bumpers vol met parkeerschade. Er wordt daar ook zo dicht bij elkaar geparkeerd uit noodzaak dat het onmogelijk is om daar schadevrij te staan.

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Dat is ook luxe, je dure wagen parkeren en niet wakker liggen van wat gebruikerssporen of lichte schade. Ik wou dat ik wat nonchalanter was op dat vlak (niet dat ik met een dure wagen rij). Het geluid van borduurschade doet mijn hart pijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                              Dat is ook luxe, je dure wagen parkeren en niet wakker liggen van wat gebruikerssporen of lichte schade. Ik wou dat ik wat nonchalanter was op dat vlak (niet dat ik met een dure wagen rij). Het geluid van borduurschade doet mijn hart pijn
                              Ik ken da gevoel, ik trek het mij ook allemaal veel te hard aan waardoor ik er eigenlijk ni 100% van kan genieten.
                              Maw als ik weet dat ik mijn auto ni deftig kan parkeren zal ik eerder de scooter of de fiets nemen, terwijl ik eigenlijk veel liever met de auto zou gaan. En als ik ergens ver moet rijden en toch de auto neem dan zal ik zoeken tot ik iets deftig gevonden heb, ik betaal dan liever iets meer dan dat ik em langs de baan moet zetten.
                              Speciaal ne scooter gekocht om te gaan werken, gewoon omda ik mijn auto geen 8uur op die klote parking wil laten staan op mijn werk, zot eigenlijk! Die kan ik daar binnen zetten en der is altijd plaats genoeg.
                              Alhoewel als ik eerlijk mag zijn het eigenlijk wel plezant vind met de scooter, voor mij alvast de koop vant jaar! Eigenlijk ne goeie tip voor het vermijden van borduurschade.
                              Last edited by ; 17/12/2017, 15:25.

Comment

Hier nog zo enen... nooit parkeren naast elkaar bvb om geen puttekes te hebben. Zoek altijd veilig plaatske. Achter elkaar parkeren vind ik veiliger, bumper herschilderen in slechtse geval. Maar als er enen heel uw flank meepakt bij het inrijden van een parkeerplaats... En als je toch op een winkelparking naast enen gaat staan, let op dat die er in vooruit in staat. Anders kruipt dienen met zijn winkelkarreken nog tussen uwen en zijnen otto. Krijg het van die mensen die met een oud kot rijden en hierdoor 0 respect hebben voor een ander zijn gerief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Hier nog zo enen... nooit parkeren naast elkaar bvb om geen puttekes te hebben. Zoek altijd veilig plaatske. Achter elkaar parkeren vind ik veiliger, bumper herschilderen in slechtse geval. Maar als er enen heel uw flank meepakt bij het inrijden van een parkeerplaats... En als je toch op een winkelparking naast enen gaat staan, let op dat die er in vooruit in staat. Anders kruipt dienen met zijn winkelkarreken nog tussen uwen en zijnen otto. Krijg het van die mensen die met een oud kot rijden en hierdoor 0 respect hebben voor een ander zijn gerief.
                                  En zo zijn er veel ze!

Comment

Ik heb ook weer schade ontdekt midden de linkse voordeur. Hopelijk krijg ik het meeste weg gepolijst.
                                    Onze MINI staat overdag in een publieke parking. Als je in strijklicht langszij kijkt, dan zijn beide zijdeuren een rij van blutskes.
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                      Ik heb ook weer schade ontdekt midden de linkse voordeur. Hopelijk krijg ik het meeste weg gepolijst.
                                      Onze MINI staat overdag in een publieke parking. Als je in strijklicht langszij kijkt, dan zijn beide zijdeuren een rij van blutskes.
                                      Triestig is dat... Zou er onnozel van worden.

Comment

Strijklicht. Licht dat zijwaarts (bijna parallel) op het onderwerp van de foto valt. Het 'strijkt' als het ware langs het onderwerp, waardoor alle oneffenheden extra geaccentueerd worden. De bijzondere elementen van het onderwerp van de foto komen hierdoor nog mooier naar voren..

Had ik nu nog nooit van gehoord, nooit te oud om bij te leren!

Dit terzijde. Het is inderdaad triestig dat de mensen geen respect meer hebben voor andermans gerief, maja ze hebben nog geen respect voor hun eigen gerief waarschijnlijk, maar wil daarom nog ni zeggen dat ze iemand anders het zijn moeten kapot maken, het kost ons zo allemaal al genoeg!

Mijn vriendin haren auto staat bijna dagelijks op een doe het zelf parking, gelukkig kijkt ze goed uit waar ze die zet en voorlopig toch nog niets aan te zien, op haar vorige wagen stonden er wel krassen. Ze is ook een van de weinige eigenlijk die geen borduurschade heeft, bij vele vrouwen is da wel het geval.
                                        Last edited by ; 17/12/2017, 22:40.

Comment

Graag gedaan
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                          X