Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Fake Hybrid Topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het Grote Fake Hybrid Topic

    Als ze het niet retroactief doen zoals Di Rupo zal het nog meevallen want anders gaan velen met een Porsche Panamera / Cayenne of volvo xc90 T8 diep ongelukkig zijn. Het is mij wel nog niet duidelijk wat ze gaan doen met de VAA wat volgens mij voor velen de grootste bekommernis is. Ik gok dat ze een nieuwe formule gaan uitvinden waarbij catalogusprijs veel zwaarder zal doorwegen dus een veel hoger VAA voor bovengenoemde modellen. Als ze de lijn volledig doortrekken en ook een Golf GTE in het vizier komt dan is het gedaan met de PHEV in Belgie.
    Hybride auto’s, die zowel een benzine- of dieselmotor als een elektrische motor hebben, verliezen hun fiscaal voordeel en worden daarom minder aantrekkelijk als bedrijfswagen.
    Last edited by freegeek; 18/10/2017, 22:55.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door freegeek
    Als ze het niet retroactief doen zoals Di Rupo zal het nog meevallen want anders gaan velen met een Porsche Panamera / Cayenne of volvo xc90 T8 diep ongelukkig zijn. Het is mij wel nog niet duidelijk wat ze gaan doen met de VAA wat volgens mij voor velen de grootste bekommernis is. Ik gok dat ze een nieuwe formule gaan uitvinden waarbij catalogusprijs veel zwaarder zal doorwegen dus een veel hoger VAA voor bovengenoemde modellen. Als ze de lijn volledig doortrekken en ook een Golf GTE in het vizier komt dan is het gedaan met de PHEV in Belgie.
    Gaat het nu vanaf morgen in?

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Gaat het nu vanaf morgen in?

      Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
      zou ingaan vanaf 01/01/2018 maar er is nog niets officieels

      Comment


      • #4
        Ja dat weet ik, maar ik heb gisteren op een ander forum geruchten gehoord dat ze vanaf vandaag alle nieuwe hybrides onder het nieuw systeem gaan plaatsen
        Maar nog geen bron ervan gezien

        Comment


        • #5
          Als ze dat afschaffen dan is de meerprijs voor een PEHV natuurlijk wel een struikelblok om uberhaupt nog PEHV te gaan rijden. Dan kunt ge evengoed terug gaan dieselen

          Comment


          • #6
            Wat velen dan ook gaan doen.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Wat velen dan ook gaan doen.
              Voor de toekomst zal je toch maandelijks de leasing prijzen voor benzine of diesel moeten opvragen, want de lease markt, is ook wakker aan het worden. (zelfs voor de grote modellen)

              (incognito lezen)



              Comment


              • #8
                Dat de federale regering de spelregels voor wat betreft hybride wagens wil veranderen was al bekend, vandaag lazen we in De Tijd over de manier waarop ze dat wenst te doen. Het gaat nog maar om ontwerpteksten, maar die doen alvast het ergste vermoeden.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • #9
                  Hybride voertuigen maken vandaag 4,3 % uit van de automarkt.

                  Het segment is de afgelopen 4 jaar met gemiddeld 35 % per jaar gegroeid.

                  Van de nieuw ingeschreven hybride voertuigen is momenteel 47 % een stekkerhybride (cijfers 9 maanden 2017).

                  94% van de stekkerhybrides staat ingeschreven op naam van een bedrijf.

                  Bron: Febiac.

                  Comment


                  • #10
                    thx voor de link, eerste keer dat ik iets lees over de gevolgen voor de VAA. Als ze het toepassen zoals beschreven staat in het artikel dan is het game over voor de PHEV in Belgie. Er is geen enkele reden waarom je er nog een zou kopen, terug naar de diesel dan maar

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Als ze dat afschaffen dan is de meerprijs voor een PEHV natuurlijk wel een struikelblok om uberhaupt nog PEHV te gaan rijden. Dan kunt ge evengoed terug gaan dieselen
                      niet enkel dat, volgens de link van order66 zijn ze van plan om de VAA te berekenen op het equivalent van de motor, maw een Q7 e-tron heeft dan een uitstoot van 144 gr ipv 48 gr. Als ze dit doen is het werkelijk game over voor de PHEV in Belgie.

                      Comment


                      • #12
                        ze gaan balen als een stekker...hybride


                        ahahahahaha


                        sorrry
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                        Comment


                        • #13
                          mss wordt het nog wel wat uitgedund. CO2 x 3 is idd zelfmoord, en feitelijk niet correct.
                          Nuja 48 gram voor een Q7 is ook niet correct. T ligt ergens tussenin.
                          Probleem is da het moeilijk aan te tonen is hoeveel ge nu werkelijk verbruikt... ge zou feitelijk jaarlijks uw boordcomputer moeten kunnen uitlezen om te zien wa uw verbruik was, en dat dan aangeven aan de fiscus. Dan wordt ge nog werkelijk beloond voor het stekkeren.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            mss wordt het nog wel wat uitgedund. CO2 x 3 is idd zelfmoord, en feitelijk niet correct.
                            Nuja 48 gram voor een Q7 is ook niet correct. T ligt ergens tussenin.
                            Probleem is da het moeilijk aan te tonen is hoeveel ge nu werkelijk verbruikt... ge zou feitelijk jaarlijks uw boordcomputer moeten kunnen uitlezen om te zien wa uw verbruik was, en dat dan aangeven aan de fiscus. Dan wordt ge nog werkelijk beloond voor het stekkeren.
                            ik heb voor de lol eens de VAA berekend van de Panamera e-hybrid. Momenteel betaal je voor de goedkoopste Panamera e-hybrid 3912 euro VAA / jaar. Met de nieuwe regel wordt dit 11832 euro / jaar. Dit is de meeste conservatieve berekening gebaseerd op de instap cataloog van 112000 euro, in realiteit zal het nog hoger schijn.

                            Comment


                            • #15
                              De huidige VAA voor zo'n panamera is belachelijk laag, ik ben blij voor de huidige eigenaars dat ze er niet retroactief op gepakt worden, ergens kan je wel weten dat er mogelijks een addertje schuilt onder de opgegeven fictieve CO2 van < 50 gr, op de moment dat je zoiets koopt.
                              Zomaar de opgegeven Co2 x 3 doen is er over, ik weet ook wel dat dat een gigantisch effect heeft op de VAA en er wss geen enkele meer verkocht gaat worden.
                              Eigenlijk zouden ze voor een PHEV niet meer mogen kijken naar de CO2 waarde, maar ofwel een vaste forfait aanrekenen (vast percentage van cataloguswaarde als VAA), ofwel uw werkelijk verbruik aangeven aan de fiscus.

                              Comment


                              • #16
                                Dit allemaal toont aan hoe artificieel en onbedacht de voordelen toegekend worden voor de electrische wagens. In de kortste tijd springen de overdrijvingen in het oog en wordt de kraan dicht gedraaid. Het verhaal van de zonnepanelen herhaalt zich.

                                Comment


                                • #17
                                  Net nu ik begon te denken dat een hybride wel leuk zou kunnen rijden

                                  Comment


                                  • #18
                                    Je moet geen spijt hebben, een korte rit met de Mitsubishi van mij zoon volstond om mij te overtuigen dat ik dat niet moest hebben. Voor hem was het fiscaal interessant én praktisch voor zijn huisbezoeken die hij grotendeels electrisch kan afwerken. Maar als een geen stroom meer is, blijft maar enkel een wagen over die zwaar, complex en gulzig is wegens de te kleine motor voor de omvang en het gewicht van de auto.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Je moet niet alles zomaar platbranden, de ene PHEV is de andere niet.
                                      Er is hier iemand heel content van zijn 330e op het forum. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...-2016-bmw-330e
                                      Fiscaliteit heeft ook niks te maken, met hoe een PHEV daadwerkelijk rijdt of hoeveel die daadwerkelijk verbruik of vervuilt, zelfs zonder gigantische belastingvoordelen kan het nog steeds leuk rijden..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik was in de veronderstelling dat je dan eventueel een minder zware motor kon combineren met een elektrische, zodanig dat je in feite het gevoel hebt met een zwaardere motor op de baan te zijn. Zeker omwille van het instant koppel van de elektrische motor. En ja, dan keek ik naar die 330E motor. Zou dat graag een rijden, heeft ook een 250 pk dacht ik ?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X