Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Fake Hybrid Topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten


    En als je niet in de stad moet zijn: oldtimer kopen.

    Allemaal heel goed voor het milieu...

    Awel, ik ben hier eigenlijk de domsten van d'een hoop . Ik had altijd al graag eens zo'n oude S klasse gehad (die boten van begin de jaren 90). Ik doe geen woon-werkverkeer, ik kom nooit in de centra en heb graag een 'dikke' motor.
    Zou ik profijtig bezig zijn moest ik mij een perfekte S kopen... En die zou al iets mogen kosten bij aankoop, echt ne hele zuivere. Moet wellicht nog te vinden zijn...

    Comment


    • #82
      Haha, ze hebben het herwerkt naar 0,6kWh / 100kg.
      https://www.autogids.be/autonieuws/b...-herwerkt.html
      Gevolg is dat BMW x225e uit de boot valt, maar een nieuwe Panamera E-Hybrid 4 of Q7 e-tron niet
      ​​​​​​
      Last edited by ; 27/10/2017, 14:56.

      Comment


      • #83
        De soep wordt nooit zo heet gegeten dan ze wordt opgediend .

        Comment


        • #84
          Ik zou denken dat CO2 uitstoot rechtstreeks afhankelijk is van wat een auto in werkelijkheid verbruikt. Is het dan zo moeilijk om VAA en allerhande taksen te baseren op hoeveel brandstof er werkelijk gekocht wordt? Iedereen verplichten om te betalen met een kaart en het systeem wordt er veel eerlijker door:
          * de autofreak die enkel in het weekend met zijn M3 rijdt en naar zijn werk spoort omdat filerijden met een M3 nu niet echt zijn ding is, rijdt misschien 5.000 km per jaar met een verbruik van 12 l of 600 l per jaar
          * de groene hybrid rijder die zijn auto dagelijks inplugt en daar dan ook veel mee rijdt kan misschien 20.000 van zijn 30.000 km elektrisch rijden en verbruikt voor de andere 10.000 dan 6 l of 600 l per jaar
          * de alleenstaande, werkende moeder die haar autootje nodig heeft om op haar werk te raken rijdt misschien 15.000 km per jaar en verbruikt amper 4 l, dus terug 600 l per jaar
          * de 'dikke diesel'-rijder rijdt 50.000 km per jaar aan 6 l, zijnde 3000 l per jaar (maar is dan ook een serieuze vervuiler)
          * de fabriekseigenaar die zich geen bal van geld aantrekt rijdt 30.000 km per jaar en verbruikt 10 l en verbruikt dan ook 3000 l per jaar
          * de manager, een 'echte fake' hybrid rijder die zijn batterij nooit inplugt en al zijn verkeer met die auto doet verbruikt voor zijn 30.000 km per jaar aan 10l dan ook 3000 l en betaalt dus evenveel als zijn baas

          Zo kan ik nog even verder gaan met de gepensioneerde die zijn autootje van 30 jaar oud maar blijft gebruiken om naar den Auchan in Lille te rijden omdat het water daar 0.5 Euro goedkoper is, de handelsreiziger die voor zijn job dan een elektrische of plug-in met (heel) grote batterij zal nodig hebben, ...

          Op basis hiervan kan er toch een veel eerlijker en juister systeem uitgewerkt worden, waarbij het principe steeds is dat de echte vervuiler betaalt, dan wat we nu hebben?

          Comment


          • #85
            Ik ben akkoord...

            Comment


            • #86
              het probleem is dat als je alle belastingen baseert op brandstof, wat in weze zeer logisch en evident is onder het principe, de vervuiler betaalt (behalve dat een oude auto zonder katalysator / roetfilter/ etc dan natuurlijk geen echte 'boete' krijgt) ook best eerlijk.
              echter, de andere lasten zijn vrij hoog, en het zou de prijs van de brandstof dermate hoog maken, dat velen gewoon in het buitenland gaan gaan tanken.
              ook als je de belastingen consumption based maked maar niet in de prijs (dus taxatie op basis van geregistreerd verbruik) creert dat mogelijkheden om belasting te ontwijken door elders te tanken (of in te slaan).
              werkt in praktijk dus niet .

              Comment


              • #87
                De slimme kilometerheffing komt er hoor: http://www.benweyts.be/nieuws/vlaand...nenwagens-voor

                Ik vraag me af wat de impact zal zijn voor salariswagens.
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                Comment


                • #88
                  Tegen dat het hier effectief in voege is, gaan we wel weer een jaar of 3-5 verder zijn. Maar ik geloof ook wel dat het een goeie zaak is dat het er komt.
                  Accijns verhogen werkt alleen als je het europees niveau aanpakt. Anders gaan de pomphouders in de grensstreek er allemaal aan. Dat probleem heeft zich in nederland al voorgedaan.

                  Comment


                  • #89
                    Als ze zo verdergaan, zal het probleem zichzelf oplossen.
                    Door de hoge belastingdruk zal half Belgie zich geen wagen meer kunnen veroorloven in de toekomst.

                    Comment


                    • #90
                      Niet akkoord, vergelijk ons wagenpark eens met dat van het buitenland, geen enkel land waar zo veel dure auto's rondrijden, zelfs meer bmw's per inwoner dan in duitsland.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Niet akkoord, vergelijk ons wagenpark eens met dat van het buitenland, geen enkel land waar zo veel dure auto's rondrijden, zelfs meer bmw's per inwoner dan in duitsland.
                        echt idd.
                        ik herinner mij nog dat er in mijn dorp een eerste bmw 5 rond reed en hoe snel die wel niet hun dochter naar leuven naar haar kot kondne brengne op zondag avond.
                        nu staan hele fabrieksparkings vol met bmw's.

                        en ik ben nog maar 30...

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                          het probleem is dat als je alle belastingen baseert op brandstof, wat in weze zeer logisch en evident is onder het principe, de vervuiler betaalt (behalve dat een oude auto zonder katalysator / roetfilter/ etc dan natuurlijk geen echte 'boete' krijgt) ook best eerlijk.
                          echter, de andere lasten zijn vrij hoog, en het zou de prijs van de brandstof dermate hoog maken, dat velen gewoon in het buitenland gaan gaan tanken.
                          ook als je de belastingen consumption based maked maar niet in de prijs (dus taxatie op basis van geregistreerd verbruik) creert dat mogelijkheden om belasting te ontwijken door elders te tanken (of in te slaan).
                          werkt in praktijk dus niet .
                          Volledig mee eens dat effectieve CO2 uitstoot maar één van de parameters is, daar mag Euro-norm, catalogusprijs, ... wat mij betreft zijn rol blijven in spelen (alhoewel, catalogusprijs misschien iets minder). Ik wil enkel de theoretische CO2 vervangen door een effectieve.
                          Het gaat hier voornamelijk over VAA - Verkeersbelasting - BIV - percentage aftrekbaar en hoe die in grote mate ontdoken worden door fake hybrids. Het overgrote deel hiervan zijn bedrijfswagens en bedrijven willen nog altijd die brandstofkost als onkosten houden. Ja, een zelfstandige met veel zwarte inkomsten kan een deel in het buitenland tanken en dan goedkoper rijden, maar da's dan eerder een probleem van die zwarte inkomsten. Een werknemer met bedrijfswagen zou ook de bankcontact van zijn partner (met privéwagen) kunnen gebruiken om zo VAA te vermijden, maar dan betaalt hij zijn brandstof privé, wat ook niet goedkoper uitdraait dan een rechtvaardige VAA te betalen.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                            De slimme kilometerheffing komt er hoor: http://www.benweyts.be/nieuws/vlaand...nenwagens-voor

                            Ik vraag me af wat de impact zal zijn voor salariswagens.
                            Ik ben helemaal voor slimme kilometerheffing, maar ik snap niet hoe we daarmee het probleem van fake hybrids (of van bestuurders met een veel te zware voet) gaan oplossen. Tenzij het natuurlijk 'heel-slimme-kilometerheffing' wordt, die alle gegevens van de auto zelf doorstuurt, maar die richting lijken ze toch niet uit te gaan.

                            Comment


                            • #94
                              Ben Weyts gaat dit nu wat naar de kl helpen, en de volgende legislatuur misschien de schoolwetten. Ministers. Zakkenvullers en zakkenwassers.
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                Ben Weyts gaat dit nu wat naar de kl helpen, en de volgende legislatuur misschien de schoolwetten. Ministers. Zakkenvullers en zakkenwassers.
                                Alsof Ben Weyts de énige is die daar in zijn ééntje over beslist...
                                En ik zie hem daar al zitten denken: " Hoe kan ik alles op mijn departement naar de kl*ten helpen en zoveel mogelijk mijn zakken vullen? " Peins, Peins...
                                Last edited by Maurice P.P.; 30/10/2017, 07:24.

                                Comment


                                • #96

                                  Comment


                                  • #97
                                    En sommigen beseffen nog altijd niet dat, wat er onder Weyts bijkomt, alleen maar geld kost aan de burger. Die intelligente camera's komen er niet door de terreur zoals men eerst beweerde, maar worden nu gebruikt om in de zakken van de mensen te zitten. Het vrachtverkeer heeft het al zitten (terwijl dit enkel meer vrachtwagens op de baan bracht en de hoofdwegen extra ging belasten), nu de personenwagen nog... Ma goed, als ze de taxen laten vallen en enkel belasten op gereden km... voor mij geen probleem

                                    Comment


                                    • #98
                                      de slimme camera's zijn een heel goede zaak
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        En sommigen beseffen nog altijd niet dat, wat er onder Weyts bijkomt, alleen maar geld kost aan de burger. Die intelligente camera's komen er niet door de terreur zoals men eerst beweerde, maar worden nu gebruikt om in de zakken van de mensen te zitten. Het vrachtverkeer heeft het al zitten (terwijl dit enkel meer vrachtwagens op de baan bracht en de hoofdwegen extra ging belasten), nu de personenwagen nog... Ma goed, als ze de taxen laten vallen en enkel belasten op gereden km... voor mij geen probleem
                                        +1 het zou mij sterk verbazen dat ik meer aan km-heffing zal betalen dan aan rijtaks...

                                        Comment


                                        • dat ze eens een wegenvignet voor buitenlanders maken en die LEZ slimme camera's laten werken voor buitenlandse nummerplaten.
                                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                          Comment

                                          Working...
                                          X